Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Muutama satku lisää ja saat pelata samoja pelejä, kun nelosella, monessa tapauksessa paremmalla ruudunpäivityksellä ja siihen päälle vielä PS5 tulevat uudet pelit. Missään nimessä en tässä vaiheessa enää ostaisi PS4:sta vaikka olisi millanen töllö.
Nyt kun taaksepäin yhteensopivuus on vahvistettu niin olisi mielenkiintoista tietää että miten nuo vanhat pelit paranevat verrattuna Xboxiin.
 
Nyt kun taaksepäin yhteensopivuus on vahvistettu niin olisi mielenkiintoista tietää että miten nuo vanhat pelit paranevat verrattuna Xboxiin.

Ymmärsin, että vähän samaan tyyliin. Jos on lukittumaton ruudunpäivitys niin mennään sinne 60 ja muuten sitten varmempi 30fps.
 
Muutama satku lisää ja saat pelata samoja pelejä, kun nelosella, monessa tapauksessa paremmalla ruudunpäivityksellä
onko parempi ruudunpäivitys vahvistettu? Ainakin itse olen siinä uskossa, että pelit jotka eivät saa ps5-päivitystä pyörivät ps4-yhteensopivuustilassa ja pyörivät kuin pyörisivät ps4:lla
 
onko parempi ruudunpäivitys vahvistettu? Ainakin itse olen siinä uskossa, että pelit jotka eivät saa ps5-päivitystä pyörivät ps4-yhteensopivuustilassa ja pyörivät kuin pyörisivät ps4:lla
Ymmärsin, että vähän samaan tyyliin. Jos on lukittumaton ruudunpäivitys niin mennään sinne 60 ja muuten sitten varmempi 30fps.

Niinku sanoin tuossa viestissä niin ihme jos ei tuohon tyyliin pyöri. Mutta vaatii tosiaan sen, että pelissä on jo entuudestaan unlocked framerate valittavissa. Esim uusimmissa Tomb Raidereissa taitaa olla ja vaikka uusissa Hitmaneissa. Samoin jos on skaalautuva reso niinku JC Denton mainitsi, niin pyörii todennäköisesti paremmalla resolla. Ja toki myös latausajat todennäköisesti paranee, koska jo PS4:n asennettava SSD nopeuttaa latausaikoja.
 
onko parempi ruudunpäivitys vahvistettu? Ainakin itse olen siinä uskossa, että pelit jotka eivät saa ps5-päivitystä pyörivät ps4-yhteensopivuustilassa ja pyörivät kuin pyörisivät ps4:lla
Tässä uskossa myös itse varmistusta odottaessa. Ainoastaan boost mode pelit saa paremman fps ja muut pyörivät samoin kuin ps4
 
onko parempi ruudunpäivitys vahvistettu? Ainakin itse olen siinä uskossa, että pelit jotka eivät saa ps5-päivitystä pyörivät ps4-yhteensopivuustilassa ja pyörivät kuin pyörisivät ps4:lla

Vähintäänkin tasaisempaa ruudunpäivitystä on luvassa ja PS4 Pro -päivityksillä. Latausnopeudet ovat myös huomattavasti paremmat.

PS4 games playable on PS5 consoles
The overwhelming majority of the 4,000+ PS4 games are playable on PS5 consoles.
  • Select PS4 games will benefit from the PS5 console’s Game Boost, which may make PS4 games run with a higher or smoother frame rate.
  • Although many PS4 games are playable on PS5 consoles, some functionalities that were available on the PS4 console may not be available on PS5 consoles. In addition, some PS4 games may exhibit errors or unexpected behavior when played on PS5 consoles.
  • Before purchasing add-ons to play with your PS4 games on PS5 consoles, please try to boot and play your PS4 games on your PS5 console to see if you are happy with the play experience.
  • Please note, playing PS VR games on a PS5 console requires a PlayStation VR headset, a PS camera (sold separately from PS5 console) and a PS camera adaptor (no purchase required).
  • Always update your PS5 console to the latest version of the system software.
 
Viimeksi muokattu:
Mun mielestä tuo Xboxin männäviikolla ollut esittely Series X:stä antoi hyvää osviittaa minkälaiset pelit tuplaavat frameratensa uusilla konsoleilla. Eli kaikki nämä Sekirot, Tomb Raiderit yms. jossa on tuo uncapped framerate kääntyy myös PS5:llä lisätehojen myötä 60fps. Sitten on satunnaisia pelejä kuten Ghost of Tsushima johonka on ihan erikseen 60fps mode tarjolla launchissa. Veikkaan ettei tule olemaan ainoa PS4-ekslu jossa 60fps mode myös PS5:llä, mutta ei välttämättä heti launchiin kerkiä kaikilta studioilta nämä patchit.
 
Mun mielestä tuo Xboxin männäviikolla ollut esittely Series X:stä antoi hyvää osviittaa minkälaiset pelit tuplaavat frameratensa uusilla konsoleilla. Eli kaikki nämä Sekirot, Tomb Raiderit yms. jossa on tuo uncapped framerate kääntyy myös PS5:llä lisätehojen myötä 60fps. Sitten on satunnaisia pelejä kuten Ghost of Tsushima johonka on ihan erikseen 60fps mode tarjolla launchissa. Veikkaan ettei tule olemaan ainoa PS4-ekslu jossa 60fps mode myös PS5:llä, mutta ei välttämättä heti launchiin kerkiä kaikilta studioilta nämä patchit.

Frameratecapin poisto on helppo laittaa päivitykselle jolloin ne näkyvät vain PS5-käyttäjille. Resoluution muutokset voivat vaatia enemmän riippuen kuinka paljon uuden konsolin tehoja oikeasti PS4-peleillä on käytössä
 
onko parempi ruudunpäivitys vahvistettu? Ainakin itse olen siinä uskossa, että pelit jotka eivät saa ps5-päivitystä pyörivät ps4-yhteensopivuustilassa ja pyörivät kuin pyörisivät ps4:lla

kaikki ps4 peleistä on 4k ja 99% ps4 peleisä toimii ps5 toi on vahvistettu
 
kaikki ps4 peleistä on 4k ja 99% ps4 peleisä toimii ps5 toi on vahvistettu

Jätkä heittelee näitä aivan hatusta kyllä kokoajan. Todellakaan ei ole kaikki PS4 pelit 4k PS5:lla. Niitä ei ihan liikaa ole yleensäkään mitkä toimii natiivi 4k:na Prolla ja PS5 ei automaattisesti niitä 4k:si muuta. Checkerboardingia käytetty aika paljon noissa PS4 peleissä. Ehkä, EHKÄ, PS4 pelit jotka tukee dynaamista resoa, saattaa pyöriä PS5:lla 4k:na mutta senkin tietää vasta, kun Digital Foundry sun muut pääsee tätä testailemaan.
 
nyt saa riitää toisten mollaaminen ihme että moderaattori ei puutu tähän itse on oo ketään syytelly kun suurin osa täällä tekee niin
 
nyt saa riitää toisten mollaaminen ihme että moderaattori ei puutu tähän itse on oo ketään syytelly kun suurin osa täällä tekee niin
Mutta ethän sinä nyt voi sanoa ihan mitä vaan ilman minkäänlaista lähdettä ja sitten odottaa ettei siihen kukaan reagoisi.

Ei kaikki PS4 pelit maagisesti hyppää 4K resoluutioon. Ja jos näin sanot, sinulla on syytä olla lähde.
 
Ylös Bottom