Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Ei kukaan varmaan odottanut että PS4 ja Xbone versiot ovat tällaisessa jamassa. CDPR vieläpä tietoisesti pimitti noita versioita pelaajilta ja arvostelijoilta, vaikka tiesivät vallan hyvin että mitä sieltä on tulossa. Nyt kun on paskahousussa niin yritetään sanoa että saat rahat takaisin, mikä ei edes pidä paikkaansa, joten ollaan aika kaukana mistään mallikkaasti hoidetusta.
No kirjoitin tässäkin keskustelussa 27.10.2020, että:
Nyt alkaa tuntumaan siltä, että katson rauhassa arvostelut, ennen kuin hommaan pelin. Eilen olin jo ennakkotilaamassa sitä, mutta sitten tajusin, että senhän voi tilata konsolin kaupasta sitten juuri ennen julkaisua, kun arvostelut ovat jo tulleet. Jotain ihan perustavaa on pakko olla pielessä, kun vielä tähän aikaan tulee tuollainen viivästys.
Eli voin ihan rauhallisesti todeta, että "ei kukaan varmaan odottanut..." oletus ei pidä paikkaansa, koska on ainakin yksi henkilö, joka osasi tätä odottaa ja odotti vielä pahempaa.
 
No kirjoitin tässäkin keskustelussa 27.10.2020, että:

Eli voin ihan rauhallisesti todeta, että "ei kukaan varmaan odottanut..." oletus ei pidä paikkaansa, koska on ainakin yksi henkilö, joka osasi tätä odottaa ja odotti vielä pahempaa.

Kyllä itsekkin tiesin että jotain on pielessä, koska viime hetken viivästyksiä tuli ja konsoliversiota ei arvostelijoille annettu, mutta en kyllä näin pahaa osannut odottaa. Pelin meta tulee olemaan konsoleilla todennäköisesti noin 60 ja IGN lätkäisi PS4 ja One versioille 4.

Sinällään hienoa nähdä että arvostelijat keskittyvät nykyään kunnolla myös tekniseen puoleen, ei siitä ole montakaan vuotta kun tämmöinen olisi saattanut mennä läpi arvostelijoilta, Digital Foundryllä on kyllä varmasti suuri vaikutus tässä asiassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tästä sirkuksesta tulee väkisinkin mieleen No Man's Sky julkaisu, josta odotettiin aikoinaan seuraavaa jeesuspeliä. Eri asia on sitten pystyykö Cyberpunk 2077 pelastamaan itsensä samalla tavalla mitä NMS on nykyään on sitten asia erikseen ja kuinka kauan aikaa vielä tarvitsevat. Ilmaiset DLC.t tuskin tulee kylkiäisinä.

Tällä hetkellä meikäläiselle on käynyt ainakin Cyberpunkin kohdalla niin, että vuoden odotetuimmasta pelistä tuli vuoden "meh katotaa sitten joskus" peli. Enkä ole iloinen asiasta, enkä siis ole näitä vihaan nyt vaan vihaamisen puolesta, olisin todellakin halunnut tästä sen seuraavan THE pelin. Mitä se (toivottavasti) joskus tulee olemaan, mikäli se ei sitten jää kaikkien muiden pelivyöryjen alle tulevaisuudessa.

CDPR on parasta kytkeä täysi "Sean Murray" modi päälle nyt!
Nojaa, aika huono vertailu. Tässä pelissähän on hieno juoni ja paljon hyvinkin erilaisia ja laadukkaita sivutehtäviä. Maailma on laaja, ja kyllä siinä vaan pirun paljon sisältöä on, kun vertaa useimpiin avoimen maailman peleihin saatikka noihin geneerisiin alle 10 tunnin putkijuoksuihin, joita lykätään markkinoille kyllästymiseen asti. Paljon enemmän itse asiassa, kuin näin laadukkaita ja kiinnostavia avoimen maailman pelejä. No Man’s Skyssa taas ei ollut alussa juuri lainkaan sisältöä. Näin ei todellakaan ole Cyberpunkin kohdalla.

