Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Kyllä tuossa on tainnut smooth turning olla alusta asti, voin olla väärässäkin. Edelleenkään toista movea ei käytössä mikä on käsittämätöntä kun ottaa huomioon että navi controller on. Keneltä tuo löytyy ihan oikeasti. Dualshockin voi ottaa vasempaan käteen, ohjata tatilla ja oikeassa kädessä move. Tämä on taas ihan oikeasti että mitähän v*ttua. No dualshockilla ehkä nyt pystyy jo normaalisti pelaamaan tätä, kai?
Itse valitsen aina movet dualshockin sijaan vr-peleissä nykyään. Omat kädet pelissä mukana lisää immersiota niin paljon. Ovat nyt kuitenkin päivittäneet tuota ohjaussysteemiä valitusten takia että ehkä se toinenkin move tulee sieltä. Ennen sitä ei kyllä lähde ostoon näillä eväillä. Peli kyllä kiinnostaa, sen verran tuota on kehuttu, taistelusysteemi dark soulsmainen vaikkakin suht yksinkertainen. Grafiikka parasta vr:ää ja musiikit huikeat. Tämä siis mitä lukenut pelaajien kommentteja


Just tuli golem pelattua läpi ja hyvin tuota pelasi ds+move kombolla. Istuen kun kuitenkin pelasin niin siinähän se ohjain lepää reiden päällä.
Arvosteluiden perusteella olin varma, että tämä vetää hermot kireälle sillä mä olen aika paska lukemaan vihollisten liikkeitä hyökkäysten suhteen ihan joka pelissä ja tämän kohdalla oikein korostettiin sitä kuinka paljon tässä tulee kuolemaan.
Pituudeksikin on sanottu 8-10 tuntia joten olin taas ihmeissäni kun taisin kuolla vain kuudesti ja aikaa meni hiukan alle viis tuntia.
Tuon jälkeen palasin kyllä vielä tutkimaan kaupunkia ja keräilemään kamaa.

Tarina valitettavasti loppui taas sellaiseen "jatkoa odotellessa" lopetukseen ja olen aika varma ettei sille jatkoa saada.
Varsinkin vr devaajien kannattaisi oikeasti muistaa se, että ensivaikutelman voi tehdä vain kerran ja se ensivaikutelma tämän kohdalla oli paska ohjaus ja 40e hintalappu.
Nythän tämä maksaa 25e ja ohjaus on ihan toimiva.
 
08:52 Xing: Land beyond



Xing on Storessa Plus-tarjouksessa 8€ hintaan, eli -60%, vielä muutaman päivän.

Tykkään kävelysimulaattoreista ja pulmista joten hyvinhän Crossing kelpaa minullekin. Ekan maan perusteella aika leppoisalta kuljeskelulta tuntuu.
 
Eilen oli vuorossa the invisible hours.

"The Invisible Hours is a complex murder mystery playable with or without a VR headset. Players freely explore an intricate web of interwoven stories within a sprawling mansion.
A group of strangers receive a curious invitation from the enigmatic inventor, Nikola Tesla, offering each of them the chance to make amends for their darkest wrongdoings. When the last guest arrives at Tesla’s isolated mansion laboratory, they find him dead – murdered."

Jossain on mainittu termi virtual theatre experience tai jtn vastaavaa joka kyllä kuvaa tätä varsin hyvin sillä pelaaja ei voi vaikuttaa mitenkään tarinan kulkuun eikä pelaaja ole edes hahmo pelissä.
Silti homma pysyy kiinnostavana, koska kaikki tekee omia juttujaan samalla kun seuraat jonkun muun tekemisiä tai keskusteluja.
Jokaisella tuntuu olevan myös jonkinlainen luuranko kaapissa eikä Teslan kuolema todellakaan jää ainoaksi.
Mitään ei kuitenkaan voi missata sillä voit pysäyttää sekä kelata aikaa ihan milloin haluat ja itse siirryinkin vasta sitten seuraavaan chapteriin kun olin nykyisessä seurannut kaikkien tekemiset läpi.
Tuolla tyylillä mulla meni viitisen tuntia.

