Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls Remake

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    ps5
Pelimedia v2.fi arvosteli tämän ja antoi täydet viisi tähteä.

En ollut ennakkoon Demon’s Soulsin uusintaversiosta mitenkään huolissani, mutta lopputulos teki silti suunnattoman vaikutuksen. Peli näyttää häikäisevän kauniilta, pyörii todella hyvin ja on ilo pelata. Kun tekninen toteutus on näin huipussaan, alkuperäisen pelin sisältö pääsee myös taas pitkästä aikaa loistamaan.

 
Eeppinen pomotaistelu ja lopussa turpaan. Ei ole tapana rage quitata, mutta nyt laitettiin pelit ja konsolit kiinni. Syke yli sadan ja on vieläkin ylhäällä. :D

Olisin voittanut jos miekassa olisi ollut taikaa buffaamassa, en sitä höykytyksen keskellä ehtinyt laittamaan. Taistelua oli kestänyt jo minuutteja, koko ajan pelko persiissä ja itseä parantamassa. Ei hetken rauhaa, huh.

Parhaita pelihetkiä ja kohta uudestaan vahingosta viisastuneena.
 
Läpi paukahti tasolla 80 (pelitunteja 74), ehkä hieman yllättäen. Olisihan tuonne voinut vielä jäädä etsimään salaisuuksia. Nyt lähti uusintakierros New Game +. Tulen viemään maagia yhä pidemmälle taidoissaan. En kaikkia taikoja ja siunauksia ehtinyt vielä kehittämään, joten työtä riittää.

Peli on mielestäni helpompi kuin Bloodborne ja Dark Souls III, ainakin pomojen kohdalla. Kertaakaan ei tarvinnut apuja niiden kaatamisessa, jokunen meni vielä ensi yrittämällä. Tässä saattaa olla hahmovalinnallakin osansa, aatelinen kun paukutti maagin roolissa jo kauempaa eikä aina tarvinnut mennä iholle asti. Pottuja riitti pitkin matkaa ja sormukset vielä auttoivat tässä. Oli tässä silti omat haasteensa ja itsensä sai laittaa täysillä peliin. Tyydytys onnistumisesta oli suoraan tähän verrannollinen.

Peli on suoraviivainen, kauhuntäytteinen ja haastava kokemus. Oli upeaa aloittaa tämä uusi konsolisukupolvi näin hienolla mestariteoksella. Uuden peliohjaimen hienostuneet tärinät ovat upealla tavalla esitelty. Täällä suoraan parhaimpien pelien joukkoon.

Erityismaininta suomenkielisestä tekstityksessä ja valikoista.

Arvosana: 10
 
Läpi paukahti tasolla 80 (pelitunteja 74), ehkä hieman yllättäen. Olisihan tuonne voinut vielä jäädä etsimään salaisuuksia. Nyt lähti uusintakierros New Game +. Tulen viemään maagia yhä pidemmälle taidoissaan. En kaikkia taikoja ja siunauksia ehtinyt vielä kehittämään, joten työtä riittää.

Peli on mielestäni helpompi kuin Bloodborne ja Dark Souls III, ainakin pomojen kohdalla. Kertaakaan ei tarvinnut apuja niiden kaatamisessa, jokunen meni vielä ensi yrittämällä. Tässä saattaa olla hahmovalinnallakin osansa, aatelinen kun paukutti maagin roolissa jo kauempaa eikä aina tarvinnut mennä iholle asti. Pottuja riitti pitkin matkaa ja sormukset vielä auttoivat tässä. Oli tässä silti omat haasteensa ja itsensä sai laittaa täysillä peliin. Tyydytys onnistumisesta oli suoraan tähän verrannollinen.

Peli on suoraviivainen, kauhuntäytteinen ja haastava kokemus. Oli upeaa aloittaa tämä uusi konsolisukupolvi näin hienolla mestariteoksella. Uuden peliohjaimen hienostuneet tärinät ovat upealla tavalla esitelty. Täällä suoraan parhaimpien pelien joukkoon.

Erityismaininta suomenkielisestä tekstityksessä ja valikoista.

Arvosana: 10
Haluan vielä kompata tätä älyttömän nopeilla latausajoilla, ei kerinnyt edes kunnolla istumaan ennenkuin peli oli jo lataunut. Parin tonnin koneenikaan ei toimi noin nopeasti.
 
