Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

A Plague Tale: Innocence - synkän puhuva seikkailupeli

Tää on kyllä tosi hyvä peli. Tuli tähän tutustuttua kun kaveri oli pelannu tän pelin läpi ja ostin tän sitten Storesta jokin aika sitten alennuksesta. Hiiviskelyä ja miettimistä miten edetä pelissä. Suosittelen kovasti sellaisille, jotka hiiviskelystä ja ongelmanratkaisemisesta tykkäävät. Ilman kaveria olisi multa varmaan tämä peli mennyt ohi.
 
Eikös tämä ole muuten ollut Xbox game Passissa ja sitten EA "mikä se tilaus palvelun nimi taas olikaan"?
Itse tykkäsin tästä vaikkakin lopussa oli kasetti koetuksella mutta alussa oli erityisesti tunnelma kohdillaan.
 
Eikös tämä ole muuten ollut Xbox game Passissa ja sitten EA "mikä se tilaus palvelun nimi taas olikaan"?
Itse tykkäsin tästä vaikkakin lopussa oli kasetti koetuksella mutta alussa oli erityisesti tunnelma kohdillaan.
On edelleen Game Passissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Yllättävän kauan meni itsellä pelata tämä peli ottaen huomioon, että tämänkaltaiset vahvan tarinan ja grafiikan omaavat tunnelmalliset pelit ovat juuri minun makuuni tänä päivänä.

Peli alkoi hyvin ja ensimmäinen puolikas pelistä maistui oikein hyvin. Toki heti alkuun tuli huomattua ettei nyt puhuta hirveän ison budjetin pelistä, kun hahmojen animaatiot ja ääninäyttely oli päähahmoa lukuunottamatta varsin keskinkertaista. Mutta studion koko huomioonottaen peli oli muuten todella hienosti kasattu kasaan joten kenties sitä on turha odottaa Sonyn tarinapeleistä tuttua viimeisen päälle hiottua meininkiä mitä välianimaatioihin ja ääninäyttelyyn tulee. Toki Hellblade on tästä poikkeus kuinka pienelläkin porukalla peli saadaan hiottua todella nätiksi kokonaisuudeksi vaikka miljoonia ei olekaan käytettävissä.

Toisella puolikkaalla peli hieman alkoi menettämään otettaan mitä enemmän juoni tiivistyi ja alkoi avautumaan, mutta tästä huolimatta olihan tämä oikein hyvä peli, etenkin kun otetaan huomioon studion koko.

Mielenkiinnolla odotan studion seuraavaa projektia.
 
Tuli tämäkin pelattua läpi tässä jokin päivä sitten. Edellisen viestin lisäksi alla muutama hyvä puoli pelistä. Tykkäsin kovasti. Jatkoa odotan kovasti.

+ Haastetta pelissä oli sopivasti. Hyvässä tahdissa eteni pelissä vaikka jossain kohdissa oli vähän aikaa jumissa.
+ Melkein kaikki alueet olivat ihan erilaisia
+ Peli oli sopivan pituinen. Pelattavaa riitti hyvin. Olisin kyllä voinut pelata pidempäänkin, koska
rottien hallitseminen oli hauskaa. Sen taidon kanssa peli olisi voinut jatkua pidempään.
 
Ilimasta nekst-ken-versiota tarjolla heinäkuun 6. päivä. Mukana perinteisesti neljää koota, kuuttakytä äfpeeässää ja kolomedeeääntä.

A Plague Tale: Innocence is getting a free upgrade for Xbox Series X|S and PlayStation 5 consoles next month on 6th July, enhancing the game to take advantage of the new console hardware with support for 4K UHD resolutions (not on Series S), 60fps and 3D audio support.

Lähde: The Sixth Axis
 
No niin, onneksi tämäkin on jäänyt backlogiin odottamaan vuoroaan. Melkein pitää nykyään aina tätä virittelyä odottaa, kun tuntuu jatkuvasti osuvan nämä optimoinnit omaan backlogiin.
 
