Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Ei se minusta hurjaa ole. Microsoft vaan tekee toista ja puhuu toista. Ei Microsoft toki niitä studioita varmasti konsolisotaa lietsoakseen osta, mutta niiden osto kuitenkin aiheuttaa sitä, kun vastakkainasettelu ja "konsolisotiminen somessa" lisääntyy. Puheet ja teot ovat ainakin osin ristiriidassa keskenään, kun toisaalta isoon ääneen tullaan sanomaan "We don't want console wars!" ja seuraavaksi kuitenkin tehdään tekoja, jotka nimenomaan lietsovat sitä.

Siksi suhtaudunkin noihin Microsoftin someiluihin lähinnä naureskellen ja lähinnä ihmettelen niitä, jotka tuollaisille jutuille antavat mitään oikeaa painoarvoa. Kuten sanoin, pr-puheet ovat pr-puheita ja niiden kohdalla vastuu on lähes aina täysin kuulijalla.
Niin mutta ei Microsoft varsinaisesti halua konsolisotia. Tuskin kukaan haluaa, mutta studioita ostetaan, jotta ihmiset ostaisivat Xboxeja, tilaisivat Game Passia ja ostaisivat pelejä. Konsolisota on sivutuote, jonka fanipojat ja -tytöt aiheuttavat perustuen Microsoftin ja miksei myös Sonyn tekemisiin.

Bethesda oli myynnissä ja Microsoft osti sen parantaakseen omaa peliportfoliotaan. Konsolisodan tästä tekee se, että fanit joko riemastuivat tai vihastuivat riippuen siitä minkä väristen lasien läpi asiaa katsoo. Peleistä tehdään yksinoikeuksia, jotta tämän tasoisessa ostossa nyt ylipäätään olisi jotain järkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se minusta hurjaa ole. Microsoft vaan tekee toista ja puhuu toista. Ei Microsoft toki niitä studioita varmasti konsolisotaa lietsoakseen osta, mutta niiden osto kuitenkin aiheuttaa sitä, kun vastakkainasettelu ja "konsolisotiminen somessa" lisääntyy. Puheet ja teot ovat ainakin osin ristiriidassa keskenään, kun toisaalta isoon ääneen tullaan sanomaan "We don't want console wars!" ja seuraavaksi kuitenkin tehdään tekoja, jotka nimenomaan lietsovat sitä.

Siksi suhtaudunkin noihin Microsoftin someiluihin lähinnä naureskellen ja lähinnä ihmettelen niitä, jotka tuollaisille jutuille antavat mitään oikeaa painoarvoa. Kuten sanoin, pr-puheet ovat pr-puheita ja niiden kohdalla vastuu on lähes aina täysin kuulijalla.
Väärin. Konsolisotaa eivät aiheuta konsoleita valmistavat ja myyvät tahot. Konsolisotaa aiheuttavat yksilöt, jotka ovat sisimmässään epävarmoja siitä ovatko tehneet oikean valinnan ostamansa konsolin suhteen. Tätä epävarmuutta pitää purkaa siihen joutavaan taisteluun mikä laite on absoluuttisesti paras. Ja absoluuttisesti parasta konsolia ei edes ole.

Minulle paras konsoli on XSX, mutta myös PS5:ssä ja Nintendo Switchissä on vahvuutensa yksinoikeuspeleissään. Sen takia olen itse päätynyt siihen että omistan nuo kaikki kolme konsolia. Voin silloin hyödyntää kaikkien niiden parhaita ominaisuuksia, eikä minun tarvitse potea epävarmuutta minkään niiden omistamisen osalta, vaikka niissä jokaisessa on myös puutteensa.
En omista edes sielua mutta eikö parempi myyntiluku meinaa sitä että niitä pelaajia riittää enemmän myös vähemmän suosittuun moninpeliin?
Periaatteessa noin. Mutta ei tuokaan mikään automaatio aina ole. Pelaajakannan pelaajaprofiilien jakauma siihen myös loppujen lopuksi vaikuttaa paljon, miten sitä peliseuraa milläkin konsolilla löytyy missäkin pelissä. Ja kyllä niitä pelaajia on kaikilla noilla valtakonsoleilla niin paljon, että varsin monien pelien nettipeleihin löytyy suhteellisen hyvin peliseuraa oli kyseessä sitten boxi tai plese.

