Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Minkä takia tuo sitten tehtäisiin RT käyttäen? Voisin veikata että useimmat pelintekijät käyttäisi tuohon ihan perinteisiä tekniikoita ennemmin, kun raskasta RT:tä.
Yksi syyhän on ettei kaikkea heijastuksia/varjoja jne taideta missään pelissä tehdä RT käyttäen, se kun on aika raskasta.
Toinen syy on luultavasti nykyisen RT pyörittävän raudan määrä pc puolellakin. Monilla on edelleen GTX sarjan rautaa koneessa, niin se ei ole järkevää alkaa tekemään peliä RTX sarjan kortteja silmällä pitäen.
Ja kolmantena se RT nyt vaan on edelleen pirun raskasta jos sillä kaikki yritetään tehdä, niin siltä kantilta katottuna kaikki konsolit on riippakivinä.

Tuohan riippuu ihan siitä minkälainen kuvaamaani kammio on geometrialtaan. Mitä monimutkaisempi kuvio halutaan esittää, sen enemmän säästetään aikaa käyttämällä säteenseurantaa, jossa laskenta voidaan tehdä reaaliaikaisesti. Tämä taas näkyy kovempina vaatimuksina käytettävälle raudalle.

PC-puolella on aina mahdollista päivittää rautaa vaadittavaksi, joten eipä tuokaan tule ongelmaksi. Ei esimerkiksi Star Citizeninkään oleteta pyörivän hinnat alkaen -nuhapumpuilla.

Toki myös näin, pointtina olikin että XSS:stä loppuu ensin potku kun mietitään RT:n soveltamista pelien osalta. Näin ollen XSS:n laskentakyky on se pelejä rajoittava tekijä, kuten toin jo aiemmin esille.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohan riippuu ihan siitä minkälainen kuvaamaani kammio on geometrialtaan. Mitä monimutkaisempi kuvio halutaan esittää, sen enemmän säästetään aikaa käyttämällä säteenseurantaa, jossa laskenta voidaan tehdä reaaliaikaisesti. Tämä taas näkyy kovempina vaatimuksina käytettävälle raudalle.

PC-puolella on aina mahdollista päivittää rautaa vaadittavaksi, joten eipä tuokaan tule ongelmaksi. Ei esimerkiksi Star Citizeninkään oleteta pyörivän hinnat alkaen -nuhapumpuilla.

Toki myös näin, pointtina olikin että XSS:stä loppuu ensin potku kun mietitään RT:n soveltamista pelien osalta. Näin ollen XSS:n laskentakyky on se pelejä rajoittava tekijä, kuten toin jo aiemmin esille.
Siis sellasta peliä ei kannata tehä, mitä suurin osa nyky raudasta ei tue kunnolla. RT on vielä niin lapsen kengissä, ettei pelkästään sillä tehtyä peliä kannata tehdä, kun edes teho versio konsolit ei varmaankaan pysty sitä täys RT:tä pukkaamaan ulos.

Katotaan geni tai kaks eteenpäin, niin sitten saattaa rauta olla sitä luokkaa että täys RT voidaan käyttää ja sitä käytetään ihan vaikka niiden puzzlejen kanssa.

Vähän taas vaikuttaa että hakemalla haetaan vikaa boksista..
 
Lopettakaa se turha höpinä! Se joka ostaa Xbox series s: n tietää sen, mitä saa ja saa ihan rahoilleen vastiketta. Ei se minkään kehityksen este ole! Höpö höpö, nyt iltalääkkeet ja rauhoitutaan. Kaikki konsolit on erittäin hyviä ja tervetulleita ja odotan innolla uusia pelejä. Tiedoksi, että minulla on molemmat konsolit eli series x ja Ps5 . Molemmissa hyvät ja huonot puolet. Meille pelaajillehan näitä tehdään, joten ollaan tyytyväisiä, että on useita vaihtoehtoja. No niin, nyt lääkkeen otto aika, peukku suuhun ja nukkumaan!
 
Siis sellasta peliä ei kannata tehä, mitä suurin osa nyky raudasta ei tue kunnolla. RT on vielä niin lapsen kengissä, ettei pelkästään sillä tehtyä peliä kannata tehdä, kun edes teho versio konsolit ei varmaankaan pysty sitä täys RT:tä pukkaamaan ulos.

Katotaan geni tai kaks eteenpäin, niin sitten saattaa rauta olla sitä luokkaa että täys RT voidaan käyttää ja sitä käytetään ihan vaikka niiden puzzlejen kanssa.

Vähän taas vaikuttaa että hakemalla haetaan vikaa boksista..

