Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Noissa kristallipalloissa on se paha puoli, että niissä on välillä sellaista keltaista nestettä, joka vääristää pahasti näkymän. Sinun kohdallasi en toki väitä näin olevan, mutta tällaisen huomion olen vain tässä vuosien saatossa noin yleisellä tasolla tehnyt...
Joo ja sitten kun käyttää energiansäästö lamppua, niin se kuva jää vähän epäselväksi aina :D
 
Tähän listaan voisi lisätä Cupheadin. Sen piti olla Xbox- yksinoikeus, mutta niin vaan tulikin Sonyn konsolille, vaikka devit aiemmin muuta uhkailivat.


Tiesin Cupheadin tulevan muille alustoille, koska sen julkaisijana ei toiminut Xbox vaan Cupheadin kehittäjä itse. Mahtava peli, joka ansaitsee kaiken huomion.

Ei oo ollut ikinä yksioikeus peli

Siis mitä ihmettä ihan oikeasti? Yksinoikeus ei ole yksinoikeus jos se tulee Xboxin lisäksi Playstationille. Microsoft on tuonut PS4:lle Minecraftin ja Minecraft: Dungeonsin, joissa Xbox Game Studios on toiminut julkaisijana.
 
Tiesin Cupheadin tulevan muille alustoille, koska sen julkaisijana ei toiminut Xbox vaan Cupheadin kehittäjä itse. Mahtava peli, joka ansaitsee kaiken huomion.



Siis mitä ihmettä ihan oikeasti? Yksinoikeus ei ole yksinoikeus jos se tulee Xboxin lisäksi Playstationille. Microsoft on tuonut PS4:lle Minecraftin ja Minecraft: Dungeonsin, joissa Xbox Game Studios on toiminut julkaisijana.

Microsoft ei omista Cupheadin ip eikä ole kyseistä peliä tehnyt. On joko ostanut siihen yksinoikeutta tai rahoittanut.
Juuri näin xbox game studios julkaisija ja xbox game studioiden peli ainoat taitaa olla ps4 minecraft ja minecraft dungeons muut on jonkun muun pelejä tai joku muu julkaisija.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ai jaahas. En tiennyt että puhumme urheilupelien vuosi päivityksistä ja AAA tason peleistä keskenään.

Laatua Sonylla on kyllä sen myönnän ja tiedän. Mutta kun tässä ennakkotilanneena saan PS5 niin ensin pelailen PS3 tulleen pelin remaken. Sitten odottelen Horizonia ja God of Waria. Pelit ovat laadultaan hyviä mutta niin samaan genreen meneviä että vähän puistattaa. Onneksi sielä tosiaa on niitä muitakin pelejä eikä vaan Sonyn omia julkaisua. Boxi on myös menossa ostoon mutta luultavammin käyn sen hakemassa ihan kaupasta.
Sehän oli tämä perinteinen maalitolppien siirto, jota kyseinen nimimerkki ei tietenkään omasta mielestään koskaan tee...
 
Sehän oli tämä perinteinen maalitolppien siirto, jota kyseinen nimimerkki ei tietenkään omasta mielestään koskaan tee...
Yritähän nyt Iiro.

Voitko selittää missä kohtaa liikkuivat maalitolpat jos minä sanon, että Sonyn yksinoikeuspeleistä ei ole paha maksaa tuota 80 euroa jos niiden taso on mitä se on ollut viime vuosina? Minä annoin esimerkin mitä eroa on esimerkiksi EA:n/2K:n 80 euron peleillä Sonyn 80 euron peleihin ja miksi olen valmis maksamaan Sonyn yksinoikeuspeleistä tuota hintaa jatkossakin. Miksi en olisi voinut käyttää tuota vertailua? Voitteko oikeasti selittää mikä helvetti tuosta teki taas väärin argumentoidun, että pitää lähteä tuolle vittuilu-linjalle?
 
Yritähän nyt Iiro.

Voitko selittää missä kohtaa liikkuivat maalitolpat jos minä sanon, että Sonyn yksinoikeuspeleistä ei ole paha maksaa tuota 80 euroa jos niiden taso on mitä se on ollut viime vuosina? Minä annoin esimerkin mitä eroa on esimerkiksi EA:n/2K:n 80 euron peleillä Sonyn 80 euron peleihin ja miksi olen valmis maksamaan Sonyn yksinoikeuspeleistä tuota hintaa jatkossakin. Miksi en olisi voinut käyttää tuota vertailua? Voitteko oikeasti selittää mikä helvetti tuosta teki taas väärin argumentoidun, että pitää lähteä tuolle vittuilu-linjalle?
Varmaan se oli siinä, että EA:n urheilupelin vuosipäivitys vs. monta vuotta kehityksessä olleen Sonyn yksinoikeuspelin vertailu on vähän epäreilu ja aika turhaa.