Itse pelasin esim. viime kesänä sekä Mass Effect 3:n että Andromedan moninpelejä Xbone X:llä päivittäin tuntikausia, ja peliseuraa löytyi lähes välittömästi melkein jokaisella hakukerralla. Aika vanhoista peleistä on kuitenkin kyse - erityisesti ME 3:n kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
En omista edes sielua mutta eikö parempi myyntiluku meinaa sitä että niitä pelaajia riittää enemmän myös vähemmän suosittuun moninpeliin?
Ei välttämättä, jos peli ei mene kaupaksi eniten myyvällä laitteella, mutta joku free-to-play peli voikin olla sitten eri asia.

PS: Mihis vois sielun myydä, kun tuntuu olevan turhan panttina :D
 
Oli mainospuhetta, pisteiden kalastelua, myyntikikka tai ihan mitä tahansa niin eikö tuo myös ole ihan totta? Tärkeintä on, että pelaaminen on kivaa, teki sen millä laitteella tahansa.

Ja päivän paras vitsi, että myynnit on jokin mittari siitä miten kukin kokee sen mikä on hyvää/laadukasta. Aika paljon muitakin syitä hyville myynneille, kun se, että on kiistatta parempi laite.

Kaikki kolme konsolia omistan ja kaikilla kolmella tulee myös pelailtua ja nautittua pelaamisesta tasaisen paljon. XSX on noista omaan makuun laitteena paras helposti, Sonyllä on kahdesta tehokoneesta parhaat yksinoikeudet (ainakin vielä) ja Nintendo on mukava valopilkku joka menee omia teitään ja tekee jotain erilaista muihin nähden sekä omaa huikeita yksinoikeuksia mutta vähemmässä määrin, kun Sonyllä (tosin ovat myös sitten kertalaakia parempiakin, sillon harvoin, kun niitä julkaistaan).

Mutta alkaahan tämä olla aika väsynyttä vääntöä naurettavista asioista. On sinisoturia, vihersoturia ja kaikilla on olevinaan se faktatieto asioista ja tuumaakaan ei voi antaa myönnytyksiä mihinkään suuntaan. Onneksi on molemmat konsolit niin saa nauttia molempien hyvistä puolista.
 
Oli mainospuhetta, pisteiden kalastelua, myyntikikka tai ihan mitä tahansa niin eikö tuo myös ole ihan totta? Tärkeintä on, että pelaaminen on kivaa, teki sen millä laitteella tahansa.
Varmaan turvallisempaa olisi vain sanoa "gaming is nice no matter where you play" sen sijaan, että noteerataan ne idiootit kommenttiosiossa jotka huutelevat "PlayStation is better". Miksi edes antaa heille huomiota ellei tarkoituksena ole hieman heittää piikkiä toiseen leiriin.

Onhan se vähän outoa kuinka usein Xbox mainitsee pleikkaria twitterillään, mutta aika vähän itse pleikkari heitä. Pistänyt tämän huomiolle itse.
 
Itse seuraan Twitterissä Xboxin virallisia tilejä ja muutamia epävirallisia. PS5 is better -viestien kirjoittelijat pistän suoraan ignoreen ja lista on jo todella pitkä.
Sellaisen huomion olen tehnyt että osa noiden viestien kirjoittelijoista ovat ihan kunnon full hd trolleja, nimittäin samat tyypit käyvät postaamassa Playstationin twiitteihin Xbox is better -viestejä. :D
 
Niin mutta ei Microsoft varsinaisesti halua konsolisotia. Tuskin kukaan haluaa, mutta studioita ostetaan, jotta ihmiset ostaisivat Xboxeja, tilaisivat Game Passia ja ostaisivat pelejä. Konsolisota on sivutuote, jonka fanipojat ja -tytöt aiheuttavat perustuen Microsoftin ja miksei myös Sonyn tekemisiin.