Mahtoikohan Crytek miettiä tuota luodessaan Crysiksen? Vai halusivatko he tehdä visionsa mukaisen pelin?

Kumma kun mitään puutetta ei pystytä konsolista myöntämään, oli tämä sitten kuinka ilmeinen tahansa.
 
Mahtoikohan Crytek miettiä tuota luodessaan Crysiksen? Vai halusivatko he tehdä visionsa mukaisen pelin?

Kumma kun mitään puutetta ei pystytä konsolista myöntämään, oli tämä sitten kuinka ilmeinen tahansa.
Öö mitähän tekemistä Crysiksellä on tän kanssa? Se vaati tehoja jos tahtoi nappulat vetää kaakkoon, mutta se pyöri myös vähän vähemälläkin teholla, kun naksutteli asetuksia alas päin. Sama juttu tolla XSS:llä, sillä tiputetaan karkkia pois ruudulta että pyörii.

Kumma kun mitään hyvää ei näe eri hinta/teho luokan koneissa. Oli se kuinka ilmeinen tahansa.
 
Mahtoikohan Crytek miettiä tuota luodessaan Crysiksen? Vai halusivatko he tehdä visionsa mukaisen pelin?

Kumma kun mitään puutetta ei pystytä konsolista myöntämään, oli tämä sitten kuinka ilmeinen tahansa.
Johan tässä on vaikka kuinka monen kirjoittajan suulla myönnetty, että Series S on tehottomampi. Se ei pysty kaikkeen yhtä hyvin kuin isoveljensä. En ihan käsitä miksi tässä pitää mitään muuta myönnellä. Sitä paitsi, eikö olisi mukavampi katsoa tätä tilannetta posin kautta? Katsotaan nyt ensin mihin Series S pystyy ja haukutaan se vasta sitten.

Se että puhut siitä kuinka VRS tai super resolution pehmentää kuvaa, mutta ne on kuitenkin ominaisuuksia, jotka auttavat Series S:ää. Kunhan nyt ensin saadaan kunnolla pelejä ulos jotka näitä hyödyntävät, niin voidaan sitten sen jälkeen palata parjaamaan.

Se on budjettikonsoli, se on tehottomampi ja varmasti ainakin suurin osa S:n ostajista tiedostaa tämän.

Crysis myöskin pyöri vähän tehottomammilla laitteilla, kun tiputti grafiikka-asetuksia. Skaalautuvuus, you know. Asia, josta tässä on nyt sivukaupalla jankutettu.

Edit. Crysis kommentin suhteen hidas.
 
Öö mitähän tekemistä Crysiksellä on tän kanssa? Se vaati tehoja jos tahtoi nappulat vetää kaakkoon, mutta se pyöri myös vähän vähemälläkin teholla, kun naksutteli asetuksia alas päin. Sama juttu tolla XSS:llä, sillä tiputetaan karkkia pois ruudulta että pyörii.

Kumma kun mitään hyvää ei näe eri hinta/teho luokan koneissa. Oli se kuinka ilmeinen tahansa.

Crysis oli malliesimerkki pelistä, jota ei väittämäsi mukaan kannattaisi tehdä, koska sen rautavaatimukset olivat sen verran kovat sen aikaiselle raudalle. PC-rautaa harrastaneet muistanevat meemiksi asti nousseen lausahduksen "Can it run Crysis?" Kakkososa olikin jo selvästi lineaarisempi peli, kun konsolit tulivat kehitykseen mukaan. Sattumaako? Tuskinpa.

Turha mun on tästä sun kanssa yhtään sen enempää vääntää kun selvästikään et halua pointtiani asian suhteen ymmärtää. Hinta/teho-keskustelu kun oli alkuperäiseen aiheeseen täysin liittymätöntä. Ja voisit tosiaan lopettaa sanojen suuhun änkeämisen, Series S:ssä on monta hyvää puolta myös, pelinkehityksen "heikoimpana lenkkinä" oleminen ei vaan ole yksi niistä.

Ihan samalla tapaa se PS4 tukeminen jarruttaa PS5:lle kehitystä myös pleikkarin puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Crysis oli malliesimerkki pelistä, jota ei väittämäsi mukaan kannattaisi tehdä, koska sen rautavaatimukset olivat sen verran kovat sen aikaiselle raudalle. PC-rautaa harrastaneet muistanevat meemiksi asti nousseen lausahduksen "Can it run Crysis?" Kakkososa olikin jo selvästi lineaarisempi peli, kun konsolit tulivat kehitykseen mukaan. Sattumaako? Tuskinpa.

