Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Ei ainakaan minun pelaamani Halot ole Destinyä olleet.

Olen pitkän linjan Halo-pelaaja. 20 vuotta sitten julkaistu 1.peli on uniikki klassikko joka muutti videopelimaailmaa ja myi konsoleita. Silloin Xbox-konsolia. Minulla oli liman vihreä, läpinäkyvä Xbox.

Jos muistelette kuinka hienosti peli oli suunniteltu. Oli 2 asettta ja naatit. Ihmisten ja muukalaisten aseet erottuivat selkeästi toisistaan. Vihut oli jaettu karkeasti luokkiin. Covenant - Liitto:

Tykinruokaa: Unggoy (Grunts)

Kovia porukassa kun heitä johdetaan, mutta auta armias kun johtaja liiskataan niin Grunttien todellinen luonne tuli esiin. Paettiin taistelusta samantien. "He is heeeeerrrrrr..." "waaaa..." "bum, bum, bum..." Kyllä, hän on täällä ja vielä hetki sitten tekin olitte.

Tukijoukot: Kig-Yar (Jackals)

Shakaalit olivat ekassa Halossa äärimmäisen kiinnostava laji niin ikään. Oli energiakilpi, jolloin joudut osumaan tiettyyn kohtaan jos haluat saada osumia, taikka tuhoat ensin energiakilven ja sitten vihun. Shakaaleilla oli energia-aseita mutta myös snipuja. He taistelivat vähän kaumpaa tai sniputtivat todella kaukaa. Tukivat muita joukkoja taistelussa ja pyrkivät suojelemaan johtajaa.

Johtajat: Sangheili (Elites)

Sinisent Elite muukalaiset olivat jo vähän kovempi pala, etenkin johtaessaan suurempaa laumaa vihuja. 12 grunttia, 6 shakaalia, 1 elite. Nyt pelaajan oli nopeasti mietittävä mikä olisi paras tapa saada johtaja hengiltä. Suoraa hänen kimppuunsa vai nämä muut ensin liiskaksi. Vai jokin muu kymmenistä eri lähestymistavoista. Punainen Elite olikin sitten jo kova pala, 2 sinistä rinnallaan, energiamiekkoja...?

Raskas jalkaväki: Lekgolo (Hunters)

Muukalaisten liitto ei olisi mitään ilman metsästäjiä. Toisessa kädessä kilpi, toisessa ase... ja jos alle jäi niin kyyti oli kylmää. Metsästäjien suurin heikkous oli että he taistelivat itsenäisesti eivätkä kovinkaan usein ryhmänä, jolloin ne olisivat olleet paljon vaarallisimpia.

Tämä 4 eri alien-rodun yhdistelmä oli Halo 1 kantava voima. Siitä teki entistä mielenkiintoisemman se asia että ihmisten puolella oli parhaimmillaan siviilejä: insinöörit, lääkärit sekä Marinet, merijalkaväki, sotilaita... tässä kokonaisuudessa hyökättiin, puolustettiin ja ylipäätään ihmeteltiin ja tutkittiin maailmaa joka muuttui tasosta toiseen. Huom. 20 vuotta sitten.

Ehkä ikimuistoisin pelikokemus mitä tulee 1person peleihin on minulle tämä kun paetaan tuhoutuvasta avaruusaluksesta elikkä 1.tehtävä, josta sitten siirrytään Sormus-planeetalle... eli siinä oli todella sitä tunnetta että nyt on tehty pakkolasku muukalaisten planeetalle. Sormus mainen muoto on mielestäni edelleen kaunein ja ihmeellisin muukalais planeetta mitä olen koskaan nähnyt: pelit, elokuvat, sarjat. Tehtävä "Halo" on itselleni parasta 1person menoa ikinä. Se tunne kun sinulle tiputetaan jeeppi (Warthog) ekaa kertaa ja saat kyytiisi 2 Marinea jos olet onnistunut pitämään heidät hengissä.

