Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Olen pelannut ehkä 35-40h ja peli on kaatunut kymmeniä kertoja,
Ensiksi. En epäile sanomaasi lainkaan. Mutta pakko ihmetellä miten näin. Samat 40 tuntia takana ja 4 kaatumista. Enkä kyllä muista lukeneeni että muillakaan se ihan näin pahaksi olisi mennyt. Jotain vikaa ehkä konsolissa?

En kyllä tunnista noita muitakaan oireita. Outoa.

Ai niin. Siitä vaan kaikki äänestämään muron kyselyssä. Oketko tyytyväinen peliin vai et...


(Edit. Lisätty linkki)
 
Viimeksi muokattu:
Ensiksi. En epäile sanomaasi lainkaan. Mutta pakko ihmetellä miten näin. Samat 40 tuntia takana ja 4 kaatumista. Enkä kyllä muista lukeneeni että muillakaan se ihan näin pahaksi olisi mennyt. Jotain vikaa ehkä konsolissa? Jos levyltä asennettu, ehkä maanantai kappale jota eivät päivityksetkään korjaa?

En kyllä tunnista noita muitakaan oireita. Outoa.

Gigantista ennakkotilattu levyversio kyseessä. Konsoli on kilsoja jo nähnyt mutta en lähtisi sitä syyttämään koska missään muussa pelissä ei ole ollut ongelmia. Pelistä olen tykännyt vaikka tunnelma on kuin betatestaajalla, täten valehtelulla en juuri mitåån voittaisikaan.
 
Viimeksi muokattu:
PS5:llä oikeastaan ainoa harmittavuus on se, kun koko peli kippaa 1-2h välein. Itsellä 15h takana ja about 7 kertaa kaatunut. Miltei joka kerralla menee HDR- ja kontrolliasetukset sileäksi ja saa tusata ne uudelleen kuntoon. Muuten oikein hyvä meno, maistuu!
Juuri tuollaisten ihmisten takia nykyään voidaan julkaista millaista paskaa tahansa. Kun hype on tarpeeksi suurta saadaan ihminen aivopestyä niin, että jopa täysin rikkinäisen pelin runsaat bugit aiheuttavat kokovartalo orgasmeja. Itse odotan tämän kanssa jonnekin pitkälle tulevaisuuteen, josko tämä joskus saataisiin kuntoon. Tai voihan olla, että, tekijät heittävät hanskat tiskiin ja myyvät studion kun siitä vielä jotain saa.
 
Juuri tuollaisten ihmisten takia nykyään voidaan julkaista millaista paskaa tahansa. Kun hype on tarpeeksi suurta saadaan ihminen aivopestyä niin, että jopa täysin rikkinäisen pelin runsaat bugit aiheuttavat kokovartalo orgasmeja. Itse odotan tämän kanssa jonnekin pitkälle tulevaisuuteen, josko tämä joskus saataisiin kuntoon. Tai voihan olla, että, tekijät heittävät hanskat tiskiin ja myyvät studion kun siitä vielä jotain saa.
Astu legopalikan päälle.
 
Kyllähän tämä on ihan susi koko peli ja sitä on turha kenenkään kierrellä !
PC:llä on toiminut hyvin.

Tuosta vihulaisten tekoälystä ja taistelusta yleensä tulee mieleen Borderlands. Vihut vaan huutelee, ampuu ja tulee kohti. Välillä saattavat yrittää kiertää selustaan
 
Viimeksi muokattu:
PC:llä toimii hyvin.

Tuosta vihulaisten tekoälystä ja taistelusta yleensä tulee mieleen Borderlands. Vihut vaan huutelee, ampuu ja tulee kohti. Välillä saattavat yrittää kiertää selustaan

Nyt kun tätä on tullut pelattua Henkilökohtaisella Tietokoneella, niin ei tätä vieläkään valitettavasti pääse ylistämään. Selvästi paremmin tämä toimii monilta osin kuin Xbone X-versio, mutta kaukana ollaan huippupelistä tai edes viimeistellystä pelistä. Kävelysimulaattorina ja Pokémon Snap-pelinä toimii hyvin, mutta siinäpä se nyt näyttäisi olevan. Joku jo aikaisemmin totesi, että peli on hypensä uhri - ja niin se totta vie kyllä onkin. Luvattiin kuu taivaalta, mutta lopulta saatiin Oltermannia punaisella lapulla. Kyllä pelaajilla on syytä olla tyytymättömiä lopputulokseen. Eri asia on, että onko heikko lopputulos markkinointiosaston hypen vai koodariryhmän työn syytä.