Turha mun on tästä sun kanssa yhtään sen enempää vääntää kun selvästikään et halua pointtiani asian suhteen ymmärtää. Hinta/teho-keskustelu kun oli alkuperäiseen aiheeseen täysin liittymätöntä. Ja voisit tosiaan lopettaa sanojen suuhun änkeämisen, Series S:ssä on monta hyvää puolta myös, pelinkehityksen "heikoimpana lenkkinä" oleminen ei vaan ole yksi niistä.

Ihan samalla tapaa se PS4 tukeminen jarruttaa PS5:lle kehitystä myös pleikkarin puolella.
Eih.. Crysis tehtiin silloin käytössä olevalla pelimootorilla ja siitä tehtiin vaan niin nätti että sen ajan koneet ei sitä pystyneet pyörittämään täysillä, mutta kappas, sen asetuksia sai tiputettua ja sitten se pyörikin vähän kaikella raudalla. Toi RT on yksi asetus sielä muiden joukossa ja sen saa päältä pois. Toi mittakaava missä sä siitä haaveilet, niin sitä ei tulla näkemään moniin vuosiin. Rauta ei vaan siihen taivu vielä hetkeen. Ja jostain syystä se näyttäis olevan XSS vika.

Mitäs sanoja mä sun suuhun änkesin? Totesin vaan samalla tyylillä asian kun siekin. :)

Edit: Tän päivän raskaat RT pelit tulee luultavasti pyörimään ihan kivasti sitten reilun 10v päästä, kun sitä ruutia tulee lisää tässä vuosien kuluessa. Niinhän Ryysiksellekin kävi. Mutta nyt ne pelit tehdään tän hetken koneita silmällä pitäen, koska jos ne ei nykyisillä toimisi, niin kelle niitä pelejä myytäisiin..?
 
Viimeksi muokattu:

"
HyperMotion-teknologia on käytössä vain PlayStation 5:llä, Xbox Series -konsoleilla ja Stadialla. Electronic Arts on kertonut, että ratkaisuun päädyttiin, koska EA haluaa päästää vanhemmilla PC-koneilla pelaavat uuden FIFA:n pariin.

“Teimme tämän päätöksen, sillä monilla pelaajilla ei ole tarpeeksi tehokasta tietokonetta. Jos FIFA 22 olisi tuotu saataville samanlaisena kuin uusille pelikonsoleille, olisi se nostanut PC:n vähimmäisvaatimukset hyvin korkeiksi”, sanoi Electronic Artsin tuottaja Aaron McHardy.
"
Eikö se ollutkaan Xss joka hidastaa kehitystä?

Vitsit sikseen, toki PC vuosien saatossa tulee nousemaan mutta tämähän ei ole ensimmäinen kerta kun EA tuo PC:lle edellisen konsoli sukupolven version, se taisi olla se viimeisin NHL peli mikä julkaistiin myös PC:lle vuonna 2007? PC versio perustui PS2/X1 versioon kun PS3 ja X360 saivat silloin sen "uuden" sukupolven version.
 
HyperMotion on samanlainen buzzword kuin ProStick yms.

Samanlaisia animaatioin blendauksia on käytetty jo vuosikymmenen ajan, nyt se on vain tuotteistettu ja haluttu kiva logo myyntipakettiin.
 
Se että puhut siitä kuinka VRS tai super resolution pehmentää kuvaa, mutta ne on kuitenkin ominaisuuksia, jotka auttavat Series S:ää. Kunhan nyt ensin saadaan kunnolla pelejä ulos jotka näitä hyödyntävät, niin voidaan sitten sen jälkeen palata parjaamaan.
Ja käsittääkseni DLSS ensimmäinen versio ei myöskään ollut kovinkaan hyvä, mutta parani ajan myötä, niin eiköhän tuon super resolutionin kanssa käy samalla tavalla.

Toivottavasti saataisiin suht pian, joku peli missä tuota käytetään, niin sitten sen näkee itse, että onko ihan paskaa va ei.
 
Ja käsittääkseni DLSS ensimmäinen versio ei myöskään ollut kovinkaan hyvä, mutta parani ajan myötä, niin eiköhän tuon super resolutionin kanssa käy samalla tavalla.

Toivottavasti saataisiin suht pian, joku peli missä tuota käytetään, niin sitten sen näkee itse, että onko ihan paskaa va ei.
Juuri näin. Olisi kiva nähdä ominaisuus ihan oikeasti pelikäytössä. Kuten Doom Eternalin kehittäjä sanoi, VRS antaa 10-15 prosentin performance boostin. Siihen kun yhdistetään vielä se, että peliä voisi pyörittää alhaisemmalla sisäisellä resoluutiolla, niin taas kerran saadaan lisää suorituskykyä.

