Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Nyt kun olen jättänyt kaiken turhan combatin ja tutkiskelun pois ja keskittynyt enemmänkin itse pää -ja sivutehtäviin ja niissä esiintyviin hahmoihin ja dialogiin, niin kyllähän peli on oikein loistava vaikka surkeasti paikoitellen pelittääkin. Combat ei ole kyllä ainakaan tällä hetkellä konsolilla kovin nautinnollista, mutta nyt löytyi sellainen kivääri josta Häyhän Simokin olisi kateellinen. Yleensä vältän sniper-aseita peleissä, mutta kaukaa tähtäimen läpi tähtäillessä ei nykivä FPS tai hölmö AI pääse enää niin paljoa häiritsemään.

Olen jättänyt siis kaiken normaalin open world-clearaamisen PS5:n next gen-patchia varten jolloin uskon tämän mapin clearaamisen olevan huomattavasti hauskempaa, kun ei tarvitse suttuisia maisemia tai nykivää combatia sietää.
 
Itsekin olen toistaiseksi pelannut ikään kuin puoliavointa toiminta-roolipeliä ja keskittynyt journalista löytyviin tehtäviin. Hyvin on maistunut, vaikka jonkin verran bugeja onkin tullut vastaan. Ruumiiden taisteluhuudot ehkä isoimpana ja ehkä sellainen jo oikeasti vähän ärsyttävä juttu. Eiköhän tätä päivitetä ensi vuosi sen verran tiuhaan, että vuoden päästä peli on jo ihan eri iskussa. Jos veikata pitää, niin "valmis" peli on niihin aikoihin, kun next gen versiot tulevat ulos.

Hatunnosto sille, että on todellakin tehty aikuiseen makuun peli, eikä sensuroida kaikkea. Väkivaltaa nyt näytetään kaikissa sen muodoissa muuallakin, mutta seksuaalisuuten liittyvät teemat ovat inhorealistisia ja tekevät samalla maailmasta uskottavamman paikan.

Aseet on hienosti toteutettu ja niissä on kunnolla munaa sekä ääntä. Harmi vain, että AI on ihan pihalla ja ajoittain vain patsastelee paikallaan tai pyörii jossain huutelemassa uhkauksia. Tulee vähän GTA:n tekoäly mieleen, missä jokainen vihu juoksee vuoronperään tähtäimeen. Suojan takaa räiskiminen on sentään hyvin toteutettu. Eipä tuotakaan älyttömästi tarvitsisi viilata, että toiminta olisi todella hyvää.

Ne asiat ovat pelissä hyvin pitkälti täyttä timanttia, mitä ei perästä pysty enää korjaamaan, joten melko luottavainen olen sen suhteen, että tästä tulee vielä se 9.5 peli, mitä kaikki odottivat. Toistaiseksi antaisin ehkä 8. Vaikka olenkin suht koukussa, niin puutteilta ja ongelmilta ei voi täysin ummistaa silmiään.
 
Tänään tutustuin vasta craftailuun, se onkin yllättävän helppoa, kun viitsi katsoa valikkoa vähän tarkemmin. Kaiken voi hoitaa suoraan siellä, eikä tarvitse mennä minnekkään erilliseen paikkaan. Repusta voi purkaa ylimääräiset tavarat raaka-aineksi ja craftingin alla tehdä uusia tavaroita, tai päivittää vanhoja paremmiksi, kunhan on tarvittavat raaka-aineet. Enää ei tarvitse heittää heti myyntiin lemppari vaatteita, aseita ym, kun löytää vihuilta vähän parempaa perus rompetta.

Tuli myös hommattua lisää virityksiä kehoon. Tietää, mihin voi massia käyttää. Hyvät päivitykset maksaa aika paljon.

Vaikeustasona hard ja nyt tippuu ainakin 3 tähden pääkallovihut yhdellä head shotilla, kun aikaisemmin sai ampua lippaallisen. Kannatti päivittää aseita.

