Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Vincent kertoo nyt kaikille teille ”minun Oled telkkari on tarpeeksi kirkas” persoonille, miksi se ei ole tarpeeksi kirkas.


Ihan varmistaakseni, että ymmärsin oikein. Siksi, että jostain leffasta jos ottaa 3 tarkasti valikoitua esimerkkikohtausta, missä on älyttömän tummia ja kirkkaita kohtia ja niistä pysäytyskuvat, niin periaatteessa ainakin yhdestä pysäytyskuvasta näki hiuksen hienon eron? Ihan hyvä juttu kyllä, mutta en taida vielä vaihtoon laittaa.
 
Samsungilla ainakin voit valita suosikeiksi ainoastaan hd lanavia tai mitä vaan ja sit käyttää sitä kanava listaa.
Kiitokset vinkistä nyt on pelkät hd kanavat suosikeissa mitkä näkyy ja vaihdettu se kanava luetteloksi. Ei ole enää mitään turhia :)
 
Onko kaikissa oledeissa ja faldeissa kiiltävä/heijastava näyttö? Vai ainoastaan niissä pelaamiseen soveltuvissa telkuissa, joita täällä foorumilla yleisesti suositellaan, eli LG CX:ssä ja Sony XH90:ssä? Onko mahdollista että tulevaisuudessa näytöt ovat mattapintaisia?

Yritän vain tässä hahmotella eri telkkuvaihtoehtoja, toistaiseksi mennään vanhalla edge ledillä. Olen melkein tottunut surkeaan mustan tasoon, joten fald voisi olla riittävä parannus sen suhteen. Toisaalta minulle riittää 65 tuumainen, joten ei ne oledit ihan mahdottomasti tuossa kokoluokassa maksa ja niissä kuva taitaa olla vielä parempi.
 
Mikäs tv olisi hyvä ps5 ajatellen? Katsonut oled tai qled vaihtoehtoja

Kerro myös budjetti ja koko.
 
65 tuumainen 1500-1700€ .
Ei ihan osu budjettiin mutta lg cx on paras


Tai vähän halvemmalla bx

 
Vincent kertoo nyt kaikille teille ”minun Oled telkkari on tarpeeksi kirkas” persoonille, miksi se ei ole tarpeeksi kirkas. Sekä miksi tämän vuoden mallit vaikuttaa niin paljon paremmilta, kun niissä on paljon korkeampi maximi kirkkaus.


Tämä on kyllä hyvä pointti ja varmasti hyviä nuo uudet kirkkaamaat paneelit.
Tässä on tosin hyvä myös muistaa että nuo uudet kirkkaammat paneelit ovat vain G sarjan televisioissa LG:llä, joiden ovh lähtee sieltä 2400€ (55").
Oled paneelien kysyntä on ollut sen verran suurta että voipi kestää hetken ennen kuin tuollaisilla paneeleilla varustettuja ruutuja on sellaisessa hintaluokassa, joka suurelle osalle kuluttajista on realistinen.
Halvemmat LG:n mallit menevät suunnilleen samoilla nitseillä kuin vanhemmat. En ole tarkemmin tutustunut muiden valmistajien tulevaan tarjontaan, mutta LG on tainnut olla oledeissa sieltä halvimmasta päästä niin olettanut että myös näin tässäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ihan osu budjettiin mutta lg cx on paras


Tai vähän halvemmalla bx

Onko näillä mitään suurempaa eroa? Cx oon vakavasti harkinnut mutta hinta on kyllä kova, tuleekohan hinnat tippumaan kun uudet mallit tulee? Niissä varmaan ovh reilusti yli 2000e, saako sillä sitten suurta parannusta?
 
Cx oon vakavasti harkinnut mutta hinta on kyllä kova, tuleekohan hinnat tippumaan kun uudet mallit tulee? Niissä varmaan ovh reilusti yli 2000e, saako sillä sitten suurta parannusta?
Jos LG:n vanhat askelmerkit jatkuvat, viime vuoden mallistoa saa huhti-toukokuussa jo aika hyvällä alennuksella. Toisaalta koska kyseessä on niin paljon testimenestystä ja suosiota niittänyt malli, ei mitään superalennuksia kannata odottaa.

Tämän vuoden malleista ei ole vielä arvosteluja nähty, joten eroja on tässä vaiheessa vaikea arvioida.
 
Onko näillä mitään suurempaa eroa? Cx oon vakavasti harkinnut mutta hinta on kyllä kova, tuleekohan hinnat tippumaan kun uudet mallit tulee? Niissä varmaan ovh reilusti yli 2000e, saako sillä sitten suurta parannusta?
Kannattaa punnita niitä omia tarpeita. Tarvitsi monta 2.1 tukevaa HDMI porttia? Vertailemalla näet ne, mitä itse tarvit. https://www.rtings.com/tv . Saatat säästää useita satasia, mikäli et maksa turhaan ominaisuuksista, joita et tarvi. Lg cx on varmaan hyvä, mutta samantasoisen saat esim. Samsung puolelta, mikäli riittää yksi 2.1 portti ja säästöä noin 600-700€.
 
Kannattaa punnita niitä omia tarpeita. Tarvitsi monta 2.1 tukevaa HDMI porttia? Vertailemalla näet ne, mitä itse tarvit. https://www.rtings.com/tv . Saatat säästää useita satasia, mikäli et maksa turhaan ominaisuuksista, joita et tarvi. Lg cx on varmaan hyvä, mutta samantasoisen saat esim. Samsung puolelta, mikäli riittää yksi 2.1 portti ja säästöä noin 600-700€.
Lähinnä oon miettinyt Samsungin Q95 ja Lg cx/bx väliltä. Vaikeaa tämä TV ostaminen. CX ja BX vertasin niin ei paljon löytynyt testien perusteella eroa?
 
Viimeksi muokattu:
Lähinnä oon miettinyt Samsungin Q95 ja Lg cx/bx väliltä. Vaikeaa tämä TV ostaminen. CX ja BX vertasin niin ei paljon löytynyt testien perusteella eroa?
Luulen et jos ostat Samsungin, niin jossain vaiheessa tulet miettimään, että olisko pitänyt sittenkin ostaa LG oled. Olediin jos päädyt, ni et Samsungia tule kaipaamaan. Itselläni löytyy LG oled cx ja Samsungin q80t, joiden käytön pohjalta väitteeni perustan. Hyviä telkkareita tosin molemmat.
 
Suosittelisin malttamista ja odottamista, jos ei aivan välttämätön tarve ole uuden tv:en suhteen. Kehitys kehittyy ja kilpailu kovenee aina uusien mallien myötä ja tämän vuoden mallit tarjovat jo taas enemmän ja huomattavasti laajemmalla tarjonnalla pelamisenkin suhteen.
Valinnan suhteen on hyvä miettiä muutakin, kuin pelaamista, jos esim. elokuvia tai sarjoja samasta tv:stä katselee ja missä suhteessa sitä harrastaa pelaamiseen nähden?
Oled on kuitenkin tällä hetkellä aika ylivoimainen mielestäni kuvan suhteen, ja tulee varmaankin olemaan vielä lähitulevaisuudessakin.
 
Luulen et jos ostat Samsungin, niin jossain vaiheessa tulet miettimään, että olisko pitänyt sittenkin ostaa LG oled. Olediin jos päädyt, ni et Samsungia tule kaipaamaan. Itselläni löytyy LG oled cx ja Samsungin q80t, joiden käytön pohjalta väitteeni perustan. Hyviä telkkareita tosin molemmat.

Jos ei Oledista ole kokemusta, ei sitä varmaan kaipaakaan, eikä tuo Samsungkaan huono ole missään nimessä. Toki jos hinnalla ei ole väliä niin sitten vaan parasta alle.
 
Oledeista jättäisin suosiolla BX sarjalaiset ja vastaavat kauppaan jos vähänkin on viehtymystä HDR puolelle. Itselle oled ei ole vaihtoehto edes tämän vuoden malleissa, oma maku vaatii sen 1500+ kirkkauden jota toivon mukaan tulevat mini/mikroled kvanttipiste tekniikkaa käyttävät telkut tarjoaa hyvällä mustan tasollakin. Qled jne muut kvanttipiste tekniikkaa käyttävät kyllä osaa tuon väriavaruuden myös kovemmilla kirkkauksilla.. ongelmana näen lähinnä valmistajien laiskuuden ja välinpitämättömyyden pelaajien toivomaa kuvanlaatua kohtaan, vihaksi pistää esim samsungin tapa hoitaa paikallishimmennys, kirkkaus ja kuvanlaatu viime vuosina pelitilan suhteen. Ilman noita olisi melko selkeä voittaja.
 
Luulen et jos ostat Samsungin, niin jossain vaiheessa tulet miettimään, että olisko pitänyt sittenkin ostaa LG oled. Olediin jos päädyt, ni et Samsungia tule kaipaamaan. Itselläni löytyy LG oled cx ja Samsungin q80t, joiden käytön pohjalta väitteeni perustan. Hyviä telkkareita tosin molemmat.
Säästämällä muutaman satasen, tuskin katuu. Lisäksi, kuten arvosteluissa on kerrottu, kuvan palaminen on todella iso riski. LG CX on kuvan palamisesta saanut arvion reilut 2, kun paras arvosana on 10 eli, mitä suurempi arvosana, sen pienempi riski kiinnipalamiselle on, joten todella suuri riski kyseessä. Toki, mikäli katsoo enemmän leffoja, kuin pelaa, niin sitten Lg on parempi, mutta pelaamisen... no jokainen miettiköön!
 
Säästämällä muutaman satasen, tuskin katuu. Lisäksi, kuten arvosteluissa on kerrottu, kuvan palaminen on todella iso riski. LG CX on kuvan palamisesta saanut arvion reilut 2, kun paras arvosana on 10 eli, mitä suurempi arvosana, sen pienempi riski kiinnipalamiselle on, joten todella suuri riski kyseessä. Toki, mikäli katsoo enemmän leffoja, kuin pelaa, niin sitten Lg on parempi, mutta pelaamisen... no jokainen miettiköön!
En edes puutu muutaman satasen säästöön high/middle end TV ostoksessa, mutta siis missä tälläinen kuvan palamisarvio on?
:oops:

Jos asteikko on tuollainen, kuvan palaminen pitäisi olla käytännössä melkein satavarma. Onko uusissa LG OLED telkkareisssa menty takapakkia kuvan palamisen suhteen? Miksei tästä ole mitään tietoa, no missään? Ja miten ne voi LG:llä edes myydä tätä?

Itte oon pitänyt kuvan palamista LG OLED telkkareissa lähinnä foliohattujen hommina. Uskokoon kuka haluaa mutta en pidä totena normaalissa TV/peli käytössä. Ehkä jos käyttää tietokonemonitorina. Eli kuvan saa ehkä palamaan kiinni jos todella todella haluaa sen tehdä.

Luulin kyllä että uusimmissa on kehittyneemmät toiminnot sen estämiseksi kun esim. omassa vanhemmassa. Mutta ilmeisesti ei?

Weird o_O
 
Jos asteikko on tuollainen, kuvan palaminen pitäisi olla käytännössä melkein satavarma. Onko uusissa LG OLED telkkareisssa menty takapakkia kuvan palamisen suhteen? Miksei tästä ole mitään tietoa, no missään? Ja miten ne voi LG:llä edes myydä tätä?
Ehkä asteikko on niin, että jos ylipäätään on riski kiinnipalamiseen, niin se on sitten heti 2/10. Muutenhan tuossa ei ole mitään järkeä.

Tällöinhän esim. oman kohta kolme vuotiaan LG OLEDin olisi pitänyt palaapohjaan jo ajat sitten. Ei ole kuitenkaan edes merkkejä haamukuvista tai palamisesta, eikä kovin moni muukaan täällä tunnu painivan kiinnipalamisen kanssa, vaikka useammalta OLED tv löytyy. Ja ainakin oman TV:n käyttö on vahvasti pelaamiseen painottuvaa.

Joo, OLED tekniikasta johtuen kiinnipalamisen riski on olemassa, mutta ei se kyllä ole mikään todella suuri riski. Päinvastoin.
 
Ylös Bottom