PC-version pelaamisen myötä on tullut huomattua, että bugisuus on lopulta pelin pienimpiä ongelmia. Vaikka avoimen maailman pelien npc-hahmoilta ei yleensä odota juuri mitään, niin oudon ontto tämän pelin maailma on jo siihenkin nähden. Kaupungin asukkaiden tekoäly on 2000-luvun alkupuolelta. Kesäteatteria komeissa lavasteissa, mutta näytelmällä ei lopulta ole mitään merkitystä. Käytettiinkö tämän pelin kehityksessä liikaa energiaa siihen, että nais/miesoletetulle voi valita kullin, saatiin peliin meemejä ja turhia julkkiksia ja ties mitä muuta vielä mitä en ole ehtinyt näkemään. Olisiko kuitenkin kannattanut ensin tehdä se toimiva peli?
 
Onhan tämä peli sellanen kuolaamispeli jos miettii Deus Ex (2000). Hemmetin moni asia mikä kyseisessä pelissä oli hyvää on liitetty tähän. Siihen lisäksi sivutehtävät ja open world. Harmi että monille bugit ja muut ovat syöneet peli-ilon.
 
Kolme jäsentä jaksaa kaikella tapaa puolustaa tätä rikkinaistä peliä. Todennäköisesti vaan sen takia ettei tarvi kuulua "massaan"... Jos tästä aletaan viikon jälkeen palauttamaan rahoja ihmisille, niin jotain tässä on oltava vialla, Eikö?
Ei, vaan sen takia että esim. itseäni ärsyttää ihan helvetisti ihmiset, jotka julistavat omaan subjektiivista näkemystään universaalina totuutena. Oli sitten kyseessä pelit, pelaaminen taikka vaikkapa politiikka.

Omalta kohdaltani olen jatkanut tätä tuulimyllyjä vastaan vääntämistä koska on olemassa myös se toinen näkemys tälle "tää peli on aivan rikki eikä siinä mikään toimi" Minulla ja aika monella muulla toimii RIITTÄVÄN HYVIN. Se mikä kenestäkin on riittävän hyvin, on sitten toinen asia. Subjektiivinen. Mä en tiedä onko kyseessä se että toisille pelijumalat ei nyt vaan hymyile, vai onko auringon asento väärin, eikä suoraan sanottuna enää kiinnosta. Sun peli ei toimi. Sun MIELIPIDE tämän perusteella on se että kyseessä on sysipaska pökäle, oma MIELIPITEENI on toinen. Subjektiivisia juttuja, ja se on hyvä niin, kunhan ei lähdetä toitottamaan omaa kokemusta ainoana oikeana totuutena tyyliin "onhan tää nyt oikeesti mailman paskin peli hei" ja käytännössä väitetään että me muut puhutaan paskaa taikka ei ymmärretä mistään mitään..

Tämä rupeaa nyt menemään aivan off topiciksi ja omalta osaltani jää nyt tähän. Mä menen jatkamaan peliäni, sinä varmaan palautit omasi ja saat rahasi takaisin ja löydät tuolta pelikartalta jotakin muuta.

PS. Todellakin toivon että peliä fixataan vielä runsaalla kädellä. Ei tämä vielä valmis ole, mutta luotto cd projectiin on kova.

PPS. Patch 1.05 konsoleille ulkona.

 
Viimeksi muokattu:

Ei, vaan sen takia että esim. itseäni ärsyttää ihan helvetisti ihmiset, jotka julistavat omaan subjektiivista näkemystään universaalina totuutena. Oli sitten kyseessä pelit, pelaaminen taikka vaikkapa politiikka.