Ja edelleen on kyllä todettava, että valtavat bugimäärät joillain pelaajilla ovat kyllä hyvin paljon riippuvaisia pelialustasta. Itse olen yli 60 tuntia XSX:llä pelannut ja noin kymmeneen bugiin pelissä tänä aikana törmännyt. Yksikään bugeista ei ole ollut peliä hajoittava bugi, vaan hetkellisiä hölmön näköisiä ilmiöitä. Viimeiseen kymmeneen pelituntiin en ole törmännyt yhden yhteenkään bugiin, ja peli on näyttänyt todella hyvältä ja pyörinyt kaikin puolin moitteettomasti.

Joillekin huono-onnisille tämä peli on sitten ilmeisesti karmea pettymys, mutta kyllä meitäkin riittää joille Cyberpunk on yksi parhaista pelielämyksistä koskaan. Sekin nyt kannattaa sen vihamielisen pelin kommentoinnin ohessa muistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Olen itsekin sitä mieltä että peli on hyvä jos löytyy tarpeeksi kyvykäs alusta pelaamiseen. PC-versiota olen pelannut noin 10h ja tällä hetkellä antaisin noin 8, kyllä tämä kaipaa myös PC:llä optimointia, varsinkin jos pelaa hieman normaalimmalla kokoonpanolla.

Tämä on pitkästä aikaa peli joka imaisee hyvin mukaansa ja aika vierähtää siivillä, sen verran loistava tunnelma tässä on varsinkin tämmöiselle aihepiirin fanille.
 
Kyllä itsekkin tiesin että jotain on pielessä, koska viime hetken viivästyksiä tuli ja konsoliversiota ei arvostelijoille annettu, mutta en kyllä näin pahaa osannut odottaa. Pelin meta tulee olemaan konsoleilla todennäköisesti noin 60 ja IGN lätkäisi PS4 ja One versioille 4.

Sinällään hienoa nähdä että arvostelijat keskittyvät nykyään kunnolla myös tekniseen puoleen, ei siitä ole montakaan vuotta kun tämmöinen olisi saattanut mennä läpi arvostelijoilta, Digital Foundryllä on kyllä varmasti suuri vaikutus tässä asiassa.

Ei ollu molempien konsolien meta 60 keskiarvoa nähnytkään, PS4 51 ja Xbox one 52. Offtopic mutta kyllä kummastuttaa että näiden arvosteluja pimitettiin näinkin pitkään eikä niitä julkaisupäivänä julki tuotu.
 
Nojaa, aika huono vertailu. Tässä pelissähän on hieno juoni ja paljon hyvinkin erilaisia ja laadukkaita sivutehtäviä. Maailma on laaja, ja kyllä siinä vaan pirun paljon sisältöä on, kun vertaa useimpiin avoimen maailman peleihin saatikka noihin geneerisiin alle 10 tunnin putkijuoksuihin, joita lykätään markkinoille kyllästymiseen asti. Paljon enemmän itse asiassa, kuin näin laadukkaita ja kiinnostavia avoimen maailman pelejä. No Man’s Skyssa taas ei ollut alussa juuri lainkaan sisältöä. Näin ei todellakaan ole Cyberpunkin kohdalla.

Ja edelleen on kyllä todettava, että valtavat bugimäärät joillain pelaajilla ovat kyllä hyvin paljon riippuvaisia pelialustasta. Itse olen yli 60 tuntia XSX:llä pelannut ja noin kymmeneen bugiin pelissä tänä aikana törmännyt. Yksikään bugeista ei ole ollut peliä hajoittava bugi, vaan hetkellisiä hölmön näköisiä ilmiöitä. Viimeiseen kymmeneen pelituntiin en ole törmännyt yhden yhteenkään bugiin, ja peli on näyttänyt todella hyvältä ja pyörinyt kaikin puolin moitteettomasti.