Nyt jää haulikot sivuun ja menen rifle, sniper, katana setupilla, varalla vielä pistooli, eikä vaatetuksenkaan tarvitse olla jatkossa randomi.
 
Viimeksi muokattu:
Psst! Jos kiinnostaa tietää mistä saisi legendary tason Mantis bladet helposti ja ilmaiseksi niin kurkista tänne:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Käykö että laitetaan spoiler tageihin nämä ase locationi videot. Itse en esim olisi välttämättättä olisi halunnut tietää että pelissä on legendary versio kyseisistä aseista. Löytämisen Ilo on nimittäin pelin yksi parhaista puolista. Oli se sitten sidequest. Mekaniikka tai weapon tai armor
 
Vaikka normaalisti pelaan pelejä täysin ilman tähtäysapuja, niin tässä on aidosti hankalaa osua ilman mitään, ainakaan silloin jos tulee ammuttua kauempaa ja ilman tähtäimellä varustettua asetta. Voi tosin olla, että viholliset osaavat paremmin suojautua ja liikkua ainakin hard-tasolla, jolla lähdin liikkeelle. Laitoin tähtäysapuihin "light"-asetuksen joka auttaa hieman, mutta ei liikaa, tehden pelaamisesta mielekkäämpää.

Sekin on ilo huomata, että ei tässä voi tuosta noin vain mennä haastamaan vihulaisia aseet paukkuen, sillä tavalla on jo henki lähtenyt muutaman kerran. Paljon puhutun pelin kaatumisvaaran vuoksi olen talletellut liiankin tiuhaan, noin 10-15 minuutin välein. Toistaiseksi ei ole tiltannut kertaakaan. Juonta olen seurannut aika orjallisesti, muutama sivutehtävä tullut tehtyä siinä samalla.

Sitä arvostan suuresti, että CDPR on tehnyt valikoiden kahlaamisesta niin sujuvaa, sillä niissä tulee vietettyä aikaa varsin usein. Street Kidillä lähdin liikkeelle ja hahmo on rakennettu valtaosin hakkerivoittoisesti. Muille taidoille on jäänyt vain muutama irtopiste. Kovasti houkuttaisi Cool-kykypuun sniikkaustaitojen kehittäminen, vaan ehkä jätän sen seuraavalle pelikierrokselle.

Vasta noin 6-7 tuntia takana ja eihän tätä voi kuin arvostaa korkealle jo tässä vaiheessa. Vienyt täysin mukanaan, muiden pelien jäädessä varjoon.

Harmittaa niiden puolesta, jotka pelaavat tätä edellisen konsolisukupolven koneilla. Toivottavasti saatte toimivamman version luvatun ison päivityksen kautta.

Spoileriin eräs vihulainen, joka pisti nopeasti hengiltä kerran ja yhden osuman päässä oli kuolema toisellakin kohtaamisella:

Eräs nainen soitti puhelimeeni ja kertoi kutsumattomista vieraista asunnossaan. Ensimmäisellä kerralla ryntäsin suin päin taloa ympäröivän aidan portille, jossa vihulainen rupesi ammuskelemaan haulikolla ja pian oli kaksi muutakin kimpussa. Sain kaksi hengiltä, mutta asunnosta ryntäsi melkoinen kung-fu-master -tason äijä, joka kävi hyppien ja potkien päälle kuin yleinen syyttäjä. Pari sekuntia ja henki lähti.

Toisella yrittämällä otin rauhallisemmin ja houkuttelin kaksi muuta hakkeroimalla pois vartiopaikoilta ja tein pari helppoa sniikkiteilausta. Kungfu-mies kuitenkin näki ruumiin pihalla ja ryntäsi taas päälle jalat heiluen. Onneksi kädessä oli jo valmiiksi haulikko tätä kaveria varten, mutta yksikin osuma lisää olisi tehnyt minusta lopun. Aikamoisen paha heppu, niin nopea ja tappava!
 