Nyt on PS5 versio testattu ja ei valittamista, pyörii hyvin, näyttää hyvältä ja ohjainta on käytetty hyvin hyödyksi. Chromatic aberration kannattaa laittaa low asetukselle, jos tuon pitää normaalilla niin pelkästään ruudun keskiosa on terävä ja reunat todella suttuiset. Ei tuossa efektissä ole mitään järkeä, peli näyttää suttuiselta tuon kanssa, onneksi tuo low tuntuis poistavan sen kokonaan.
 
Nyt on PS5 versio testattu ja ei valittamista, pyörii hyvin, näyttää hyvältä ja ohjainta on käytetty hyvin hyödyksi. Chromatic aberration kannattaa laittaa low asetukselle, jos tuon pitää normaalilla niin pelkästään ruudun keskiosa on terävä ja reunat todella suttuiset. Ei tuossa efektissä ole mitään järkeä, peli näyttää suttuiselta tuon kanssa, onneksi tuo low tuntuis poistavan sen kokonaan.
Typerää tuossa on myös se että chromatic aberration on oletuksena päällä. Itsekin nopean testin otin ja ihan kivalta tuntuu. Ainoa mikä häiritsi oli HDR:n säätö. Se ois niin paljon helpompaa sillä perinteisellä: tässä ikkunassa on palkki säädä niin että näet sen juuri ja juuri
 
No näköjään muuttuu kuva aika paljon terävämmäksi low-asetuksella. Ihmettelinkin aamulla miksi kuva on niin suttuinen, illalla sitten teidän vinkkien ansiosta pääsi nauttimaan paremmasta kuvasta.

Peli vaikuttaa kyllä hyvältä, varsinkin tarina ja tunnelma. Pelattavuus onneksi toistaiseksi ollut mukavan yksinkertaista ja helppoa, koska se osapuoli ei ihan niin paljon laadulla vakuuta.
 
Olipahan hyvä peli tämä. Hieno tarina ja visuaalisesti näyttävä. Art style toimi. Ääninäyttely ja muukin äänimaailma oli hyvää kautta linjan. Pelimekaniikoiltaan ei mikään top tier, mutta ihan tarpeeksi koukuttavaa ja ajoittain melko haastavaa.

Tuli vedettyä 1000G:kin ja aikaa meni tilaston mukaan 32h. Kerran läpi koittaen etsiä kaiken keräiltävän ja sitten vielä parista Chapteristä erikseen puuttuvat kukat ym. Piti otteessaan alusta loppuun, vaikka alkupuolella meinasi ehkä hetkittäin kiinnostus herpaantua.

Yllätti positiivisesti, semmonen melkeinpä 9/10 omaan makuuni. Tarina ja hahmot jäivät mieleen. Jatko-osan odotus alkoi, toivottavasti tulee pian.

Typerää tuossa on myös se että chromatic aberration on oletuksena päällä.
Jep, tämä kannattaa laittaa low-asetukselle välittömästi.
 
Viimeksi muokattu:
Olipahan hyvä peli tämä. Hieno tarina ja visuaalisesti näyttävä. Art style toimi. Ääninäyttely ja muukin äänimaailma oli hyvää kautta linjan. Pelimekaniikoiltaan ei mikään top tier, mutta ihan tarpeeksi koukuttavaa ja ajoittain melko haastavaa.

Tuli vedettyä 1000G:kin ja aikaa meni tilaston mukaan 32h. Kerran läpi koittaen etsiä kaiken keräiltävän ja sitten vielä parista Chapteristä erikseen puuttuvat kukat ym. Piti otteessaan alusta loppuun, vaikka alkupuolella meinasi ehkä hetkittäin kiinnostus herpaantua.

Yllätti positiivisesti, semmonen melkeinpä 9/10 omaan makuuni. Tarina ja hahmot jäivät mieleen. Jatko-osan odotus alkoi, toivottavasti tulee pian.