Aika näyttää miten näiden ominaisuuksien kanssa käy. FidelityFX Super Resolutionia tukevia kehittäjiä on jo nyt jonkin verran, joten voisin kuvitella, että kohta saadaan ihan oikean elämän esimerkkejä Xboxille.
 

Liitetiedostot

  • AMD_super_resolution.PNG
    AMD_super_resolution.PNG
    823,9 KB · Lukukerrat: 16

"
HyperMotion-teknologia on käytössä vain PlayStation 5:llä, Xbox Series -konsoleilla ja Stadialla. Electronic Arts on kertonut, että ratkaisuun päädyttiin, koska EA haluaa päästää vanhemmilla PC-koneilla pelaavat uuden FIFA:n pariin.

“Teimme tämän päätöksen, sillä monilla pelaajilla ei ole tarpeeksi tehokasta tietokonetta. Jos FIFA 22 olisi tuotu saataville samanlaisena kuin uusille pelikonsoleille, olisi se nostanut PC:n vähimmäisvaatimukset hyvin korkeiksi”, sanoi Electronic Artsin tuottaja Aaron McHardy.
"
Eikö se ollutkaan Xss joka hidastaa kehitystä?

Vitsit sikseen, toki PC vuosien saatossa tulee nousemaan mutta tämähän ei ole ensimmäinen kerta kun EA tuo PC:lle edellisen konsoli sukupolven version, se taisi olla se viimeisin NHL peli mikä julkaistiin myös PC:lle vuonna 2007? PC versio perustui PS2/X1 versioon kun PS3 ja X360 saivat silloin sen "uuden" sukupolven version.

EA kyllä osaa nostaa osakkeitaan paskimpana julkaisijana, PC:lle tarjotaan todellinen low effort port lisähinnalla, loistavaa!

Kumma kun saivat pelin rullaamaan Hypermotionilla kuitenkin Stadialla, jossa on nykystandardein jo hyvinkin maltillista rautaa takana.
 

Ihmettelin ääneen blogin turvin olisiko tämä uusi sukupolvi voinut odottaa julkaisua vaikka kuluvan vuoden loppuun. Minusta ainakin olisi.
 
Viimeksi muokattu:
Microsoft aikoo jatkaa tarinallisten yksinpelien kehittämistä ja niitä on tälläkin hetkellä kehitteillä:


Tämä jos joku on mahtava homma! Itse haluaisin nähdä Gearsista kunnon survival horrorir Last of us tyylillä. Mitä muut haluaa nähdä ja mistä sarjasta?
 
Tämä jos joku on mahtava homma! Itse haluaisin nähdä Gearsista kunnon survival horrorir Last of us tyylillä. Mitä muut haluaa nähdä ja mistä sarjasta?
Gears laajeni varsin onnistuneesti taktiseen vuoropohjaiseen räiskintään, joten miksei survival horror. Joskin Gearsin karskit ukot ovat sen verran kovia kaiken kokeneita karjuja, että enpä tiedä miten siitä saisi survival horroria. :D

Itse odotan todella innolla Fablea. Jotenkin tuntuu siltä että kyseessä on aika kokonaisvaltainen reboot. Ainakin graafisesti, mutta ehkä muutenkin. Sellaisen kuvan teaser trailerista saa.

Perfect Dark haisee myös aika kokonaisvaltaiselta rebootilta. Mielenkiintoista nähdä millaisen suunnan peli ottaa.

Jos miettii nykyisten sarjojen laajenemista uusiin lajityyppeihin, niin miten olisi Viva Pinatasta Pokemon tyylinen "kehitä Pinatoja, kerää kaikki ja taistele" -roolipeli? Pelaisin.
 
Gears laajeni varsin onnistuneesti taktiseen vuoropohjaiseen räiskintään, joten miksei survival horror. Joskin Gearsin karskit ukot ovat sen verran kovia kaiken kokeneita karjuja, että enpä tiedä miten siitä saisi survival horroria. :D

Itse odotan todella innolla Fablea. Jotenkin tuntuu siltä että kyseessä on aika kokonaisvaltainen reboot. Ainakin graafisesti, mutta ehkä muutenkin. Sellaisen kuvan teaser trailerista saa.

Perfect Dark haisee myös aika kokonaisvaltaiselta rebootilta. Mielenkiintoista nähdä millaisen suunnan peli ottaa.