Omalta kohdaltani olen jatkanut tätä tuulimyllyjä vastaan vääntämistä koska on olemassa myös se toinen näkemys tälle "tää peli on aivan rikki eikä siinä mikään toimi" Minulla ja aika monella muulla toimii RIITTÄVÄN HYVIN. Se mikä kenestäkin on riittävän hyvin, on sitten toinen asia. Subjektiivinen. Mä en tiedä onko kyseessä se että toisille pelijumalat ei nyt vaan hymyile, vai onko auringon asento väärin, eikä suoraan sanottuna enään kiinnosta. Sun peli ei toimi. Sun MIELIPIDE tämän perusteella on se että kyseessä on sysipaska pökäle, oma MIELIPITEENI on toinen. Subjektiivisia juttuja, ja se on hyvä niin, kunhan ei lähdetä toitottamaan omaa kokemusta ainoana oikeana totuutena tyyliin "onhan tää nyt oikeesti mailman paskin peli hei" ja käytännössä väitetään että me muut puhutaan paskaa taikka ei ymmärretä mistään mitään..

Tämä rupeaa nyt menemään aivan off topiciksi ja omalta osaltani jää nyt tähän. Mä menen jatkamaan peliäni, sinä varmaan palautit omasi ja saat rahasi takaisin ja löydät tuolta pelikartalta jotakin muuta.

PS. Todellakin toivon että peliä fixataan vielä runsaalla kädellä. Ei tämä vielä valmis ole, mutta luotto cd projectiin on kova.

PPS. Patch 1.05 konsoleille ulkona.

Se että sulla on toiminut peli riittävän hyvin, tai "monella muulla" ei tarkoita sitä että se toimii muilla riittävän hyvin. Ja tuossa kun sanoit että mikä on riittävä joillekkin, niin ei ole riittävä muille. Tässä tapauksessa se ei ole enemmistölle riittävä. (Huomioidaan tilanne esim: Sonylla, joka antaa rahoja takasin) kuten itse olen sanonut. Pelin tarina itselle on ollut hyvä, erittäin hyvä jopa. Mutta kun peli on rikki ja tyhjä, ja ei anna mitään.. Ei mun tai kenenkään muun tarvi alkaa lässyttämään tästä pelistä mitään mitä kukaan ei tiedä. Peli on tyhjä ja rikki.. Täällä on ihme versioita ollu joillakin, ja olet ilmeisesti yksi niistä. Ja jos näin on olen kateellinen sulle. Haluaisin myös tälläisen version monen muun kanssa.
 
Se että sulla on toiminut peli riittävän hyvin, tai "monella muulla" ei tarkoita sitä että se toimii muilla riittävän hyvin. Ja tuossa kun sanoit että mikä on riittävä joillekkin, niin ei ole riittävä muille. Tässä tapauksessa se ei ole enemmistölle riittävä. (Huomioidaan tilanne esim: Sonylla, joka antaa rahoja takasin) kuten itse olen sanonut. Pelin tarina itselle on ollut hyvä, erittäin hyvä jopa. Mutta kun peli on rikki ja tyhjä, ja ei anna mitään.. Ei mun tai kenenkään muun tarvi alkaa lässyttämään tästä pelistä mitään mitä kukaan ei tiedä. Peli on tyhjä ja rikki.. Täällä on ihme versioita ollu joillakin, ja olet ilmeisesti yksi niistä. Ja jos näin on olen kateellinen sulle. Haluaisin myös tälläisen version monen muun kanssa.
Sulla on ilmeisesti tilastot siitä kuinka moni XSX:llä peliä pelannut on ollut tyytymätön peliin ja halunnut rahat takaisin? Sekä myös siitä, kuinka moni on kokenutkin pelin erinomaisena -nimenomaan XSX:llä? Ei muuta kuin tutkimustulokset sitten pöytään, kun noin vain kepoisesti uskallat väittää, että peli on kaikilla versioilla paskaa ja selvälle enemmistölle.

Tai jos ei ole sitä tutkimustulosta, niin sitten suuta ainakin jonkin verran soukemmalle pelin universaalisesta surkeudesta. Se voi olla sinun näkemyksesi ja ainakin usean pleikkareilla tai perus Xbonella pelanneiden näkemys toistaiseksi. Mutta ei se mikään ainoa automaattinen totuus ole, kuten tunnut täällä julistavan.