Jep aivan uskomattomat latausajat. Leuka tippui maahan kun ekoja kertoja koki tuon, noin neljässä sekunnissa latas pelin kun painoi "Jatka peliä" alkuruudussa.
 
Nyt eka pomo selätetty ja onhan tämä nyt aivan törkeän kova peli! Hattua on nostettava myös jälleen kerran 3D audiolle:

Meinasi mennä paskat housuun kun se punainen lohari tuli takaoikealta liekittämään siltaa.
Täytyy vielä lisätä, että mistä nykyaikana erotan itse erinomaisen ja hyvän pelin? Erinomaista peliä, kuten Demon Soulsia tai Divinity 2:sta yrittää päästä pelaamaan joka välissä. Hyviä pelejä pelailee aina silloin tällöin kun fiilis on oikea.

Eilen aamulla piti puoli tuntia pelata 05.30 ennenkuin kotitoimisto avautui:p Pe***l**n punainen ritari! Tower Knight kaatui ekalla, mutta tuo punasilmäinen on jo niittänyt alas 5 kertaa.

Propsit myös hienosta hall of famesta nexuksessa!
 
Viimeksi muokattu:
Tänään ilmestyneessä Pelit-lehdessä itse Niko Nirvi arvostelee Demon´s Souls Remaken. Pohjilla hänellä on aiemmin PS3 ilmestynyt klassikko, joten ei ole ensimmäistä kertaa taipaleella. Pelaa maagina, rauhallisesti levelöiden ja nauttien pelistä aivan kuten tein itse. Tästä oli saanut pojaltaan kommenttia "easy-mode". :D

Souls-sarja on minulle videopelien ihannekuva: tiiviitä tunnelmapaketteja, joissa pelaaminen on helppo oppia, mutta mestaroinnille löytyy tilaa, joissa ei ole mitään turhaa, joissa on paljon löydettävää, joissa osat toimivat yhteen, joissa ... Voin jatkaa tätä aika kauan.

Pala nousee nieluun, ilo sieluun. Demonsin paluu ei ole pilattu Fake vaan upea Remake.

+Aika moitteeton suoritus
- Pois lukien pomojuoksut


94
 
Viimeksi muokattu:
Ostin pelin heti konsolin saatuani. Rehellisesti sanottuna tämä peli oli minulle se pääasiallinen syy konsolin hankintaan julkaisun aikoihin, muutoin olisin varmaan odotellut rauhassa kevääseen.

Mutta itse asiaan: Peli on loistava - näyttää hyvältä ja kaikki pelaa hyvin. Kuitenkin ensimmäinen läpi meno tuntui loppuvastusten osalta jotenkin pliisulta. Suurin osa pahiksista meni läpijuoksuna ja oikeastaan Maneater, tai elegantisti Miehensurmaksi suomennettu örmelö aiheutti hetken harmaita hiuksia. Positiivisena yllärinä eka rundilla oli, että pääsin Old Monkkina kurmoottamaan pahaa aavistamatonta kanssapelaajaa. Myös Storm Kingissä tuli muutama yritys uusittua.

Liekö pelin "helppouden" tuntuun syynä se, että tulihan se alkuperäinen PS3:lla pelattua ja muutenkin kaikki Soulsbornet on kahlattu läpi, ja oikeastaan Sekiron jälkeen DS3:kin tuntui uusintakierroksella helpolta, kuin mikä.

Oli miten oli, loistava teos ja NG+ tulille. MeatCleaverilla tietty :D
 
Ostin pelin heti konsolin saatuani. Rehellisesti sanottuna tämä peli oli minulle se pääasiallinen syy konsolin hankintaan julkaisun aikoihin, muutoin olisin varmaan odotellut rauhassa kevääseen.

Mutta itse asiaan: Peli on loistava - näyttää hyvältä ja kaikki pelaa hyvin. Kuitenkin ensimmäinen läpi meno tuntui loppuvastusten osalta jotenkin pliisulta. Suurin osa pahiksista meni läpijuoksuna ja oikeastaan Maneater, tai elegantisti Miehensurmaksi suomennettu örmelö aiheutti hetken harmaita hiuksia. Positiivisena yllärinä eka rundilla oli, että pääsin Old Monkkina kurmoottamaan pahaa aavistamatonta kanssapelaajaa. Myös Storm Kingissä tuli muutama yritys uusittua.