Teknisellä puolella sitten onkin miinuksia.
Ensinnäkin tarjolla on vain teleporttaus ja klick turning joka ei olisi kovin paha juttu ellei ruutu menisi aina mustaksi kun liikkuu tai kääntyy.
Hahmoja seuratessa tuo häiritsi yllättävän vähän, mutta sitten kun lähdet tutkimaan taloa vaikka kerättävän kaman vuoksi niin pelaaminen on jatkuvaa mustan vilkettä ruudulla josta alkaa tulemaan jo pää kipeäksi.
Jos tätä pelaa telkkarin kautta niin käytössä on vapaa liikkuminen joten miksi tuota ei voitu samalla heittää myös vr puolelle.
Toisaalta myös telkkarin kautta pelatessa on sama fade to black efekti silloin kun "lukitsee" itsensä johonkin hahmoon jolloin sen seuraaminen tapahtuu automaattisesti.
Myös graafinen puoli ansaitsee haukkuja sillä jos hahmot on hiemankin kauempana kamerasta niin ne on sumeita, siis ihan no man's sky tason suttua.

Hintaa tällä on suomi storessa 40e ja jenkeissä 30$ joten ei tarvinnut miettiä kummasta ostaa. Rahakortin ostin play-asiasta joten tälle tuli hintaa 26e.
Vaikka tämä muuten kiinnostava ja hyvä olikin niin ei tämä ihan tuon arvoinen ollut juurikin teknisten ongelmien takia ja joku 22e tuntuisi ihan sopivalta.
Toisaalta hyvin harvassa on ne pelit jotka koen ihan täysin hintansa arvoisiksi.

 
Eilen oli vuorossa the invisible hours.
Itse tykkäsin tästä kovastikkin.
Oli mukava kierrellä ympäri taloa, seurata juonta ja pelissähän vaaditaan platinaan että löytää lisäksi salatun lopun.

Tykkäsin niin paljon että ostin pelin vielä Steamistä Quest2:llekkin ja langattomana peli oli kyllä parempi kun talossa pääsi liikkumaan paremmin. Ehkä grafiikatkin olivat PC:llä paremmat.

Mielestäni parhaita kävelysimulaattorityylisiä pelejä tällä hetkellä mitä löytyy ja hyvinkin alehinnan väärti jos vielä alesta löytää.
 
^Itsekin nappasin tuosta platinan ja sen takia se fade to black efekti alkoi rassaamaankin kun läpäisyn jälkeen aloin etsimään puuttuvia collectibleja ja varmaan yli tunnin jatkuvasti liikuin ympäri taloa ruutu mustana vilkkuen.
 
Sniper Elite VR ilmestyi eilen. Ihan hyviä arvosanoja saanut. 29e tais olla hinta. Täytyy laittaa aseohjain tulille tämän kanssa jossain vaiheessa kunhan helteet vähän hellittää. Ei oikein innosta hikoilla lasien kanssa näillä säillä
 
^ Olen pelannut jo varmaan yli puolet kampanjasta (4 tuntia pelattuna). Ainakin toistaiseksi lähinnä kaks valittamisen aihetta.
Ekana viholliset jotka huomaa sut todella nopeasti. Ei taida kahta sekuntia mennä kun se mittari on täynnä.
Sitten se isompi asia eli joka tehtävästä voi saada kolme tähteä joista yhden saa ihan vaan läpäisystä ja loput kaksi haasteista.
Uudet tehtävät aukeaa tietenkin kun saa tarvittavan määrän tähtiä ja mun mielestä tuo mekaniikka ei sovi mihinkään peliin, koska se pakottaa pelaamaan tietyllä tapaa tai sitten palaamaan vanhoihin kenttiin vaikka haluaisi pelata kampanjaa eteenpäin.

Toistaiseksi ei ole tarvinnut palata takaisin, mutta kyllä sekin aika varmaan vielä koittaa.
Osa noista haasteista on myös aika typeriä kuten "läpäise tehtävä alle 10 minuutissa" joka tarkoittaa lähinnä rushimista rynkyn kanssa.
 
Läpi meni eikä tarvinnut hinkata vanhoja tehtäviä uudestaan kun yritin suorittaa kaikki haasteet aina ekalla kerralla.
Tietenkään niitä 10 minsan haasteita en tehnyt.
Aikaa meni yli 7 tuntia joista kuitenkin iso siivu kahden haasteen kanssa joissa piti vetää tehtävä läpi niin ettei kukaan huomaa.
Noissa tuli aika monta kertaa ladattua checkpoint ja muutaman tapon jälkeen juostua taas takaisin tallentamaan.