Cyberpunk on toimivuudeltaan niin erilainen eri alustojen kesken, että tulee jakamaan pelaajat vielä pitkään mielipiteissä. Ja koska oli kovin hypetetty ennakkoon, niin kaikki joita hype on ärsyttänyt, käyttävät myös tilaisuuden hyväkseen toitottaen kaikkea mahdollista negatiivista pelistä muka universaalinen totuutena.

Moni pelin arvostellut virallinen arvostelija on kuitenkin selkeästi todennut, että teknisistä ongelmista huolimatta itse peruspeli on todella hyvä. Ei tuo sinun ”universaalisesti paska peli”-näkemyksesi todellakaan ole mikään enemmistön näkemys, ainakaan ennen kuin sen todeksi todistat. Eli suuta soukemmalle siellä takarivissä...
 
.Moni pelin arvostellut virallinen arvostelija on kuitenkin selkeästi todennut, että teknisistä ongelmista huolimatta itse peruspeli on todella hyvä. Ei tuo sinun ”universaalisesti paska peli”-näkemyksesi todellakaan ole mikään enemmistön näkemys, ainakaan ennen kuin sen todeksi todistat. Eli suuta soukemmalle siellä takarivissä...
Kannattaa lukea ajatuksen kanssa viesti johonka vastasit uudestaan läpi. Eihän kaveri missään kohtaa sanonut, että peli olisi universaalisti paska vaan jopa mainitsi, että tarina on hyvä niin kuin lukuisat muutkin kritisoijat ovat täällä todenneet. Sain myös käsityksen, että pelille annettaisiin heti uusi mahdollisuus jos se toimisi kuten muutkin pelit.

Itsekin sen mainitsit, että moni virallinen arvostelija on pelin PC:llä pelattuaan läpi myös todennut sen olevan buginen. Kysynkin siis mitenkä näiden mainitsemiesi arvostelijoiden mielipiteet eroavat meidän muiden ketjussa peliä kritisoivien mielipiteistä? Taustalla on selkeästi ihan hyvä peli jolla on myös selkeät ongelmansa, muutkin kuin huono suorituskyky ja bugit.

Mielestäni kannattaa pysähtyä hetkeksi miettimään tilannetta. Huolimatta siitä millä alustalla pelaat tai siitä kuinka paljon peliä olet pelannut, tarjotaan sinulle tällä hetkellä viikko sitten julkaistusta pelistä hyvitystä. Milloin viimeksi näin on käynyt? Eikö tässä kohtaa ole aika helppo todeta pelillä olevan suuria ongelmia eikä heitellä jokaisen ihmisen viestiin joka pelin suorituskykyä valittelee täällä "no mulla ainakin toimii, ettet nyt olisi vain herkkä bugeille"-tyylisiä viestejä jos itse olet suvaitsevampi näitä ongelmia kohtaan ja pelin jaksat loppuun asti pelata.

Jotenkin tulee tästä yltiöpäisestä puolustelusta mieleen se koira joka istuu palavassa talossa todeten: "this is fine".
 
Kannattaa lukea ajatuksen kanssa viesti johonka vastasit uudestaan läpi. Eihän kaveri missään kohtaa sanonut, että peli olisi universaalisti paska vaan jopa mainitsi, että tarina on hyvä niin kuin lukuisat muutkin kritisoijat ovat täällä todenneet. Sain myös käsityksen, että pelille annettaisiin heti uusi mahdollisuus jos se toimisi kuten muutkin pelit.

Itsekin sen mainitsit, että moni virallinen arvostelija on pelin PC:llä pelattuaan läpi myös todennut sen olevan buginen. Kysynkin siis mitenkä näiden mainitsemiesi arvostelijoiden mielipiteet eroavat meidän muiden ketjussa peliä kritisoivien mielipiteistä? Taustalla on selkeästi ihan hyvä peli jolla on myös selkeät ongelmansa, muutkin kuin huono suorituskyky ja bugit.