Kersantti Johnson käskyttää alaisiaan, Gruntit hyökkäävät laumoina, joita kuljetusalukset tiputtavat planeetan pinnalle alati kiihtyvään tahtiin. Shakaalit tukevat, Elitet johtavat. Marinet antavat tulitukea ja siviilit yrittävät pysytellä hengissä kaiken sen kaaoksen keskellä.

Nyt sitten palatakseni 20 vuotta eteenpäin, näen pienen potentiaalisen mahdollisuuden tälle, MUTTA hyvin pienen. Mielestäni 343 Industries ei ole vielä osannut tehdä Halo-peliä. Tämä Halo 5: Guardians vai mikä lie oli ihan puhdas Destiny kopio. Vihuihin sai upottaa ihan kunnolla ammuksia ja meno oli todella muovista, kuten se on Destinyssakin.

Jos Infinitessä uskalletaan lähteä rohkeasti Halo 1 tehtävän "Halo" suuntaan niin olemme jonkin suuremman äärellä. Jo 20 vuotta sitten pelikenttä oli tehtävässä todella laaja, mutta mitä jos se on lähes 10-kertainen tässä uusimmassa. Mitä jos se tehtävä on ollut koko pelin innoittaja. Pelikuvavideossa on tilanteita, jotka voisivat viitata tällaiseen. Marineita on vankeina pitkin Sormus-planeettaa, heidät täytyy pelastaa. Lisäksi on tällaisia linnakeita, pienempiä tukikohtia jonne hyökätä. Niin ikään käytössä on Warthog ja 2 marinea kyydissä.

Joku sanoisi perus Halo-teemoja, mutta yhtäläisyydet ensimmäiseen Haloon ovat melkoiset. Vihutkin ovat pääosin nämä 4 rotua. Käsittääkseni myös tekijätiimi on monesti tuonut esiin että Infinitessä on tarkoitus palata juurille. Missä ovat Halon juuret? Ne ovat juurikin ensimmäisen osan tehtävässä Halo, koska siinä määritellään kaikki ne peruselementit jotka ovat Haloa. Myös tekoäly Cortanaa myöten. Nythän käsittääkseni tuota tekoälyäkin ollaan jäljittämässä...

Se mitä hieman pelkään on, että homma on lähtenyt täysin käsistä eli nappia painamalla Pelikaani tiputtaa eteesi Bansheen, lentohärvelin, jeepin, tankin, prätkän ja sitä rataa? Toivottavasti uskalletaan mennä rauhallisin askelin eteenpäin ainakin pelin alkupuolella. Ihan kuin pelivideossa olisi ollut kohtaus jossa käyt snipulla ottamassa vahvimman muukalaisen pois pelistä ja hyökkäät sitten jeepillä samaiseen leiriin. Jos näin oli niin silloin saattaisin alkaa itsekkin kiinnostua... taktisia mahdollisuuksia, erilaisia tapoja suorittaa sama tehtävä.

Graafisesti, etenkin valaistus pelivideossa ollaan vielä todella kaukana, mutta sitten toisaalta ei ole ihan tarkkaa tietoa minkä ikäistä kuvaa näimme. Laitoin Halo1 lataukseen, ihan vain sen vuoksi että kiinnostaa nähdä miten se toimii teknisesti XSX kautta, millainen on 20 vuotta vanha tekoäly ja sitä rataa.
 
Olen pitkän linjan Halo-pelaaja. 20 vuotta sitten julkaistu 1.peli on uniikki klassikko joka muutti videopelimaailmaa ja myi konsoleita. Silloin Xbox-konsolia. Minulla oli liman vihreä, läpinäkyvä Xbox.

Jos muistelette kuinka hienosti peli oli suunniteltu. Oli 2 asettta ja naatit. Ihmisten ja muukalaisten aseet erottuivat selkeästi toisistaan. Vihut oli jaettu karkeasti luokkiin. Covenant - Liitto:

Tykinruokaa: Unggoy (Grunts)

Kovia porukassa kun heitä johdetaan, mutta auta armias kun johtaja liiskataan niin Grunttien todellinen luonne tuli esiin. Paettiin taistelusta samantien. "He is heeeeerrrrrr..." "waaaa..." "bum, bum, bum..." Kyllä, hän on täällä ja vielä hetki sitten tekin olitte.