Tekis mieli ihan uteliaisuudesta kokeilla kuinka mahdoton se vaikein vaikeustaso on kun pelikin sanoo sen olevan vaan masokisteille.
Pelin loppupuolella sai vielä vaimennetun kiväärinkin niin ei tarttis jatkuvasti odotella, että lentokone lentää ohi tai muuta vastaavaa jos haluaa huomaamatta jonkun ampua.
 
Tänään tuli aloitettua ski jump pro ja sitä tulikin pelattua melkein neljä tuntia joka on aika hyvin sillä mua ei vois mäkihyppy vähempää kiinnostaa.
Tämä oli vaan kaikessa yksinkertaisuudessaan ihan täydellinen peli sniper eliten hiiviskelyn jälkeen.
Continental cup oli melkein kokonaan jatkuvaa turvalleen lentämistä ja lopussa taisin olla sijalla 36 ja yli 300 pojoa ykköstä jäljessä.
Tuon jälkeen tuli ostettua parempaa varustetta ja muutenkin homma alkoi sujumaan paremmin ja world cup tulikin voitettua.
World cup kisojen seassa on myös pari pienempää turnausta ja nämä kaikki muodostaa yhdessä kokonaisen kauden joka kestää n.1.5 tuntia.
Tuon jälkeen voi aloittaa uuden kauden ja kaikki rahat, varusteet ja statsit tietenkin pysyy mukana.

Ainakin vielä hyppy ennätysten saavuttaminen tuntuu suorastaan mahdottomalta sillä mulla on parhaat varusteet ja flying sekä take off statsit myös maksimissa ja vaikka kisat voittaa ihan heittämällä niin mäestä riippuen mulla jää hypyt 15-30 metriä vajaaksi ennätyksestä.
Mikään pakkohan noita ei ole saavuttaa, mutta se oli se joka mua motivoi vetämään kolme kokonaista kautta ja hommaamaan parempaa kamaa.

Dualshockilla tuli pelattua sillä pelkkä ajatus suksien ohjaamisesta käsiä liikuttelemalla tuntuu typerältä enkä mä kyllä muutenkaan olisi jaksanut olla neljää tuntia levittelemässä käsiä v asentoon ja huitomassa ylös sekä alas.
Jos jostain pitää valittaa niin ne on latausajat sillä koska hypyt on ohi lähinnä sekunneissa niin latausruutua saa tuijottaa vähintään yhtä pitkään mitä hypyt kestää.
Kyllä tää mun mielestä sen 11e tarjous hinnan arvoinen on millä tätä on jo useamman kerran myyty.
 
Tänään tuli aloitettua ski jump pro ja sitä tulikin pelattua melkein neljä tuntia joka on aika hyvin sillä mua ei vois mäkihyppy vähempää kiinnostaa.
Tämä oli vaan kaikessa yksinkertaisuudessaan ihan täydellinen peli sniper eliten hiiviskelyn jälkeen.
Continental cup oli melkein kokonaan jatkuvaa turvalleen lentämistä ja lopussa taisin olla sijalla 36 ja yli 300 pojoa ykköstä jäljessä.
Tuon jälkeen tuli ostettua parempaa varustetta ja muutenkin homma alkoi sujumaan paremmin ja world cup tulikin voitettua.
World cup kisojen seassa on myös pari pienempää turnausta ja nämä kaikki muodostaa yhdessä kokonaisen kauden joka kestää n.1.5 tuntia.
Tuon jälkeen voi aloittaa uuden kauden ja kaikki rahat, varusteet ja statsit tietenkin pysyy mukana.

Ainakin vielä hyppy ennätysten saavuttaminen tuntuu suorastaan mahdottomalta sillä mulla on parhaat varusteet ja flying sekä take off statsit myös maksimissa ja vaikka kisat voittaa ihan heittämällä niin mäestä riippuen mulla jää hypyt 15-30 metriä vajaaksi ennätyksestä.
Mikään pakkohan noita ei ole saavuttaa, mutta se oli se joka mua motivoi vetämään kolme kokonaista kautta ja hommaamaan parempaa kamaa.

Dualshockilla tuli pelattua sillä pelkkä ajatus suksien ohjaamisesta käsiä liikuttelemalla tuntuu typerältä enkä mä kyllä muutenkaan olisi jaksanut olla neljää tuntia levittelemässä käsiä v asentoon ja huitomassa ylös sekä alas.
Jos jostain pitää valittaa niin ne on latausajat sillä koska hypyt on ohi lähinnä sekunneissa niin latausruutua saa tuijottaa vähintään yhtä pitkään mitä hypyt kestää.
Kyllä tää mun mielestä sen 11e tarjous hinnan arvoinen on millä tätä on jo useamman kerran myyty.

