Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Ascent - Isometristä räiskintää Alienationin tapaan Cyberpunk-ympäristössä

Kovaa tekstiä. Pelissä ei ole syvyyttä. Olen pelannut esim. Nex Machina, niin eikö tämän pelattavuus sitten yllä tuolle tasolle tai ylipäätään suunnittelu, aseet, vihut, kentät? Pelit ovat erilaiset, mutta verrattuna Twin Stick genreen yleisesti.
Tuossahan tuon mietteen viimeistelinsamassa viestissä: ihan sama millä aseella ammut tai mitä erikoishyökkäyksiä käytät. Ei muuta käytännössä pelaamisessa juuri mitään olipa kädessä pistooli tai sarjatuliase.
 

Curve achieved its largest ever opening weekend sales revenue this weekend, generating more than $5million and securing the Number 1 slot in the Steam Global Charts for Neon Giant’s The Ascent, firmly positioning the Indie title as a AAA competitor.

Over 1700 YouTube and Twitch channels have streamed gameplay with over 10m generated views, and 90% of global Tier One publications have covered the cyberpunk themed action roleplaying game which is the first title from Swedish Indie Neon Giant. This has put The Ascent in the Top 10 for PR coverage received on a single day in 2021, on par with and above AAA titles.

The Ascent menestynyt ihan mukavasti kaupallisesti ja peli on muutenkin tuntunut kiinnostavan pelaajia. Hieno suoritus heti debyytissä pieneltä ruotsalaiselta studiolta.

Niin ja tämä 5 miljoonaa on siis ilman Game Passin tuloja.
 
“We have been overwhelmed by the positive response from the community and all our players. As a small team of twelve, creating The Ascent has taken a monumental effort, and we cannot express how grateful we are to everyone who has played the game and given us feedback,” Neon Giant

No tuossa se tuleekin. Yhteisöön on panostettu ja sieltä tulee erittäin positiivista palautetta pelistä. Täytyy hankkia Xbox Series X.
 
Sxs tullut 2 bugia vastaan kerran ei suostunut ampumaan ja kerran en päässyt ovesta. Boxin uudelleen käynnistys korjasi nuo ongelmat.
 
Kannattaako katsoa videota jos haluaa itse löytää aseet? Luin jostain että jo ihan pelin alussa voi löytää super aseita. Eikö se tee pelistä liian helpon?
 
Kannattaako katsoa videota jos haluaa itse löytää aseet? Luin jostain että jo ihan pelin alussa voi löytää super aseita. Eikö se tee pelistä liian helpon?

Eikö ylipäätään kannata pelata ensin pelit itse ja sitten lähteä hifistelemään Youtube-videoilla, mikäli kokee sen tarpeelliseksi?
 
Kannattaako katsoa videota jos haluaa itse löytää aseet? Luin jostain että jo ihan pelin alussa voi löytää super aseita. Eikö se tee pelistä liian helpon?
Ei kannata katsoa jos haluaa ne itse löytää ja tottakai ominavuin ne on hienointa keräillä. Laitoin videot kun oli just siinä aikasemmin oli puhetta et aseissa ei ole mitään vaihtelua. Olisin toki voinut mainita et videoilla myös näytetään miten ne saa et sori siitä.
 
Siis hyvä että laitoit videot. Kysyin aikaisemmin sitä onko täällä Twin Stick Shooter pelaajia? Jos esim. Nex Machina tuttu niin siinä kaikki aseet ovat erilaisia, vaikka peli onkin hyvin yksinkertainen. Jossain arvostelussa luki että The Ascentin aseissa ei olisi mitään eroa, joka on todella vaikea uskoa.

Toivon että pelaaminen olisi koukuttavaa. Pelattavuus eli nämä taistelut. Jos aseissa ei ole mitään eroa niin se yllättää.

"Gameplay becomes tedious quickly, the combat is average at best and I can't see myself going beyond a few hours without getting bored." Metacritics

tedious eli pitkäveteinen. Pelaaminen ei ole hauskaa? Taistelut. Hyvin vaikea lukea tällaista koska videoiden perusteella saa eri käsityksen. Haluaisin siksi kuulla teidän omia arvioita pelistä. Pelattavuus, aseet, jne.
 
Itse olen tykännyt näistä asioista: sujuva pelattavuus, tunnelma, grafiikka, pelin maailma. näistä täys 10. Toki pelissä vois olla kaikkea enemmän endgamee, syvyyttä jne. Et ei tästä saa 1000 tunnin peliä, mut eipä devaajat ole mitään tälläsiä lupailleetkaan. Peliä on taidettu medioissa arvostella kuin AAA pelejä, kyseessä on kuitenkin indie peli eli 12 devajaa niin focus on varmaan jouduttu painottaan vain tiettyihin asiohin. Tämän takia arvostelut hyppii täysin surkeesta mahtavuuteen.
 
Onko kukaan saanut täyteen jo 50-100 tuntia? Mitä fiiliksiä tullut vastaan? PC vai XSX?
Tuossa jo todettiinkin, että harvassa ovat varmasti yli 50 tuntia kyseistä peliä pelanneet. En usko myöskään, että sillä on sinänsä juurikaan väliä kummalla pelin pelaa, PC:llä vai XSX:llä. Varmaan sen mukaan kummalla ylipäätään pelaa mieluummin yleensä.
 
