Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Joku kyseli aiemmin sitä, miten Xbone X-versio pyörii. Nauhoittelin nyt lyhen pätkän, mikäli joku haluaa sen nähdä. Latasin saman tallennuksen useita kertoja ja sekoilin samoissa maisemissa. Videosta on nähtävissä, kuinka epätasaisesti peli pyörii ja ajoittain ilman nähtävää syytä. Video on omalta kanavaltani, eli mikäli ei halua tukea miljonääritubettajaa niin älkää katsoko. Spoilereita ei videossa myöskään pitäisi olla.

Video Youtubessa

Minä taisin ainakin kysellä. Kiitoksia kaikille vastanneille ja tuo video oli hyvä. Pelin sulavuus siinä oli kyllä melkoisen kauhea ja silmiin sattui useamman kerran tuo surkea framerate ja muutkin bugit. Taidan kuitenkin yrittää tänään aloittaa pelin, koska tämä on ollut itselleni se the peli, jota on odotettu enkä malta odottaa, että joskus ostan uuden konsolin ja pelaisin sillä.
 
Aika hassua sanoa, että mielestään oikea Metacriticin arvosana jollekin pelille on se, mitä mieltä itse on pelistä. Metacriticin arvosanahan on vain keskiarvo tiettyjen virallisten arvostelutahojen antamista arvosanoista. Joten se on oikea juuri sellaisena kuin se milläkin hetkellä on. Se kuvastaako tuo keskiarvo sitten itse kunkin käsitystä pelistä on sitten ihan eri asia.
Tiedän kyllä miten metacritic toimii. Pointti oli että Cyberpunk on hyvinkin ylihypetetty ja yliarvostettu peli.
 
Tässä kun on enemmän pelannut niin huomaa hyvin kuinka staattinen ja kuollut maailma on. Samat npc:t samoissa nurkissa, samat triggeröityvät minieventit, tehtävät aika putkea, meh. Rpg elementit hyvinkin köykäsiä, muut pelit hoitaneet paljon paremmin ja väkisinkin tämä aina valuu puhtaaseen räiskintään.

Tähän kehityskaareen ja hypeen nähtynä odotin enemmän, paljon enemmän, varsinkin cdpr:ltä. Mielestäni oikea arvosana metacritissä olis tälle siin 70-75 tienoil, mikä on sekin iha hyvä.

Olen suuri Cyberpunk fani, pelannut nuorena aktiivisesti Cyberpunk 2020 -peliä, aihepiiri muutenkin erittäin lähellä sydäntä. Tämä peli vain mättää, ei täyttänyt odotuksia.
Tätähän nämä pelit yleensä ovat. Jossain vaiheessa alkaa huomaamaan että pelataan peliä. Itse en odottanut kehittäjältä mitään, koska edellinen peli ei uponnut. Tämä uppoo kyllä. Vaikka ilmeisesti lukemani perusteella on samassa tilassa, kun Witcher 3 konsoleilla aikanaan. Ihan hyvin tässä on omasta mielestä rpg elementtejä. Ainakin jos vertailee Witcher 3. Ja tässä jotenkin välittyy sielä olemisen tuntu huomattavasti paremmin.
 
omasta mielestäni juuri tuo sekavuus tuossa alussa on osa pelin kryptiikkaa ja kiehtovuutta. Että pitää itse nähdä vaivaa ja vähä niinku tutkia asioita pelin kautta ja hoksata uusia asioita. nyt kun aloitin tuolla pc:llä täysin samanlaisella hahmolla millä pelasin +15h ps5:lla niin olen silti taas oppinut uusia asioita. pelissä on siis paljon mekaniikkoja ja muita juttuja mitä se ei tule kertomaan. minun mielestäni kevyitä rpg elementtejä sisältäviä casualisoituja pelejä on ihan tarpeeks, Siksi olen iloinen että tämä peli ei ole semmoinen. Onneksi pelissä siis ei ole ilmaista respectiä ja onneksi pelissä ei ole mitään sisäistä recommended skill kehotuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Käytiin Lizzien kanssa hiukan kyläilemässä:

Tiedän kyllä miten metacritic toimii. Pointti oli että Cyberpunk on hyvinkin ylihypetetty ja yliarvostettu peli.
Niin sinulle. Ja varmasti monelle muullekin. Kuten on mikä tahansa Metacriticissa yli 90 keskiarvolla oleva peli aina joillekin pelaajille. Sanot ymmärtäväsi miten Metacritic toimii, mutta et kyllä ainakaan aiemmin kirjoittanut sen mukaisesti kuin olisit sen toimintaperiaatteen ymmärtänyt. Hyvä, että olet sen sitten oivaltanut. Olisi sinänsä myös hyvä jos ei kirjoittaisi sitten ristiriidassa sen hyvin ymmärtämänsä asian kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Muistakaa PC:llä ottaa tuo Chromatic Aberration, blur, depht of field sekä muut vastaavat mitkä siinä oli perätysten pois niin kuva terävöityy huomattavasti.
Aivan järjetöntä että tommoiset "sumennukset" on vakiona päällä.
 