Vaikka normaalisti pelaan pelejä täysin ilman tähtäysapuja, niin tässä on aidosti hankalaa osua ilman mitään, ainakaan silloin jos tulee ammuttua kauempaa ja ilman tähtäimellä varustettua asetta. Voi tosin olla, että viholliset osaavat paremmin suojautua ja liikkua ainakin hard-tasolla, jolla lähdin liikkeelle. Laitoin tähtäysapuihin "light"-asetuksen joka auttaa hieman, mutta ei liikaa, tehden pelaamisesta mielekkäämpää.

Sekin on ilo huomata, että ei tässä voi tuosta noin vain mennä haastamaan vihulaisia aseet paukkuen, sillä tavalla on jo henki lähtenyt muutaman kerran. Paljon puhutun pelin kaatumisvaaran vuoksi olen talletellut liiankin tiuhaan, noin 10-15 minuutin välein. Toistaiseksi ei ole tiltannut kertaakaan. Juonta olen seurannut aika orjallisesti, muutama sivutehtävä tullut tehtyä siinä samalla.

Sitä arvostan suuresti, että CDPR on tehnyt valikoiden kahlaamisesta niin sujuvaa, sillä niissä tulee vietettyä aikaa varsin usein. Street Kidillä lähdin liikkeelle ja hahmo on rakennettu valtaosin hakkerivoittoisesti. Muille taidoille on jäänyt vain muutama irtopiste. Kovasti houkuttaisi Cool-kykypuun sniikkaustaitojen kehittäminen, vaan ehkä jätän sen seuraavalle pelikierrokselle.

Vasta noin 6-7 tuntia takana ja eihän tätä voi kuin arvostaa korkealle jo tässä vaiheessa. Vienyt täysin mukanaan, muiden pelien jäädessä varjoon.

Harmittaa niiden puolesta, jotka pelaavat tätä edellisen konsolisukupolven koneilla. Toivottavasti saatte toimivamman version luvatun ison päivityksen kautta.

Spoileriin eräs vihulainen, joka pisti nopeasti hengiltä kerran ja yhden osuman päässä oli kuolema toisellakin kohtaamisella:

Eräs nainen soitti puhelimeeni ja kertoi kutsumattomista vieraista asunnossaan. Ensimmäisellä kerralla ryntäsin suin päin taloa ympäröivän aidan portille, jossa vihulainen rupesi ammuskelemaan haulikolla ja pian oli kaksi muutakin kimpussa. Sain kaksi hengiltä, mutta asunnosta ryntäsi melkoinen kung-fu-master -tason äijä, joka kävi hyppien ja potkien päälle kuin yleinen syyttäjä. Pari sekuntia ja henki lähti.

Toisella yrittämällä otin rauhallisemmin ja houkuttelin kaksi muuta hakkeroimalla pois vartiopaikoilta ja tein pari helppoa sniikkiteilausta. Kungfu-mies kuitenkin näki ruumiin pihalla ja ryntäsi taas päälle jalat heiluen. Onneksi kädessä oli jo valmiiksi haulikko tätä kaveria varten, mutta yksikin osuma lisää olisi tehnyt minusta lopun. Aikamoisen paha heppu, niin nopea ja tappava!

Ootko ottanut kameran liike-heilumiset pois, tai laittanut pienemälle? Täysillä se tekee tarkasta tähtäämisestä hankalaa, kun kursori pomppii usein just pään ohi. Itse laitoin kameran heilumisen vähennetylle, niin on fiilistä liikkumisessa, mutta pystyy tähtäämään paljon tarkemmin, juurikin ilman zoomia.

Täällä pelataan, myös hardilla, tähtäysavut off ja on paljon siistimpää sitten, kun ostaa halutessaa aseeseen virityspiirin, jolla tähtääminen helpompaa.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon puhutun pelin kaatumisvaaran vuoksi olen talletellut liiankin tiuhaan, noin 10-15 minuutin välein. Toistaiseksi ei ole tiltannut kertaakaan. Juonta olen seurannut aika orjallisesti, muutama sivutehtävä tullut tehtyä siinä samalla.
Autosave tallentaa varmaan 5min välein, enkä ole omia tallennuksia tehnyt kuin ihan satunnaisesti. Autosave tekee myös useita kopioita, joten jos teki jossain huonon valinnan, niin voi valkata sieltä sopivan kohdan ja kokeilla uudestaaan.
 
