Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Aamulla töissä heti kärppänä paikalla :D
Milloin tuo päivitys ilmestyy, onko vielä tietoa? Vaikka täytyy koputtaa puuta, ettei vielä ole ollut ongelmia. boxi on hiljainen, niin levyjen, kuin pelien kanssa. Edelleen jaksaa vain yllättää, miten hiton kovasta ja tehokkaasta konsolista on kyse!
 
Pitää erikseen käydä lataamassa. Asetukset -> System -> Updates -> Update Console
Ei tarvi, kun oli päällä ” pidä konsoli päivitettynä ” eli olikin ladannut ja asentaa, kun sammuttaa konsolin. Eipä tarvi itse käynnistellään ja odotella. Huippu uusi ominaisuus!
 
Eikö tässä konsolissa ole mahdollista ottaa käyttöön normi bt kuulokkeita, jotta saisi peliäänet sinne?
 
Ei tarvi, kun oli päällä ” pidä konsoli päivitettynä ” eli olikin ladannut ja asentaa, kun sammuttaa konsolin. Eipä tarvi itse käynnistellään ja odotella. Huippu uusi ominaisuus!
Uusi? Ollut jo kauan vanhallakin boxilla.
 
Näytä liitetiedosto 5032

Oho! o_O Otin vasta nyt Series X ohjaimen pois muoveista ja hyppysiini. Kylläpä on asiallinen tekstuuri pinnassa ja muutenkin on ihan "kädenjatkeen" tuntuinen. D-pad ihan selvästi parempi myös. On ollut tapana noihin vaihtaa heti kärkeen metallinen tatti, jotta se tatin varsi ei ala kulumaan ja tuottamaan sellaista "hienojakoista mutua" Se mutu saattaa huonolla säkällä päätyä ohjaimen sisään vuosien mittaan ja edelleen tatin moduliin tekemään pahojaan. (yksi teoria, että voi aiheuttaa driftivikaa) Taidan tehdä saman operaation tällekin kaverille! Hyvä nähdä, että omaan näppiin selvästi paras perusohjain on nyt vieläkin parempi!

Ja after kuva metallitatti upgrade. Nyt tästäkin ohjaimesta tulee toivottavasti "Ikuinen TM" -ohjain. Minun käsittelyssä ei ole vielä yksikään Xbox ohjain hajonnut lopullisesti. Nämä on kyllä laatuvehkeitä, mutta en tiedä onko mulla vaan ollut tuuria vaan vaikuttaako tuo metallitatti upgrade oikeasti. Olen sen nyt tehnyt jotaiseen ohjaimeen Xbox One S lähtien heti kärkeen ja yhteen FAT ohjaimeen laitoin jossakin vaiheessa. Elite ohjaimessahan on metallivarsi suoraan. Pieni miinus tässä tulee siitä, että on vähän liukkaampi kuin oletustatti. Toisaalta sitten voi toki laittaa grippiä päälle, mulle ei nyt niin nöpönuukaa koska kakkosohjain ja Elite-vanhuksella pelataan edelleenkin pääasiassa.

IMG_20201202_155551.jpg
 
Series X:n oikeaoppinen HDR-kalibrointi alá Vincent Teoh @ HDTVtest :



Pleikka hdr kalibrointi tutkittu, suurin osa telkuista voi mennä väärille asetuksille sitä noudattaen.. sikäli jos peli edes käyttää noita oikeasti.
Boxin puoli pitää vielä katsella läpi että onko siellä sama turaus tehty...

Edit:
Ja pitkälti on ihan sama turaus tehty, jos telkussa ei saa dynaamista tonemap säätöä pois niin arvot menee pieleen. Omassa telkussa tuo testi antaa olettaa että telkkuni kykenee erottelemaan lähes 10000nitsii täydellä ruudulla :-D
 
Viimeksi muokattu:
Osaako joku sanoa että jos vanhalta ulkoselta kovolta kopioi pelejä tohon series x:n sisäseen ssd-muistiin, nii pyörittääkö konsoli ne sieltä ssd:ltä vai ulkoselta? Ei viitsisi poistella, jos joskus tulee probleemia ja pitää ladata takaisin, nii olisi sitten edes joku versio tallessa nii ei mene niin kauaa imutella.
 
X/S-päivitetyt pyörivät aina sisäiseltä, muita en ole testannut sisäisellä asemalla, mutta vahva oletus on, että nekin pyörivät sisäiseltä. Sehän on aika helppo testata ( esim. jollain pienemmällä pelillä) katsomalla latausaikoja ensin ulkoisella ja sitten siinä tapauksessa, kun on asennettuna molempiin. Itse olen poistanut dublikaatit viemästä tilaa, koska pelinhän voi sitten siirtää takaisin ulkoiselle, kun sen oleskeluaika sisäisellä on ohitse.
 
En muistanutkaan, että Xboxilla on tärinät liipasimissa, mutta äsken The Divisionia pelatessa tuli noi huomattua :)

Ei noita taida kovinkaan moni peli hyödyntää, kun oli ihan unohtunut koko ominaisuus.

Edit: Piti mennä Xbox One ketjuun, mutta tuskin haittaa, että tämä täällä on :oops:
 
Ylös Bottom