Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Nyt kun meni taas planeetat ja kaikki uusiksi, on tehnyt peli taas sen että ihmisten suurella vaivalla rakennetut baset on taas ns viturallaa, ilmassa ja ne hienot vuorien sisää rakennetut baset ties missä sotkussa. Tätä jo pelkäsin kun ekalla kerralla uusivat planeetat jossa oma kotiplaneetta muuttui joksikin aivan hirveeksi myrkkyplaneetaksi ja base viturallaan, päätin jo silloin et ei huvita alkaa suurella vaivalla mitää rakentamaan kun vituiks menee kuitenkin. Ja niin siinä sitten kävi, parempi pitää tämä ihan vaan seikkailu avaruudessa pelinä, ehkä just joku simppeli teltta johonkin.
 
Testasin taas pikaisesti PSVR:nä ja ainakin prolla graffat on omaan silmään hieman parantuneet ja terävämmät. Lentäessä maasto piirtyi ainakin niillä parilla planeetalla hieman fiksummin, kuin ennen. Toisaalta jotkin maaston muodot muuttaa tökerösti muotoaan, kun modeli tarkentuu niitä lähestyessä.
 
Kokeilin tätä peliä pc:llä yks päivä ja vaikutti ihan hauskalle mutta tuo värimaailma alkoi tökkiä todenteolla.Ihan kuin kuva olisi vedetty jonkinlaisen likaisen keltaisen värisuodattimen läpi. Ja sitten se pinkin ja ties minkä värinen avaruus. Tuohon ilmeisesti saa jotain modeja jolla saa värimaailmaa miellyttävämmäksi? Jos näin, niin onko vinkkejä miten pelistä saisi mahdollisimman miellyttävän näköisen. Mulle siis tämmösissä peleissä on tärkeetä se että jos rakennan tukikohtaa johonkin niin se on sellasella paikalla että myös haluan olla siellä.
 
Kokeilin tätä peliä pc:llä yks päivä ja vaikutti ihan hauskalle mutta tuo värimaailma alkoi tökkiä todenteolla.Ihan kuin kuva olisi vedetty jonkinlaisen likaisen keltaisen värisuodattimen läpi. Ja sitten se pinkin ja ties minkä värinen avaruus. Tuohon ilmeisesti saa jotain modeja jolla saa värimaailmaa miellyttävämmäksi? Jos näin, niin onko vinkkejä miten pelistä saisi mahdollisimman miellyttävän näköisen. Mulle siis tämmösissä peleissä on tärkeetä se että jos rakennan tukikohtaa johonkin niin se on sellasella paikalla että myös haluan olla siellä.
Modeista en osaa sanoa mutta maailmoja on pilvin pimein tutkittaviksi. Kärsivällisyydellä löytää mieleisensä - jopa Maan kaltaisia.
Planeetoissa itsessään tietty voisi olla vaihtelua enemmän (esim. napa-alueet).
Suurin nillityksen aihe minulle tässä avaruuseepoksessa on totaalinen vaaran puute tietyn hahmon/ aluksen kehitysvaiheen jälkeen. Permadeath-moodikaan ei sinänsä lisää autenttista ulkoista kuoleman vaaraa varsinkaan "level 11:ssa" - omiin mokiin on matka tyssännyt.
 
Itse haasteen osalta tämä on aika lastenpeli, muuten toki pelin eri systeemit ja niiden runsaus voivat asettaa haastetta pelaamiseen.

Itse olen survivalilla jotain haastetta saanut, kun en ole kauheasti kehittänyt aseita, suojia ja aluksia aivan maksimiin. Kunnon haaste sekä vaaran tunne toki pelistä puuttuu, varsinkin avaruustaisteluista.

Itse kaipaisin eniten, että planeetoilla olisi eri biomeita. Esim. pelkästään tulivuoria sisältävä planeetta on hieno, mutta käy jo minuutin jälkeen turhaksi.

Nuo uudet isot vuoristot sekä kanjonit ovat upeita. Parhaimillaan fiilis on todella huikea!
 
Kiitos vastauksista.Tuo vaaran puute on aika iso miinus jos ei tässä mitään ihmeellistä tavoitettakaan ole.Siis muuta kuin tutkia ja rankentaa.En mä mitään tarinaa kaipaa mutta joku koukku pitäisi olla mikä saisi aina tutkimaan uusia planeettoja.
 
Kyllähän se olisi kiva saada virallinen vahvistus tälle vaikka se nyt varmaa kaiken järjen mukaan onkin. Toivon mukaan tehot parantaa peliä ja vr puolta myös. Tämä on kyllä se peli itsellä mikä varmasti pyörii omassa koneessa seuraavankin sukupolven.
 
Tänään peli tuli Halloween päivitys. Siinä ei hirveästi mitään sisältöä ole, muutamia tavaroita lisää ja hylätyistä freighter-tehtävistä tuli vaikeampia.


Mutta, kohta on luvassa lisää uutisia. Yksi päivitys tulee vielä loppuvuoden aikana ja kuulemma aika pian..