Tukijoukot: Kig-Yar (Jackals)

Shakaalit olivat ekassa Halossa äärimmäisen kiinnostava laji niin ikään. Oli energiakilpi, jolloin joudut osumaan tiettyyn kohtaan jos haluat saada osumia, taikka tuhoat ensin energiakilven ja sitten vihun. Shakaaleilla oli energia-aseita mutta myös snipuja. He taistelivat vähän kaumpaa tai sniputtivat todella kaukaa. Tukivat muita joukkoja taistelussa ja pyrkivät suojelemaan johtajaa.

Johtajat: Sangheili (Elites)

Sinisent Elite muukalaiset olivat jo vähän kovempi pala, etenkin johtaessaan suurempaa laumaa vihuja. 12 grunttia, 6 shakaalia, 1 elite. Nyt pelaajan oli nopeasti mietittävä mikä olisi paras tapa saada johtaja hengiltä. Suoraa hänen kimppuunsa vai nämä muut ensin liiskaksi. Vai jokin muu kymmenistä eri lähestymistavoista. Punainen Elite olikin sitten jo kova pala, 2 sinistä rinnallaan, energiamiekkoja...?

Raskas jalkaväki: Lekgolo (Hunters)

Muukalaisten liitto ei olisi mitään ilman metsästäjiä. Toisessa kädessä kilpi, toisessa ase... ja jos alle jäi niin kyyti oli kylmää. Metsästäjien suurin heikkous oli että he taistelivat itsenäisesti eivätkä kovinkaan usein ryhmänä, jolloin ne olisivat olleet paljon vaarallisimpia.

Tämä 4 eri alien-rodun yhdistelmä oli Halo 1 kantava voima. Siitä teki entistä mielenkiintoisemman se asia että ihmisten puolella oli parhaimmillaan siviilejä: insinöörit, lääkärit sekä Marinet, merijalkaväki, sotilaita... tässä kokonaisuudessa hyökättiin, puolustettiin ja ylipäätään ihmeteltiin ja tutkittiin maailmaa joka muuttui tasosta toiseen. Huom. 20 vuotta sitten.

Ehkä ikimuistoisin pelikokemus mitä tulee 1person peleihin on minulle tämä kun paetaan tuhoutuvasta avaruusaluksesta elikkä 1.tehtävä, josta sitten siirrytään Sormus-planeetalle... eli siinä oli todella sitä tunnetta että nyt on tehty pakkolasku muukalaisten planeetalle. Sormus mainen muoto on mielestäni edelleen kaunein ja ihmeellisin muukalais planeetta mitä olen koskaan nähnyt: pelit, elokuvat, sarjat. Tehtävä "Halo" on itselleni parasta 1person menoa ikinä. Se tunne kun sinulle tiputetaan jeeppi (Warthog) ekaa kertaa ja saat kyytiisi 2 Marinea jos olet onnistunut pitämään heidät hengissä.

Kersantti Johnson käskyttää alaisiaan, Gruntit hyökkäävät laumoina, joita kuljetusalukset tiputtavat planeetan pinnalle alati kiihtyvään tahtiin. Shakaalit tukevat, Elitet johtavat. Marinet antavat tulitukea ja siviilit yrittävät pysytellä hengissä kaiken sen kaaoksen keskellä.

Nyt sitten palatakseni 20 vuotta eteenpäin, näen pienen potentiaalisen mahdollisuuden tälle, MUTTA hyvin pienen. Mielestäni 343 Industries ei ole vielä osannut tehdä Halo-peliä. Tämä Halo 5: Guardians vai mikä lie oli ihan puhdas Destiny kopio. Vihuihin sai upottaa ihan kunnolla ammuksia ja meno oli todella muovista, kuten se on Destinyssakin.