Liekö pelin "helppouden" tuntuun syynä se, että tulihan se alkuperäinen PS3:lla pelattua ja muutenkin kaikki Soulsbornet on kahlattu läpi, ja oikeastaan Sekiron jälkeen DS3:kin tuntui uusintakierroksella helpolta, kuin mikä.

Oli miten oli, loistava teos ja NG+ tulille. MeatCleaverilla tietty :D

Kyllähän Souls pelit helpottuu paljon jos tietää parhaat aseet, oikoreitit ja bossien strategiat ennestään. Osa sitä ensimmäisen läpivedon vaikeutta on se tietämättömyys ja kaikki on outoa ja uutta. Toki auttaa että on vuosia hakannut Souls pelejä :D
 
Houkuttaa tää peli aivan perhanasti jostain syystä, vaikken ookaan aiemmin samaan sarjaan kuuluvia pelejä pelannut.
Pelkään, että jos tää peli osoittautuukin mulle liian vaikeaksi ja haluan vaan katkoa levyn :D:D
 
Houkuttaa tää peli aivan perhanasti jostain syystä, vaikken ookaan aiemmin samaan sarjaan kuuluvia pelejä pelannut.
Pelkään, että jos tää peli osoittautuukin mulle liian vaikeaksi ja haluan vaan katkoa levyn :D:D
Samoja mietteitä. En raaski ihan täyteen hintaan ostaa ehkä. o_O
 
Samoja mietteitä. En raaski ihan täyteen hintaan ostaa ehkä. o_O
Omasta mielestäni Bloodborne on ehkä helpoin aloitettava, Demons Soulsin PS3:lla pelasin puoliväliin ennenkuin jäin jumiin ja Bloodborne oli se eka läpipelaamani.

Bloodborne veteraaneissa on varmasti monia jotka ovat eri mieltä tuosta, mutta siinä on mielestäni virtaviivaistetut pelimekaniikat, nopeudeltaan se on vauhdikkain ja pomovastustajatkaan eivät ole mahdottoman pahoja, ja niihin saa NPC apuja. Toisaalta vanha totuus että vaikein peli Soulsborne sarjasta on se minkä pelaa ensin läpi, pitää hyvin paikkansa.

Demons Souls on ok myös ekakertalaiselle, kunhan malttaa tutustua perussääntöihin, lukea muiden neuvoja pelissä ja ymmärtää että pelitapa näissä on hyvin poikkeava tyypillisestä ”soitellen sotaan” ryntäyksestä vihujen keskelle. Lisäksi Demons Soulssissa on hieman enemmän sisäänrakennnettua kompleksisuutta, kuten world tendencyt ym. mitä muissa sarjan peleissä ei ole. Kyllä tätä silti voi suositella ensikertalaiselle, ja aina voi aloittaa ns. easy modella.
Eli Royalty classilla.
 
Samoja mietteitä. En raaski ihan täyteen hintaan ostaa ehkä. o_O
Kannattaa ehkä ostaa joku DarkSouls ja kokeilla sillä ensin. Niitä kuitenkin saa edullisesti. Jos niiden pelimekaniikka toimii itselle, niin ostaa sitten tämän Remaken. Kaava kuitenkin näissä kaikissa peleissä se sama.
 
Viimeksi muokattu:
Nämä eivät myöskään ole sillä tavalla vaikeita kuin vaikka joku perus actionpeli jollain supervaikealla vaikeustasolla, vaan enemmänkin kärsivällisyyttä vaativia että jaksaa pelata samaa kohtaa useamman kerran opetellen vihujen liikesarjat sun muut maneerit.

Eli jos normaalisti peleissä on tapana parin samassa kohtaa tapahtuvan kuoleman jälkeen tiputtaa vaikeustasoa että pääsee etenemään, ei Soulsit ehkä ole se juttu, mutta jos yleensä kärsivällisyyttä riittää hinkata ne vähän vaikeammatkin kohdat läpi, niin näitä ei tarvitse pelätä että vaatisi jotain ninjarefleksejä tai muita superpelaajan kykyjä.

Kuten edellä mainittiin, kannattaa ehkä kokeilla ensin Dark Soulsia, kaikki kolme ovat Storessa alennuksessa jotain kympin luokkaa.
 
Kun olen katsonut ohimennen teidän velhojen videoita niin näyttää todella helpolta verrattuna perus ritariin.

Välillä turhautuu sen verran et miettinyt et ois vaa pitäny alottaa jollain magella :D

Bloodborne oli mun eka kunnon kosketus näihin peleihin. Myös DS3 pelattu.

