Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Mitenkäs täällä, onko Reckoningin pelaajat kypsyneet käteen vai eivätkö malta lopettaa. Itsellä nyt 15h takana (skyrimistä vierottautuminen on yllättävän vaikeaa) ja tahti parani tuossa n. kahdeksan pelitunnin jälkeen aika lujasti ja sen jälkeen viihtymis- ja koukuttumiskäyrä hyvinkin nousujohteinen.

Mättömekaniikkaankin tottunut ja vaikka varsinaista tarkkusammuntaa ei tarjolla olekaan, tuo eri iskutyyppien kombotus hyvinkin mukavaa vaihtelua tappeluihin. Edelleen on pysynyt positiivisena yllätyksenä. Lataustauotkin ovat hyvinkin inhimilliset verrattuna skyrimin vastaaviin. Yksi bugi joka on vastaan tullu ja myös toistunut on sellainen että kun subit päällä pelaan niin useamman kerran on vastustajan viimeinen lause jäänyt ruutuun, tosin tuokin häipyy kun pikamatkustaa jonnekin.

kyllä mä näkisin että tämä nousee 8,5 pisteen pelistä vähintään ysiin itselläni.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Demotuksen jälkeen laitoin tilaukseen, nyt olen kohta kymmenen päivää VPD:sta odotellut tuotetta. Laitoinpa sähkäriäkin. Olisi muuten ensimmäinen kerta kun peli katoaa postissa. ;) Tiedä sitten onko edes hukassa, mutta joutunen odottamaan vielä jokusen aikaa ennen kuin uuden voin tilata. Tiistaihin asti annan aikaa.

Mitä Mora meinaat tuolla eri iskujen kombotuksella? Itellä demo jäätyi tunnin pelailun jälkeen ja savea en saanut toimimaan enää sitten... :/ Emäntä tosin tahkosi demon tieten läpi, kun usutin. Odotukset on korkealla, vaikka nyt en mitään ihmeitä toki odota. Tästä pelistä pitäisi tulla sellainen kummankin pelattava ropetus, kun euggokin miellystyi tähän tekeleeseen näin alun perusteella. :D
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Demotuksen jälkeen laitoin tilaukseen, nyt olen kohta kymmenen päivää VPD:sta odotellut tuotetta. Laitoinpa sähkäriäkin. Olisi muuten ensimmäinen kerta kun peli katoaa postissa. ;) Tiedä sitten onko edes hukassa, mutta joutunen odottamaan vielä jokusen aikaa ennen kuin uuden voin tilata. Tiistaihin asti annan aikaa.

Mitä Mora meinaat tuolla eri iskujen kombotuksella? Itellä demo jäätyi tunnin pelailun jälkeen ja savea en saanut toimimaan enää sitten... :/ Emäntä tosin tahkosi demon tieten läpi, kun usutin. Odotukset on korkealla, vaikka nyt en mitään ihmeitä toki odota. Tästä pelistä pitäisi tulla sellainen kummankin pelattava ropetus, kun euggokin miellystyi tähän tekeleeseen näin alun perusteella. :D

Tyyliin mm. tähän, kun on lauma ököjä tulossa kimppuun niin ensin hiipii niin liki kun pääsee, sen jälkeen lataa staffilla voimalatauksen pökerryttäen vastustajat, lasauttaa sen perään voimarysäyksen chakrameilla. Siinä vaiheessa enempi damagea tekevät ötöt ovat hetken pyörryksissä jolloin voi mennä likelle tekemään pikaiset tikaritökinnät, sitten pyörähtää hetkeksi kauemmas jos energiat vähenee itseltä. Paikalta poispyörähdystä tulee myös käytettyä isompien ököjen kanssa aktiivisesti.

Emt, en osaa oikeen selittää mutta tässä on saatu eri aseiden ja liikkeiden jaksotus yllättävänkin toimivaksi olematta kuitenkaan mitään yhtäjaksoista qte:tä, jotenkin saatu tuota mättöiloa tuotua tällaisellekin joka ei yleensä mättämisestä ihan hirmusti perusta :cool:

Itsellä ei sinänsä ollut pelin "suurten nimien" johdosta mitään odotusta, ainoastaan McFarlane on tutumpi ja kieltämättä alun fablemaisuuden jälkeen on joissakin ököissä tunnistettavaa hahmotyyliä jota on nähty mm. Spawnissa.

Kyllä tämä peli paikkansa on ansainnut puhtaasti omassa top 10:ni :cool: Ja itselleni oli myöskin sen arvoinen että täydellä hinnalla ostettujen sarjaan pääsi eikä kaduta.