Jos Infinitessä uskalletaan lähteä rohkeasti Halo 1 tehtävän "Halo" suuntaan niin olemme jonkin suuremman äärellä. Jo 20 vuotta sitten pelikenttä oli tehtävässä todella laaja, mutta mitä jos se on lähes 10-kertainen tässä uusimmassa. Mitä jos se tehtävä on ollut koko pelin innoittaja. Pelikuvavideossa on tilanteita, jotka voisivat viitata tällaiseen. Marineita on vankeina pitkin Sormus-planeettaa, heidät täytyy pelastaa. Lisäksi on tällaisia linnakeita, pienempiä tukikohtia jonne hyökätä. Niin ikään käytössä on Warthog ja 2 marinea kyydissä.

Joku sanoisi perus Halo-teemoja, mutta yhtäläisyydet ensimmäiseen Haloon ovat melkoiset. Vihutkin ovat pääosin nämä 4 rotua. Käsittääkseni myös tekijätiimi on monesti tuonut esiin että Infinitessä on tarkoitus palata juurille. Missä ovat Halon juuret? Ne ovat juurikin ensimmäisen osan tehtävässä Halo, koska siinä määritellään kaikki ne peruselementit jotka ovat Haloa. Myös tekoäly Cortanaa myöten. Nythän käsittääkseni tuota tekoälyäkin ollaan jäljittämässä...

Se mitä hieman pelkään on, että homma on lähtenyt täysin käsistä eli nappia painamalla Pelikaani tiputtaa eteesi Bansheen, lentohärvelin, jeepin, tankin, prätkän ja sitä rataa? Toivottavasti uskalletaan mennä rauhallisin askelin eteenpäin ainakin pelin alkupuolella. Ihan kuin pelivideossa olisi ollut kohtaus jossa käyt snipulla ottamassa vahvimman muukalaisen pois pelistä ja hyökkäät sitten jeepillä samaiseen leiriin. Jos näin oli niin silloin saattaisin alkaa itsekkin kiinnostua... taktisia mahdollisuuksia, erilaisia tapoja suorittaa sama tehtävä.

Graafisesti, etenkin valaistus pelivideossa ollaan vielä todella kaukana, mutta sitten toisaalta ei ole ihan tarkkaa tietoa minkä ikäistä kuvaa näimme. Laitoin Halo1 lataukseen, ihan vain sen vuoksi että kiinnostaa nähdä miten se toimii teknisesti XSX kautta, millainen on 20 vuotta vanha tekoäly ja sitä rataa.
Jatkoin eilen pitkästä aikaa Halo 2:n toista pelikertaani ja taas pisti silmääni pahastikin samat asiat kuin ensimmäisellä pelikerralla toistakymmentä vuotta sitten PC:llä. Peli tapahtuu kovin geneerisessä ympäristössä, jossa vähän väliä toistetaan aivan saman näköisiä teemoja. Sama häiritsee myös vihollisissa. Kovin pelkistettyä, kun noita muutamia samoja kuvailemiasi vihollisia kierrätetään ympäristöstä toiseen. Osa niistä on vieläpä aika hitonmoisia bullet spongeja, joten hieman huvittaa lukea siitä kuinka mollaat esim. Halo 5:sta vastaavasta.

Valitettavasti Halo 2 on minun makuuni myös liian putkimainen, joten en edelleenkään pääse kiinni siihen mikä kyseisestä pelistä (tai hyvin samankaltaisesta ykkösestä) tekee muka jotenkin uskomattoman legendaarisen? Samalla myös huvittaa, että moitit Halo Infiniten ulkoasua ja jaksat kuitenkin hehkuttaa ykköstä ja kakkosta. Nuohan ovat jopa remasteroituina varsin rupisen näköisiä pelejä nykypäivänä, eivätkä kyllä ainakaan minun tajuntaani räjäyttäneet ulkoasullaan edes aikoinaan. Halo Infinite näyttää kyllä aivan helvetisti paremmalta kuin nuo ensimmäiset Halo-pelit, ja toki myös paremmalta kuin mikään muukaan Halo-peli, ja niin sen toki pitääkin, kun on uudempi peli uudelle raudalle. Eivät ne muutkaan Halot silti mitään tajuntaa räjäyttäneet aikoinaan, vaikka vitosessa oltiinkin jo varsin näyttävään ulkoasuun päästy.

