Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Halon moninpelihän on siinä mielessä tunnetusti vaikea uusille tulokkaille, koska monet ovat hakanneet sitä sen vajaa 20 vuotta. Lisäksi suojakentät ja liikkuminen tekevät sen, että taitavampaa pelaajaa on vaikea saada hengiltä, eikä pelkkä ensin ampuminen välttämättä riitä.

Jos kärsivällisyys riittää, niin Infinitessä on kuitenkin hyviä työkaluja aloittelijalle. Bottipelit ovat aidosti oikein viihdyttäviä treenamiseen ja niistä saa onnistumisen kokemuksia. Lisäksi gun rangella kannattaa kokeilla aseet kerran läpi. Sen jälkeen suosittelisin kokeilemaan rankedia, jossa kymmenen testipelin jälkeen saa arvon ja sen mukaista peliseuraa. Ei sitä arvoa tarvitse ottaa vakavasti, mutta sen perusteella pelien pitäisi olla tasoltaan tiukkoja, mutta reiluja.
 
Lisäksi suojakentät ja liikkuminen tekevät sen, että taitavampaa pelaajaa on vaikea saada hengiltä, eikä pelkkä ensin ampuminen välttämättä riitä.
Tämän takia itelle on maistunut tämä Halon mp enemmän, kun moni muu moninpeli, kun tosiaan se, jolla on nopeimmat refleksit ja tarkin tähtäys ei välttämättä kuitenkaan ole se joka kaksintaiston voittaa. Tässä pitää osata liikkua ja lukeakkin vastustajaa ja tietää milloin on parempi koittaa karkuun, kun taistella. :)
 
Ihan hyvin alkanut sujumaan. Ensimmäinen peli jossa käytän Elite-ohjaimen kaikkia takanappeja. Siellä on A, B, X ja d-pad ylöspäin, jolla merkataan vihuja kartalla. Melko hyödyllinen tuo merkkaus kun oppii käyttämään. Button layoutina käytän bumper jumperia.

Rankedia pelailin toissapäivänä ja onhan se BR mukava ase. Ekat matsit menin tiimillä ja tuli 50/50 voittoja ja häviöitä. Omat statsit oli hyvät, mutta en tiedä onko sillä merkitystä? Vai pelkästään voitolla/häviöllä? Menin sitten vielä yksin joitakin matseja ja hyvin pärjäsi randomienkin kanssa. Rohkaisen muitakin koittamaan, sillä luulin että tuossa ei yksin voi pärjätä. Nousi Platinum 3 -> Diamond 1 ja jäi tunne että nousisi vielä aika helposti.

Level 19 on battle pass tällä hetkellä ja huomenna tulis uudet challenget. Nyt oon kahdesti vetänyt nuo weeklyt, ensi viikolla pitää tyytyä yhteen. :D
 

Liitetiedostot

  • ffaf5aa5-7bef-43cb-8269-cc5d0d9c964f.png
    ffaf5aa5-7bef-43cb-8269-cc5d0d9c964f.png
    9,6 MB · Lukukerrat: 19
Samaa olen miettinyt, että tässä pelissä hyötyisi Elite-ohjaimesta. Modifioitu bumper jumper on kuitenkin tuntunut ihan riittävältä tavallisella ohjaimella. Tärkeintä on, että naatti, hyppy, lyönti ja ampuminen ovat liipaisimilla ja olkanapeilla. Mielelläni kuitenkin ottaisin vielä zoomin liipaisimeen, mutta tällöin pitäisi olla jokin nopea nappi naatille. Tuo mark myös parempaan nappiin olisi paikallaan. Eli tosiaan tavallisella ohjaimella pärjää, mutta nopeutta vaativia toimintoja on niin paljon, että pro-ohjainta voi suositella (ei omaa kokemusta).
 
pelkkien randomien kanssa pelannut ja tykkään. toki muutkin voisi jotain mikkiin höpistä. tulee kyllä hyvä mieli kun ensin oot 130-20 häviöllä strongholdissa ja siitä sitten noin 220 pisteillä otat kiinni ja viimesillä sekunneilla ohi ja voitto :)
 
Viimeksi muokattu:
On täälläkin tunteja, luultavasti enemmän kuin sinulla, lukuunottamatta Halo 5:sta. Halo 3:ssa pelasin MLG playlistissä (lvl 49, Slayer 50) ihan oikeiden pro-pelaajien kanssa. Taidot on sieltä ruostuneet, mutta en mikään kasuaali taida olla.
Ymmärrän kyllä pointin, mutta en sitä miksi social playlistissä pitäisi olla mahdollisimman competitive-säännöt. Ne on aina ollut Halossa erikseen ja se on toiminut. Eikä sitä karttaa ehdi hirveästi tuijottaa. Ekassa ranked-matsissa huomasin vasta matsin lopussa ettei tutkaa ole.
En jaksa enempää väitellä asiasta. Tutka on mitä se nyt on ja mene rankediä, jos et sitä siedä. :D