Tämä peli on semmoisessa jamassa, että tämä pitäis arvostella 5 eri kertaan. PC-high, PC-low, nextgen konsolit, lastgen pro konsolit ja perus konsolit. Jokaisella saadaan eri loppuarvosana, joka menee suunnilleen 8-9, 7-8, 7-8, 6-7, 4.
 
Näköjään kahdeksan kaatumista löytyy pleikkarin error logista :rolleyes:. Tein vikasietotilassa tietokannan uudelleen rakentamisen, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Pitää varmaan koittaa asentaa uusiksi seuraavan päivityksen jälkeen jos ei kaatumiset lopu. Siltikin oon aivan koukussa eikä malttais lopettaa pelaamista.
Mä siirsin pelin ulkoiselta levyltä sisäiselle (jo ennen päivityspakettia) ja pelin vakaus kyllä parani, joskaan kaatumisista ei kokonaan päästy.
 
Tosiaan, huonosti luettu minulta, kun en huomioinut hänen viimeistä viestiään. Siitä ei mielestäni ihan oikea kuva silti tule sivutehtävistä kokonaisuudessaan. Tai siis riippuu nimenomaan siitä, minkä tyyppisiä sivutehtäviä valitsee, kuinka paljon sitten mielenkiintoista sisältöä sivutehtävässä on.
Mun mielestä sivutehtävissä on varsin mukavasti variaatiota ns. yleiseen tasoon verrattuna. Ja niissä on roolipelimäiseen tapaan joskus sisältöä, joka pitää itse hoksata ja josta ei mitenkään vihjata. Esimerkiksi eilen pysähdyin tekemään eteen osuneen gigin välipalaksi. Tyypillinen "kuljeta ajoneuvo paikasta A paikkaan B" tyyppinen tehtävä. Kuinka ollakaan, ennen ajoon lähtöä päädyin puolivahingossa ajoneuvon taakse ja ajattelin samalla kurkata takapaksiin. Siitä saikin tehtävä täysin uuden käänteen, josta ei ollut kerrassaan mitään vihjettä. Tällaisista pikku yksityiskohdista minä nautin suuresti. Esim. Ubisoftin avoimen maailman melskeilystä tämmöisiä on turha edes etsiä.
 
Mun mielestä sivutehtävissä on varsin mukavasti variaatiota ns. yleiseen tasoon verrattuna. Ja niissä on roolipelimäiseen tapaan joskus sisältöä, joka pitää itse hoksata ja josta ei mitenkään vihjata. Esimerkiksi eilen pysähdyin tekemään eteen osuneen gigin välipalaksi. Tyypillinen "kuljeta ajoneuvo paikasta A paikkaan B" tyyppinen tehtävä. Kuinka ollakaan, ennen ajoon lähtöä päädyin puolivahingossa ajoneuvon taakse ja ajattelin samalla kurkata takapaksiin. Siitä saikin tehtävä täysin uuden käänteen, josta ei ollut kerrassaan mitään vihjettä. Tällaisista pikku yksityiskohdista minä nautin suuresti. Esim. Ubisoftin avoimen maailman melskeilystä tämmöisiä on turha edes etsiä.
Jotain meteliä sieltä takapaksista kuului, totesin että ei mun ongelma kunhan massit tulee tilille
 
Tänään tutustuin vasta craftailuun, se onkin yllättävän helppoa, kun viitsi katsoa valikkoa vähän tarkemmin. Kaiken voi hoitaa suoraan siellä, eikä tarvitse mennä minnekkään erilliseen paikkaan. Repusta voi purkaa ylimääräiset tavarat raaka-aineksi ja craftingin alla tehdä uusia tavaroita, tai päivittää vanhoja paremmiksi, kunhan on tarvittavat raaka-aineet. Enää ei tarvitse heittää heti myyntiin lemppari vaatteita, aseita ym, kun löytää vihuilta vähän parempaa perus rompetta.

