Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Varsinkin nopeaa reagointia vaativien räiskintäpelien, autopelien tai urheilupelien pelaaminen striimin kautta on aikalailla masokismia.
Rohkenen olla hitusen eri mieltä. Olen pelannut xCloudilla nyt eniten Forza Motorsport 7:aa ja useiden tuntien kokemuksella voin sanoa että ainakaan autopelin pelaaminen ei ole masokismia vaan toimii yllättävän hyvin.
 
Kuitenkin ei edelleenkään pitäisi olla mitään ongelmaa tehdä peli tehokkaammalle laitteelle ja sen jälkeen karsia muille laitteille siitä niin kuin pc ja sillä Kuitenkin aina pelit näyttänyt parhaimman näköiseltä jos on kunnon mylly.
Pudotus Xbox Series X:stä perus-Oneen on kuitenkin kohtalaisen raju. Pc:llä esimerkiksi elettiin Onen julkaisun aikoihin Nvidia GTX 700 -sarjan aikakautta, eikä taida useimmat pc-pelitkään ainakaan AAA-tasolla enää ulottaa virallista tukea niin vanhoihin laitteisiin. Toisin sanoen Xboxin kanssa yritettiin jopa pc:tä hurjempaa taaksepäinyhteensopivuustemppua.
 
Mutta se myllyn teho ei auta siihen, että striimatuissa on aina tietty viive, vaikka olisi nopekin nettiyhteys. Riippuu toki siitäkin missä palvelin sijaitsisi. Viivettä ei silti voida välttää nykyteknologialla. Varsinkin nopeaa reagointia vaativien räiskintäpelien, autopelien tai urheilupelien pelaaminen striimin kautta on aikalailla masokismia.
Mä puhuin vaan yleisesti vastasin vähän samaan juttuun kuin sä. en streamaamisesta mikä toimii kyllä todella hyvin :)
 
Joseph Staten, joka on työskennellyt kaikkien Halojen ja Destinyn parissa tulee auttamaan viimeistelemään Halo Infiniten.

And last, but certainly not least, we’re excited to announce that our old friend Joseph Staten will be returning home to Halo for a bit. After helping launch Tell Me Why this week, he'll be coming on board as project lead for campaign as we push towards our 2021 release. The team has been working hard realizing our vision for campaign and we’re happy to have Joseph’s help to get it to the finish line.


 
XiifV9Is.jpg

“Halo game experience that meets our vision.”

Hienoja sanoja, mutta ei mitään sisältöä, varsinkin kun katsoo pelidemoa, jossa jälkeenpäin ei ollut järjen hiventä. Mitä se esitteli? Saimmeko vastauksia? Mitä jäi käteen? Tuliko uusia konsolin ostajia?

...

343 on niin pahasti tuuliajolla, että se saattaa lopulta vaikuttaa jopa Xbox Series X konsolin myynteihin traagisella tavalla. Miksi ihmeessä ketään ostaisi tuota mustaa tornia jos et voi pelata Haloa? Aivan... itse pelkään että julkaisu tulee siirtymään jopa vuoteen 2022. Vuoden 2021 lopussa kerrotaan että hei tarvitsemme vielä vähän enemmän aikaa jotta saamme pelistä juuri sellaisen minkä haluamme.

Sellaisen joka täyttää suurimmatkin visiomme. Siihen ei tämä mies voi mitenkään vaikuttaa että koko talo huojuu tällä hetkellä. Pahimmissa skenaarioissa jo tehtyjä tasoja aletaan tekemään uusiksi. Se on pitkä tie se.
 
Tietenkin hyvä palkkaus 343:lta tuoda alkuperäistä osaamista takaisin, mutta valitettavasti myös antaa varmistusta siitä, että ongelmia on pelillä ollut muullakin kuin teknillisellä puolella.
 
XiifV9Is.jpg

“Halo game experience that meets our vision.”

Hienoja sanoja, mutta ei mitään sisältöä, varsinkin kun katsoo pelidemoa, jossa jälkeenpäin ei ollut järjen hiventä. Mitä se esitteli? Saimmeko vastauksia? Mitä jäi käteen? Tuliko uusia konsolin ostajia?

...

343 on niin pahasti tuuliajolla, että se saattaa lopulta vaikuttaa jopa Xbox Series X konsolin myynteihin traagisella tavalla. Miksi ihmeessä ketään ostaisi tuota mustaa tornia jos et voi pelata Haloa? Aivan... itse pelkään että julkaisu tulee siirtymään jopa vuoteen 2022. Vuoden 2021 lopussa kerrotaan että hei tarvitsemme vielä vähän enemmän aikaa jotta saamme pelistä juuri sellaisen minkä haluamme.