Luulisi noilla pelitunneilla ymmärtävän perinteisen tutkan apupyörä-roolin? En minä ole sanonut että socialissa pitäisi olla compin säännöt, vaan että tämä tutkan uudistus olisi pitänyt jättää alkuperäiseen muotoonsa, jolloin se olisi palvellut paremmin pelaajia näiden siirtyessä pelaamaan rankedia.

Itse olen ottanut tavaksi käydä lävitse hudin noin 5 sek välein, jotta tiedän onko vihuja lähistöllä tutkan perusteella, paljonko lippaassa on jäljellä kuteja, mikä kranaatti minulla on valittuna jne. Suosittelen kokeilemaan jos kiinnostaa omaa pelaamista kehittää eteenpäin.

Ei minulla ole tästäkään tarvetta väitellä sen enempää, ihmettelen vaan moista nihkeyttä ottaa vastaa toisenlaista näkemystä asioista.
Samaa olen miettinyt, että tässä pelissä hyötyisi Elite-ohjaimesta. Modifioitu bumper jumper on kuitenkin tuntunut ihan riittävältä tavallisella ohjaimella. Tärkeintä on, että naatti, hyppy, lyönti ja ampuminen ovat liipaisimilla ja olkanapeilla. Mielelläni kuitenkin ottaisin vielä zoomin liipaisimeen, mutta tällöin pitäisi olla jokin nopea nappi naatille. Tuo mark myös parempaan nappiin olisi paikallaan. Eli tosiaan tavallisella ohjaimella pärjää, mutta nopeutta vaativia toimintoja on niin paljon, että pro-ohjainta voi suositella (ei omaa kokemusta).

Elite-ohjain on peliin ihan ehdoton, jos ei halua pelata jäätävällä handicapillla. Mulla on paddleihin sidottuna hyppy, kyykky, lataus ja aseen vaihto. Tällöin en joudu pelatessani irroittamaan otetta oikeasta tatista käytännössä lainkaan pelin aikana.
 
Eventtiä pukkaa. Tenrai!



Eli luvassa on 30 avattavaa tieriä. Tämä tapahtuu suorittamalla haasteita osana "event passia", joka pyörii rajatun aikaa rinnakkain battle passin kanssa. Eventti on ilmainen ja avoin kaikille. https://www.dexerto.com/halo/halo-infinite-fracture-tenrai-event-2-1702384/

Tämän twiitin perusteella eventti alkaisi huomenna klo 20.00 Suomen aikaa.

Eventti kestää nyt alkuun viikon, mutta sen pitäisi palata myöhemmin, jolloin event passissa etenemistä voi jatkaa (mikäli se on jäänyt kesken):

"The marquee event, (though not the only event) for Season One is the “Fractures: Tenrai” event which is how players will obtain and adorn their “Yoroi” (Samurai) armor core. This event will be available for all players approximately one week per month during Season One, and the event will come and go throughout the season; available for players to make progress. Each time the Fracture returns, your progress will carry over, giving players multiple opportunities to unlock all 20 tiers of rewards on the event pass. " https://www.halowaypoint.com/news/inside-infinite-september-2021

Se nyt jää vielä nähtäväksi, millaisista haasteista on kyse, mutta noin lähtökohtaisesti tämä kuulostaa erittäin hyvältä mallilta! Itsekin ehdin tähän eventtiin osallistumaan nyt vain parin päivän ajan, mutta hienoa, että etenemistä voi myöhemmin jatkaa.
 
Olipa melkoinen antikliimaksi Infiniten Perfection -achi sen tullessa jo ensimmäisessä matsissa botteja vastaan. Aiemmin tämä on pitänyt ansaita ihmispelaajia vastaan, jolloin tämän saavuttamiseen on pitänyt nähdä edes vähän vaivaa. Muilta osin peli on kyllä maistunut, eikä teknisiä ongelmia ole näkynyt siinä määrin että pelaamista haittaisivat.

FFA-playlistia kaipailisin, erityisesti CTF on randomien kanssa yhtä tuskaa.
 