Jep, tämä kannattaa laittaa low-asetukselle välittömästi.
Mulla oli toinen kerta, kun yritin tästä innostua, mutta ei vaan onnistu nappaamaan mukaansa ja kesken jäi taas.

Ei vaan oikein nappaa tuo, että pitää sitä
veljeä saattaa kädestä pitäen jatkuvasti, ei vain sovi mulle nämä "saattopelit" ollenkaan :D

Ehkä annan tälle vielä joskus kolmannen mahdollisuuden, mutta tuskin lähiaikoina kuitenkaan.
 
Mulla oli toinen kerta, kun yritin tästä innostua, mutta ei vaan onnistu nappaamaan mukaansa ja kesken jäi taas.

Ei vaan oikein nappaa tuo, että pitää sitä
veljeä saattaa kädestä pitäen jatkuvasti, ei vain sovi mulle nämä "saattopelit" ollenkaan :D

Ehkä annan tälle vielä joskus kolmannen mahdollisuuden, mutta tuskin lähiaikoina kuitenkaan.
Ei noita kohtauksia ollut loppujen lopuksi kovinkaan paljoa. Alussa melko paljon, joka ehkä itelläki vähän söi sitä mielenkiintoa. Loppupuolella niitä oli vähemmän, hyvinkin vähän.

Ja eivät ne muutenkaan paljoa siihen pelaamiseen vaikuttaneet, kun tajusi pitää aina sen Hugon mukana. :D Joka tilanteessa siis pitää vaan kädestä kiinni ja juoksentelee normaalisti. Satunnaiset ikkunoista ja koloista ryömimiset tietty irtoaa se ote, mutta muuten vaan koko ajan kädestä kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoitetaas nyt omatkin mietteet pelistä kun se tuli eilen läpäistyä ja platinoitua.

Graafisesti melko näyttävä stealth-hiippailu...jossa stealth-mekaniikat ei ole kovinkaan hyviä. Putkinäköisten vartijoiden ohi hiippailua hyvin tiukasti rajatuissa kentissä, joissa oikeita reittejä on lähes aina se tasan yksi kappale. Kentät ovat hyvän näköisiä ja visuaaliselta ilmeeltään monipuolisia, mutta aina hyvin ahtaita putkia, joita edetessä ei ole pelkoa eksymisestä. Pulmissa ei mitään valittamista, rotta-mekaniikka oli ihan hauska. Ritsan käyttö taas ei miellyttänyt itseäni, edes pelin loppuun mennessä sen käyttäminen aseena ei tuntunut ensinkään luontevalta ja myönnän, että aika usein kuoleminen johtui siitä että tuli vetäistyä kivi ohi vihollisesta kun autoaimi päätti kohtalaisen randomisti vain irrota kohteestaan. En tiedä oliko vika käyttäjässä, vai oliko ritsalla tähtääminen vaan jotenkin uskomattoman kömpelöä tässä pelissä.

Tarina oli kuitenkin sen verran kiinnostava että jaksoi sen ansiosta pelailla pelin läpi, ja vielä uudelleen pelata pari kenttää että sai platinatrophyyn tarvittavat materiaalit kerättyä. Ihan mielellään tämän koki, mutta ei kyllä mitään lähtemätöntä vaikutusta tehnyt. Mitään uudelleenpeluuarvoa en näe pelillä olevan, itse gameplay oli sen verta keskinkertaista. Jatko-osaa pidän kuitenkin silmällä, potentiaalia löytyy jos gameplay itsessään saadaan hiottua palkitsevammaksi. Jonkinverran nähnyt että ihmiset sanoneet ääninäyttelyä heikoksi, itse pelasin pelin ranskankielisellä ääninäyttelyllä, ja se oli mielestäni ihan hyvä suoritus. On sitä huonomminkin tullut ~15 tuntia käytettyä.

3/5
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom