Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Tosiaan onni onnettomuudessa, että omaankin pelikirjastoon on kertynyt aikojen saatossa backlogia, jos nuo pelien hinnat nyt kohoaa, kuten nyt vahvasti vaikuttaa. Taaksepäin yhteensopivuuden ansiosta pelattavaa kuitenkin riittää ja joissakin tapauksissa jopa ilmaiseksi parranneltuna versioina. Ja vaikkei pelille varsinaista next-gen pätsiä olisikaan tulossa, niin olettaa sopii, että peli rullaa ainakin jonkin verran sulavammin uudella raudalla.
 
80e per peli en kyllä ala makselemaan, joten tarjouksia joutuu kyttäilemään.
Itse ostin GTA5:n PS3:lle heti julkaisussa ja sitten menin ostamaan se PS4:lle uudestaan kun se jäi aikanaan kesken... No niin se jäi kesken nelosella ja vielä kerran latasin sen Game Passista, mutta kolmatta kertaa en enää jaksanut ensimmäistä tehtävää pidemmälle. Jäi ostamatta kun poistui Pass tarjonnasta.

Väitän kuitenkin, että GTA6:n kohdalla kyse on siitä mihin kohtaan derivaatan käyrän huippu osuu... Itse olen varmaan maksanut 100€ vitosen eri versioista joten en todellakaan yllättyisi 89,90€ hintaa GTA6 pelistä ja maailmasta löytyy aika nopeasti 20 miljoonaa pelaajaa jotka ovat valmiita maksamaan sen. Ja sukupolven aikana löytyy se 50 miljoonaa pelaaja.

Toki jos Microsoft lyö paalua pöytään 25 mrd ja hankkii Rockstarin studiokseen, niin siinä onkin pelimaailmalla ihmeteltävää tämän jälkeen.
 
Tässä tuoreessa artikkelissa on aika hyvin summattu Sonyn tämän hetken ongelmat verrattuna kilpailijaan, sivuaa tässä ketjussa puhuttuja aiheita.

Näitä pointteja kun olen nostanut esiin, niin on pidetty pc master race -hupiukkona. Sonyn systeemi on ahne (Jännä että Forbes tajuaa heti vuotta perässä.)

Sonyn backlogin relikointi oli mulle vipa niitti. En mä nyt niin pölö ole, että loputtomiin voi vedättää. PS5 olis tullut hankittua, jos keskeisimmät (omistetut) pelit olisivat saaneet ilmaisen ja kunnollisen next-gen -upgraden. Mutta ei.

Kristallipalloni oli väärässä siinä, että xboxille tulee Steam. Ne ostikin "kaikki" pelistudiot itelleen ja myös ea:n pelit game passiin. Sillä aikaa Sony teki Miles Moralesit/Destinyt.
 
Viimeksi muokattu:
Series S on varmasti sellainen laite, joka lähtisi tuolla hinnalla Amerikassa helposti isoista kaupoista mukaan esim. Black Fridayna. Nyt on tietenkin korona päällä ja vielä tänä vuonna ei ole laitteen saatavuutta liikkeissä, joten tämäntyylisiä uutisia Series S:n isosta menestyksestä joudutaan odottamaan. Veikkaan, että pitkässä juoksussa laite on hitti.

Varmaan kuvittelisi, että ennakkotilaajille on Series X enemmän houkuttavampi vaihtoehto. Silloin on kovimmat pelaajat aktiivisesti tilaamassa ja ne on valmiita käyttämään rahaa sekä haluaa parasta mahdollista.

Eiköhän Microsoft ole tämän ottanut huomioon jo tuotantomäärissä näin alkuvaiheessa.
 
toi on valetta koko uutinen kaikkea te uskotte
Tässä tuoreessa artikkelissa on aika hyvin summattu Sonyn tämän hetken ongelmat verrattuna kilpailijaan, sivuaa tässä ketjussa puhuttuja aiheita.
 
toi on valetta koko uutinen kaikkea te uskotte
Tässä tuoreessa artikkelissa on aika hyvin summattu Sonyn tämän hetken ongelmat verrattuna kilpailijaan, sivuaa tässä ketjussa puhuttuja aiheita.

Millä tavalla se uutinen oli valetta? Sehän ei periaatteessa ees ollut uutinen vaan toimittajan näkökulma.

Btw, voisitko jatkossa lainata viestiä johon ajattelit vastata? Helpottaisi vastaamista huomattavasti. :)

Kristallipalloni oli väärässä siinä, että xboxille tulee Steam. Ne ostikin "kaikki" pelistudiot itelleen ja myös ea:n pelit game passiin. Sillä aikaa Sony teki Miles Moralesit/Destinyt.

Itsekin uskoin hetken ajan, että Microsoft olisi tuomassa Xboxiin Steamin, mutta näin jälkikäteen ajatus kuulostaa todella "naurettavalta". Microsoft selkeästi haluaa panostaa omaan alustaan ja tehdä Xboxista seuraavan suuren ekosysteemin.
 
On totta, että Xbox Series S tuskin houkuttelee kovimpia hardcore -pelaajia, mutta se on silti edullisin laite next geniä varten. Mielenkiinnolla seuraan, että miten myynnit jakautuvat Series X:n ja S:n välillä vuoden kuluttua.
Itse odottelen vertailuvideoita Series S & Series X välillä, kun kiinnostaa nähdä minkälaisia eroja peleissä tulee olemaan pienemmän resoluution lisäksi.