Bethesda oli myynnissä ja Microsoft osti sen parantaakseen omaa peliportfoliotaan. Konsolisodan tästä tekee se, että fanit joko riemastuivat tai vihastuivat riippuen siitä minkä väristen lasien läpi asiaa katsoo. Peleistä tehdään yksinoikeuksia, jotta tämän tasoisessa ostossa nyt ylipäätään olisi jotain järkeä.
Ihan takuulla Microsoft firmana haluaa sotia. Sen eväät ei vaan toistaiseksi ole riittäneet mutta yritystä on päästä nokittamaan. Nyt puhutaan vain höpöjä ja samalla taustalla ostellaan firmoja itselleen yrittäen kahmia kilpailijalta pelejä pois. Ihan turha kenenkään tulla sanomaan etteikö tällekin firmalle ole tavoitteena olla se kukkulan kuningas ja tähän saakka japanilaiskaksikko on ollut kantona kaskessa kaikissa sukupolvissa.
En omista edes sielua mutta eikö parempi myyntiluku meinaa sitä että niitä pelaajia riittää enemmän myös vähemmän suosittuun moninpeliin?
Niin voisi olettaa.
Onhan se vähän outoa kuinka usein Xbox mainitsee pleikkaria twitterillään, mutta aika vähän itse pleikkari heitä. Pistänyt tämän huomiolle itse.
Jep.
Itse seuraan Twitterissä Xboxin virallisia tilejä ja muutamia epävirallisia. PS5 is better -viestien kirjoittelijat pistän suoraan ignoreen ja lista on jo todella pitkä.
Sellaisen huomion olen tehnyt että osa noiden viestien kirjoittelijoista ovat ihan kunnon full hd trolleja, nimittäin samat tyypit käyvät postaamassa Playstationin twiitteihin Xbox is better -viestejä. :D
Miksi noita yleensä pitää seurailla niin vakavalla mielellä? Samaa huuteluahan se on molemminpuolin vaikka DF videoissa. Aika paljon saa ignorea tarjoilla jos kaikissa epämieluisissa kommenteissa tuollaiset menee oman ihon alle.
 
Ihan takuulla Microsoft firmana haluaa sotia. Sen eväät ei vaan toistaiseksi ole riittäneet mutta yritystä on päästä nokittamaan. Nyt puhutaan vain höpöjä ja samalla taustalla ostellaan firmoja itselleen yrittäen kahmia kilpailijalta pelejä pois. Ihan turha kenenkään tulla sanomaan etteikö tällekin firmalle ole tavoitteena olla se kukkulan kuningas ja tähän saakka japanilaiskaksikko on ollut kantona kaskessa kaikissa sukupolvissa.

Niin voisi olettaa.

Jep.

Miksi noita yleensä pitää seurailla niin vakavalla mielellä? Samaa huuteluahan se on molemminpuolin vaikka DF videoissa. Aika paljon saa ignorea tarjoilla jos kaikissa epämieluisissa kommenteissa menee oman ihon alle.
Sitä kutsutaan ihan normaaliksi bisnekseksi ja kilpailuksi firmojen välillä. Konsolisodat ovat sitten ihan oma juttunsa epävarmojen fanittajien kiukkuillessa toisilleen ja paikkaillessa sitä vain yhden konsolin hankinnan epävarmuudesta kolhun saanutta egoaan.
 
Konsolisodat ovat sitten ihan oma juttunsa epävarmojen fanittajien kiukkuillessa toisilleen ja paikkaillessa sitä vain yhden konsolin hankinnan epävarmuudesta kolhun saanutta egoaan.
Ja toinen oma juttunsa ovat sellaiset sankarit, jotka ovat ostaneet, ainakin omien sanojensa mukaan, kaikki saatavilla olevat laitteet. Tosin niistä yhtä hehkutetaan maasta taivaisiin, melkein jopa mainospuheismaisesti, ja toisesta löytyy tarvittaessa vaikka jokaiseen viestiin jotain negatiivista tai pahaa sanottavaa...