NEXT-GEN BABY!!
 


Täältä vielä tarkempia lisätietoja päivityksestä, vaikuttaa erittäin hyvältä!
 
Viimeksi muokattu:
Harmi vaan, että näiden päivitysten myötä ainakin oma PS4 Pro on alkanut mylvimään. Pelasin aikanaan No Man's Skyn heti julkaisussa PS4:lla ja sittemmin aloitin pelaamaan uudelleen alusta PS4 Prolla. Peli on mennyt valovuosia eteenpäin, mutta samalla ilmeisesti alkanut vaatimaan konsolilta enemmän, kun laite meinaa lähteä lentoon.
 
^ Ellei silmäkarkki ole äärettömän tärkeää niin kannattaa laittaa koneen asetuksista resoksi 1080p niin pleikkari hiljenee ja ruudunpäivityskin paranee.
 
Tämä jäi multa tyystin kokematta aikanaan kun julkastiin. Ehkä hyvä näin, mitä vanhoja arvosteluja lukee. Uuden konsolisukupolven myötä imuttelin game passin kautta series x:lle ja täytyy sanoa vanhana arkin ystävänä että maistuu. Todella tyylikäs peli ja näyttää toimivan moitteetta. Noin 20 tuntia takana ja täysin vielä opintiellä, mutta kaverin kera hauskaa puuhastelua.
 
Tuli tätäkin jatkettua melkein 6kk paussin jälkeen ja päätin kuitenkin jatkaa vielä vr puolella vaikka se oma base pilalle menikin.
On tässä vaan niin paljon parempi tunnelma vr lasien kanssa vaikka visuaalisesti peli onkin yhtä isoa suhrua.
Ne derelict freighterit oli tavallaan kivoja, mutta samalla myös pieni pettymys sillä niissä ei ole vaihtelua tarpeeksi eikä mitään varsinaista hyvää loottiakaan ole tarjolla. Oikeastaan parasta on mahdollisuus valita palikka jolla saa omaan freighteriin yhden inventaario slotin lisää.
Ne uudet hyllyt, laatikot ja muut osat mitä voi myös saada olisi muuten ihan kivoja, mutta niiden väriä ei voi vaihtaa ja se oranssi teema ei oikein istu mihinkään omaan baseen.

Silti tuli taas kolmessa päivässä pelattua likemmäs 20 tuntia. Derelict freightereita tuli koluttua läpi varmaan kymmenen ja sitten tein vaan niitä random tehtäviä joita saa aina avaruusasemalta ja lentelin planeetalta toiselle jos vaikka näkisi jotain uutta ja kivaa.
Se tuli myös huomattua, että vr puolella tippuu ruudunpäivitys niillä planeetoilla joissa on se valaistu ruohikko joka lisättiin origins päivityksen mukana.

Platina trophykin olisi yhden pystin päässä ja nytkin mun hahmo on vaan istumassa sohvalla "selviytymässä" extreme olosuhteissa.
Nuo on oikeasti koko pelin typerimmät trophyt sillä se jälkimmäinen vaatii 8-9 tunnin selviytymistä planeetalla jolla on joko se kova myrsky jolloin storm kristallit tulee esiin tai sitten agressiiviset sentinelit.
Jos kuolet niin koko aika alkaa alusta, mutta tuo ei ole ongelma vaan se järjettömän pitkä aika.
Mä olin 150 tunnin aikana saavuttanut vasta alle puolet tuosta joten kun vastaan tuli planeetta jonka kuvauksessa lukee agressive sentinels niin päätin rakentaa pikku basen sinne ja laittaa hahmon istumaan.
Jos tuon tekisi myrsky planeetalla niin silloin hahmo olisi pakko laittaa johonkin luolaan ja välillä tarkistaa ettei life supportista lopu virta joten sentinel planeetta on se helpompi vaihtoehto.

Jos joltain puuttuu nuo survival trophyt myös niin tuossa on oman basen portaali kordinaatit joten sinne vaan istumaan ja sitten tekee jotain muuta muutaman tunnin.
nomansskyv3kcp.jpg
 
Sieltä on jossain vaiheessa tulossa ilmeisesti parannusta PSVR:lle PS5 puolelle. Mitäs tämä nyt oikein meinaa? Olisko mahdollinen niin sanottu Pro patchi mikä tulee vitoselle kun tehoja riittää

Experimental Branch 19/01
  • Stability improvements on PC.
  • Resolution and performance for PSVR have been significantly improved when running on a PS5.
  • Fixed a rendering-related crash on PS5.
  • Xbox Series S in high quality mode now has the improved Ultra settings introduced in the Next Generation Update.
  • Loading times on PS5 have been improved.
  • PS5 install size has been optimised.
 
Ylläoleva päivitys nyt saapunut pleikkarille. Vitoselle siis vr tilaan kunnon kasvojen kohotusta ilmeisesti tarjolla
 
Ylös Bottom