Joillekin huono-onnisille tämä peli on sitten ilmeisesti karmea pettymys, mutta kyllä meitäkin riittää joille Cyberpunk on yksi parhaista pelielämyksistä koskaan. Sekin nyt kannattaa sen vihamielisen pelin kommentoinnin ohessa muistaa.

Se on tullut selväksi jo aikoja sitten että sinulla on joku ihmeversio ja hienoa että olet törmännyt vain tyyliin kymmeneen bugiin ja nekin vaan hauskoja. Mutta en voi ohittaa sitä faktaa että pleikkarilla on se sitten perus tai PRO on aivan rikki, joo menee se peli päälle ja ehkä pääset kävelemään ei tarkoita että se peli toimii.

Sitä faktaa mitä ympäri internettiä on lukenut ei ole vain "no mutta kun sä vihaat" tai että "no pelaa nii näet" kyl mä nyt uskon enemmän siihen että vanhoilla tai oikeestaa vielä nykykonsoleilla tämä ei ole valmis peli, sekä tuskin tulee olemaan. Kyllä se karu fakta on että tämä tulee olemaan toimiva peli vasta PS5-->PC ja ehkä jotenkin siedettävä PS4PRO, xboxilla sit ilmeisesti on kaikki hyvin. Kun tässä on muutamat maininnut vain kymmentä bugia tai leijuvaa tölkkiä tai muuten hauskoja bugeja 1000h tunnin jälkeen.

Kuten sanoin, ellei peli jää täysin muiden pelivyöryjen alle, tulen tämän ostamaan mutta vasta kun PS5 versio on julkastu, silloin on jo peli hyvin todennäköisesti valmis. (toivottavasti).

NMS vertailun otin sen takia esille miten pelaajia kusetettiin, eikä niin sisällön puolesta.
 
Se on tullut selväksi jo aikoja sitten että sinulla on joku ihmeversio ja hienoa että olet törmännyt vain tyyliin kymmeneen bugiin ja nekin vaan hauskoja. Mutta en voi ohittaa sitä faktaa että pleikkarilla on se sitten perus tai PRO on aivan rikki, joo menee se peli päälle ja ehkä pääset kävelemään ei tarkoita että se peli toimii.

Sitä faktaa mitä ympäri internettiä on lukenut ei ole vain "no mutta kun sä vihaat" tai että "no pelaa nii näet" kyl mä nyt uskon enemmän siihen että vanhoilla tai oikeestaa vielä nykykonsoleilla tämä ei ole valmis peli, sekä tuskin tulee olemaan. Kyllä se karu fakta on että tämä tulee olemaan toimiva peli vasta PS5-->PC ja ehkä jotenkin siedettävä PS4PRO, xboxilla sit ilmeisesti on kaikki hyvin. Kun tässä on muutamat maininnut vain kymmentä bugia tai leijuvaa tölkkiä tai muuten hauskoja bugeja 1000h tunnin jälkeen.

Kuten sanoin, ellei peli jää täysin muiden pelivyöryjen alle, tulen tämän ostamaan mutta vasta kun PS5 versio on julkastu, silloin on jo peli hyvin todennäköisesti valmis. (toivottavasti).

NMS vertailun otin sen takia esille miten pelaajia kusetettiin, eikä niin sisällön puolesta.
Niin toimivimmaksi konsoliversioksi Digital Foundry jo totesi XSX:llä pelatun boxin version, jota itsekin juuri olen pelannut. Toki peli on sama mitä perusboxille myydään. Mutta next gen boxilla juuri tehot ilmeisesti auttavat siihen, että pyörii sitten niin paljon paremmin kuin noilla vanhan sukupolven konsoleilla. Toki kun en ole itse noita vanhojen konsoleiden versioita pelannut, niin vaikea sanoa miten itse ne kokisin. Saattaisin olla kyllä varsin pettynyt niillä pelatessa itsekin.