Sellaisen joka täyttää suurimmatkin visiomme. Siihen ei tämä mies voi mitenkään vaikuttaa että koko talo huojuu tällä hetkellä. Pahimmissa skenaarioissa jo tehtyjä tasoja aletaan tekemään uusiksi. Se on pitkä tie se.
Boldatuista tulee ainakin täällä mieleen erään Halo Infiniten kohtalon kanssa kärvistelevä nimimerkki ja hänen kirjoituksensa.... :D
 
Joseph Staten, joka on työskennellyt kaikkien Halojen ja Destinyn parissa tulee auttamaan viimeistelemään Halo Infiniten.
Tarkennettakoon, että hän työskenteli Halo 1-3(+ODST):n sekä Destiny 1:n (ennen julkaisua ja pelin pilkkomista osiin laajennuspakettien myymiseksi) parissa. Sittemmin useissa projekteissa Microsoftin eri studioissa, viimeksi tuottajana uudessa Flight Simulatorissa.

Hyvä homma kuitenkin, että Staten palaa Halon pariin. Hän kuitenkin kirjoitti ja johti narratiivia niissä parhaissa Haloissa. Kuitenkaan mitään ihmetekoja ei kannata odottaa, koska peliä ei varmasti tässä vaiheessa rakenneta enää uudestaan vaan kyse on viimeistelystä ja hienosäädöstä.
 
Viimeksi muokattu:
... koska peliä ei varmasti tässä vaiheessa rakenneta enää uudestaan vaan kyse on viimeistelystä ja hienosäädöstä.

Täysin eri mieltä.

Halo: Infinite on ollut jo vuosia ns. "kehitys-helvetissä" ... miettikääpä kuinka monta vuotta peliä on jo tehty? Milloin alkoi koko konseptin työstö? Pelimoottorin ja tiimin valinta? Saatiinko alussa tietää että peli tehdään kokonaan Next-Gen konsolille, ja myöhemmin "haluamme että toimii myös Xbox Onella".

Moninpeliä 4K / 120fps. Yksinpeliä avoimessa maailmassa. Co-Op sohvalla ja netissä. 4K, HDR, Ray Tracing, 60fps-120fps. Ei latausaikoja, välidemoista siirrytään suoraa pelikuvaan, jne. Tästä listasta puuttuu varmasti vielä kymmeniä ominaisuuksia.

...

Eurogamer kirjoitti: "Halo Infinite looks like the fake plastic trees version of Halo, like a video game designed with Mega Bloks in mind. It pops in all the wrong places. It doesn't feel grounded. It doesn't feel like it has depth. It feels, well, surface level, smooth and uninteresting."

Jos ihan aidosti paneudutte siihen mitä tuossa tekstissä kerrotaan, ymmärrätte että Halo: Infinite pelidemo ei pelkästään ollut graafisesti järkyttävä, mutta myös teknisesti täysin keskeneräinen. Siinä ei yksinkertaisesti ollut juurikaan mitään järkeä. Siitä ei tullut WAU! fiilistä... tuonne rengasplaneetalle minä haluan hypätä ja lähteä tutkimaan maailmaa.

Ne joille Destiny 1 ja 2 tuttuja, saattoivat jopa järkyttyä, sillä jos Haloa on kehitetty siihen suuntaan, niin aika paljon tullaan menettämään. Vihut ovat pienissä ryhmissä paikoillaan, pitkin karttaa, menet jeepillä sitten paikasta toiseen ja todellakin kulutat niitä ammuksia, jopa näihin rivisotilaisiin, tykiruokaan, Gruntteihin... se ei ole kivaa kun puolet lippaasta menee yhden taliaivon lähettämiseen tuonpuoleiseen...

Brutejen pitäisi niin ikään olla suuria ja pelottavia vastuksia. Kun sellanen osuu lähitaistelu tilanteeseen, pitäisi ensin juosta lähestulkoon karkuun... nyt näitä muovisia "karvaturpia" voi tippua eteesi vaikka 3 kpl ... ja mitä vielä kaadat niitä kuin heinää.

Elite on komenteja, se komentaa usein ryhmää joka muodostuu Gruteista. Vahvoissa ryhmissä on mukana Shakaaleja sädeaseineen ja kilpineen. Elite on kova ja ovela vastustaja. Etenkin punainen Elite vaikeimmalla tasolla on vaarallinen, sen ei pidä antaa yllättää sinua. Monen taktiikka on se että otetaan ensin rivisotilaat hengiltä, sitten napsitaan Shakaalit ja lopulta pääset 1 vs 1 Eliten kanssa. Missä pelote pelivideossa?

...

Yksi typeryys oli myös tämä peleistä tuttu ominaisuus: "Hei olen vihu, seison ruutitynnyrin vieressä, älä ammu minua vaan tuota tynnyriä..." Hmm...? Yhden kerran se voikin toimia... mutta jo toisella kerralla alat miettimään että myös näiden vihujen tulisi tajuta jotain...