Ihan hyviä pelejä nuo alkuperäiset Halot ovat minullekin, mutta kaukana silti legendaarisesta itselleni. Kaikki niiden jälkeen tulleet Halot ovat olleet mielestäni selvästi parempia pelejä lähes kaikilla osa-alueilla. Todella toivon kuitenkin, että Halo Infinitessä olisi enemmän avoimen maailman tutkimista ja tekemistä ja monipuolisempia vihollisia. Toivon myös syvällisemmin toteutettuja päähenkilöitä sekä mielenkiintoisempaa tarinaa kuin varsinkin parissa ensimmäisessä Halossa oli. Ne kun eivät koskaan olleet minulle kovin erityisiä tarinankaan puolesta.

Graafisesti Halo Infinite tulee joka tapauksessa olemaan selvästi paras Halo, se on tällä hetkellä nähdyn perusteella selvää. Todella suuri harmi kuitenkin, ettei co-op-pelaaminen ole mukana heti julkaisussa. Se on itselleni täydellä varmuudella suurin pettymyksen aihe Halo Infiniten julkaisussa.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä ikimuistoisin pelikokemus mitä tulee 1person peleihin on minulle tämä kun paetaan tuhoutuvasta avaruusaluksesta elikkä 1.tehtävä,
Eli lempikenttiäsi on "Pillar of Autumn". Eipä yllättänyt. ;)

Kommentoidaas vielä tuota tekstiäsi, että nimenomaan kenttä "Halo" tulee mieleen tästä kampanjan trailerista. Eli jos sen kentän tyyppistä menoa haluat, niin luultavasti tulet tykkäämään. Lisäksi jos et esim. art stylestä huomaa juurille paluuta, niin se kertoo enemmänkin sinusta, kuin pelistä.

Covenant oli kyllä hyvä vihollinen aikoinaan. Varsinkin kun H2 syvensi heidän tarinaansa ja uskonnollisuuttaan. Great journeyn mielikuvan avulla pystyivät profeetat hallitsemaan alamaisiaan ja jokainen vääräuskoinen "heretic" sai surmansa. Halo 4:ssä mentiin sitten erilaiseen suuntaan, kun tuli Prometheanit kehiin. Samalla linjalla jatkettiin H5:ssä. Tästä en tykännyt. Vaikka uudistuksia pitääkin olla näin pitkässä pelisarjassa, niin Halo tuntui menneen geneeriseen suuntaan.

Banished vaikuttaa ihan erilailla onnistuneelta viholliselta kuin Prometheanit. Eivät pidä Spartaneita "demoneina", kuten Covenant, vaan heidän johtajansa Atrioxin näkemys heistä on "nothing but a man". Selkeän eron Covenantiin huomasin tuosta uudesta "Banished rise"-trailerin tunnelmasta, jonka jälkeen kiinnostuin selvittämään vihollisen taustoja.
Suosittelen katsomaan Halo Wars 2 cutscenet, jos ei ole peliä pelannut. Ihan hyvä se pelinäkin on, mutta pelkät cutscenetkin katsomalla oppii Infiniten taustatarinasta about yhtä paljon. Heti alkupuolella esitellään Atriox ja miksi hän perusti Banishedin.
Nyt kun olen enemmän kartalla uuden vihollisen suhteen, niin odotan Infinitenkin tarinaa enemmän, sekä luottavaisemmin.
 
Olen pitkän linjan Halo-pelaaja. 20 vuotta sitten julkaistu 1.peli on uniikki klassikko joka muutti videopelimaailmaa ja myi konsoleita. Silloin Xbox-konsolia. Minulla oli liman vihreä, läpinäkyvä Xbox.