Lievästi sanottuna ahdistavaa luettavaa tuollainen lokerointi ja epävarmaksi yleistäminen, kun joku nyt vain on päättänyt, että yksi konsoli riittää omaan talouteen, mutta haluaa silti käydä laajasti keskustelua alasta. Varsinkin, kun omat kirjoituksesi ovat lähes poikkeuksetta Xboxin ylistämistä ja vastaavasti Playstationin vähättelyä.
 
Ja toinen oma juttunsa ovat sellaiset sankarit, jotka ovat ostaneet, ainakin omien sanojensa mukaan, kaikki saatavilla olevat laitteet. Tosin niistä yhtä hehkutetaan maasta taivaisiin, melkein jopa mainospuheismaisesti, ja toisesta löytyy tarvittaessa vaikka jokaiseen viestiin jotain negatiivista tai pahaa sanottavaa...
Tuo on tosiaan erikoista :) Varsinkin kun nyt on kaksi samantehoista pelilaitetta niin on huvittavaa lukea kuinka Xbox on ylivoimaisesti parempi. Selkeällä tasoerolla asiassa voisi olla jotain perää mutta tasavertaisilla laitteilla pelivalikoima ratkaisee. PC on sitä varten jos haluaa nauttia multiplattarien pelaamisesta omalla selvästi korkeammalla laatutasollaan.
Lievästi sanottuna ahdistavaa luettavaa tuollainen lokerointi ja epävarmaksi yleistäminen, kun joku nyt vain on päättänyt, että yksi konsoli riittää omaan talouteen, mutta haluaa silti käydä laajasti keskustelua alasta. Varsinkin, kun omat kirjoituksesi ovat lähes poikkeuksetta Xboxin ylistämistä ja vastaavasti Playstationin vähättelyä.
No ei näitä pidä ottaa liian tosissaan. Oman ihon alle ei pääse tuollaiset henkilöön menevät heitot vaan lähinnä sääliä aiheuttaa tuollaisten kirjoittajaa kohtaan. Aina kannattaisi lukea ajatuksella omat kirjoituksensa ennenkuin napsauttaa sitä lähetä nappia.
 
Ja toinen oma juttunsa ovat sellaiset sankarit, jotka ovat ostaneet, ainakin omien sanojensa mukaan, kaikki saatavilla olevat laitteet. Tosin niistä yhtä hehkutetaan maasta taivaisiin, melkein jopa mainospuheismaisesti, ja toisesta löytyy tarvittaessa vaikka jokaiseen viestiin jotain negatiivista tai pahaa sanottavaa...
Aika tökeröä yrittää vihjailla, että olisin valehdellut omistamistani konsoleista. Sitähän tuossa teet sinänsä törkeästi ja häpeilemättömästi. Riittää kuitenkin, että menet tarkistamaan tuon viestini jälkeen näkyvän linkin sivustolle, joka pitää koosteita sinne ilmoittamistaan konsoleista niiden trophyista ja achievementeistä. Sieltä näet, että ihan muutama trophy sieltä löytyy minulle enemmän pleikkareille kuin Xboxille achievementtejä. Switchinkin toki omistan ja myös kaikki valmistetut aikaisemmat pleikkarit. Niiden osalta joudut nyt kai vaan luottamaan sitten sanaani, kun niistä ei trophyjä löydy ennen PS3-aikaa. Ja ihan sama minulle joka tapauksessa niiden osalta uskotko vai et.

