Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Spider-Man

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    ps4
Tuli eilen käytyä tsekkailee uus Spiderman leffa ja sen innoittamana täytyy varmaan hakata peli taas lävitse uusiin outfitteihin sommistautuneena. Sen lisäksi, että leffa itsessään oli saakelin hyvä niin olin vielä entistä enemmän fiiliksissä, koska mukana oli useampikin gadgetti pelistä.
Oli kyllä todella hyvä tuo leffa ja neljäs läpipeluu alkoi täällä sen katsomisen jälkeen :)
 
Tuli itsenäisyyspäivänä kaavittua tämäkin muoveista ja äskön pyörivät lopputekstit ruudulla. Aika jees kokemus kyllä, vaikka ei ihan samalla tavalla kolissut mitä Arkham Asylum aikoinaan. Heti pelin alettua oli kyllä muutama ensimmäinen tunti leuka hyvin lähellä lattiaa, sillä se seitillä svengailu vain toimi niin hyvin! Tajuttoman hauskaa menoa, mikä olikin ylivoimaisesti se pelin kantava voima. Kaikki sivutehtävät esimerkiksi olivat tätä vanhan koulukunnan suunnittelua "Kerää 12 pulua" tai "liidä rinkuloiden läpi nopeasti". Eli todella tylsää. Se seitin varassa svengailu kuitenkin kantoi tätäkin touhua kohtuu pitkälle, sillä niitä tuli varsinkin alussa ihan mielellään tehtyäkin. Loppua kohden alkoi myös taistelu tökkimään kun tuntui että kamera on suurin vihollinen niitä lentäviä vihollisia vastaan. Tuntui myös jotenkin... tylsemmältä(?) mitä Batmanin vastaava. Olisiko animaatioita ollut jotenkin vähemmän ? Oli tunne että kokoajan samat kierrepotkut iskee vihollisia naamaan. Myös ne gadgetit tuntuivat loppupuolella lähtevän vähän käsistä. Eihän niissä tappeluissa tarvinut edes nyrkillä huitoa kun pystyi koko koplan ripustamaan suoraan seinälle. Huomasin ennen viimeistä tehtävää myös että oli jäänyt kaksi gadgettia kokonaan craftaamatta ja silti tuntui että niitä kuuluu käyttää, tai ainakin itse käytti liikaa. Pukuja oli törkeä määrä ja vaihtaminen kirjaimellisesti lennosta toimi hyvin. Tuli muutama hetki leikittyä myös hyvin toteutetulla kameramodilla. Stealth kohtaukset juurikin tähän Batmaniin verrattuna jotenkin kauhean helppoja ? Ei tarvinut ikinä miettiä mitään. Pylväästä toiseen vaan kokoajan ja ukot ylös. Hiipimiselle ei kai ollut edes mitään omaa nappia ? Oli jotenkin tosi tönkköä kävellä vihollisen taakse tekemään se stealth takedown. Pituus kuitenkin aika passeli, mikä pelastaa myös paljon. Vasta nyt ihan muutaman viimeisen tunnin aikana alkoi hämis hommat tökkimään, joten aika hyvin se piti otteessaan. Kuten tässäkin yrittänyt jo tuoda esiin, niin jos pelillisiä elementtejä tarkastellaan omina kokonaisuuksinaan, niin sitä seitillä svengailua lukuunottamatta kaikki tuntuu kovin keskinkertaiselle. Kaikki kuitenkin pysyy koossa hämisverkon avulla ja se riittää. Sanoisin että sellainen 8/10

Go get 'em tiger !
 