Se Knight bossi tuntu jotenkin super vaikeelta mut onnistuin sit jollain ihmeen kaupalla pääsemään ja kädet vaan tärisi sen jälkeenkin vielä.

Spider bossi oli kans tosi vaikeen olonen niin kutsuin jonkun randomin mukaan niin kyllähän se sit kaatu.

Äsken olin vaikka kuinka kauan mennyt siellä tunneleissa ja kuolo korjas. Kyllä syljetti niin suljin koko masiinan mut kai sitä pitää koht taas kokeilla mut sinne tais sielut ainakin mennä.

En mä oo huomannu mitää maailman tummumista vaikka suurimmaksi osaksi pelannut sieluna ihan vaan sen takia kun olen kuollut.

Edit. Voi mee mitä *askaa delasin taas sinne meni taas kaikki sielut hohhhoijaaa
Noni nyt menin eri suuntaan tunneleissa ja hissillä alas mut tuli jotain 2 punasta hahmoa jotka sai mut säppiin????

Joo eiköhän tämä nyt riitä tältä illalta.
 
Viimeksi muokattu:
En mä oo huomannu mitää maailman tummumista vaikka suurimmaksi osaksi pelannut sieluna ihan vaan sen takia kun olen kuollut.

Edit. Voi mee mitä *askaa delasin taas sinne meni taas kaikki sielut hohhhoijaaa
Noni nyt menin eri suuntaan tunneleissa ja hissillä alas mut tuli jotain 2 punasta hahmoa jotka sai mut säppiin????

Joo eiköhän tämä nyt riitä tältä illalta.
Sielutilassa kuoleminen pitää sinut valkealla puolella, kehotilassa kuoleminen siirtää pimeän suuntaan. Samoin jos tapat NPC:n, ollaan tiellä kohti pimeyttä.

Siellä on paikkoja joihin ilmestyy punapirulaisia joka tapauksessa aina, ja sitten on paikkoja joihin ilmeisesti juuri tästä pimeän suuntaan kääntymisestä. Itsellä kävi molempia. Tuo on serverikohtaista, eli aina ei ole pelkästään kysymys omista valinnoista.

Sitten on vielä erikseen muiden pelaajien tunkeutumiset. Näitä oli harvemmin, ja saattavat tulla silloin kun olet pyytänyt muilta pelaajilta apuja.
 
Kohta mä sekoan ois vaa pitäny mennä palauttaa sielut eikä ahnehtia kun niitä olikin jo huolella kertynyt kun olin jo pitkällä, kuollut välissä ja päässyt uudelleen sielujen luokse mut nyt en päässyt enää.

Saakelin 4-2 Reaper

Ei mulle enää vaa sovi tälläset pelit kun nykyään aika on niin pirun rajallista niin ei oikee huvita käyttää sitä viimeistä aikaa tälläseen vitutukseen.

Voi kun tässä olisi kunnon 24/7 co-op halutessaan niin ei tarttisi yksin repiä viimesiä hiuksia päästänsä.
 
Viimeksi muokattu:
Kohta mä sekoan ois vaa pitäny mennä palauttaa sielut eikä ahnehtia kun niitä olikin jo huolella kertynyt kun olin jo pitkällä, kuollut välissä ja päässyt uudelleen sielujen luokse mut nyt en päässyt enää.

Saakelin 4-2 Reaper
Toi oli itselle pelin pahin alue. Kävin hakemassa kokemusta muualta ja tulin entistä vahvempana takaisin. Lopulta useiden yritysten jälkeen otettiin alue haltuun. Muutin strategiaa ja opettelin vihun käyttäytymisen. Varkaan sormus auttaa ulkona liikkuessa.
 
Ensimmäiset tunnit takana ja kyllähän tästä kaikinpuolin huokuu laatu, visuaalisesti todella näyttävä ja gameplayn osalta mahtavan smooth. DualSense tukee upeasti peliä, kun sen avulla aistii kun vihut heittelevät palopommeja yms.

3 bossia saanut alas
Phalax, Jätti ritari ja se hämis
jokainen taisi toisella yrityksellä kaatua.

Muutama kyssäri:
Pystyykö tavaroita myymään missään?
Voiko aseupgradeihin tarvittavat craftaus esineet huoletta jättää sille äijälle varastoon, kun painavat taskussa?
 
Ylös Bottom