Tämä koukku, on suoraan kuin Doom Eternalista, jossa lihakoukku. Ammut sen johonkin kiinni ja liikut siihen paikkaan koukun avulla. Oliko muistaakseni Overwatchissa ihan yhtälailla tällainen HERO. Huoh... minusta Halo on sellaista scifi-fantasiaa... ei haittaisi lainkaan jos pelikentässä olisi maassa "energiahissi" ... sellaisia sinisiä kohtia jossa energia nousee ylöspäin, menet kohdalle ja pomppaat sen 10 metriä ilmaan, ilmalennon aikana pystyt vähän muuttamaan suuntaa ja sitä rataa...

Koukusta tulee fiilis että Super Solttu ei ehkä sittenkään ole niin vuotta 2500. Valituslista on pitkä, mutta jos tarkoitus oli saada tähän Halo 1 ja Halo 2 tunnelmaa niin siinä ollaan todellakin epäonnistuttu. Ja myöntäkää nyt jokainen viimein, nuo pilarit ovat todella rumia. Sen sijaan että maailma olisi SCIFI se on MINE ... ikävää, mutta on se kun ihan kunnolla katsot sinne peiliin.

Rakastan Haloa. Jokaisen olen läpi pelannut. Ykkösen useita kertoja, mutta totuus on myös se että 343 Industries ei ole pystynyt tuottamaan yhtäkään erinomaista Halo peliä. Se on hirvittävää sekin. Amen.
 
Halo Infinite ja Monster Energy Drink. Yleensä olen tällaisten promootioiden kanssa vähän niin että hällä väliä, mutta nyt siellä on tarjolla todella nättejä weapon skinejä. Erityisen onnistunut Monster Energy väritys.
BR_Full.jpg
AR_Full.jpg

 
Viimeksi muokattu:


Miksi puolustin Haloa niin miksi? Aivan naurettavaa touhua... oli peli sitten Halo tai kyperpunkki niin pitää antaa palautetta jos siihen on aihetta.
 


Miksi puolustin Haloa niin miksi? Aivan naurettavaa touhua... oli peli sitten Halo tai kyperpunkki niin pitää antaa palautetta jos siihen on aihetta.

No sinä et ole hetkeäkään kumpaakaan kyllä puolustanut, että älä turhia murehdi. Tai no kyllähän sinä murehdit - ja yrität epätoivoisesti saada muutkin murehtimaan... Hankkisit itsellesi parempaa tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:
Hankkisit niinsanotusti elämän.
Tämänlaisilla kommenteilla hankkii nopeasti itselleen varoituksen, ja jos sekään ei tepsi, pääsee toviksi pois koko foorumilta.

Tästä henkilökohtaisuuksiin menemisestä on puhuttu aivan tarpeeksi. Joten jos oppi ei näin viestien välityksellä pikapikaa mene perille, sitten käytetään noita ikävämpiä konsteja.
 
Tämänlaisilla kommenteilla hankkii nopeasti itselleen varoituksen, ja jos sekään ei tepsi, pääsee toviksi pois koko foorumilta.

Tästä henkilökohtaisuuksiin menemisestä on puhuttu aivan tarpeeksi. Joten jos oppi ei näin viestien välityksellä pikapikaa mene perille, sitten käytetään noita ikävämpiä konsteja.
Muutettu muotoon: ”Hankkisit itsellesi parempaa tekemistä.” Ei liene liian tyly tapa sanoa, vai kuinka? Lähinnä tuo saman toisto ja yritys jatkuvasti saada toisia murehtimaan jotain olemattomia asioita, on sinänsä alkanut itseäni ihmetyttämään. Enkä kyllä todellakaan ole ainoa täällä, joka on tuota ihmetellyt.
 
Muutettu muotoon: ”Hankkisit itsellesi parempaa tekemistä.” Ei liene liian tyly tapa sanoa, vai kuinka? Lähinnä tuo saman toisto ja yritys jatkuvasti saada toisia murehtimaan jotain olemattomia asioita, on sinänsä alkanut itseäni ihmetyttämään. Enkä kyllä todellakaan ole ainoa täällä, joka on tuota ihmetellyt.

Minä ihmettelen sitä että sinulla pitää olla joka viestissä tuo banneri? Saako sen jotenkin pois? Häiritsee keskustelua. Kiitos!

Halo on suurennuslasin alla niin kauan kunnes julkaistaan. Huoli on suuri.
 
Minä ihmettelen sitä että sinulla pitää olla joka viestissä tuo banneri? Saako sen jotenkin pois? Häiritsee keskustelua. Kiitos!

Halo on suurennuslasin alla niin kauan kunnes julkaistaan. Huoli on suuri.
Banneri toki jää, kiitos kuitenkin kommentista. Olisi toki hyvä, että olisi sitä järkevää keskustelua. Jatkuva saman asian murehtiminen ei kyllä sellaista ole. Kerrotko ystävällisesti mitä se sinua tai ketään muutakaan täällä hyödyttää, että kerta toisensa jälkeen ”murehdit” Halo Infiniten tai Cyberpunk 2077:n viivästymisiä?
 
Ylös Bottom