Senverran voin sanoa että jos alku tuntuu hieman tahmealta (itselläni tuntui, myönnän) niin sen myötä kun on pelannut viitisen tuntia, tutustunut maisemiin ja päässyt touhuun sisään niin koukuttavuus nousee eksponentiaalisella käyrällä mikäli muuten osuu omaan makuun :)

Jos jotain suhdetta pelimakuun otetaan niin omat suosikkini ja parisuhteen pahimpiin koettelijoihin kuuuluu mm.

ropesuuntauksesta
Dragon Age: Origins
Fallout 3
FO: New Vegas
Mass Effectit
ES: Oblivion
Skyrim
Fablet (vaikka ovat leluropeseikkailuja joihin päin ei hc-ropettaja sylkäisekään, ei ainakaan myönnä niin olen pitänyt niistäkin kovin)

fps:istä on vedonnut hyvin harva viime vuosien aikana mutta niistä sitäkin lujemmin Bioshockit 1 ja 2. Esim Gears of Waria en ole jaksanut pelata viittä minuuttia kauempaa (tökkii kovin mm. "hyvät ja komeat ihmiset vs. rumat ja pahat möröt" kun senverran mitä olen Gearsin loreen tutustunut niin omat sympatiat ovat peräti locustien puolella, ja muutenkaan yksioikoinen mättäminen ei ole napannut ihmeemmin pitkään aikaan).

Hyvän ja pahan harmaan sävyt kiinnostavat itseäni oikeastaan hyvin isossa skaalassa nauttimastani fiktiosta kirjoissa, elokuvissa ja peleissä.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Oisko tää ihan ostamisen arvoinen peli, että 39e viittisi maksaa tästä, arvostelun luettuani ja näitä kommentteja vaikuttaisi olevan ihan jees kamaa. Skyrimiäkin tullu hakattua jonkin verran ja tää on tällänen värikäs rope. Onko mukaansa tempaava? Onko helppoa oppia jutut tässä?
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Oisko tää ihan ostamisen arvoinen peli, että 39e viittisi maksaa tästä, arvostelun luettuani ja näitä kommentteja vaikuttaisi olevan ihan jees kamaa. Skyrimiäkin tullu hakattua jonkin verran ja tää on tällänen värikäs rope. Onko mukaansa tempaava? Onko helppoa oppia jutut tässä?

Loreen sisäänpääsy ottaa toki aikansa ja alku aina tahmeaa (itselläkin skyrimiä takana reilu 300h :D) mutta kyllä itsellä mennyt siihen että tosiaan kun sen ensimmäisen viisi tuntia kahlasi niin aina vain vaikeammaksi on tullut katkaista pelisessio, itseä ei kaduta pätkääkään että tuli 43,40e maksettua tästä, 22h takana ja meno tuntuu sen kuin paranevan.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Eilen tuli taas vajaa kuus tuntia taottua tätäkin, 30h lähenee :D ja iski ensimmäinen hieman enemmän miettimään laittava paikka
maid of Windmere -bossitaistelu. Sikälimikäli tähän mennessä ymmärtänyt niin Faen elämä on balladin toistoa toiston jälkeen, kuolemaa ja jälleen ylösnousemusta vain käydäkseen saman kierroksen läpi niin oman määritelmäni ja käsitykseni mukaan moinen ikuisuuden viettäminen vastaa lähinnä helvettiä. Tapoin kyllä Maid of windmeren mutta save on tallessa ennen taistelun loppua enkä siitä tuntia pidempään edennyt. Nyt mietinkin että taidan kurvasta takas ja jättää Rouvan henkiin, kaikesta huolimatta

On mulla pulmat, aikuseks pitäis kasvaa mutta kiirekö tässä vielä.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Arvostelut eivät vakuuttaneet, mutta teidän käyttäjien kommentit saivat minut kyllä ajattelemaan positiivisesti tästä, kenties vaihdan tämän mass effect 3.n kunhan se on ensin lävitse :) Onko tullut paljon päivityksiä?
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Arvostelut eivät vakuuttaneet, mutta teidän käyttäjien kommentit saivat minut kyllä ajattelemaan positiivisesti tästä, kenties vaihdan tämän mass effect 3.n kunhan se on ensin lävitse :) Onko tullut paljon päivityksiä?

päivityksistä ei o tietoa, ei o varsinaisesti kyllä tarvettakaan ollut, harvinaisen bugivapaa on ainakin xboxversio, kertaakaan ei ole esim mennyt tuon 30h aikana peli tilttiin (vrt. ME3 8h pelisession aikana vähintään kerran pitää sammuttaa boksi ja laittaa uudestaan päälle)
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Itse tilasin viime torstaina pelin ja perjantaina oli lähtenyt tulemaan eikä tullut vielä tänäänkään ahvenanmaalta :( Jos huomenna sitten pääsis pelaileen... Ainakun olen vpd:ltä tilannut ahvenanmaalta niin tullut 1-2 arkipäiväs ja nyt sitten kestää vähäsen pitempään.

