Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - Keskustelua FPS Boost -ominaisuudesta

VG Tech vertaili Battlefield V:ttä FPS Boostin kanssa ja otti mukaan myös PS5:n. Series X:llä niin 1080@120 fps kuin 4K@60 fps -tilat sujuivat absoluuttisen virheettömästi, eikä PS5 jäänyt juuri huonommaksi. Eroa konsoleiden välillä oikeastaan vain siitä, että XSX:llä dynaaminen resoluutio ei hievahtanut 2160p:stä mihinkään, kun taas PS5:llä seilattiin 1368-1800p:n maastossa.

Myös Series S:ltä 1080@60 fps kulki ilman yhdenkään ruudun putoamista.



Lisäksi NX Gamerilta tuli tänään video, jossa esittelee seitsemää FPS Boost -peliä. Tulokset ovat erinomaisia.

 
Onhan tämä loistava ominaisuus! Tuli pelailtua Far Cry 5:sta boostilla ja peli maistuu aivan mielettömästi paremmalta. Itselleni ko. pelissä tähtäys on 30 FPS:llä jotenkin hankalaa ja pomppivaa, mutta silkin pehmeä 60 fps korjaa pelin täysin. Ilmeisesti pyörii vain 1080p, mutta kauniilta näyttää silti.
 
Digital Foundry testasi 15 FPS Boost -peliä.
00:00 Introduction
02:37 Gears of War 4
05:45 Anthem
08:23 Homefront: The Revolution
10:08 Yakuza 6
12:10 Metro 2033 Redux
14:10 Paladins
15:00 Shadow of the Tomb Raider
16:42 Tomb Raider Definitive Edition
17:26 Assassin's Creed Unity
20:40 Deus Ex Mankind Divided
22:21 Far Cry 5
25:07 Mad Max
26:56 Dying Light
28:31 Watch Dogs
30:25 Hollow Knight
31:02 Conclusion
 
Deus Ex oli liipaisimella jo muutenkin ja nyt se meneekin sitten näillä puheilla peluuseen, kun Octopath Traveler on maalissa.

Ja nyt kun tätä on muutaman tunnin pelannut, niin onpahan tosiaan sulavaa pelailla Mankind Divided tämän FPS boostin kanssa. Onneksi on tullut tämän aloittamista väisteltyä jo viime sukupolvelta asti, kun kerran nyt sitten saa parempaa versiota pelata.
 
Vielä lisäyksenä tuohon Dark Souls 3:n FPS boostiin. Sen käyttöönotto vaati uuden tekniikan käyttämistä, jota aikaisemmat FPS boostatut pelit eivät käytä. Ehkäpä rivien välistä on luettavissa, että tämä tekniikka kehittyy, ja toivon mukaan tuo aina vaan lisää FPS boostattuja pelejä.

 
Nyt Dark Souls 3 on joutunut VG Techin testipenkkiin:



Resona käytetään ilmeisesti One S:n 1600x900 resoluutiota ja hyvinhän tuo Xss jaksaa pysyä 60fps:ssä

Edit: Kommenteista luin että Xbox X ei saanut koskaan mitään reso päivitystä joten Series X:lläkin pitää mennä tuolla 900p resolla ellei Microsoft mitään kikka kolmosta väännä.
 
Moi. En huomannut että onko tästä jo mainittu mutta mainitsen silti ja kuuluuko tämä edes tähän ketjuun. Fallout 4 peli kaatuilee jatkuvasti Xbox Series S:llä, pelasin sitä ensin FPS Boost ja Auto HDR päällä ja peli kaatuili muutaman minuutin välein enimmäkseen Bostonin alueella pelatessa.

Myös muualla jumiutumista tapahtui mutta paljon harvemmin, sisätiloissa esim. metroasemilla ei ollenkaan ainakaan vielä. En ole peliä pelannut kovin pitkälle (hahmon level 15) mutta tarpeeksi havaitakseni että peli ei toimi Series S:llä, oletettavasti Series X:llä ovat samat vaivat. Peli myös kaatuu aika ajoin Series S:llä vaikka FPS Boost on otettu pois päältä, joten en ole varma liittyykö "kaatuilu" nyt varsinaisesti FPS Boostiin.

Tämä on erityisen harmillista koska ruudunpäivityksen nosto 30-60 FPS Boost toiminnolla teki pelistä huomattavasti sulavamman ja miellyttävän pelata, resoluution on 1080p Series S:llä mikä riittää mainiosti ja Auto HDR parantaa värimaailmaa,. Todella ikävää että peli on nyt käytännössä pelikelvoton nimenomaan Series S:llä ja oletettavasti myös X.llä.