Toki olen myöntänyt PS5:n olevan yhdessä asiassa jonkin verran parempi kuin XSX, ja sehän on yksinoikeuspelit. Niin kauan, kuin niitä riittävästi löytyy pleikkarille, niin haluan toki konsolin omistaa, vaikka en pidäkään sen suunnittelusta monenkaan asian kohdalla. En myöskään pidä siitä suuntauksesta, joka Sonyn bisneksessä on ollut nähtävissä PS4:n valta-aseman saavuttamisen jälkeen. Heille on tällä hetkellä voiton maksimointi tärkeämpää kuin aito asiakasystävällisyys. Se näkyy ikävällä tavalla konsolin käyttiksen ja hardwaren ratkaisuiden suunnittelussa, ja se näkyy myös järkyttävän huonosti järjestetyssä ja epäystävällisessä asiakaspalvelussa.

Olen erittäin vaativa asiakaspalvelun suhteen käytännössä asiassa kuin asiassa, ja kun havaitsen edellä mainitsemani kaltaista toimintaa jollakin firmalla, niin reagoin kyllä siihen varsin herkästi. Sillä ei ole merkitystä, vaikka olisinkin ollut firman uskollinen ja tyytyväinen asiakas pitkään jo aiemmin, mikäli alkavat kuluttajaa aliarvioivalle linjalle lähteä. Voin myös taata, että käännän samalla tavalla kelkkani Microsoftin suhteen, mikäli lähtevät samankaltaista linjaa selvästi vetämään kuin Sony. Tällä hetkellä tilanne ei kuitenkaan sellainen ole, ja arvostan erittäin paljon sitä linjaa millä Microsoft vetää tuota konsolibisnestään. Kaikki voi toki muuttua piankin - itse en ainakaan pidä asetelman tällaisena pysymistä pitkän päälle varmana.
 
Viimeksi muokattu:
Ja toinen oma juttunsa ovat sellaiset sankarit, jotka ovat ostaneet, ainakin omien sanojensa mukaan, kaikki saatavilla olevat laitteet. Tosin niistä yhtä hehkutetaan maasta taivaisiin, melkein jopa mainospuheismaisesti, ja toisesta löytyy tarvittaessa vaikka jokaiseen viestiin jotain negatiivista tai pahaa sanottavaa...

Lievästi sanottuna ahdistavaa luettavaa tuollainen lokerointi ja epävarmaksi yleistäminen, kun joku nyt vain on päättänyt, että yksi konsoli riittää omaan talouteen, mutta haluaa silti käydä laajasti keskustelua alasta. Varsinkin, kun omat kirjoituksesi ovat lähes poikkeuksetta Xboxin ylistämistä ja vastaavasti Playstationin vähättelyä.
Ei se ole silloin mitään laajaa keskustelua, jos on kokemusta vain yhden konsolin käytöstä Ja kuitenkin vertailee eri konsoleita ja kehuu sitä ainoaa omistamaansa parhaaksi. Suorastaan nauratti tuo kommenttisi laajasta keskustelusta…
 
Rauha. Molemmat hyviä laitteita ja firmoja, löytyy vahvuuksia ja heikkouksia eri asioista. Sitten on vielä makuerot. Tällä hetkellä on aika turhaa jauhaa kumpi on parempi, koska erot ovat niin pieniä.

Ja vanhat alustat Switch, PS4, XOne ja PC jyräävät edelleen. Mobiili puolestaan on sitten ihan saatanasta, paholaisen luoma! ;)
 
Rauha. Molemmat hyviä laitteita ja firmoja, löytyy vahvuuksia ja heikkouksia eri asioista. Sitten on vielä makuerot. Tällä hetkellä on aika turhaa jauhaa kumpi on parempi, koska erot ovat niin pieniä.

