Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The C64 - Tasavallan emulaattori

Viimeksi muokattu:
Itselläni eka lätkäpeli tais olla C64 ja sille Powerplay Hockey USA vs. USSR .. saamari en muistanutkaan että tuo on oikein Electronic Artsin peli ! :D aivan helskutin hyvä peli ! suosittelen todellakin..

..nyt vasta kun katseli tietoja niin siinä on myös ollut legendaarisen Rob Hubbardin musat ! tai no ehkä eka saattoi olla mys Hattrick mutta se ei nuo ihan täysin suoraan puhdas jääkiekkopeli ole varsinaisesti, vaikka muutoin onkin yksi kaikkien aikojen parhaimpina pelejä, edelleen !

tuossa musaa alkuun tovin verran ja sitten itse pelikuvaakin ! mut loistopeli tämä, tänäkin päivänä ! :)
 
Gigantin sivuja selaillessa vastaan tuli tällainen:


Mitäs tossa v2 minissä on sitten muuttunut?
 
Gigantin sivuja selaillessa vastaan tuli tällainen:


Mitäs tossa v2 minissä on sitten muuttunut?

Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa, joko Joystick on saanut mikrokytkimet tai sitten pelilista on laitettu uusiksi.
 
Kai tämä tänne sopii vaikka tässä testaillaankin miten sonicin c64 porttaus toimii ihan oikealla raudalla sillä toimiihan tuo myös c64 minillä ja pelin saa täältä.
Jokohan mä viimeinkin saisin aikaiseksi testata toimiiko tuo masiina edes. Vastahan se on yli kolme vuotta maannut hyllyssä. Tai no käytän mä sitä laatikkoa mikrofonin alustana aina videoita tehdessä :D

 
Tuli viimeinkin muutama viikko sitten otettua tämä käyttöön ja plussaa siitä kuinka kaikki on pakattu erittäin siististi laatikkoon ja kone sekä ohjain on läpinäkyvän muovin alla.
Koneen sisältö sitten on mitä on ja mä oikeasti kokeilin vain paria peliä, mutta enhän mä tätä niiden takia edes hommannut vaan sen takia, että voin lisätä itse just ne pelit jotka haluan sekä tietenkin testata sitä super mario porttausta ja nyt myös tuota sonicia.

Ekana kuitenkin tuli pelattua vanha kunnon giana sisters ja se oli edelleen hyvä.
Kyllähän nykyään huomaa heti kuinka välillä hitboxit on pielessä ja hahmo tippuu laatan läpi vaikka ei pitäisi ja muuta pientä, mutta onneksi tuossa oli traineri mukana joten laitoin loputtomat elämät päälle joka modernisoi peliä tarpeeksi sillä tässähän oli myös checkpointeja kenttien aikana joten vaikka välillä tuli vastaan aika bullshit kohtia niin tämä ei koskaan päässyt ärsyttämään.

Buggy boy oli muistoissa hemmetin hyvä, mutta nykyään varsin keskiverto ajelu joka ei sinänsä ole ihme.
H.E.R.O oli pelattavuudeltaan ihan ok edelleen ja siihenkin sai loputtomat elämät joten päätin kokeilla kuinka lähelle loppua joskus lapsena pääsin, mutta päätin lopettaa kun alkoi tulemaan tunne ettei tuo oikeasti lopu koskaan. En ole kylläkään jaksanut tarkistaa netistä onko tuossa joku loppu vai generoiko se uusia huoneita ikuisesti.

Sonic sitten olikin varsin mainio tekniseltä puoleltaan, mutta kenttä design aiheutti ärsytystä kuten myös se kuinka oikeastaan jokainen pomo matsi on ilman sormuksia joten se on laakista henki pois.
Tämä ilmeisesti kuitenkin on tarkka porttaus master systemin sonicista joten porttauksen tekijää tuosta ei voi syyttää.
Oikeasti tykkäsin enemmän giana sistersista.

Super mario bros oli myös aika uskollinen porttaus, mutta kaks asiaa pilasi kokemuksen.
Toinen on se kuinka tässä hypätään vääntämällä ohjainta ylöspäin/yläviistoon.
Joo noinhan nuo toimi vielä amigallakin ja jopa giana sisters toimi noin, mutta tässä se häiritsi todella paljon eikä asiaa auta mukana tullut ohjain joka on varsin huono ja tunnoton.
Lisäksi peli hidasteli varsin usein.

Nuo kummatkin ongelmat on vissiin kuitenkin ratkaistavissa sillä alkuvalikossa oli jotain säätömahdollisuuksia ja muistan lukeneeni, että tuossa voi myös säätää kontrollit uusiksi ja koneen kanssa saa vissiin jopa pleikkarin ohjaimen toimimaan usb piuhalla joten sen hypyn saisi napin taakse.
 
Ylös Bottom