Tuli itsenäisyyspäivänä kaavittua tämäkin muoveista ja äskön pyörivät lopputekstit ruudulla. Aika jees kokemus kyllä, vaikka ei ihan samalla tavalla kolissut mitä Arkham Asylum aikoinaan. Heti pelin alettua oli kyllä muutama ensimmäinen tunti leuka hyvin lähellä lattiaa, sillä se seitillä svengailu vain toimi niin hyvin! Tajuttoman hauskaa menoa, mikä olikin ylivoimaisesti se pelin kantava voima. Kaikki sivutehtävät esimerkiksi olivat tätä vanhan koulukunnan suunnittelua "Kerää 12 pulua" tai "liidä rinkuloiden läpi nopeasti". Eli todella tylsää. Se seitin varassa svengailu kuitenkin kantoi tätäkin touhua kohtuu pitkälle, sillä niitä tuli varsinkin alussa ihan mielellään tehtyäkin. Loppua kohden alkoi myös taistelu tökkimään kun tuntui että kamera on suurin vihollinen niitä lentäviä vihollisia vastaan. Tuntui myös jotenkin... tylsemmältä(?) mitä Batmanin vastaava. Olisiko animaatioita ollut jotenkin vähemmän ? Oli tunne että kokoajan samat kierrepotkut iskee vihollisia naamaan. Myös ne gadgetit tuntuivat loppupuolella lähtevän vähän käsistä. Eihän niissä tappeluissa tarvinut edes nyrkillä huitoa kun pystyi koko koplan ripustamaan suoraan seinälle. Huomasin ennen viimeistä tehtävää myös että oli jäänyt kaksi gadgettia kokonaan craftaamatta ja silti tuntui että niitä kuuluu käyttää, tai ainakin itse käytti liikaa. Pukuja oli törkeä määrä ja vaihtaminen kirjaimellisesti lennosta toimi hyvin. Tuli muutama hetki leikittyä myös hyvin toteutetulla kameramodilla. Stealth kohtaukset juurikin tähän Batmaniin verrattuna jotenkin kauhean helppoja ? Ei tarvinut ikinä miettiä mitään. Pylväästä toiseen vaan kokoajan ja ukot ylös. Hiipimiselle ei kai ollut edes mitään omaa nappia ? Oli jotenkin tosi tönkköä kävellä vihollisen taakse tekemään se stealth takedown. Pituus kuitenkin aika passeli, mikä pelastaa myös paljon. Vasta nyt ihan muutaman viimeisen tunnin aikana alkoi hämis hommat tökkimään, joten aika hyvin se piti otteessaan. Kuten tässäkin yrittänyt jo tuoda esiin, niin jos pelillisiä elementtejä tarkastellaan omina kokonaisuuksinaan, niin sitä seitillä svengailua lukuunottamatta kaikki tuntuu kovin keskinkertaiselle. Kaikki kuitenkin pysyy koossa hämisverkon avulla ja se riittää. Sanoisin että sellainen 8/10

Go get 'em tiger !
Täysin samaa mieltä. Voisi jopa sanoa pieneksi pettymykseksi vaikka seitillä sinkoilu piti homman kassassa hyvin.
 



Kai tämänkin voi laittaa tänne. :) Samalla pieni muistutus ihmisille, että Spider-Man on vielä 29 päivää PS Nowssa pelattavissa, joten kannattaa tarttua diiliin jos tämä peli on vielä pelaamatta.
 