Jos muistelette kuinka hienosti peli oli suunniteltu. Oli 2 asettta ja naatit. Ihmisten ja muukalaisten aseet erottuivat selkeästi toisistaan. Vihut oli jaettu karkeasti luokkiin. Covenant - Liitto:

Tykinruokaa: Unggoy (Grunts)

Kovia porukassa kun heitä johdetaan, mutta auta armias kun johtaja liiskataan niin Grunttien todellinen luonne tuli esiin. Paettiin taistelusta samantien. "He is heeeeerrrrrr..." "waaaa..." "bum, bum, bum..." Kyllä, hän on täällä ja vielä hetki sitten tekin olitte.

Tukijoukot: Kig-Yar (Jackals)

Shakaalit olivat ekassa Halossa äärimmäisen kiinnostava laji niin ikään. Oli energiakilpi, jolloin joudut osumaan tiettyyn kohtaan jos haluat saada osumia, taikka tuhoat ensin energiakilven ja sitten vihun. Shakaaleilla oli energia-aseita mutta myös snipuja. He taistelivat vähän kaumpaa tai sniputtivat todella kaukaa. Tukivat muita joukkoja taistelussa ja pyrkivät suojelemaan johtajaa.

Johtajat: Sangheili (Elites)

Sinisent Elite muukalaiset olivat jo vähän kovempi pala, etenkin johtaessaan suurempaa laumaa vihuja. 12 grunttia, 6 shakaalia, 1 elite. Nyt pelaajan oli nopeasti mietittävä mikä olisi paras tapa saada johtaja hengiltä. Suoraa hänen kimppuunsa vai nämä muut ensin liiskaksi. Vai jokin muu kymmenistä eri lähestymistavoista. Punainen Elite olikin sitten jo kova pala, 2 sinistä rinnallaan, energiamiekkoja...?

Raskas jalkaväki: Lekgolo (Hunters)

Muukalaisten liitto ei olisi mitään ilman metsästäjiä. Toisessa kädessä kilpi, toisessa ase... ja jos alle jäi niin kyyti oli kylmää. Metsästäjien suurin heikkous oli että he taistelivat itsenäisesti eivätkä kovinkaan usein ryhmänä, jolloin ne olisivat olleet paljon vaarallisimpia.

Tämä 4 eri alien-rodun yhdistelmä oli Halo 1 kantava voima. Siitä teki entistä mielenkiintoisemman se asia että ihmisten puolella oli parhaimmillaan siviilejä: insinöörit, lääkärit sekä Marinet, merijalkaväki, sotilaita... tässä kokonaisuudessa hyökättiin, puolustettiin ja ylipäätään ihmeteltiin ja tutkittiin maailmaa joka muuttui tasosta toiseen. Huom. 20 vuotta sitten.

Ehkä ikimuistoisin pelikokemus mitä tulee 1person peleihin on minulle tämä kun paetaan tuhoutuvasta avaruusaluksesta elikkä 1.tehtävä, josta sitten siirrytään Sormus-planeetalle... eli siinä oli todella sitä tunnetta että nyt on tehty pakkolasku muukalaisten planeetalle. Sormus mainen muoto on mielestäni edelleen kaunein ja ihmeellisin muukalais planeetta mitä olen koskaan nähnyt: pelit, elokuvat, sarjat. Tehtävä "Halo" on itselleni parasta 1person menoa ikinä. Se tunne kun sinulle tiputetaan jeeppi (Warthog) ekaa kertaa ja saat kyytiisi 2 Marinea jos olet onnistunut pitämään heidät hengissä.

Kersantti Johnson käskyttää alaisiaan, Gruntit hyökkäävät laumoina, joita kuljetusalukset tiputtavat planeetan pinnalle alati kiihtyvään tahtiin. Shakaalit tukevat, Elitet johtavat. Marinet antavat tulitukea ja siviilit yrittävät pysytellä hengissä kaiken sen kaaoksen keskellä.

Nyt sitten palatakseni 20 vuotta eteenpäin, näen pienen potentiaalisen mahdollisuuden tälle, MUTTA hyvin pienen. Mielestäni 343 Industries ei ole vielä osannut tehdä Halo-peliä. Tämä Halo 5: Guardians vai mikä lie oli ihan puhdas Destiny kopio. Vihuihin sai upottaa ihan kunnolla ammuksia ja meno oli todella muovista, kuten se on Destinyssakin.