Halo selvästi kiinnostaa yleisöä:



Ainahan uudet pelit jaksavat Twitchin puolella nousta esille aluksi, tämä ei nyt suoriltaan kerro kiinnostuksesta varsinaisesti mitään. Toivottavasti Microsoft panostaa kunnolla pelin comp-scenen terveyteen kunnon rahapalkinnoilla, jotta parhaat pelaajat saadaan taas pelin pariin, ei luulisi olevan rahasta kiinni. Moni Halo-ammattilainen siirtyi rahakkaampien pelien pariin, kun merkittävimmät H5-turnaukset lopetettiin ennenkuin seuraajan julkkarista oli mitään tietoa, aivan käsittämätön emämunaus firmalta.

Ainesta pelissä on kyllä myös eSports-hitiksi, ko. turnauksessa kun OG teki reverse sweepin tiukimmalla mahdollisella marginaalilla. Viides Slayer matsi päättyi 50-49, josta bracket resetin kautta voitto, aivan huikea matsi! Alla parhaita paloja peleistä.



Pistolan 200 IQ Oddball play:

 
Viimeksi muokattu:
Ainahan uudet pelit jaksavat Twitchin puolella nousta esille aluksi, tämä ei nyt suoriltaan kerro kiinnostuksesta varsinaisesti mitään.

Benji Sales epäili katsotuimmaksi Halo-turnaukseksi koskaan, joten kuvittelin tuon olevan ihan merkittävä milestone ja Halon ystäville kivaa nippelitietoa, kun en mitään aiheesta sinänsä tiedä.

**

Itse yritän edelleen edes vähän paremmin pärjätä, joten eSports-taso on todella kaukainen ajatus itselle. Ampumararadalla kaikkien aseiden testaaminen oli kivaa, mutta pärjäämisessä se ei tälläistä satunnaista sotilasta ole pelastanut, vaan edelleen tuntuu siltä, että matka tilastojen kärkeen on pitkä ja kivinen.

Mutta hauskaa tuo nytkin on ollut ja kampanja menee kyllä heti julkkarissa kokeiluun, vaikka aikaisemmin tuntui, että co-opin myöhästyminen olisi tuon vesittänyt.
 
Ainakin oman waypointin mukaan Tenrai-eventti on nyt alkanut. Haasteet näyttävät olevan Fiesta-pohjaisia, joten kaiketi myös pelilistat ovat päivittyneet/päivittyvät.
 
3 peliä kokeilin Halo moninpeliä. Ulkokenttä teki suuren vaikutuksen eli vaikka grafiikka on "rujoa" on se myös todella komeaa. Hienoa kallio, vuori maisemaa, tunnelmallisessa valaistuksessa. Pelituntuma on täydellinen kun laittaa "liikkuvuuden" nopeimmalle tasolle.

Äänimaailma on todella kiinnostava. Eli on tekoälyä joka puhuu, jänniä ääniefektejä ja sitten sellaista suuren taistelun tuntua jossa "luodit viuhuvat". Ase tuntuma niin ikään täydellinen. En moninpelejä pelaa, mutta toivon että kampanjassa olisi sen parhaat puolet.

Yleisesti voidaan jo nyt puhua erittäin laadukkaasta moninpelistä, vaikka BETA menossa ja kaikkea hiotaan koko ajan paremmaksi. Vuoden loppuun mennessä on tässä kaikkien aikojen paras konsoli moninpeli ihan heittämällä.

...

Omat odotukset ovat kampanjassa ja onko siinä mitään näitä moninpelin vahvuuksia. Hienosti suunniteltuja kenttiä, mielenkiintoisia "sokkeloita" mutta samalla todella selkeitä. Halo on aina kompakti paketti, joka on helppo ottaa haltuun, mutta ehkä vaikeampi sitten ihan täysin osata ja hallita eli sellaista taktista syvyyttä on valtavasti. Ajoneuvot olivat hienoja. Kokonaisuus on komea ja jylhä. Sellainen fiilis tulee, sekä erittäin tunnelmallinen, hauska ja rento.

Musiikki ja ääniefektit, tekoäly ääni tukevat sellaista rentoa pelaamista ja hauskanpitoa. En sulje pois mahdollisuutta että saattasin julkaisun jälkeen pelata jopa molempia: kampanja, moninpeli. 343 Industries alkaa mielestäni jopa saavuttaa sellaista Bungiemaista menoa eikä tämä tuntunut esim. lainkaan miltään Destinylta, millaisen fiiliksen sain Halo 5, ihan vihuja myöten.