Isoin ongelma mulla on se, että on FOV mikä vain, mulle tulee todella huono olo tuota pelatessa. Eikä ole ainut peli. En mä GTAV:tä pysty silmistä pelaa saman syyn takia. Tuossa kameran liikkeessä tms on oltava jotain, koska BFV:ssä ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa.
Mulla tulee ainakin huono olo jos on matala fps ja pieni fov. Siihen vielä kameranheilumisefekti päälle niin ei kyllä pysty pelaan. 60fps:llä ei ole ongelmaa ja tästäkin saa kameranheilumisen pois päältä. Kannattaa kokeilla. Ohjainasetukset kopsasin redditistä. Paljon parempi tuntuma nyt.
 
Muistakaa PC:llä ottaa tuo Chromatic Aberration, blur, depht of field sekä muut vastaavat mitkä siinä oli perätysten pois niin kuva terävöityy huomattavasti.
Aivan järjetöntä että tommoiset "sumennukset" on vakiona päällä.

Ainahan ne on, nykyään pitää olla hemmetin tyytyväinen että kehittäjä antaa edes mahdollisuuden poistaa ne, useita pelejä missä ei pysty. Mutta joo kaikki muut lähtee automaattisesti pois paitsi lens flare, tykkään siitä.
 
Mulla tulee ainakin huono olo jos on matala fps ja pieni fov. Siihen vielä kameranheilumisefekti päälle niin ei kyllä pysty pelaan. 60fps:llä ei ole ongelmaa ja tästäkin saa kameranheilumisen pois päältä. Kannattaa kokeilla. Ohjainasetukset kopsasin redditistä. Paljon parempi tuntuma nyt.

Kiitos, täytyy testata noita ohjainasetuksia. Fps on lukittuna 60fps, 1440p ultralla. Fovin laitoin ensin 80:een, josta lähdin isontamaan. Nyt jo isoimmillaan (oisko sata?) ja helpotti vähän, mutta ei poistunut kokonaan.,

Kameran heilumisen asetusta en huomannutkaan, ehdottomasti yksi mahdollinen syy!
 
Piti ruveta yöllä pelaamaan ja pyysi koko aika 1 levyä sisään ei auttanut uudelleen käynnistys ja peli oli täysin asennettuna. Poistin ja asensin uudestaan aamulla toimi. 59.3gigaa tilaa vie. Ensi yönä pelaamaan.
Täällä sama homma, eli nyt ei toiminutkaan tuo ennakkolataus levyversion kanssa, niin oli kyllä perseestä asennella peliä ja aloin tuossa vaiheessa kiroilemaan, että miksi en ostanut diginä :D

No, tuli tuossa kuitenkin hyvin säästöä, kun osti levyversion, niin ehkä se oli tuon pitkän asennuksen arvoista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No nyt tuli eka bugi vastaan joka on jo vähän ärsyttävä. Kaikki kuvaan ja ohjaukseen liittyvät asetukset jotka olen säätänyt ovat palautuneen oletusasetuksille. Toivottavasti tätä ei joka kerta rupea tapahtumaan tai sitten kyllä mieleni pahoitan.
 
No nyt tuli eka bugi vastaan joka on jo vähän ärsyttävä. Kaikki kuvaan ja ohjaukseen liittyvät asetukset jotka olen säätänyt ovat palautuneen oletusasetuksille. Toivottavasti tätä ei joka kerta rupea tapahtumaan tai sitten kyllä mieleni pahoitan.
Kolme kertaa jo kaatunu tänään peli ja aina nollannut asetukset, että juu sais tulla äkkiä tuo hotfix.

edit. PS5 rupes lataan päivitystä. 17,689GB on kokoa. Onkohan tää nyt tuo hotfix?
 
Viimeksi muokattu:
Xbox One X:llä pelasin noin kolme tuntia ja pari kertaa kaatui ja heitti dashboardille, mutta muita bugeja ei ole ollut.

Muuten olen kyllä tykännyt ja paljon on vielä opittavaa, kun alussa vasta menossa.
 
7 h takana ja nyt vasta kaatui ekan kerran. Perään alkoi heti päivitys. Alustana ylemmän keskitason PC (9700K + 2080), jolla peli rullaa varsin mukavasti 1440p kaikki muut asetukset tapissa paitsi RTX-heijastukset mediumilla. Miekkaa käyttävä corpo-typerys (kaikki pojot bodyyn ja reflekseihin) tykkää!
 
Ylös Bottom