Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Niille jotka sanovat että grafiikoilla ei ole väliä... vain pelattavuus ratkaisee?


Itseasiassa propsit sille, joka tämän on tehnyt. Yllättävän nätisti tehty grafiikkamuunnos.

Kukaan ei tainnut sanoa ettei grafiikalla ole ollenkaan väliä. Sen sijaan se on sanottu, että pelattavuus ajaa grafiikan edelle. Jos esim. tämä 64 bittinen versio olisi yhtä hyvä pelattavuudeltaan kuin mihin yleensä Haloissa on totuttu, niin aika hankala sitä olisi huonoksi peliksi haukkua.
 
Mieluummin huonompi graafinen anti kuin huonompi pelattavuus/pelimekaniikka.
Alkaa tosiaan tuntua että PS5:n on sinulle hyvä valinta, Sonyn yksärit panostaa kuitenkin graafiseen antiin enemmän kuin hyvään pelattavuuteen.

Bloodbornea ja Horizon Zero Dawnia oli ainaki hyvä pelata, perustuuko tämä nyt vain sinun mielipiteeseen että Sonyn yksinoikeuksissa on grafiikat kohdallaan mutta pelattavuus ei?
 
Mieluummin huonompi graafinen anti kuin huonompi pelattavuus/pelimekaniikka.
Alkaa tosiaan tuntua että PS5:n on sinulle hyvä valinta, Sonyn yksärit panostaa kuitenkin graafiseen antiin enemmän kuin hyvään pelattavuuteen.
Ei tarvitse sentään itse alentua trollailemaan jos yksi ihminen sitä täällä harrastaa. Ellet nyt sitten oikeasti usko, että Sonyn peleissä olisi oikeasti huono pelattavuus.

Graafinen loisto ja hyvä pelattavuus menevät usein käsi kädessä Sonyn peleissä, poislukien nämä Heavy Rainit ja The Order: 1886.
 
Itseasiassa propsit sille, joka tämän on tehnyt. Yllättävän nätisti tehty grafiikkamuunnos.

Kukaan ei tainnut sanoa ettei grafiikalla ole ollenkaan väliä. Sen sijaan se on sanottu, että pelattavuus ajaa grafiikan edelle. Jos esim. tämä 64 bittinen versio olisi yhtä hyvä pelattavuudeltaan kuin mihin yleensä Haloissa on totuttu, niin aika hankala sitä olisi huonoksi peliksi haukkua.

Oli kyllä hyvin toteutettu, kannattaa kattoa nuo miltä pelit näyttäisivä PS1:lla toteututtuna. Niissäkin on laadukasta jälkeä :D
 
Siis tuossa videossa Xbox ja Nintendo ovat yhdistäneet voimansa... noh... lopputulos hieman yllätti, mutta toisaalta sytyin viimeistään tuossa kohdassa kun löytyi tuo tähti, joka ilmeisesti on teleportti. Elikkä olisi hieno nähdä vastaavaa luovuttaa tulevassa Halossa.

Hieman kyllä mietitytti mihin teleportti vei, mutta näiden uusien super nopeiden SSD-levyjen aikana, niin juuri tuohon ne tehot tulee laittaa... luovuuteen... toki tässä on mukana hitunen ironiaa: "Halo's going back to basics, mama mia" ... ja "343 actually listened to the fans Thank God" ...

...

Tarkoitukseni ei ole olla hauska, vaan kertoa että tämän siitä saa kun järjestää näitä kummallisia pelien demoamis esityksiä. Ne ovat epämääräisiä, niissä ei ole pelikuvaa, eivätkä ne herätä luottamusta. Haluaisinkin tähän selvennyksen, että kun puhumme kuitenkin 9. sukupolvesta, niin mitä tässä on tapahtumassa Xboxin puolella verrattuna Sonyyn?

Miten toinen osaa esitellä juttuja, mutta toinen ei.

Next Gen peli näyttää tulevaisuuden jutulta, ei miltään Nintendon ja Xboxin risteytykseltä.

...