Todella kiinnostuneena odotan mitä ihmettä sieltä on tulossa kampanjan muodossa. Sellainen pelikenttien koko vakuutti sekä hiekkalaatikkomaisuus. Eli ei missään nimessä liian laajoja taikka liian ahtaita kenttiä vaan oikeastaan aivan täydelliset mittasuhteet. Huom. testasin:

- LG OLED 65C9
- KEF LSX 2.1
- Series 2 ohjain
- Xbox Series X
- Game Pass
 
Joskus yritin tutustua Halo sarjaan mutta oli niin tylsistyttävään meininkiä että jäi pariin tuntiin. Olen silti seurannut tämänkin kehitystä mutta ei noista videoista kyllä innostavaa tarinaa tai tekemistä tunnu löytyvän. Edelleen ne lapsen äänellä kirkuvat muka hassut supermario pikkuviholliset ja muut viholliset jotenkin yligeneerisen näköisiä steteotyyppi avaruus örkkejä.. olisko kourallinen erilaisia, mutta vähän kuin stormtroopereita, klooneja. Ymmärrän että näin on ollut halossa jo 100v mutta olisiko aika uudistua? Ympäristöissä ja rakennuksissa tulee mieleen että mitä nämä kaikki laatikot ja mielikuvituksettomat rakennuksen sisustat oikein on, mikä käyttötarkoitus näillä maailmassa olisi, miksi kukaan tekisi näissä mitään? Jossain on oltava siivooja joka hinkkaa avaruusgraniittia puhtaaksi ja ylläpitää seinäledit, tai ehkä kyseessä joku muu seinäpaneelitekniikka :) Eli on vähän tunne että vanha tyyli kivikaudelta jolloin ei ollut varaa piirtää montaa polygonia säilytetään ja lätkäistään tasaisen pinnan päälle joku tarkempi tekstuuri ja mennään sillä. Äkkiseltään alue näytti olevan staattinen ja sandboximainen, editoriin muljautettu hiirellä muutama korkeusero ja sitten vaan x kpl eri paikkoja.. no tuosta ei saanut selvää onko tässä saatu loogisuutta/johdonmukaisuutta vai jääkö vaan random kentäksi/alueeksi.

Eikä siinä, ei kaikkiin peleihin pääse sisään mutta vaikuttaisi että käyttämätöntä potentiaalia olisi paljon. Kunhan ilmestyy niin pitää toki hetki kokeilla että yllättääkö vai jääkö ensikuvitelmien tasolle.
 
@Jogi tavallaan ymmärrän pointtisi, mutta jos Haloa muutettaisiin liikaa niin siitä vasta haloo nousisi. Sarja on menneisyytensä vanki, mutta samalla se perinteisyys on syy miksi jengi tykkää.

Tämä, siksi Halo ei aivan kaikille sovikkaan ja eikä pelistä oikeen kannata alkaa veisteleen muuta.
 
@Jogi tavallaan ymmärrän pointtisi, mutta jos Haloa muutettaisiin liikaa niin siitä vasta haloo nousisi. Sarja on menneisyytensä vanki, mutta samalla se perinteisyys on syy miksi jengi tykkää.
Näinpä. Halo 5:n (ja visuaalien osalta 4:n) tosifanivastaanotosta voi katsoa, mitä Halolle käy jos sitä yritetään uudistaa. Siinä oli monimutkaisempaa alien-arkkitehtuuria, robottivihollisia ja vanhatkin alieni pelottavia terävine hampaineen ja alien-kielineen, sekä ihmisillä modern military shooter -dialogia yhdistettynä japanilaisesta mangasta lainattuihin supersotilaspanssaridesigneihin.
 
Saako kysyä onko sinulla ollut aikanaan Xbox ja Halo: Combat Evolved?
Ei ollut, xbox 360:llä taisi ensikohtaaminen olla, saavutusten perusteella Halo Reach.. Halo 3 oli myös listalla mutta ei näemmä yhtään saavutusta.
Halo 5:sta olen hetken aloitellut xsx:llä, siitäkin vain 2 saavutusta.

Ymmärrän historian pointin, enkä vänkää mielipiteestä (pelillä paljon pelaajia/tykkääjiä), oma näkemys edustanee melko totaalisen nyypän hyppäystä sarjaan. Tiedän toki pääukkelin, rengasmaailman, cortana tekoälyn mutta en taustoja tai tarinaa. Itsellä ei ole pelintekijöitä tai julkaisijoita kohtaan ennakkokuvitelmia joten painolastia ei siellä ole.. eli ns. Bungie tai vastaava ei herätä nostalgiaa tai mitään tunteita.
 
Ylös Bottom