Mutta Series X:llä ei tosiaan ole tuollaisia valtavia ongelmia ja ikävyyksiä ilmennyt. Ja sama vaikuttaisi olevan aikalailla muillakin uuden sukupolven konsolin omistajilla. Ja ilmeisesti aikalailla näin siis myös PS5:n omistajilla. PS4:llä sekä perus Xbonella pelaavat tuntuvat olevan aika harmillisesti tilanteessa, se myönnettäköön. Näin ei kuitenkaan ole kaikilla konsoleilla.
 
Viimeksi muokattu:
Se on tullut selväksi jo aikoja sitten että sinulla on joku ihmeversio ja hienoa että olet törmännyt vain tyyliin kymmeneen bugiin ja nekin vaan hauskoja. Mutta en voi ohittaa sitä faktaa että pleikkarilla on se sitten perus tai PRO on aivan rikki, joo menee se peli päälle ja ehkä pääset kävelemään ei tarkoita että se peli toimii.

Sitä faktaa mitä ympäri internettiä on lukenut ei ole vain "no mutta kun sä vihaat" tai että "no pelaa nii näet" kyl mä nyt uskon enemmän siihen että vanhoilla tai oikeestaa vielä nykykonsoleilla tämä ei ole valmis peli, sekä tuskin tulee olemaan. Kyllä se karu fakta on että tämä tulee olemaan toimiva peli vasta PS5-->PC ja ehkä jotenkin siedettävä PS4PRO, xboxilla sit ilmeisesti on kaikki hyvin. Kun tässä on muutamat maininnut vain kymmentä bugia tai leijuvaa tölkkiä tai muuten hauskoja bugeja 1000h tunnin jälkeen.

Kuten sanoin, ellei peli jää täysin muiden pelivyöryjen alle, tulen tämän ostamaan mutta vasta kun PS5 versio on julkastu, silloin on jo peli hyvin todennäköisesti valmis. (toivottavasti).

NMS vertailun otin sen takia esille miten pelaajia kusetettiin, eikä niin sisällön puolesta.

X vs Pro: X tarkempi reso, Pro:ssa tasaisempi 30fps, muuten identtisiä. Mulla Pro ja bugeja tullut vastaan saman verran kuin yleensäkkin julkaisussa, open world action rpg peleissä, eli ihan pirusti. Puutteistaan huolimatta on maistunut, päässä varmaan vikaa :D

Mennään eka kierros rikkinäisessä ”Matrixissa” ja pelataan toisen kerran, kun saatu korjattua.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä enemmän olen peliä nyt pelannut niin sitä huonommalta kaikki pelin systeemit ja mekaanikat vaikuttavat. Tässä kohtaa ei tarvitse edes pelin teknistä puolta ottaa huomioon. Pelkkä mielenkiintoinen pääjuoni ei oikein tällä hetkellä riitä. Varsinkin, kun tietää mikä se pelin taso tulee olemaan vaikka 6kk päästä tai mitä se voisi olla noin lahjakkaalta sekä isolta pelistudiolta.

Toki siellä on paljon potentiaalia eri osa-alueilla ja suurinosa kyvyistä sekä hahmokehityksestä menee hukkaan, kun pelin tekoälyä ei ole olemassa. On mielenkiintoista nähdä kuinka paljon itse pelaaminen menee hauskemmaksi isompien päivitysten jälkeen.

Täytyy nyt laittaa peli tauolle ja katsoa mitä tämän viikon päivitys tuo tullessaan teknisiin ongelmiin. Fiksuinta olisi vain reilusti odottaa next-gen versiota ja alkuvuoden isompia päivityksiä, mutta tuskin sitä malttia niin paljon kuitenkaan löytyy. Pieni etäisyys Cyberpunkista näin aluksi varmasti tekee hyvää, kun itselle pettymystä ei ruoki pelkästään Cyberpunk vaan vielä enemmän CD Projekt Redin toiminta. Ja samalla te säästytte näiltä mun negatiivisilta viesteiltä :D
 