Hyvä puolihan tuossa on tosiaan se, että siinä toimii samat pelit, kuin Series X:llä jos ei halua 500€ laittaa vielä uuteen konsoliin, mutta haluaa kuitenkin pelata next genin pelejä.
 
Itse odottelen vertailuvideoita Series S & Series X välillä, kun kiinnostaa nähdä minkälaisia eroja peleissä tulee olemaan pienemmän resoluution lisäksi.

Dirt 5:n kehittäjät sanoivat, että Dirt 5:n skaalaaminen Series S:lle oli erittäin helppoa ja saavutettiin sama suoritukyky kuin Xbox Series X:lla, mutta pienemmällä 1440p-resoluutiolla. Vaikuttaa siltä, että Dirt 5:n graafiset erot näkyvät vain resoluutiossa.


!! Spekulaatio varoitus !!

Nyt on mielenkiintoista seurata, että mitä pelialalle tulee tapahtumaan, kun mukaan ovat hypänneet Google ja Amazon. Microsoft on kertonut, että ei näe Sonya tai Nintendoa enää kovimpina kilpailijoinaan, sillä Microsoft tiedostaa Amazonin ja Googlen pyrkivän saamaan pelaamisen miljardeille ihmisille pilvipelaamisen avulla - tämä on myös Microsoftin tavoite Xbox -konsoleilla, Windowsilla ja Xcloudilla. On vaan ajankysymys, kun Google tai Amazon ilmoittaa suuresta yritysostosta, sillä hekin varmasti tiedostavat, että pilvipalvelut ei tule menestymään pelkillä 3-partyn peleillä. Minusta tuntuu, että Rockstar Games lähtee seuraavaksi jonkun talliin, sillä Rockstarista on liikkunut paljon huhuja, että se olisi myyty esim. Sonylle, vaikkei sitä sitten loppuen lopuksi ole myytykään. Ihan mielenkiintoista seurata, että mitä tapahtuu, kun suuret yritykset alkavat tappelemaan samalla alalla. :D
 
Viimeksi muokattu:
Jaa toi on vanha uutinen ja microsodt ajaa siis kokonaan digitaali pelejä haluaa fyysisit peli pois
Ja Sonyko ei? Teki muun muassa Digital Edition konsolin ihan sitten muuten vaan, eikä ollenkaan ole taka-ajatuksena saada ihmiset ostamaan kaikki pelit suoraan PlayStation Storesta.

Kyllä tässä ihan jokainen näistä konsolivalmistajista haluaisi kuluttajien ostavan pelinsä diginä. Siitä kun napsahtaa suoraan välityspalkkio konsolivalmistajan taskuun.
 

Näitä pointteja kun olen nostanut esiin, niin on pidetty pc master race -hupiukkona. Sonyn systeemi on ahne (Jännä että Forbes tajuaa heti vuotta perässä.)

Forbes on kuin uusisuomi, siellä on erilaisia toimittajia viisauksineen ja ”viisauksineen” kirjoittamassa.

Mitä olen keskusteluja seurannut puhut kyllä asiaakin, mutta VR puolta enemmän seuraavana siellä on välillä ollut ihan hurujuttuja. Tuo juttu ei ollut ihan pielessä, onhan se nähtävissä että xbox pyrkii myymään game passiaan kaikille, sony taas toimii eri tavoin. Molempien tavoite on silti tehdä voittoa.
 
Viimeksi muokattu:



Mitä olen keskusteluja seurannut puhut kyllä asiaakin, mutt Forbesia en laske kyllä kummoiseksi lähteeksi. VR puolta enemmän seuraavana siellä on välillä ollut ihan hurujuttuja.

Forbes on kuin uusisuomi, siellä on erilaisia toimittajia viisauksineen ja ”viisauksineen” kirjoittamassa.
Luitko artikkelia? Siinähän on lähteenä lähinnä Sonyn ja Microsoftin omat twiitit eikä niinkään Forbesin toimittajan sanomiset.
 
Luitko artikkelia? Siinähän on lähteenä lähinnä Sonyn ja Microsoftin omat twiitit eikä niinkään Forbesin toimittajan sanomiset.
Luin joo, muutinkin hieman tuota kommenttiani. Pelaajathan ratkaisevat kumpaa haluavat. Molemmat tässä toki pyrkivät tekemään rahaa konsoleilla, businessmalli on vain hieman eri.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa toi on vanha uutinen ja microsodt ajaa siis kokonaan digitaali pelejä haluaa fyysisit peli pois
Kyllä se Sony ihan samalla tavalla haluaa myydä digiä ja vetiväthän ne digipelit pois myynnistä koodeina, niin nyt on ainut mahdollisuus ostaa digipelit PlayStation Storesta.

 
Kyllä se Sony ihan samalla tavalla haluaa myydä digiä ja vetiväthän ne digipelit pois myynnistä koodeina, niin nyt on ainut mahdollisuus ostaa digipelit PlayStation Storesta.

Onneksi xbox koodeja saa vielä netistä. Esim Cyberpunk 2077 50e cdkeys niin kuin @Pirate fin kertoi aikaisemmin ja live aikaa saa halvalla myös :)
 
Ylös Bottom