Tuli itsenäisyyspäivänä kaavittua tämäkin muoveista ja äskön pyörivät lopputekstit ruudulla. Aika jees kokemus kyllä, vaikka ei ihan samalla tavalla kolissut mitä Arkham Asylum aikoinaan. Heti pelin alettua oli kyllä muutama ensimmäinen tunti leuka hyvin lähellä lattiaa, sillä se seitillä svengailu vain toimi niin hyvin! Tajuttoman hauskaa menoa, mikä olikin ylivoimaisesti se pelin kantava voima. Kaikki sivutehtävät esimerkiksi olivat tätä vanhan koulukunnan suunnittelua "Kerää 12 pulua" tai "liidä rinkuloiden läpi nopeasti". Eli todella tylsää. Se seitin varassa svengailu kuitenkin kantoi tätäkin touhua kohtuu pitkälle, sillä niitä tuli varsinkin alussa ihan mielellään tehtyäkin. Loppua kohden alkoi myös taistelu tökkimään kun tuntui että kamera on suurin vihollinen niitä lentäviä vihollisia vastaan. Tuntui myös jotenkin... tylsemmältä(?) mitä Batmanin vastaava. Olisiko animaatioita ollut jotenkin vähemmän ? Oli tunne että kokoajan samat kierrepotkut iskee vihollisia naamaan. Myös ne gadgetit tuntuivat loppupuolella lähtevän vähän käsistä. Eihän niissä tappeluissa tarvinut edes nyrkillä huitoa kun pystyi koko koplan ripustamaan suoraan seinälle. Huomasin ennen viimeistä tehtävää myös että oli jäänyt kaksi gadgettia kokonaan craftaamatta ja silti tuntui että niitä kuuluu käyttää, tai ainakin itse käytti liikaa. Pukuja oli törkeä määrä ja vaihtaminen kirjaimellisesti lennosta toimi hyvin. Tuli muutama hetki leikittyä myös hyvin toteutetulla kameramodilla. Stealth kohtaukset juurikin tähän Batmaniin verrattuna jotenkin kauhean helppoja ? Ei tarvinut ikinä miettiä mitään. Pylväästä toiseen vaan kokoajan ja ukot ylös. Hiipimiselle ei kai ollut edes mitään omaa nappia ? Oli jotenkin tosi tönkköä kävellä vihollisen taakse tekemään se stealth takedown. Pituus kuitenkin aika passeli, mikä pelastaa myös paljon. Vasta nyt ihan muutaman viimeisen tunnin aikana alkoi hämis hommat tökkimään, joten aika hyvin se piti otteessaan. Kuten tässäkin yrittänyt jo tuoda esiin, niin jos pelillisiä elementtejä tarkastellaan omina kokonaisuuksinaan, niin sitä seitillä svengailua lukuunottamatta kaikki tuntuu kovin keskinkertaiselle. Kaikki kuitenkin pysyy koossa hämisverkon avulla ja se riittää. Sanoisin että sellainen 8/10

Go get 'em tiger !

Tämä on kyllä monella tapaa hyvä tiivistelmä pelistä. Sellainen tyhmennetty ja kaikki särmät pois -megabudjettiversio Batman-peleistä, mutta silti tuli pelattua läpi, koska jumankauta se kaupungille svengailu oli hyvin tehty ja kyllähän tässä pelissä kaikki rullaa muutenkin silleen "ihan mukavasti" eteenpäin. Samaan aikaan voi ja ei oikein voi suositella kaikille :D
 
Pitäis varmaan joskus pelata tämä. Pikkusen alkua pelasin ennen kuin mun PS4 Prosta meni kiintolevy rikki. Ei tää oikein iskenyt plus pelinä olleen Batman Arkham Knightin jälkeen. Taistelu oli vaikeampaa verrattuna tuohon Batmaniin. Tykkäsin aikanaan kovasti PS1:n ja PS2:n Spider-Man 2 peleistä. En tiiä oonko tullu liian vanhaksi Spider-Manille, mutta tämä peli ei aiheuttanut samoja fiiliksiä kuin aikanaan nuo edellä mainitut Spider-Manit. Pitää kyllä vielä antaa mahdollisuus tälle, koska sen verran vähän kerkesin tätä kokeilemaan. Muut pelit ovat kiinnostaneet enemmän.
 
Kieltämättä aluksi taistelu tuntui hankalalta, verrattuna hitaampaan ja raskaaseen taisteluun mitä esim. Batmanit tarjosi tai Shadow of Mordor. Lisäksi Spidermanissa pitää vielä enemmän hyödyntää taistelua ilmasta seitin kanssa, joten se toi uuden lisäkerroksen taisteluun.

Taisteluun kyllä pääsi alun jälkeen sisään ja lopulta se mielestäni tarjosi riittävästi eroa Batmaniin, jossa lähinnä vain mätkitään vihollisia lauman keskellä matalaksi. Oli huikeata masteroida pelin taistelusysteemi, mutta taukojen jälkeen paluu peliin pariin tuntuu omat taidot aika ruosteiselta.
 
Kieltämättä aluksi taistelu tuntui hankalalta, verrattuna hitaampaan ja raskaaseen taisteluun mitä esim. Batmanit tarjosi tai Shadow of Mordor. Lisäksi Spidermanissa pitää vielä enemmän hyödyntää taistelua ilmasta seitin kanssa, joten se toi uuden lisäkerroksen taisteluun.