Vois melkeen hankkia..harvassa on ollu mäkihyppypelit!

Muistanku oli se Ville Könösen Ski Jump International 3..aijai ku oli hyvä!
 
Tuli tehtyä hieman tuhdimpi video.



Sniper elite VR 00:00
1976: Back to midway 04:30
Golem 08:23
Solaris: Offworld combat 11:36
Until you fall 14:32
Hatsune Miku VR / project diva x / future live VR 18:26
Just in time incorporated 22:29
Moss 24:10
Super amaze balls 26:03
Tokyo chronos 27:00
Transtar VR 29:25
Eclipse: Edge of light 30:43
Borderlands 2 VR 32:25
You are being followed 36:07
 
Frackedista tullut demo tarjolle ja samalla on kerrottu julkaisupäivä ja hinta.
Perusversio 25e ja deluxe 30e ja sillä pääsee pelaamaan kolme päivää aikaisemmin ja lisäksi mukana ilmeisesti tulee digitaalista taidekirjaa ja soundtrackia.
PS+ jäsenet saa 10% pois. Julkaisu 20.8.
 
Fracked testattu. Olihan kova. Kaikki todella yksinkertaista, toimivaa ja upeaa. Yksi laadukkaimmista psvr peleistä mitä pelannut. Ja kolahtaa omaan movekapulat/ vapaa liikkuminen/ räiskintä kategoriaan. Pakko-ostos, pitkä kuukausi edessä odottaa julkaisua
 
Olihan tuo Fracked kyllä hyvä. Ainut "vika" oli ainakin itsellä että näkökenttä valui koko ajan enemmän ja enemmän vasemmalle, eli katsetta piti kääntää vasemmalle että näki eteenpäin. Samalla aseella tähtäämisestä ei tullut tietenkään mitään. Resetointi tai uudelleen kalibrointi ei auttanut yhtään. Ainoastaan pelin uudelleen käynnistys palautti näkymän oikein.
 
Nyt on I expect you to die 2 ilmestynyt ennakkotilattavaksi.
Julkaisu 24.8 ja hintaa 24.95e tai 22.45e ps+ jäsenille.
Jos tämä on yhtä laadukas mitä eka niin pakko ostoshan tämä on ja elokuusta tulossa aika kova psvr pelien osalta.
 
Tuli nyt itsekin pelattua frackedin demo ja se suojamekaniikka kyllä toimii hemmetin hienosti.
Aseiden lataaminenkin oli jees vaikka yleensä tällaisissa peleissä alkaa tuollainen manuaali lataus tympimään, mutta tässä onkin tehty fiksu kompromissi jättämällä se lippaan ottaminen taskusta pois kokonaan ja se on suoraan aseen alapuolella joten sen voi nopeasti työntää paikoilleen ja virittää aseen.
Plussaa myös easy tasolla olevasta laser tähtäimestä jonka kanssa on paljon siistimpää pelata tällaisia toimintaleffa tyylisiä pelejä.

Kyllä tästä varmaan menee se deluxe versio ostoon kun hintaa on vain pari euroa enemmän ja viimeksi iron manin kohdalla harmitti kun ostin perus version enkä voinut läpäisyn jälkeen fiilistellä soundtrackia kuuntelemalla.
Valikossa näytti olevan myös valinta jolla ne deluxe version ase skinit saa pois päältä joten jos sen mukana tulee taas jotain rumia kullanvärisiä aseita niin niitä ei ole pakko katsoa.
 
Olihan tuo Fracked kyllä hyvä. Ainut "vika" oli ainakin itsellä että näkökenttä valui koko ajan enemmän ja enemmän vasemmalle, eli katsetta piti kääntää vasemmalle että näki eteenpäin. Samalla aseella tähtäämisestä ei tullut tietenkään mitään. Resetointi tai uudelleen kalibrointi ei auttanut yhtään. Ainoastaan pelin uudelleen käynnistys palautti näkymän oikein.
Tuli pelattua kans demo läpi. Mulla ei ollut kuvan kanssa ongelmaa ja muutenkin toimi tarkasti. Hyvän vaikutuksen teki, vaikka hyppy-nappia vähän kaipailin, menee poikkeuksellisesti heti ostoon.
 
Ylös Bottom