Jos Infinitessä uskalletaan lähteä rohkeasti Halo 1 tehtävän "Halo" suuntaan niin olemme jonkin suuremman äärellä. Jo 20 vuotta sitten pelikenttä oli tehtävässä todella laaja, mutta mitä jos se on lähes 10-kertainen tässä uusimmassa. Mitä jos se tehtävä on ollut koko pelin innoittaja. Pelikuvavideossa on tilanteita, jotka voisivat viitata tällaiseen. Marineita on vankeina pitkin Sormus-planeettaa, heidät täytyy pelastaa. Lisäksi on tällaisia linnakeita, pienempiä tukikohtia jonne hyökätä. Niin ikään käytössä on Warthog ja 2 marinea kyydissä.

Joku sanoisi perus Halo-teemoja, mutta yhtäläisyydet ensimmäiseen Haloon ovat melkoiset. Vihutkin ovat pääosin nämä 4 rotua. Käsittääkseni myös tekijätiimi on monesti tuonut esiin että Infinitessä on tarkoitus palata juurille. Missä ovat Halon juuret? Ne ovat juurikin ensimmäisen osan tehtävässä Halo, koska siinä määritellään kaikki ne peruselementit jotka ovat Haloa. Myös tekoäly Cortanaa myöten. Nythän käsittääkseni tuota tekoälyäkin ollaan jäljittämässä...

Se mitä hieman pelkään on, että homma on lähtenyt täysin käsistä eli nappia painamalla Pelikaani tiputtaa eteesi Bansheen, lentohärvelin, jeepin, tankin, prätkän ja sitä rataa? Toivottavasti uskalletaan mennä rauhallisin askelin eteenpäin ainakin pelin alkupuolella. Ihan kuin pelivideossa olisi ollut kohtaus jossa käyt snipulla ottamassa vahvimman muukalaisen pois pelistä ja hyökkäät sitten jeepillä samaiseen leiriin. Jos näin oli niin silloin saattaisin alkaa itsekkin kiinnostua... taktisia mahdollisuuksia, erilaisia tapoja suorittaa sama tehtävä.

Graafisesti, etenkin valaistus pelivideossa ollaan vielä todella kaukana, mutta sitten toisaalta ei ole ihan tarkkaa tietoa minkä ikäistä kuvaa näimme. Laitoin Halo1 lataukseen, ihan vain sen vuoksi että kiinnostaa nähdä miten se toimii teknisesti XSX kautta, millainen on 20 vuotta vanha tekoäly ja sitä rataa.
PC versio tulee saamaan Ray tracing päivityksen julkaisun jälkeen

 
Viimeksi muokattu:
PC versio tulee saamaan Ray tracing päivityksen julkaisun jälkeen

"Beyond ray tracing, which will presumably be available across both Xbox Series X / S and PC,"

Eli voi tulla myös Series-konsoleille. Alustoista ei vielä ole ollut puhe. Artikkeli käsitteli tuota PC:n AMD-puolen näyttistä yms., joten saattoi vähän johtaa harhaan. Voi olla kyllä hankala tuoda RT ja pitää 60fps boksilla. PC:lle varmasti ainakin tulee ja toivottavasti myös boksille.





Uusi multiplayer-kenttä "Streets" paljastettu. New Mombasassa. Tässä alkaa jo spekuloimaan voisiko New Mombasa olla kampanjassakin jollain muotoa. Hieno on art styleltä ja grafiikoilta. Ihan hyvältä näyttää myös gameplayn puolesta.
 
Viimeksi muokattu:

Collector's Edition tuli yllättäen myyntiin Walmartiin, mutta se loppuunmyytiin välittömästi. 169,90$ oli hinta ja sisältää mm. Energy Sword -lampun, Plasma-pistooli korkinavaajan, steelbookin ym.
e: Ei ollut virallinen CE, vaan kaupan oma.

Saksan Amazonista saa steelbookia vielä, jos jotain kiinnostaa. Ei tule tulleja, oma tilaus maksoi yht. 72,94e.