Tein ratkaisuni ja siirryin pelaamaan peliä One X:llä, sillä peli pyörii sen 30 FPS mutta pysyy kuitenkin "pystyssä". Tuon 30 FPS kyllä huomaa kun ehti kokea tuota 60 FPS sulavuutta. Toivottavasti Bethesda korjaisi tämä koska jotain vikaa tässä pelissä on Series S/X konsoleilla. Muutoin kyllä pidän pelistä koska post-apokalyptinen maailma ja roolipelit yleensäkin vetoavat.

Olen lukenut että joitakin modeja on millä pelin saisi pyörimään tuon 60 FPS Series S:llä mutta en tiedä miten vakaasti peli silloin toimii Series S:llä. Ilmeisesti saavutukset (achievements) eivät toimi ja olisi mielestäni mukava että niitäkin välillä tulisi, ei ne nyt ehdoton välttämättömyys kuitenkaan ole. Onko muilla kokemuksia aiheesta?
 
Moi. En huomannut että onko tästä jo mainittu mutta mainitsen silti ja kuuluuko tämä edes tähän ketjuun. Fallout 4 peli kaatuilee jatkuvasti Xbox Series S:llä, pelasin sitä ensin FPS Boost ja Auto HDR päällä ja peli kaatuili muutaman minuutin välein enimmäkseen Bostonin alueella pelatessa.

Myös muualla jumiutumista tapahtui mutta paljon harvemmin, sisätiloissa esim. metroasemilla ei ollenkaan ainakaan vielä. En ole peliä pelannut kovin pitkälle (hahmon level 15) mutta tarpeeksi havaitakseni että peli ei toimi Series S:llä, oletettavasti Series X:llä ovat samat vaivat. Peli myös kaatuu aika ajoin Series S:llä vaikka FPS Boost on otettu pois päältä, joten en ole varma liittyykö "kaatuilu" nyt varsinaisesti FPS Boostiin.

Tämä on erityisen harmillista koska ruudunpäivityksen nosto 30-60 FPS Boost toiminnolla teki pelistä huomattavasti sulavamman ja miellyttävän pelata, resoluution on 1080p Series S:llä mikä riittää mainiosti ja Auto HDR parantaa värimaailmaa,. Todella ikävää että peli on nyt käytännössä pelikelvoton nimenomaan Series S:llä ja oletettavasti myös X.llä.

Tein ratkaisuni ja siirryin pelaamaan peliä One X:llä, sillä peli pyörii sen 30 FPS mutta pysyy kuitenkin "pystyssä". Tuon 30 FPS kyllä huomaa kun ehti kokea tuota 60 FPS sulavuutta. Toivottavasti Bethesda korjaisi tämä koska jotain vikaa tässä pelissä on Series S/X konsoleilla. Muutoin kyllä pidän pelistä koska post-apokalyptinen maailma ja roolipelit yleensäkin vetoavat.

Olen lukenut että joitakin modeja on millä pelin saisi pyörimään tuon 60 FPS Series S:llä mutta en tiedä miten vakaasti peli silloin toimii Series S:llä. Ilmeisesti saavutukset (achievements) eivät toimi ja olisi mielestäni mukava että niitäkin välillä tulisi, ei ne nyt ehdoton välttämättömyys kuitenkaan ole. Onko muilla kokemuksia aiheesta?

Ainakaan PlayStation puolella Trophyt eivät toimi modien kanssa joten oletan että boksin puolella on sama, ompa kyllä harmillista jos peli noin perkeleesti kaatuilee boost modin kanssa.
 
Ainakaan PlayStation puolella Trophyt eivät toimi modien kanssa joten oletan että boksin puolella on sama, ompa kyllä harmillista jos peli noin perkeleesti kaatuilee boost modin kanssa.
Juu, kyllä se harmittaa, ehdin jo ihastella pelin alkupuolella miten hyvin se toimii mutta sitten se "kaatuilu" alkoi, varsinkin Bostonissa. Niin ja kyse oli FPS Boost toiminnosta, eikös se ole eri asia kuin nuo FPS Boost modit, näin olen ymmärtänyt kun olen asiaa tutkinut.

Eli FPS Boost toiminnossa ei peliin asenneta mitään patchia toisin kuten modit asennetaan, korjatkaa jos olen väärässä.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, kyllä se harmittaa, ehdin jo ihastella pelin alkupuolella miten hyvin se toimii mutta sitten se "kaatuilu" alkoi, varsinkin Bostonissa. Niin ja kyse oli FPS Boost toiminnosta, eikös se ole eri asia kuin nuo FPS Boost modit, näin olen ymmärtänyt kun olen asiaa tutkinut.