...

Nyt jää haulikot sivuun ja menen rifle, sniper, katana setupilla, varalla vielä pistooli, eikä vaatetuksenkaan tarvitse olla jatkossa randomi.
Sama. Vasta eilen hiffasin, että aseita ja varusteitakin voi päivittää omin päin ja tämä on muutenkin ensimmäinen peli, jossa craftaamiseen erikoistuminen kiinnostaa todella. Yhtään ainoaa pyssyä tai kledjua en ole ostanut ja hahmon tasoon (10 level) nähden ihan kelvolliset Rare-luokan rynnäri ja sniperi löytyy putkikassista. Hyvää katanaa olen vailla, mutta ei ole osunut kuin perusmalleja eteen. Eilisillan pelisession päätteeksi löytyi about 350 DPS:n tylyhkö pitkävartinen Rare-machete, joten tänään kokeillaan, josko sillä konna viipaloituu kauniisti.
 
Sama. 1.04 päivytyksen jälkeen vähintään kerran 2h sisällä kaatuu.
Itsellä kaatunut tasan kerran. Mutta pieniä jäätymisiä tullut noin neljä kertaa. Joten en tiedä onko tuo ekakaan ollut ihan kaatuminen kun heti sammuttanut kun tapahtunut. Saattanut siis mennä noin 20 sekunttia niin peli onkin alkanut taas toimimaan.
 
Itsellä kaatunut tasan kerran. Mutta pieniä jäätymisiä tullut noin neljä kertaa. Joten en tiedä onko tuo ekakaan ollut ihan kaatuminen kun heti sammuttanut kun tapahtunut. Saattanut siis mennä noin 20 sekunttia niin peli onkin alkanut taas toimimaan.
Itsellä jäätyy niin että ei ota kontrolleja vastaan, kun käy pelin valikossa niin toimii. Erikoinen ja kohtalaisen usein tapahtuva
 
Psst! Jos kiinnostaa tietää mistä saisi legendary tason Mantis bladet helposti ja ilmaiseksi niin kurkista tänne:

Jep, tämä on se paikka, josta omanikin nappasin. Nyt on hakusessa legendaarinen puku, joka sopisi omaan corpo-tyyliin. Takin olen jo löytänyt vahingossa ja pöksyjen sijainnin tiesi internet kertoa.
 
IGN PC


IGN PS4, Xbox one


Milloin viimeksi nähty jotain tällaista.
 
Joku mainitsi valikoistsa.. konsoleilla en tykkää tämän tyylisistä hiiri valikoista yhtään.. mitään loogisuutta ei ole liikkumisessa. Noh, näihinnoppii mutta samaa UI jaskaa kuin No mans skyssä..

Series X on kyllä aika hyvä ollut pelata, ikävä että muilla konsoleilla ollut kovaa aikaa :(
Bugin on jääneet muutamaan leijuvaan esineeseen, kaatumisia ei kai yhtään. HDR tuli paikattua telkun mustan tason säädöllä kohtuu hyväksi ja kuva on ihan hyvä quality moodilla..
Ps5 on myös mutta ennustin että just näin käy näissä BC peleissä eli siksi boxille hommasin.
Saas nähdä mikä tilanne on sitten kun next gen patchit tulee.
Hmm, siinäkin voi olla aika karikkoinen tie, peli kuitenkin pohjautuu ns vanhaan pelimoottoriin pitkän kehityksensä takia joten ei ehkä kovin hiottu tekele tule olemaan. RT jutuista en paljon odota konsolien kohdalla.. mieluumin vaan reso (nykyinenkin 1800p riittää) ja ruudunpäivitys edellä..
 
Ylös Bottom