Ennemmin pitäisi verrata jotain toista vuosia kehityksessä ollutta laadukasta peliä ja sitä että maksaako sekin ensi sukupolvessa 80€. Otetaan nyt ensimmäisenä mieleen tulevana esimerkkinä vaikka Cyberpunk 2077. Tiedän että se on tämän sukupolven/sukupolven vaihdoksen peli, mutta tuskin ainakaan kehitysbudjetissa on säästelty. Oletus jo nähdyn perusteella on myös se, että pelin on niin ikään varsin laadukas.
 
Varmaan se oli siinä, että EA:n urheilupelin vuosipäivitys vs. monta vuotta kehityksessä olleen Sonyn yksinoikeuspelin vertailu on vähän epäreilu ja aika turhaa.

Ennemmin pitäisi verrata jotain toista vuosia kehityksessä ollutta laadukasta peliä ja sitä että maksaako sekin ensi sukupolvessa 80€. Otetaan nyt ensimmäisenä mieleen tulevana esimerkkinä vaikka Cyberpunk 2077. Tiedän että se on tämän sukupolven/sukupolven vaihdoksen peli, mutta tuskin ainakaan kehitysbudjetissa on säästelty. Oletus jo nähdyn perusteella on myös se, että pelin on niin ikään varsin laadukas.
Juuri tätä tässä toki tarkoitettiin. Kiitos aikani säästämisestä herra Dragonfly! :D
 
Varmaan se oli siinä, että EA:n urheilupelin vuosipäivitys vs. monta vuotta kehityksessä olleen Sonyn yksinoikeuspelin vertailu on vähän epäreilu ja aika turhaa.

Ennemmin pitäisi verrata jotain toista vuosia kehityksessä ollutta laadukasta peliä ja sitä että maksaako sekin ensi sukupolvessa 80€. Otetaan nyt ensimmäisenä mieleen tulevana esimerkkinä vaikka Cyberpunk 2077. Tiedän että se on tämän sukupolven/sukupolven vaihdoksen peli, mutta tuskin ainakaan kehitysbudjetissa on säästelty. Oletus jo nähdyn perusteella on myös se, että pelin on niin ikään varsin laadukas.
Mun mielestä on ihan oleellista verrata sitä pakettia mitä sillä 80 euron hintalapulla saa? Onhan se nyt aivan eri maksaa jostain urheilupelin vuosipäivityksestä tuota samaa hintaa kuin esimerkiksi God of War 2 jota on monta vuotta työstetty ja rahaa palanut. Tuon takia otin tuon vertauksen esille. Ei voida mielestäni maalitolppien siirtelystä puhua?

Missään kohtaa ei ollut puhe Cyberpunkista. On totta, että ei Sonyn hintaratkaisu sieltä parhaasta päästä ole jos vertaa vaikkapa Cyberpunkiin, mutta on vähän epäreilua tuon perusteella koittaa saada käännettyä tätä tilannetta jotenkin "anti-consumeriksi" niin kuin täällä on viime päivinä yritetty. Aikaisemmin jo perustelin miksi juuri Sony kuuluu siihen ryhmään minkä takia heidän peleilleen jos joillekin pystyy tuon uuden hinnan hyväksymään jos muutkin yhtiöt tähän aikanaan kumminkin siirtyvät.
 
Mun mielestä on ihan oleellista verrata sitä pakettia mitä sillä 80 euron hintalapulla saa? Onhan se nyt aivan eri maksaa jostain urheilupelin vuosipäivityksestä tuota samaa hintaa kuin esimerkiksi God of War 2 jota on monta vuotta työstetty ja rahaa palanut.
Makuja on monia. Vähän falskia tuomita toisten pelimaku jotenkin vähempiarvoiseksi. Monet kuitenkin ottavat noista vuosipäivitys urheilupeleistä iloa irti kymmenkertaisia määriä verrattuna yhteen yksinpeliin. Lienee turvallista todeta, että monelle uusi änäri on huomattavasti arvokkaampi kokemus kuin esimerkiksi God of War.
 
Makuja on monia. Vähän falskia tuomita toisten pelimaku jotenkin vähempiarvoiseksi. Monet kuitenkin ottavat noista vuosipäivitys urheilupeleistä iloa irti kymmenkertaisia määriä verrattuna yhteen yksinpeliin. Lienee turvallista todeta, että monelle uusi änäri on huomattavasti arvokkaampi kokemus kuin esimerkiksi God of War.
Missä kohtaa tuomitsin ihmisten pelimaun vähempi arvoiseksi? Kyse on lähinnä siitä mitenkä ja millä perusteella yhtiöt hinnoittelevat pelinsä.

Mielestäni siinä on vain selvä ero maksaa tuo 80 euroa God of Warin kaltaisesta pelistä joka ei ensinnäkään sisällä mikromaksuja täyden hinnan lisäksi. Peliä on myös työstetty vuosia satojen ihmisten voimin ja uskallan väittää, että pelissä on paljon enemmän uudistuksia kuin urheilupelin vuosipäivityksessä josta kumminkin maksat joka vuosi tuon saman hinnan.
 