Saiko jotai extra kamoja amaluriin kun pelasi sen massa 3:sen demon läpi?
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Noniin viimein peli on hyppysissäni, sanokaapas joku, että voiko "talentit" tuosta taitopuusta resetoida jossain vaiheessa? En oikein keksi tekisikö tästä nyt varkaan, maagin vai warriorin.. millä itse olette pelanneet?
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Noniin viimein peli on hyppysissäni, sanokaapas joku, että voiko "talentit" tuosta taitopuusta resetoida jossain vaiheessa? En oikein keksi tekisikö tästä nyt varkaan, maagin vai warriorin.. millä itse olette pelanneet?
Resetointi onnistuu joissain kylissä ja kaupungeissa oleville fateweavereille puhumalla maksua vastaan. Oma hahmoni on lähinnä longswordeja käyttävä warrior, jolle olen pari spelliä ottanut mage-puusta vaihtelua tuomaan.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Mulla eka hahmo on/oli finesse/sorcery hybridi, eli shadowcasteri tähtäimessä. Daggerit ja Chacramit aseina. Mut pelistä meni into kun blacksmithingillä sai turhanki hyviä kamoja tehtyä ja vihut kaatuu ku heinää. Alottelen varmaan jossain vaiheessa Might hahmolla ja isolla miekalla, ilman sepäntaitoja. Eli käytän vaan kamoja joita maailmasta löydän. Vähän lisä haastetta.

Että jos biokka et vielä tiedä minkä teet niin lähe rohkeesti vaan kokeileen, tuo resetointi on kuitenki erittäin halpaa ja helppoa niin voit sitten lennosta kyllä "classia" ja talenteja vaihtaa jos mieli tekee.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Kävi Sulo Vilenit ja KoA tuli ostettua, kun Prismassa oli hintaa 29e. Eilen sitten vierähti iloisesti nelisen tuntia ja olen tykännyt, vaikka hyppy viime päivien Skyrim-koukusta onkin iso.
KoA on karkkimaisempi kuin Skyrim, mutta ei minun makuuni liikaa. Minun on helpompi sisäistää tämä kuin Dragon Aget; valikot ym. ovat simppelimmät. Juonenkäänteiltään ja tietysti grafiikaltaan tämä ei ole niin hieno.

Ainakin jo alun pelisessio antoi kyllä rahalle vastinetta ja tänään jatketaan, kun saan lapsen unille... :D
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Kyllä KOA:Reckoning on ihan hintansa arvoinen peli. Etenkin nyt kun sitä saa jo niin halvalla. Molemmat lisäosat pelanneena täytyy sanoa, että lisäosista kannattaa ottaa mieluummin The Legend of Dead Kel vaikka Teeth of Naros ihan mainio olikin. Alta löytyy niin varsinaisen pelin, kuin toisesta lisäosasta kirjoittamani arvostelut:

Kingdoms of Amalur: Reckoning Review
Teeth of Naros Review
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Tyytyväisyys jatkuu, mutta yksi asia ottaa päähän. Miksi hitossa maastoon ilmestyvät kaikki vihulaiset takaisin heti kun käväisee jossakin muualla (so. peli lataa)?! Onko mulla joku kieroutunut asetus päällä vai onko siinä joku muu jippo?
Ei siinä, etteikö haastetta saisi olla, mutta tympii piestä ne samat peikot uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja...
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Sainpahan tämän tänään viimein pelattua läpi, kun plussasta ilmaiseksi sai. Pakko ensin todeta, että en tajua lukemaani artikkelia jostain 200 tunnista peliaikaa, jos skippaa keskustelut ja tekee kaikki tehtävät vai miten se nyt oli. Minun pelikelloni näyttää tällä hetkellä noin 85 tuntia ja olen tehnyt kaiken mahdollisen, minkä löysin. Pääjuoni on pelattu läpi, kiltat hoidettu ja kaikissa suoritetuissa tehtävissä lukee 201. Tottakai tuolla jossain on varmasti vielä jotain luolia, joissa on pari sivutehtävää lisää, mutta ei niistä silti sataa tuntia saa lisää peliaikaa :D Ensimmäiset kymmenen tuntia jaksoin jotenkin kuunnella ihmisten puheita, mutta sitten alkoi tympiä kaikki se kliseisyys ja skippasin suosiolla kaiken, paitsi tehtäväkeskustelut. Johan alkoi peli maittaa ihan uudella tavalla taas!