Taisteluun kyllä pääsi alun jälkeen sisään ja lopulta se mielestäni tarjosi riittävästi eroa Batmaniin, jossa lähinnä vain mätkitään vihollisia lauman keskellä matalaksi. Oli huikeata masteroida pelin taistelusysteemi, mutta taukojen jälkeen paluu peliin pariin tuntuu omat taidot aika ruosteiselta.
Itse en tykännyt kyllä lainkaan tämän taistelusta, enkä oikein mistään muutenkaan. Joten jäi suhteellisen alkupuolelle kesken. Ei jotenkin sytyttänyt ollenkaan, vaikka olen yleensä ollut juuri suhteellisen kova hämis-fani. Itselleni tuo seinillä kiipeily ja kaupungilla swingailu ei kyllä tarjonnut yhtään mitään mitä ei olisi nähty jo useammassa aikaisemmassa hämispelissä. Ja tuo taistelu oli tosiaan todella ärsyttävän tuntuista AD/HD-hippaa, jota en oikein missään peleissä yleensä jaksaisi.

Batman-pelit sekä myös Prototypet 1 ja 2 ovat minun mieleeni paljon mukavampaa supersankaripelattavaa. Toki jätin tämän kyllä suhteellisen alkupuolelle kesken, joten ehkä paranisi jossain määrin, jos jatkaisin taas eteenpäin? Tai sitten todennäköisesti ei kuitenkaan, koska taistelu oli niin ärsyttävää, etten usko, että se tuosta juurikaan voi minua miellyttävämmäksi muuttua, ja tuollaisenaan oli kyllä jotenkin todella huonosti toimivaa ja ärsyttävää taistelumeininkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Itselleni taas Rocksteadyn Batman-pelien combat oli paikoitellen jopa turhauttavan tuntuista jossa ei juurikaan kannustettu pelaajaa käyttämään gadgetteja. Tai no ehkä kannustettiin, mutta itselleni se ei ollut kovin tyydyttävän tuntuista, joten tuli sitten pelailtua ihan vain kolmiota ja neliötä hakkaamalla pelit läpi. Se toki sanottakoon, että pelasin Arkham Cityn -ja Knightin vasta Spidermanin jälkeen, joten ehkä olin vähän hemmotellut itseni piloille combatin suhteen.

Mun mielestä suurin ero tämän pelin ja Batmanin combatin välillä oli se, että vaikka tämä peli paljon lainasi combatistaan Rocksteadyn peleistä, oli se tässä pelissä silti vauhdikkaampaa ja tarjosi enemmän mahdollisuuksia selvitä combat-skenaarioista eri tyylein. Muutenkin olen aina suosinut vauhdikasta ja notkeaa pelihahmoa enemmän kuin Batmanin kaltaista tankkia joka tuhoaa kävelyvauhdilla kaiken tieltään.

Kyllähän sitä pystyy tämän pelin pelkkää neliötä painamalla pelaamaan läpi jos haluaa, mutta itse ainakin huomasin kehittyväni hyvään tahtiin pelissä ja tämän myötä tuli halu opetella hyödyntämään kunnolla pelin tarjoamia mahdollisuuksia kuinka monella eri tapaa voit kaataa viholliset.

Vähän niin kuin tähän tapaan. ;)

 
Itselleni taas Rocksteadyn Batman-pelien combat oli paikoitellen jopa turhauttavan tuntuista jossa ei juurikaan kannustettu pelaajaa käyttämään gadgetteja. Tai no ehkä kannustettiin, mutta itselleni se ei ollut kovin tyydyttävän tuntuista, joten tuli sitten pelailtua ihan vain kolmiota ja neliötä hakkaamalla pelit läpi. Se toki sanottakoon, että pelasin Arkham Cityn -ja Knightin vasta Spidermanin jälkeen, joten ehkä olin vähän hemmotellut itseni piloille combatin suhteen.

Mun mielestä suurin ero tämän pelin ja Batmanin combatin välillä oli se, että vaikka tämä peli paljon lainasi combatistaan Rocksteadyn peleistä, oli se tässä pelissä silti vauhdikkaampaa ja tarjosi enemmän mahdollisuuksia selvitä combat-skenaarioista eri tyylein. Muutenkin olen aina suosinut vauhdikasta ja notkeaa pelihahmoa enemmän kuin Batmanin kaltaista tankkia joka tuhoaa kävelyvauhdilla kaiken tieltään.