Kyllä on.

Waretatko sitten kaikki pelisi PC:lle. Maksaa ne pelit PeeCeellekkin. Ei Gamepassia (10,99 €/kk livekortista) ole pakko ottaa. Sun peli PC maksaa 1000+ siihen näyttö päälle jos ei ole. Tälle PC vs konsolit on oma ketjunsa.
Täh mikä hyökkäys tää oli nyt
En wareta vaan ostan ja hankin ilmaiseksi ihan laillisesti.
Ja ei mun pc maksanut 1000€ näytön kanssa vaan 750€ siihen lukeutuu 144hz näyttö.
Mutta niin ei ennen mennyt niin paljon konsoli pelaamiseen kun nykyään se oli mun pointti ☺
E: sitä haettiin varmasti jo aikasemmin.
Edit2:Niin ja vaikka pc onkin nyt kyllä mä toisen konsolin sitten hankin tulevista ja ostan sitten joko plussan tai ultimaten etc
 
Viimeksi muokattu:
Missä kohtaa tuomitsin ihmisten pelimaun vähempi arvoiseksi?
Onhan se nyt aivan eri maksaa jostain urheilupelin vuosipäivityksestä tuota samaa hintaa kuin esimerkiksi God of War 2 jota on monta vuotta työstetty ja rahaa palanut.

Pointtini oli, että melko vaikea näitä tuotoksia on vertailla yleisellä tasolla ja sanoa mikä on oikea hinta millekkin pelille. Makuja kun on monia.
Todella falskia yleistää, että esimerkiksi God of War ansaitsee ne pennit enemmän kuin joku muu.

Yksilötasolla jokaisen on toki helppoa arvottaa pelejä omalla lompakollaan.
 
Missä kohtaa tuomitsin ihmisten pelimaun vähempi arvoiseksi? Kyse on lähinnä siitä mitenkä ja millä perusteella yhtiöt hinnoittelevat pelinsä.

Mielestäni siinä on vain selvä ero maksaa tuo 80 euroa God of Warin kaltaisesta pelistä joka ei ensinnäkään sisällä mikromaksuja täyden hinnan lisäksi. Peliä on myös työstetty vuosia satojen ihmisten voimin ja uskallan väittää, että pelissä on paljon enemmän uudistuksia kuin urheilupelin vuosipäivityksessä josta kumminkin maksat joka vuosi tuon saman hinnan.
Totta, mutta toisaalta jotakin vuotuista urheilupeliä saattaa tulla pelattua satoja tunteja verrattuna yksinpeleihin. Eniten, mitä olen saanut yksinpelistä oli 100h (Assassin's Creed Odyssey), kun taas muutaman vuoden takaisesta Fifasta sain yli 400h.
Jokaisella on omat pelimakunsa, ja minusta ei ole mielekästä vertailla suuren budjetin yksinpeliä urheilupeliin.
 
Pointtini oli, että melko vaikea näitä tuotoksia on vertailla yleisellä tasolla ja sanoa mikä on oikea hinta millekkin pelille. Makuja kun on monia.
Todella falskia yleistää, että esimerkiksi God of War ansaitsee ne pennit enemmän kuin joku muu.

Yksilötasolla jokaisen on toki helppoa arvottaa pelejä omalla lompakollaan.
Jokainen ostakoon ja pelatkoon mitä tykkää, mutta jos tämä on tosiaan kantasi ettei se vaikuta paketin arvoon yhtään onko pelissä muita maksuja tuon 80 euron lisäksi tai kuinka paljon se paketti eroaa juuri viime vuonna ilmestyneestä edellisestä osasta oikeuttaen taas samaan 80 euron hintalappuun, niin selvästi olemme asiasta sitten eri mieltä kuinka pelit kuuluisi hinnoitella.

Omituista kuinka monesti olen törmännyt muualla puheisiin siitä kuinka urheilupelien vuosipäivitykset mikromaksuineen ovat perseestä kun paljon parempaankin pystyttäisiin niin kuin ennen vanhaan, mutta täällä ihmiset eivät näe mitään ongelmia tuossa enää?
 
Makuja on monia. Vähän falskia tuomita toisten pelimaku jotenkin vähempiarvoiseksi. Monet kuitenkin ottavat noista vuosipäivitys urheilupeleistä iloa irti kymmenkertaisia määriä verrattuna yhteen yksinpeliin. Lienee turvallista todeta, että monelle uusi änäri on huomattavasti arvokkaampi kokemus kuin esimerkiksi God of War.

Offtopic mutta silminnäkijänä olen nähnyt että esim NHL sarjasta voidaan saada irti vuosikausia kunhan nuuskaa ja olutta on tarpeeksi.
 
Ylös Bottom