Joo itselle kyllä maistunut. Bugeja nyt tullut jokunen vastaan ja One X kyykkää välillä ainakin autoillessa. Mutta itse peli maistuu juonellisesti ja rpg ja Cyberpunk muutenkin lähellä sydäntä. Tietenkin paljon olisi varmasti voinut hioa peliä vielä mutta nykyään tottunut monien muiden pelien tapaan että asiat ei aina toimi niin kuin pitää. Eihän se tietenkään ehkä ole se mihin pitäisi tottua mutta näitä on ollut ennenkin. Perus PS4 ja One versiot varsinkin on aika kauheassa kunnossa ja ollaan koitettu saada ne toimimaan ja epäonnistuttu. Olisi PS4 Pro ja X vielä myös tekemistä. Nyt takaisin Cyberpunkin maailmaan ja unohdetaan hetkeksi tämä ketju varsinkin kun alkaa jo melkein menemään "Peli on paska ja onneksi en ostanut" ketjuksi.
 
Joo minäkin laitan pelin tauolle, kattoo sitten joskus uudelleen kun julkaistaan se aito PS5 versio. Ei jaksa enää yhtään noita bugeja ja rikkinäisiä mekaniikoita. Vähän kyllä pelkään että ei tämä tästä miksikään muutu, pelille pitäisi melkein tehdä Anthemit.
 
Se on tullut selväksi jo aikoja sitten että sinulla on joku ihmeversio ja hienoa että olet törmännyt vain tyyliin kymmeneen bugiin ja nekin vaan hauskoja. Mutta en voi ohittaa sitä faktaa että pleikkarilla on se sitten perus tai PRO on aivan rikki, joo menee se peli päälle ja ehkä pääset kävelemään ei tarkoita että se peli toimii.

Sitä faktaa mitä ympäri internettiä on lukenut ei ole vain "no mutta kun sä vihaat" tai että "no pelaa nii näet" kyl mä nyt uskon enemmän siihen että vanhoilla tai oikeestaa vielä nykykonsoleilla tämä ei ole valmis peli, sekä tuskin tulee olemaan. Kyllä se karu fakta on että tämä tulee olemaan toimiva peli vasta PS5-->PC ja ehkä jotenkin siedettävä PS4PRO, xboxilla sit ilmeisesti on kaikki hyvin. Kun tässä on muutamat maininnut vain kymmentä bugia tai leijuvaa tölkkiä tai muuten hauskoja bugeja 1000h tunnin jälkeen.

Kuten sanoin, ellei peli jää täysin muiden pelivyöryjen alle, tulen tämän ostamaan mutta vasta kun PS5 versio on julkastu, silloin on jo peli hyvin todennäköisesti valmis. (toivottavasti).

NMS vertailun otin sen takia esille miten pelaajia kusetettiin, eikä niin sisällön puolesta.
Täälläkin pelataan XSX versiota ja bugeja ja ongelmia kyllä riittää vaikka muille jakaa. En tiedä mitä peliä täällä, jotku pelaa, kun on niin ihanaa ja mahtavaa mutta kyllä tämä on enemmän tai vähemmän rikki joka alustalla. Siitä on kyllä netti, tube ja erinäiset foorumit todisteita pullollaan.
 
Täälläkin XSX versio ja meni tauolle siihen asti, että tulee next gen päivitys. Heti tutoriaalissa jäi yksi kolmesta vihollisesta kadoksiin ja uudelleen käynnistys poisti vian. Itse peliä 3-4 tuntia takana ja leijuvia autoja ja esineitä tullut vastaan ihan tarpeeksi. No onneks on aikaa odotella päivityksiä.
 
1608059436000.jpg
Kuva kertoo kokemuksen 70 euron hukkaan heittämisestä. Tarina pelissä on hyvä, mutta oli se pakko jaksaa huumorilla vetää läpi hassun hauskojen bugien kanssa. Päivityksiä odotellessa jos tuosta saisi vähän enemmän rahalleen vastinetta.
 
Ylös Bottom