 
Viimeksi muokattu:
Kyllä 2021 loppuvuosi on Xbox pelaajalla ihan ok.. Horizon jo aikalailla 5/5 kamaa ja vielä Halon paluu.
 
Suu auki katsoin välillä. Voiko tästä hype enää kasvaa. Kyllä vaikuttaa ja näyttää hyvältä!

e:Tässä vielä toinen lyhyempi video Game Informerilta. Joseph Statenin haastattelu myös tulossa, sekä mahd. lisää contenttia.

 
Viimeksi muokattu:
Ei vakuuta pelikuva vieläkään. Todella harmittava asia ja valtava pettymys. Ei ole next gen peli tämä. Todella keskinkertainen. Onko 343 Industries sittenkin väärä firma. Eivät vaan tajua Haloa.

Täytyy kerrankin olla samaa mieltä, ainakin tuon yksittäisen videon perusteella. Toisaalta minä en taida itse myöskään ymmärtää Haloa, liekö sitten 343 Industries-päämajassa paremmin asiat.
 
Eivät he ymmärrä, jos eivät pysty yhtä laadukasta Halo-peliä tekemään. Bungie: Halo1, 2, 3 ... 343 Industries: 4, 5, 6...
 
Minun mielestäni grafiikka oli oikein upeaa siihen nähden, että peli julkaistaan myös vuoden 2013 Xbox Onelle. Jopa viime vuoden Halo Infiniten pelikuva kelpasi minulle, koska minulle ei ole tärkeintä FPS-peleissä grafiikka vaan suorituskyky. Toivon, että tämä paranneltu grafiikka ei vaikuta pelin suorituskykyyn liikaa.

Viimeisimmät materiaalit Halo Infinitesta on vienyt minulta hieman pelkoa pois ja odotan peliä jälleen suurella innolla. Hype on siis kova.
 
Keskustelu tuntuu pahasti kiertävän kehää.

No joo, eihän tuo Halo tosiaan vieläkään mitenkään grafiikalla koreile mutta kyllä tuo Halolta minusta näyttää. Ne on aina näyttäneet tuolta. En osaa selittää miltä tarkalleen mutta kun sanon että "näyttää Halolta" niin ymmärtäisin itse ainakin mitä sillä tarkoitan :D Se ei ole varsinaisesti mitään surkeinta grafiikkaa mutta ei sitä terävintä kärkeäkään. Ei minusta ole ikinä ollut. Alkupään Halot pelasin muuten paljon myöhemmin, joten en tiedä olivatko aikanaan koreinta kastia. Kolmosen myös myöhemmin. Reach, 4 ja 5 tuli pelattua jo melko pian julkaisusta. Ne oli ihan ok mutta jotenkin ne on aina olleet sellaisia "scifi-kliinejä" ulkoasultaan. Ei oma suosikki mutta ei tuo niin huonokaan ole että jaksaisin valittaa. Tyylivalinnalta tuo enemmän tuntuu kuin siltä etteikö parempaa pystyisi. Kuten sanoin, Halolta näyttää ja siihen kai pyrkivät.

Infinite ei itseäni hirveästi kiinnostaa, kuten ei mikään muukaan Halo. Silti ne on tullut pelattua suunnilleen kaikki koska ovat vallan viihdyttäviä pelejä. Pelaan tuoreimmankin pelin varmasti joskus mutta en osaa sanoa milloin. Ihan liikaa mielenkiintoisempaakin pelattavaa jonossa/tulossa.

Joka tapauksessa en ymmärrä ja samalla ymmärrän kritiikin. Eihän se miltään "nextgeniltä" näytä mutta en itse kyllä jotenkin Halolta sellaista olisi odottanutkaan. Paitsi ehkä se ensimmäinen teaser vähän huijasi kun taisin miettiä hetken että "huh huh, jos tuollaista settiä tulee". Mutta aika pian tuollaiset ajatukset unohtuu kun muistaa että pelitrailerit on aina tuota.
 
Ylös Bottom