Mielestäni kannattaa pysähtyä hetkeksi miettimään tilannetta. Huolimatta siitä millä alustalla pelaat tai siitä kuinka paljon peliä olet pelannut, tarjotaan sinulle tällä hetkellä viikko sitten julkaistusta pelistä hyvitystä. Milloin viimeksi näin on käynyt? Eikö tässä kohtaa ole aika helppo todeta pelillä olevan suuria ongelmia eikä heitellä jokaisen ihmisen viestiin joka pelin suorituskykyä valittelee täällä "no mulla ainakin toimii, ettet nyt olisi vain herkkä bugeille"-tyylisiä viestejä jos itse olet suvaitsevampi näitä ongelmia kohtaan ja pelin jaksat loppuun asti pelata.

Jotenkin tulee tästä yltiöpäisestä puolustelusta mieleen se koira joka istuu palavassa talossa todeten: "this is fine".
Ööö, en ole puhunut mitään pelin PC:llä arvotelleista, ja kuinka buginen, PC:n versio mahdollisesti on. Eli teet nyt juuri sitä mistä minua arvostelet omassa viestissäsi. Aika surkuhupaisaa, mutta toki nähty kohdallasi jo lukuisat kerrat.

Ja muuten kun luet itse ajatuksella tuon toisen postaajan viestin, niin sinun pitäisi huomata, että hän moittii peliä tyhjäksi ja rikki olevaksi, mitä se ei silti todellisuudessa ole läheskään kaikille. Rikki se ei todellakaan ole ainakaan XSX:llä tällä hetkellä.

Edelleen niitä tilastoja siitä moniko nimenomaan XSX:llä peliä pelannut on peliin kovin tyytymätön ja haluaa rahansa takaisin. Se, jos Xbonen ongelmien takia pelistä annetaan hyvityksiä, ei merkitse mitään XSX:n kanssa, koska ei Microsoft sitä voi vahdata kuka on pelin ostanut Xbonea tai XSX:ää varten, joten tuo nyt ei sinänsä todista yhtään mitään XSX:n osalta, että refundeja annetaan myös Xboxin versiolle.

Taas muuten pelasin useamman tunnin session putkeen ja yhden yhteenkään bugiin en sinä aikana törmännyt, vaikka nimenomaan tarkasti yritin bugeja vahdata. Kun ei niitä tule niin ei vain tule. Toki nyt viimeisin patchi oli asennettuna, joten ehkä sekin sitten paransi tilannetta entisestään. Mutta ei niitä bugeja itselleni muutenkaan ole yli 80 tunnissa tullut kuin parisenkymmentä, joka on aivan normaali tilanne avoimen maailman AAA-peleissä nykyaikana.

Ja tosiaan jos peliä nykymuodossaan tyhjäksi haukkuu, niin silloin on subjektiivisesti jotain enemmänkin peliä vastaan, eikä se kyllä tule tulevien pelin päivitystenkään kautta muuttumaan. Eli kyllä ajatuksella luin tuon erän postaajan viestin, mitä ei kyllä voi valitettavasti erään toisen kohdalla todeta.

Huh miten surkean sanonnan kaivoit sitten viestisi loppuun. Mistä noin huonosti rakennettuja vertauksia löytyy? Olisi hyvä tietää, että voi välttää sellaisesta paikasta tiedon hankkimista.
 
Viimeksi muokattu:
Itse ostin PC version ja olen pelannut vain vähän alle 2h, mutta ainuttakaan bugia en ole vielä nähnyt. Varmaan niitäkin tulee vastaan, mutta pelaan hissukseen, jotta päivitykset korjailevat pahimpia samalla poies.

Raskas peli tämä on, pyörii 2070 superilla 1440p/ultra/ray-tracing/dlss balanced n. 50 fps.

En sanoisi että peli on rikki ja tyhjä. Bugisuutta en epäile, mutta kaupunki itsessään on todella nätti ja yksityiskohtia täynnä. Jos vertaan vaikkapa watch dogseihin, tässä kaupunki tuntuu kiinnostavammalta ja jotenkin vain oikealta.

Dialogivalintoja on haukuttu ja olen niistä kyllä samaa mieltä, alussa ainakin dialogivalinnat ovat tyyliin ”definitely no”, ”sorry no” ja ”I would like to but have to say no” eli mikään vaihtoehto ei anna vastata kyllä. :D
 
Ylös Bottom