Pelin ulkonäöstä nautin paljon. Ihanaa, kun saa pelata sellaisissa karkkiväreissä. Plussaa siitä, että hahmoa sai muokattua kesken pelin, niin ulkonäöllisesti kuin taidollisestikin. Kyllästyn yleensä jossain vaiheessa hahmoni ulkonäköön, joten kivaa, että sitä pystyi muokkaamaan.

Aloitin pelin miekka/dagger-tyyppisenä hiipparina, mutta miekan käyttely tuntui niin kankealta, että siirryin jouseen. Ammuskelin siis vihuja kauempaa ja tikarilla nopeita liikkeitä, jos pääsivät liian liki. Täydellinen pelitapa minulle. Lisäksi panostin (kuten aina) speechcraftiin, joten suostutteluissa ei ollut pelin aikana mitään ongelmia.

Normaali oli tosiaan ihan liian helppo vaikeusaste, kuten monet muutkin ovat valittaneet. Rahalla ei tunnu olevan mitään merkitystä pelissä, mutta toisaalta, minulla tuntuu olevan aina sama ongelma kaikissa peleissä. Olen niin laiska ostamaan mitään ja käytän vain maastosta löytämiäni tuotteita. Tuolla minulla nyt onkin siis 4 miljoonaa käytettävänä. Kaikki näpertämiset peleissä eivät ole koskaan olleet minun hommaani, joten en tiedä mitään sellaisesta. En riitä kärsivällisyys alkaa tehdä itse potioneja, ostan ne mieluummin valmiiksi pakattuina :p

Tykkäsin pelistä todella paljon, kyllähän tuohon helposti sai sen kuukauden pari menemään. Taistelusysteemi oli toimiva, eikä käynyt tylsäksi, mistä olin hieman yllättynyt. Värikäs maailma auttoi myös paljon. Ensimmäinen puoli kartasta oli todella hauskaa pelattavaa, koska maisemat olivat tarpeeksi monipuoliset. Siinä vaiheessa, kun meren yli pääsi toiselle puolelle, tippui hauskuus jonkin verran.
Kaikkialla oli niin synkkää ja kuollutta, tietysti ymmärrettävistä syistä. Kaupunkeja/kyliä ei missään, ei ihmisiä ja muutenkin todella ankeaa, onneksi se puoli oli peliajallisesti lyhyt.

Loppuvastustajasta voisi vielä kommentoida,
että odotin jotain FF/Resident Evil -tapaan, että sieltä tulee joku, joka pitää tappaa vähintään kolme kertaa eri muodossa. Sitten, kun lohikäärme kuolikin niin helposti, niin pienoinen pettymyshän se oli :D

Vielä ajattelin pari helppoa trophyä hankkia, sitten voisi vilkaista, mitä sanotaan DLCsta ja sen jälkeen voisi vihdoin siirtyä toiseen peliin.
 
@Ippenator Kattelin, että pelailit tämän remasteria boksilla, niin miltäs on tuntunut, onko hyvin tehty vai semmoinen nopea rahastusyritys? :D
 
@Ippenator Kattelin, että pelailit tämän remasteria boksilla, niin miltäs on tuntunut, onko hyvin tehty vai semmoinen nopea rahastusyritys? :D
No, en paljoa ole vielä ehtinyt pelaamaan. Aika selvä remaster toki ulkonäön puolesta, eli resoluutio toki parempi kuin alkuperäisessä, mutta ulkonäöllisesti ei muita eroja liene. FPS ei ainakaan alun vankityrmämaisemissa vaikuttanut kyykkävän mitenkään, mutta taisi tuon alkuperäisen FPS eniten kyykätä nimenomaan avoimessa maailmassa olleisiin taisteluihin useita vihollisia vastaan kerrallaan. Ehkä tästä hiukan rahastuksen maku tulee, mutta toisaalta tässä on kuitenkin FPS:n todellisella parannuksella suhteellisen paljon merkitystä muutoin varsin hyvän pelin pelattavuuden kannalta.
 
Ylös Bottom