Ja vanhat alustat Switch, PS4, XOne ja PC jyräävät edelleen. Mobiili puolestaan on sitten ihan saatanasta, paholaisen luoma! ;)
Iso peukku mobiilin saatanallisuudesta! ;):D
 
Toki olen myöntänyt PS5:n olevan yhdessä asiassa jonkin verran parempi kuin XSX, ja sehän on yksinoikeuspelit. Niin kauan, kuin niitä riittävästi löytyy pleikkarille, niin haluan toki konsolin omistaa, vaikka en pidäkään sen suunnittelusta monenkaan asian kohdalla. En myöskään pidä siitä suuntauksesta, joka Sonyn bisneksessä on ollut nähtävissä PS4:n valta-aseman saavuttamisen jälkeen. Heille on tällä hetkellä voiton maksimointi tärkeämpää kuin aito asiakasystävällisyys. Se näkyy ikävällä tavalla konsolin käyttiksen ja hardwaren ratkaisuiden suunnittelussa, ja se näkyy myös järkyttävän huonosti järjestetyssä ja epäystävällisessä asiakaspalvelussa. Ilen erittäin vaativa asiakaspalvelun suhteen, ja kun havaitsen edellä mainitsemani kaltaista toimintaa jollakin firmalla, niin reagoin kyllä siihen varsin herkästi. Sillä ei ole merkitystä, vaikka olisiniin ollut firman uskollinen ja tyytyväinen asiakas pitkään jo aiemmin, mikäli alkavat kuluttajaa aliarvioivan linjalle lähteä. Voin myös taata, että käännän samalla tavalla kelkkani Microsoftille, mikäli lähtevät samankaltaista linjaa selvästi vetämään kuin Sony. Tällä hetkellä tilanne ei kuitenkaan sellainen ole, ja arvostan erittäin paljon sitä linjaa millä Microsoft vetää tuota konsolibisnestään. Kaikki voi toki muuttua piankin - itse en ainakaan pidä asetelman tällaisena pysymistä pitkän päälle varmana.
Miksi koet PS4 valta-aseman noin ikäväksi? Sony oli valta-asemassa sukupolvissa 1 ja erityisesti 2. Oliko silloinkin Sonyn suuntauksessa valittamista? Entä mikä on tässä asiakasystävällisyydessä vikana? En ole sen enempää Sonyn kuin MS kanssa asioinut mutta Steamistä on hyviä kokemuksia.

Tottakai firmat haluavat tehdä voittoa. Niin se MS myös haluaa. Sonyn osalta en kyllä keksi yhtäkään syytä missä se olisi rapauttanut jotain osa-aluetta ahneuksissaan.

Sony muutti käyttöjärjestelmää uudenlaiseksi. Aina löytyy valittajia teki niin tai näin. Mielestäni nykyilme on selkeä kunhan tottui kahden valikon tyyliin. Alkuun meinasi unohtua pitikö painaa pitkään vain lyhyesti. Säädöt ovat selkeitä ja sieltä löytyy ne ohjaimen säädötkin josta sinulle mainitsin aiemmin.

Minä arvostan sitä, että pelikonsolin valmistaja tuottaa minulle loistavaa pelattavaa. Bonuksena sitten näitä teknisiä innovaatioita kuten SSD ja DualSense. Helpointahan olisi jos kaiken saisi pc raudalle niin graafisesti ja pelillisesti ei tarvitsisi tinkiä mistään mutta näin tuskin koskaan tulee olemaan.
 
Sony oli valta-asemassa sukupolvissa 1 ja erityisesti 2.
Sony oli ensimmäisen kerran mukana konsolillaan sukupolvessa numero 5.

Sinällään Sonyn suuntauksessa ei ole missään sukupolvessa ollut suurta vikaa, mutta ei toisaalta omaan makuun kovin paljon hurrattavaakaan. Laite ei ole kiinnostanut samalla tavoin kuin Xboxit tai edes Nintendon konsolit. Tässäpä se juuri tulee. Nämä on ihan makuasioita. Kivahan niistä on kiistellä, mutta sen kiistelyn lopputulema on ihan sama kuin kiistelyn aloitus. Tuskin nimittäin kukaan omia mieltymyksiään mihinkään muuttaa, vaikka joku foorumilla sanoisi mitä tahansa.