Kyllähän sitä pystyy tämän pelin pelkkää neliötä painamalla pelaamaan läpi jos haluaa, mutta itse ainakin huomasin kehittyväni hyvään tahtiin pelissä ja tämän myötä tuli halu opetella hyödyntämään kunnolla pelin tarjoamia mahdollisuuksia kuinka monella eri tapaa voit kaataa viholliset.

Vähän niin kuin tähän tapaan. ;)


Samaa mieltä. Batmanin taistelumekanismi oli hyvä silloin aikoinaan mutta spiderman vei sitä vielä eteenpäin. Se aluksi saattaa tuntua jopa vaikealle mutta kun sisään pääsee ja oppii käyttämään eri härveleitä on se melkoista balettia. Batmanissa en tainnut käyttää kuin sitä "heittotähteä" mutta tässä oli kyllä kaikenmaailman vempaimet käytössä. Ja ne tuli mukaan vähän kuin itsestään ilman että niitä piti opetella käyttämään
 
Mun mielestä suurin ero tämän pelin ja Batmanin combatin välillä oli se, että vaikka tämä peli paljon lainasi combatistaan Rocksteadyn peleistä, oli se tässä pelissä silti vauhdikkaampaa ja tarjosi enemmän mahdollisuuksia selvitä combat-skenaarioista eri tyylein. Muutenkin olen aina suosinut vauhdikasta ja notkeaa pelihahmoa enemmän kuin Batmanin kaltaista tankkia joka tuhoaa kävelyvauhdilla kaiken tieltään.

Jotta realismi säilyy tässä mietinnässä ja vertailussa, kannattaa muistaa, että ensimmäinen Batman ilmestyi YHDEKSÄN vuotta ennen Insomniacin Hämistä. Peruskonseptinsa Spiderman on kokonaan velkaa Lepakolle. Siitä on ollut hyvä lähteä hiomaan timanttia.

Vauhdikkuus selittyy myös paljolti sillä, että hahmona Hämähäkkimies on vain ketterämpi ja nopeuteen luottavampi kuin monet muut tunnetut supersankarit. Silti olet täysin oikeassa siinä, että perusliikevalikoimassa ja maailman interaktiivisuudessa Hämis vie selvästi voiton. Batmanilla taistelu oli pitkälti lyöntien ja potkujen ketjuttamista. Ja ainakin itselleni pelisarjan edetessä, mitä enemmän erilaisia tilannekohtaisia näppäinfunktiota on lisätty, vähemmän niitä on kiinnostanut käyttää. Osittain siksi Arkham Knight on vieläkin alkutekijöissään.
 
Jotta realismi säilyy tässä mietinnässä ja vertailussa, kannattaa muistaa, että ensimmäinen Batman ilmestyi YHDEKSÄN vuotta ennen Insomniacin Hämistä. Peruskonseptinsa Spiderman on kokonaan velkaa Lepakolle. Siitä on ollut hyvä lähteä hiomaan timanttia.

Eikös tämä "spämmää hittiä ja lyö counteria juuri ennen kuin vihollinen iskee" -taistelumalli ollut mukana jo ensimmäisessä Assassin's Creedissäkin? Eikai kyseessä ole mikään Rocksteadyn keksintö.
 
Omasta mielestä tämän Insomniacin hämiksen taistelu muistuttaa tuon Spider-Man 2 (Xbox,Ps2,Gamecube) taistelua, mutta parannettuna.