Pelaan pelin usein moneen kertaan läpi ja kerään kaiken eli suoritan pelin 100 %. Ero voi olla suurikin PC:n ja XSX välillä? Etenkin jos Game Pass tilaus.
 
Pelaan pelin usein moneen kertaan läpi ja kerään kaiken eli suoritan pelin 100 %. Ero voi olla suurikin PC:n ja XSX välillä? Etenkin jos Game Pass tilaus.
Voit pelata pelin monta kertaa läpi, mutta jos läpipeluu on sen 11 tuntia, niin aika antaumuksella täytyy tykätä pelistä että sitä jaksaa pelata 50 tuntia, saatika 100 tuntia.

Game Pass -tilaus ei muuta peliä millään tavalla. Ainoastaan Microsoft Storen ja Steam version välillä taisi olla jotain asetuksellisia eroja. Joskin ilmeisesti jotain sellaisia, jotka paikkaillaan päivityksillä.

XSX ja PC version erot rippuu siitä kuinka tehokas PC peliä pyörittää. On siellä grafiikka-asetuksia valittavana, joten PC versiosta saa kyllä nätimmän näköisen, jos on tehokasta rautaa alla. Mitään pelillisiä tai sisällöllisiä eroja ei kuitenkaan ole.
 
Käsittääkseni The Ascent PC-version Game Pass peli on rikki?
No kyllä minä ainakin ihan hyvin olen pystynyt sitä versiota pelaamaan.

Sieltä puuttuu/puuttui Ray tracing ja DLSS asetusvaihtoehdot, jotka kehittäjä on jo luvannut korjata, jotta versiossa on kaikki samat asetukset kuin Steam vastaavassa.

Mitenkään rikki se ei siis ole, etteikö sitä voisi pelata.
 
Ensimmäinen iso päivitys on saapunut, ja nyt on korjattujen bugien lisäksi RT:tä, DLSS:ää ja muita lyhenteitä myös Game Pass -versiossa.

Platform Parity

Ray Tracing is now available to Players on the Windows Store.

Stability

Fixes to improve performance in DX12, also with Ray Tracing.

Note to Players: on first running of the update, there will be a 20-25 second ‘stall’ on loading to Main Menu to allow some caching to happen before you play. This is a one time event.

Improved loading in of NPCs

CPU performance mode for lower-end PCs

Numerous instances of ‘one time’ crashes have been fixed in both Single Player & Coop on ALL Platforms. (some other instances remain, we are working hard to resolve these for the next update).

Local Coop fixes where Player 1 and Player 2 have controller focus issues on certain menus.

Numerous other crash-fixes have been made to improve the stability of both local and online Coop, including fixes when disconnecting controllers, issues when 3 Players start a new game, and fixes when the internet connection becomes unstable.

Fixed an issue where in certain circumstances a black screen would appear at the end of Mission 12.

Fixed an issue where sometimes it takes too long to return to the Main Menu after gameplay.

Fixed issues where Area loading is slower for the Client joining the game after the Host is using the Taxi.

Fixed some Weapon replication issues in Online Coop.

Fixed some issues around cross Platform hot-joining where Clients had trouble connecting to the Host

Save progress

Introduced a new system to circumvent situations where save files could become corrupted.

Fixes to situations in Coop where the Host leaving the game could cause the Client to lose progress.

Fixes to situations in Coop where Players may experience progression blockers in certain situations.

Fixed the issue where a Client's items would unequip after a Host disconnects.

Fixed an issue where a Client may lose connection when hot-joining a game in progress.

Gameplay

Fixed an Achievement issue where you could unlock Main Mission and Side Mission under incorrect conditions.

Fixed an issue where the mission objective during ‘Go To Grinder’ in Mission 2 would not update.

The issue where multiple bosses could spawn has been fixed. e.g. Papa Feral, Megarachnoid (Spider Boss), Gun-Dolph.

Fixed the Casino Courier Side Missions 1 - 5 where you could sometimes be unable to proceed due to missing NPCs.

Fixed the custom camera for ‘Dark Horse’ Side Mission.

Fixed the custom camera for Bartender in Stimtown.

Fixed the situation where sometimes ‘Dark Horse’ could not be completed due to the NPC remaining in a frightened state.

Fixed an issue where the Volatile Augmentation when used on neutrals had no effect.

Fixed an issue where the Siege Mech in the Prison could respawn after a Player died.

Fixed the issue where the Snooze Dealer’s Journal map icon was a white square.

Fixed damage scaling on the Pocket Mech minigun to make it more powerful as you level up.

Allows the use of certain augmentations while rolling.

Balanced cost/cooldown/efficiency of Life Transfer, Neutron Beam and Overclock

Translation

Lots of fixes have been made to address instances where English would appear instead of the correct language.

Further work is continuing to improve the quality of the translations as well as further general bug fixes.

Fixed an issue in Japanese where text overlapped in the intro cut-scene.


Assorted other fixes

Fixed an issue where the death-screen replaced the SFX & VO after defeating the Megarachnoid.

Fixed an issue where sometimes in Dreamworld, shooting SFX without enemies being present could be heard.

Cyberdeck visible in Journal

News now plays in the Taxi

Film Grain toggle added to the Graphics menu

Fixed the Dismemberer shooting SFX that could be missing for Clients.

Fixed previews for Auto Turret and Pocket Mech in Vendors.

Fixed Cluster 13’s Metrolink entrances collision box.

Various UI fixes.

Lähde: Curve Digital
 
Ylös Bottom