Eli FPS Boost toiminnossa ei peliin asenneta mitään patchia toisin kuten modit asennetaan, korjatkaa jos olen väärässä.
Käytätkös Quick Resumea Fallout 4 kanssa?

Itse pelaan myös Series S:llä ja ei ole vielä kaatuillut Bostonissa, paitsi yhden kerran, kun jätin pelin Quick Resumeen ja yritin jatkaa.
 
Käytätkös Quick Resumea Fallout 4 kanssa?

Itse pelaan myös Series S:llä ja ei ole vielä kaatuillut Bostonissa, paitsi yhden kerran, kun jätin pelin Quick Resumeen ja yritin jatkaa.
En käytä Quick Resumea, peli on kaaatunut minulla huomattavan useasti eli se on pelikelvoton Series S:llä.
 
En käytä Quick Resumea, peli on kaaatunut minulla huomattavan useasti eli se on pelikelvoton Series S:llä.
Okei, no eiköhän se ala mullakin kaatuilemaan jossakin vaiheessa ja Redditissä oli samaa ongelmaa Bostonin alueella.

 
En käytä Quick Resumea, peli on kaaatunut minulla huomattavan useasti eli se on pelikelvoton Series S:llä.
Itsekään en Quick Resumea käytä lainkaan XSX:llä, juuri siitä syystä, että sen käyttö lisää väistämättä ainakin jonkin verran bugeja ja toimintahäiriöitä. Konsoli on aina hyvä buutata kunnolla pelisessioiden päätyttyä - joskus keskenkin niiden, jos oikein pitkiksi venyvät. Näin vaan todellakin kannattaa tehdä, jos haluaa välttyä kovilta bugimääriltä peleissä. Yleensä bugeja kohtaavat eniten ne, jotka pelaavat hyvinkin pitkiä yhtäjaksoisia pelisessioita ilman pelilaitteen buuttaamista missään välissä.
 
Käytän Quick Resumea ja vapaapäivinä 12h pelisessiot ei ole vieraita. Silti ei bugeja tai ongelmia.
Sama täällä. Ei mitään ongelmaa quick resumen käytöstä eikä ole tullut mitään kokonaan virrat pois juttujakaan harrasteltua koskaan. Tuntuu, että moni vain mutuilee quick resumen tai rest moden tuovan jotain ongelmia vaikka mitään varsinaista faktapohjaa näille väitteille ei olekkaan.
 
Minulla taas on ollut quick resumen kanssa jatkuvasti ongelmia joissakin Ubisoftin peleissä. Osassa on savet tuhoutuneet, osassa taas quick resumen kautta peli ei ole lähtenyt toimimaan oikein, vaan se on pitänyt erikseen sammuttaa ja käynnistää uusiksi. Netistä löytyy kyllä aika paljon tiettyihin peleihin liittyvää keskustelua siitä, että quick resumea ei kannata käyttää niissä. Toki moni on siinä onnellisessa asemassa, ettei halua pelata juuri niitä pelejä, joissa savet menee joskus pilalle tai quick resume kusee muuten. Konsolilla pitäisi kuitenkin pystyä pelaamaan kaikkia sille julkaistuja pelejä hyödyntäen sen ominaisuuksia, mutta valitettavasti Xbox Series -konsolien kanssa se ei ole onnistunut. Toki vikaa on enemmän pelien tekijöissä varmaan, kun eivät saa niitä toimimaan konsolin ominaisuuksien kanssa, mutta ei tuota ominaisuutta voi pitää ihan täysin toimivana ratkaisuna. Itse toivoisin, että sen voisi ottaa halutessaan pois käytöstä tai rajoittaa sen niihin peleihin, joissa ei ole tallennusten korruptoitumisongelmaa.
 
Itse toivoisin, että sen voisi ottaa halutessaan pois käytöstä tai rajoittaa sen niihin peleihin, joissa ei ole tallennusten korruptoitumisongelmaa.

Niinhän sen voikin? Sammuttaa pelin ja sillä se Quick Resume on poissa? Itselläni ainoat ongelmat ovat olleet sellaisia, että pelikello etenee Quick Resumessa ja näin olen sitten tehnyt tuota yllämainittua. Mitään muita ongelmia en ole itse kokenut, onneksi.
 
Ylös Bottom