Siksipä tämän ketjun keskustelut harvoin johtavat yhtään mihinkään. :D
 
En myöskään pidä siitä suuntauksesta, joka Sonyn bisneksessä on ollut nähtävissä PS4:n valta-aseman saavuttamisen jälkeen. Heille on tällä hetkellä voiton maksimointi tärkeämpää kuin aito asiakasystävällisyys. Se näkyy ikävällä tavalla konsolin käyttiksen ja hardwaren ratkaisuiden suunnittelussa, ja se näkyy myös järkyttävän huonosti järjestetyssä ja epäystävällisessä asiakaspalvelussa.
Käyttöjärjestelmä toki vaatii vielä päivittämistä, mutta Sony ei olekaan softafirma, vaan laitevalmistaja. Hardwaresta valittamista en sitten taas ymmärrä yhtään. Toki (viihde)-elektroniikassa tulee aina vastaan jokunen ennen aikojaan hajoava yksilö, mutta se nyt ei olekaan varmaan se pointti tässä. Ilmeisesti Playstation 5 sisältää jonkin laitepuolen ratkaisun, mistä juuri sinä et satu tykkäämään ja siitä nyt sitten nostetaan hemmetinmoinen meteli. Se SSD-laajennuspaikka avataan kyllä käyttöön sitten, kun sen aika on.

Ikävä kuulla, että sinulle on asiakaspalvelussa sattunut huonompi tuuri. Itse olen joutunut kertaalleen olemaan Sonyn asiakaspalveluun yhteydessä vuoden 2007 jälkeen, kun uudessa ostamassani pelissä mukana ollut lisämateriaalikoodi ei kelvannut Storeen, vaan softa valitti, että se olisi jo käytetty. Sain muutamassa minuutissa puhelulinjan aukeamisesta uuden ja toimivan koodin. Eli ei valittelemisia sen suhteen. Muutenkin olen asiakaspalvelua tarvitessani huomannut, että rauhallinen ja asiallinen lähestymistapa auttaa ja isoin virhe on alkaa linjan toisessa päässä olevalle asiakaspalvelijalle meuhkaamaan. Yleensä silloin saatu palvelu on parempaa. Ja ei, en nyt väitä tai oleta, että olisit meuhkannut, vaan kunhan totesin yleisellä tasolla, että saatu palvelu on yleensä parempaa, kun esittää asiansa rauhallisesti.

Kun nyt otit esille tuon softan ja käyttöjärjestelmän, niin toteanpa nyt tähän vielä loppuun, että Microsoft on tuottanut jos jonkinlaista softaa jo vuosikymmeniä, joten siltä pohjalta oli todella ikävän yllättävää luettavaa tuossa pari sivua takaperin, kun Game Passin PC-puolen ongelmia listailtiin tuossa. Niin paljon kuin olen saanut lukea ylistystä kyseisestä palvelusta ja sitten tulee vastaan tuollaista...Melkoista "voittojen maksimointia" ja "asiakastyytyväisyyden laiminlyöntiä" tuollaiset purkkaviritelmät voisi joku sanoa...

Ei se ole silloin mitään laajaa keskustelua, jos on kokemusta vain yhden konsolin käytöstä Ja kuitenkin vertailee eri konsoleita ja kehuu sitä ainoaa omistamaansa parhaaksi. Suorastaan nauratti tuo kommenttisi laajasta keskustelusta…
Pelialaan liittyvät keskustelut nyt ovat aika paljon muutakin kuin pelkkää laitteen P ja X vertailua keskenään. Käyn keskustelua monissa erityyppisissä ketjuissa, joista osa liittyy laitteisiin, osa peleihin, osa palveluihin jne. Kehun kyllä omaa valintaani, kun sille tulee sopiva hetki. Lisäksi otan kiinni kritiikkiin, kun sen aika on.

Lisäksi en ole tainnut väittää omaa suosikkiani ehdottomasti parhaaksi, vaan todennut, että se sopii itselleni parhaiten ja täydellisesti monistakin eri syistä. Sen kyllä muistan, että olen sanonut moneen eri kertaan, että kukin saa toki pelata pelinsä juuri sillä laitteella, jolla haluaa.
 
Ylös Bottom