Aikaisemmassa viestissä kerroin kuinka PlayStationin kanssa mennään naimisiin, koska liittoon uskotaan. Se on pysyvä ja vakaa. Siinä halutaan olla ikuisesti. Nyt kerroin myös satunnaisesta erehdyksestä (xbox) sekä vauvasta (nintendo) ... elikkä jokainen osaa tässä vaiheessa laittaa palaset yhteen. Sen siitä saa kun harhautuu polulta ja sekaantuu johonkin niin sekavaan kuin Mikkisofta. Sairaalassa sitten ihmetellään kun ulos tulee NipaKuusNepa vihreä Halo-Haarniska päällä. Nähdään tähtiä ja syödään sieniä. Brute katsoo ihmeissään vierestä, "hei, minähän voisin olla lapsen kummi..."

Huoh... pahoin pelkään että loppu vuosi tulee olemaan vastaavaa draamaa ja komiikkaa, ketäpä muuta kohtaan kuin, kyllä arvasit oikein. Se on vihreä, välillä se on punainen... miksi? Miksi Microsoft? Miksi?
 
Siis tuossa videossa Xbox ja Nintendo ovat yhdistäneet voimansa... noh... lopputulos hieman yllätti, mutta toisaalta sytyin viimeistään tuossa kohdassa kun löytyi tuo tähti, joka ilmeisesti on teleportti. Elikkä olisi hieno nähdä vastaavaa luovuttaa tulevassa Halossa.

Hieman kyllä mietitytti mihin teleportti vei, mutta näiden uusien super nopeiden SSD-levyjen aikana, niin juuri tuohon ne tehot tulee laittaa... luovuuteen... toki tässä on mukana hitunen ironiaa: "Halo's going back to basics, mama mia" ... ja "343 actually listened to the fans Thank God" ...

...

Tarkoitukseni ei ole olla hauska, vaan kertoa että tämän siitä saa kun järjestää näitä kummallisia pelien demoamis esityksiä. Ne ovat epämääräisiä, niissä ei ole pelikuvaa, eivätkä ne herätä luottamusta. Haluaisinkin tähän selvennyksen, että kun puhumme kuitenkin 9. sukupolvesta, niin mitä tässä on tapahtumassa Xboxin puolella verrattuna Sonyyn?

Miten toinen osaa esitellä juttuja, mutta toinen ei.

Next Gen peli näyttää tulevaisuuden jutulta, ei miltään Nintendon ja Xboxin risteytykseltä.

...

Aikaisemmassa viestissä kerroin kuinka PlayStationin kanssa mennään naimisiin, koska liittoon uskotaan. Se on pysyvä ja vakaa. Siinä halutaan olla ikuisesti. Nyt kerroin myös satunnaisesta erehdyksestä (xbox) sekä vauvasta (nintendo) ... elikkä jokainen osaa tässä vaiheessa laittaa palaset yhteen. Sen siitä saa kun harhautuu polulta ja sekaantuu johonkin niin sekavaan kuin Mikkisofta. Sairaalassa sitten ihmetellään kun ulos tulee NipaKuusNepa vihreä Halo-Haarniska päällä. Nähdään tähtiä ja syödään sieniä. Brute katsoo ihmeissään vierestä, "hei, minähän voisin olla lapsen kummi..."

Huoh... pahoin pelkään että loppu vuosi tulee olemaan vastaavaa draamaa ja komiikkaa, ketäpä muuta kohtaan kuin, kyllä arvasit oikein. Se on vihreä, välillä se on punainen... miksi? Miksi Microsoft? Miksi?
Siis, miten Xbox ja Nintendo on yhdistänyt voimansa, jos joku tubettaja tekee tuommoisen videon?