Aika paljon näkyy ulkomaalaisilla foorumeillakin, että Insomniac on vain kopioinut Rocksteadya tuossa taistelussa, mutta kaikki unohtaa tuon Spider-Man 2: The Movie pelin :)

 
En tiedä miten te olette pelanneet viimeiset Batmanit läpi ilman gadgetteja taisteluissa, kun vastaan on tullut vihollisia jotka ampuvat sinut/lyövät sähköaseella/torjuvat iskut jos et tee perusliikkeitä enempää o_O
Spidermanille kyllä plussaa jo mainitusta vauhdikkuudesta, mikä tuo vähän eroa Batmanin mättöihin.
Sen sijaan iso miinus totaalisen järjettömästä suunnitteluvalinnasta, jossa niitä tiettyjä alueita vallatessa peli puhuu ihan avoimeisti vihollisaalloista. Eli hakkaa vielä yksi vihollinen ja sitten hyökkää seuraava joukko. Eikös siinä paljasteta että kuinka monta niitä on vielä tulossa jne.? Onhan näitä Batmaneissa ja muissakin peleissä, mutta siellä yläreunassa ei lue kolikkopelimäisesti että mikä vihollisaalto on tällä hetkellä käynnissä.
Nauratti ja raivostutti alkuun tällainen pienenkin immersion syöminen niin, etten näitä tehtäviä tehnyt alkuun ollenkaan. Mutta joo, ehkä tämä on taas sellainen asia ettei ole ärsyttänyt kuin meikäläistä. Kunhan maltoin laittaa aivot totaalipuudutukselle ja olla odottamatta peliltä sen enempää niin kyllähän mäiskintä maistui.
 
Tuli tuon Miles Morales (itsenäisen)lisäosan loppuvuoden julkaisun vuoksi palava polte palata tämän pelin pariin ja perhana sentään, että on tämä kova peli, vieläkin PS4 kovimpia pelejä heittämällä. Grafiikat ei ole ihan viimeisintä huutoa paikkapaikoin enää ja cutscenejenkin hahmot on useimmiten kuin NHL20 pelin katsomosta repästyjä, jotain keräiltävää olisi toivonut noihin itse päätehtäviin, että kenttien läpäisy ei olisi niin läpijuoksuja ja toivoisi, että vihollislaumat voisi taltuttaa kaikki pysymällä näkymättömissä, jos vaan skillsit riittää (nythän viholliset huomaa Spidermanin väkisin viimeistään kolmannen vihollisaallon kohdalla), mutta näitä pieniä puutteita lukuunottamatta kaikki toimii niin helvetin hyvin.

* Taistelujärjestelmä 5/5, paranee vaan mitä enemmän pelaa, koska sitä luovempia tapoja löytyy seitittää vihut nopeasti pois taistelusta. Pari perus seittiä ja heität kaverin ukemilla seinään, tai sitten muutamalla nopealla gadgetin vaihdolla seitität helposti isonkin joukon pois päiviltä. Katolla ollessa hiivit vihollisjoukon taakse ja paukautat koko jengin kerralla alas turboahdetulla lehtipuhtaltimella
* Siirtyminen paikasta toiseen 5/5, pelin pariin jaksaa palata pelkästään tämän vuoksi, on se niin saakelin viihdyttävää ja hyvin tehty
* Pelimaailman mallinnus 5/5, mikäs näin koronakevään jälkeen olisi kivempi kun käydä pikavisiitti Nykissä ja tsekkamassa poliisilaitoksen vierestä hotelli, jossa itsekin viihdyin muutama vuosi takaperin
* Juoni 5/5, juoni tarjoaa jotain muuta kun elokuvien muodossa jo aivan liian monesti nähdyn Uncle-Benin kuoleman
* Lisäosat 5/5, pituus on aika maltillinen 1-1.5h/lisäosa, mutta tuo mukanaan juonellisesti muutaman yllättävän twistin, jonka vuoksi ovat kyllä pelaamisen väärti

Toivottavasti tuossa Miles Moralesissa riittää pelattavaa enemmänkin kuin yhdeksi illaksi.
 
Toivottavasti tuossa Miles Moralesissa riittää pelattavaa enemmänkin kuin yhdeksi illaksi.
Miles Morales on ilmeisen lyhyt, noin puolet edellisen Hämis pelin pituudesta. Eli jotain 7-10 tunnin väliltä, jos tarinaa ajatellaan. Tässä on vissiin taustalla se että tarvitsee saada lähellä PS5:n julkaisua hyvää pelattavaa. Kehittäjä itse vertaa tilannetta Uncharted Lost Legacyyn, joka myöskin on tällainen itsenäinen lisäosa.

 
Ylös Bottom