Jos miettii nykyisten sarjojen laajenemista uusiin lajityyppeihin, niin miten olisi Viva Pinatasta Pokemon tyylinen "kehitä Pinatoja, kerää kaikki ja taistele" -roolipeli? Pelaisin.

Ai perhana unohdin Perfect Darkin rebootin! Sitä kyllä odotetaan. Gearsin survival horror vaatisi tosiaan aivan uudet hahmot jotta se toimisi.
 
Microsoftilta on tulossa todella mielenkiintoisia tarinallisia yksinpelejä, kuten Fable ja Perfect Dark, mutta suurin ongelma on, että nämä ja muut pelit ovat tulossa vasta joskus. Onneksi ensi vuonna on tulossa sellainen tarinallinen suuryksinpeli kuin Starfield Xboxille. Olen kyllä nauttinut paljon Xboxin nykyisistäkin peleistä, kuten Sea of Thievesista ja State of Decay 2:sta, joita voi pelata yhdessä ystävien kanssa. Pääasia meille pelaajille on, että Microsoft yrittää tuoda jokaiselle pelaajaryhmälle sopivia pelejä.

Ja täältäkin toivon peukku Gearsin kauhupelille!
 
Microsoft aikoo jatkaa tarinallisten yksinpelien kehittämistä ja niitä on tälläkin hetkellä kehitteillä:


Tämä jos joku on mahtava homma! Itse haluaisin nähdä Gearsista kunnon survival horrorir Last of us tyylillä. Mitä muut haluaa nähdä ja mistä sarjasta?
Ei saa kysellä noin vaikeita :D

Gears of Horror olisi kyllä kova.

Itse en keksi mitää tuommoisia muutoksia peleihin, mutta haluan näitä lisää.

Conker pitää saada takaisin ja internetin "kukkahattutädit" saa haistaa pitkät, koska Conkerin pitää tehdä paluu K18 merkinnällä :D

Brutal Legendiä lisää, kiitos tai edes remaster kun nyt on teknisesti todella heikko taaksepäin yhteensopivuuden kautta.
 
Mitä muut haluaa nähdä ja mistä sarjasta?

Monipuolisesti kaikenlaista.

Uudet IP:t kiinnostaa aina ja niitähän tosiaan on MS:n tallista tulossa mm. Starfieldin, Deathloopin, Ghostwire: Tokyon, Avowedin, Everwildin ja Redfallin muodossa. Toivottavasti näiden kautta tulee mahdollisimman paljon osumia, jotta riskejä ottavat jatkossakin. Uusi IP on aina se isoin riski, mutta onnistumiset tuovat eniten uutta koko alalle. Ja MS voisi hoitaa jonkun JRPG-tekijän tekemään jotain uutta itselleen.

Vanhojen sarjojen/pelimaailmojen uusiokäyttö on toki myös mielenkiintoista, varsinkin jos Gears Tacticsin tapaan sarja nähdään ihan uudessa genressä - ja vieläpä todella onnistuneesti. Mielenkiintoista nähdä mitä Perfect Dark tulee olemaan tässä mielessä, lähteekö viemään sarjaa uusien tuulien pariin. Myös Fablen uudet tekijät varmaankin tuovat jotain uutta pöydälle (vaikka itselleni kyllä maistuisi erinomaisesti se aikaisempi tyylikin oikein hyvin). Myös Todd Howardin johtaman tiimin näkemys Indiana Jonesista kiinnostaa.

Jatko-osat on toki myös tärkeätä tavaraa varsinkin sarjan faneille, joten uudet Forzat, Halot, Elder Scrollit, Doomit, Wolfensteinit ja Gearsit tietenkin ovat isoja tapauksia yleisesti. Itselleni ei ehkä niinkään, mutta tältäkin osastolta Hellbladen ja Psychonautsin jatko-osat on isossa odotuksessa, varsinkin kun jälkimmäinen oli jo vaakalaudalla kaikkien ongelmiensa kanssa ja ensimmäinen tuntuisi saaneen taakseen budjetin, jolla loikkaavat toivottavasti askeleen ylemmäs.

Ja jos yleisesti jatko-osia saisi pyytää, niin Rarelta voisi vanhojen legendaaristen sarjojen jatkoja kaivella tosiaan sieltä Conkerista, Banjosta ja Viva Pinatasta aina Snake Rattle 'n Rolliin saakka. Conker RPG voisi olla mielenkiintoinen. Ja mitä tulee muuten vanhojen sarjojen lämmittelyyn/herättelyyn, niin Lost Odyssey ansaitsisi jatkoa, mutta en pidättele hengitystä tämän kanssa.
 
Ylös Bottom