Ei hitto, nyt mun aivot vaatii kahvia, kun alkaa olemaan taas ihan mahotonta meininkiä :D
 
Bloodbornea ja Horizon Zero Dawnia oli ainaki hyvä pelata, perustuuko tämä nyt vain sinun mielipiteeseen että Sonyn yksinoikeuksissa on grafiikat kohdallaan mutta pelattavuus ei?
Luitko viestini, siinä luki että panostavat enemmän graafiseen antiin kuin pelattavuuteen. Huomioi sanamuoto enemmän. Jos asia olisi toisinpäin, olisivat molemmat mainitsemasi pelit 60fps, karsien graafisesta puolesta. Esim Bloodborne hyötyisi suunnattomasti 60fps:stä, johtuen peligenrestä.
Ei tarvitse sentään itse alentua trollailemaan jos yksi ihminen sitä täällä harrastaa. Ellet nyt sitten oikeasti usko, että Sonyn peleissä olisi oikeasti huono pelattavuus.

Graafinen loisto ja hyvä pelattavuus menevät usein käsi kädessä Sonyn peleissä, poislukien nämä Heavy Rainit ja The Order: 1886.
Missä sanoin että niissä on huono pelattavuus? Sanoin että panostavat enemmän graafiseen puoleen, kuin esim 60fps:n kautta pelattavuuteen sujuvoitumiseen.
 
Pelikonsolien seuraava sukupolvi on väistämättä lähestymässä. PlayStation 5:stä on ollut käynnissä valtava huhumylly jo pitkään, ja nyt E3:ssa Microsoft liittyi mukaan nextgen-peliin julkistamalla virallisesti, että seuraavan sukupolven Xbox-rauta on jo kehityksessä, Xbox One X -kehitystiimin toimesta. Huhujen mukaan uutta Xbox-rautaa kutsutaan koodinimellä Scarlet. Otsikon laitteista Nintendon Switch 2 eli NS2 on tällä hetkellä vain teoria, mutta Nintendon odotetaan jatkavan Switch-käsikonsolihybridin linjalla ainakin seuraavassa sukupolvessa.

Mihin suuntaan pelibisnes menee 9. sukupolvessa?

Laitetaan tähän vielä selvennys. Kyllä, tämä on ketjun 1.viesti.

...

Elikkä jos Halo: Infinite floppaa, niin silloin floppaa myös Xbox Series X. PISTE. THE END. Ok? Nyt sitten ollaan jo siinä vaiheessa että Xboxsista ja Nintendosta tehdään pilaa. Comic Conissa kysyttiin, pleikka vai boxsi... 6 kertaa enemmän sanottiin Blue Pill verrattuna Red Pill taikka Green Pill.

Analyytikot sanovat pleikka myy puolet enemmän kuin boksi, tyyliin pleikka 100 miljoonaa, boksi 50 miljoonaa, mutta tämä oletus perustui siihen että Halo on super. Nyt onkin mielenkiintoista nähdä, onko Halo esports se juttu, joka pelastaa koko homman. Halo 5 panosti moninpeliin todella suuresti. Jos siitä jatketaan ja laitetaan 4K:na 120fps tulille, huom. hypoteesi, niin silloin kilpailtaisiin jo näitä kolmea vastaan:

- CS
- OW
- Valorant

... jos mikkisofta ei kuitenkaan pysty parempia tilaisuuksia järjestämään, niin pelkään että kohta suhde on 10:1 ... Blue Pill.
 
Luitko viestini, siinä luki että panostavat enemmän graafiseen antiin kuin pelattavuuteen. Huomioi sanamuoto enemmän. Jos asia olisi toisinpäin, olisivat molemmat mainitsemasi pelit 60fps, karsien graafisesta puolesta. Esim Bloodborne hyötyisi suunnattomasti 60fps:stä, johtuen peli genrestä.



Luin toki, mutta siittä sai semmosen käsityksen myös että se olisi fakta että grafiikka edellä mennään eikä pelattavuus, eikös God of war tarjoa mahdollisuuden valita joko herkut ja 30fps tai herkkuja alemmas ja vapaa fps. Onko se nyt sitten pelattavuus moodi vai mikä oikealta nimeltä? Itse olen ainakin pystynyt ihan 30fps näitä pelaamaan eikä pelattavuus ole kärsinyt.
 
Luin toki, mutta siittä sai semmosen käsityksen myös että se olisi fakta että grafiikka edellä mennään eikä pelattavuus, eikös God of war tarjoa mahdollisuuden valita joko herkut ja 30fps tai herkkuja alemmas ja vapaa fps. Onko se nyt sitten pelattavuus moodi vai mikä oikealta nimeltä? Itse olen ainakin pystynyt ihan 30fps näitä pelaamaan eikä pelattavuus ole kärsinyt.
Ei kai kyse ole siitä etteikö niitä pystyisi pelaamaan, ei 30fps sitä estä. Itse kyllä olen siitä eri mieltä, että kärsiikö pelattavuus 30fps:stä vs. 60fps. Se kärsii lähes aina, se paljonko kärsii on riippuvainen pelistä.
 
Ei kai kyse ole siitä etteikö niitä pystyisi pelaamaan, ei 30fps sitä estä. Itse kyllä olen siitä eri mieltä, että kärsiikö pelattavuus 30fps:stä vs. 60fps. Se kärsii lähes aina, se paljonko kärsii on riippuvainen pelistä.

Joo, mutta esim God of War on esimerkki siittä ettei Sony mene pelkkä grafiikka edellä vaan tarjolla on myös performance modia jotka sitä kaipaavat. Infamoukset ovat toinen esimerkki.


Edit: infamoukset sai jälkikäteen vasta performance päivitykset, joten minun moka!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo, mutta esim God of War on esimerkki siittä ettei Sony mene pelkkä grafiikka edellä vaan tarjolla on myös performance modia jotka sitä kaipaavat. Infamoukset ovat toinen esimerkki.


Edit: infamoukset sai jälkikäteen vasta performance päivitykset, joten minun moka!
Eikö tämä God of War:in performance-mode ollut vain PRO:n herkkuja? Toki askel oikeaan suuntaan, mutta silti peliä selvästi alettu kehittää 30fps mielessä, mutta PRO antoi tilaa nostaa ruudunpäivitysnopeutta.

NaughtyDog esim fiilisteli 60fps:n eroja pelattavuudessa remastereissaan, mutta kuitenkin päätti mennä graafinen puoli edellä ja 30fps:llä


Naughty Dog's Jason Gregory (lead programmer)

Why is 60fps important?

"It was a toss-up before; people were saying that you lose quality and graphics and what not," Gregory said when asked why Naughty Dog feels that it's such an important component for the game. "But being able to compare apples to apples like we have now with The Last of Us, going back and playing the 30 Hz version feels, to quote some people in the office, 'broken.' There's something that can't be captured in screenshots and playing an adventure game where you just walk around and experience the world at the smooth 60 Hz"
 
Siis, miten Xbox ja Nintendo on yhdistänyt voimansa, jos joku tubettaja tekee tuommoisen videon?

Ei hitto, nyt mun aivot vaatii kahvia, kun alkaa olemaan taas ihan mahotonta meininkiä :D

Mikäs kohta tuossa menee yli ymmärrys kykysi?

Juurikin rautalangasta väänsin kuinka Mikkisofta on tehnyt itsestään täyden pellen näillä erittäin sekavilla pelin demoamis striimeillään. Suuri ja mahtava Internet on nyt sitten ottanut mukaansa myös Nintendon... elikkä siellä on tehty uusi Halo: Infinite. Eihän tästä voi kovinkaan paljoa alemmas enää vajota?

Ja jos täytyy vielä muistuttaa, niin tämä vaalea kaunotar kertoi ettei mitään konsolisotaa ole, se loppui alkuunsa, kiitos Blue Pill... olen sanomassa että näin yksipuolista sukupolvea emme ole koskaan nähneet. Nintendo on valunut lapsiperhe kategoriaan,,, oliko tämä Eläin risteytys ilmeisesti yksi suosituimmista peleistä... 20 miljoonaa myynyt tai jotain... ja sitten tämä vihreä mötti käytiin jo perusteellisesti läpi...

Tässä voi vielä käydä niin että seuraavaksi dissataan Fablea... video oli kuin elokuvasta, mutta pelikuvaa ei näy missään. Ai niin sanottiin että tällä tarinalla ei ole sitten onnellista loppua, niinhän se oli.
 
Eikö tämä God of War:in performance-mode ollut vain PRO:n herkkuja? Toki askel oikeaan suuntaan, mutta silti peliä selvästi alettu kehittää 30fps mielessä, mutta PRO antoi tilaa nostaa ruudunpäivitysnopeutta.

NaughtyDog esim fiilisteli 60fps:n eroja pelattavuudessa remastereissaan, mutta kuitenkin päätti mennä graafinen puoli edellä ja 30fps:llä

Njoo olihan sekin tosiaan aivan paikkaansa pitävää. Vuodet jo edustanut sitä tehokkaampaa nelosta niin ajatellut että pro vain sai nauttia näistä elikkä sanonta ne piirtää kellä on kyniä olisi ajankohtainen. Nytkö Sony tosiaan julkaisee pelejä PC:lle niin sehän voi taas johtaa siihen että konsolilla kaikki irti 30fps ja pelaajat saavat nuolla näppejään mutta aika näyttää.
 
Viitaten Star-Lortin linkittämään videoon: Tottahan tuo on. Pelattavuus ratkaisee. Olen pelannut paljon ja mieluummin pelaan peliä, joka tuntuu hyvältä kuin peliä, joka vain näyttää hyvältä. Huono pelattavuus hienoilla grafiikoilla on selvästi huonompi vaihtoehto kuin hyvä pelattavuus huonoilla grafiikoilla. Olet siis täysin oikeassa Star-Lort.
 
Njoo olihan sekin tosiaan aivan paikkaansa pitävää. Vuodet jo edustanut sitä tehokkaampaa nelosta niin ajatellut että pro vain sai nauttia näistä elikkä sanonta ne piirtää kellä on kyniä olisi ajankohtainen. Nytkö Sony tosiaan julkaisee pelejä PC:lle niin sehän voi taas johtaa siihen että konsolilla kaikki irti 30fps ja pelaajat saavat nuolla näppejään mutta aika näyttää.
Niin siis tässähän on vain kyse mieltymyksistä ja kyllä 30fps on pelattava. Kuitenkin alkuperäinen väite, josta keskustelu lähti, on mielestäni linjassa julkaistujen pelien suhteen. Enkä sitä sen enempää lähtenyt arvostelemaan, se graafinen puoli edellä on tietoinen valinta. Toki tuntui että joku näistä aina ottaa itseensä ja ei halua ehkä nähdä asiaa samalla tavalla.
 
Viitaten Star-Lortin linkittämään videoon: Tottahan tuo on. Pelattavuus ratkaisee. Olen pelannut paljon ja mieluummin pelaan peliä, joka tuntuu hyvältä kuin peliä, joka vain näyttää hyvältä. Huono pelattavuus hienoilla grafiikoilla on selvästi huonompi vaihtoehto kuin hyvä pelattavuus huonoilla grafiikoilla. Olet siis täysin oikeassa Star-Lort.

Tämä kommentti on sulaa vahaa silmilleni ja korvilleni, mutta sitten tuo kommenttisi ihan alku ja loppu-osa?
 
Niin siis tässähän on vain kyse mieltymyksistä ja kyllä 30fps on pelattava. Kuitenkin alkuperäinen väite, josta keskustelu lähti, on mielestäni linjassa julkaistujen pelien suhteen. Enkä sitä sen enempää lähtenyt arvostelemaan, se graafinen puoli edellä on tietoinen valinta. Toki tuntui että joku näistä aina ottaa itseensä ja ei halua ehkä nähdä asiaa samalla tavalla.

Omalla kohdalla ei tosiaan ollut kyse että olisin itseeni ottanut, pelattavuus kattaa tosiaan muutakin kuin sen että millä framella peli pyörii. Hyvä kuitenkin että asiaan saatiin selko.
 
Otan pienet päiväunet, ja mitä sinä aikana taas tapahtuukaan? Ruvetaan taas käymään ketjuun täysin kuulumatonta iänikuista 30 vs 60 ruutua sekunnissa -jauhantaa ja nälvimään toisia käyttäjiä.

Vaikka on perjantai, niin skarpatkaa nyt taas! Chill pill on se nappi, jota tässä kohtaa tarvitaan.
 
Ylös Bottom