Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Zenith: The Last City (VR)

Eliminaattori

Kielinatsimoderaattori
Ylläpitäjä


Nimi: Zenith: The Last City
Kehittäjä: RamenVR
Julkaisija: TribeVR Inc., RamenVR
Alustat: SteamVR, Oculus Quest, PlayStationVR
Lajityyppi: Massiivinen monen pelaajan verkkopeli, tietokoneroolipeli, toimintapeli, taistelupeli
Julkaisu: 27.1.2022
Kotisivut: https://zenithmmo.com/
KonsoliFIN Pelisivu: -

Zenith: The Last City on avoimen maailman VR-MMO-peli, jonka takana on vuonna 2019 perustettu indie-studio RamenVR.

Peli on saanut erityisen vastaanoton etenkin Steamissa, jossa Zenith: The Last City kohosi julkaisupäivänsä jälkeen yhdessä päivässä Steamin myyntitilaston kärkeen.
 
KonsoliFINin VR-pelien ystävä pyysi luomaan tälle VR-pelille oman ketjunsa sen saavuttaman suuren suosion myötä. Ketjuun siirrettiin kaikki siihen liittyvät viestit VR-pelien ketjusta.
 
Tuli katsottua yli 2 tuntia psvr without parolen zenith striimia ja aika kaksjakoiset fiilikset se jätti.
Seikkailu ja kiipeily vaikuttaa ihan kivalta, mutta taistelu sitten taas varsin tylsältä ainakin maagina joka lähinnä ampuu vihollisia.
Ainakin noissa aloitus aseissa näytti olevan maksimissaan kuusi ammusta ja ne loppui aina just ennen kun vihusta lähtee henki joten oli pakko odottaa niiden latautumista ennen kuin sai ampua ne viimeiset osumat.
Tuosta tulee sellainen jatkuva start/stop fiilis.

Lisäksi viholliset on erittäin tyhmiä sillä usein Bryan saattoi seisoa ihan vieressä eikä vihu tee mitään ennen kuin sitä vastaan hyökkäsi.
Sinänsä tuo ei mua haittaisi ollenkaan jos taistelu muuten olisi sujuvaa ja hauskaa. Ostinhan mä arashinkin heti julkkarissa just sen takia kun viholliset oli tyhmiä :D
Usein mitään waypointiakaan ei ollut näkyvissä ja mun mielestä siinä kädessä olevassa minimapissa ei ollut edes kompassia joten jos tehtävä käskee menemään idässä olevalle maatilalle niin mistä pitäisi päätellä mihin suuntaan kuuluu lähteä.
Ehkä tehtävän kuvauksissa on enemmän infoa, mutta Bryan vaan hyväksyi questit lukematta mitään joten sillä oli vaan ruudun reunassa lista tehtävää ja joskus ruudulla oli waypoint ja joskus ei.

Toisaalta eipä tuo sille paljon ongelmia aiheuttanut kun pelikaverina oli joku tyyppi joka oli jo ekassa betassa kolunnut 13/16 aluetta ja näytti muistavan kaikkien staminaa nostavien shardien paikatkin ulkoa ja niitä näytti olevan piilotettuna vaikka mihin ja pari kertaa totesinkin, että miten helvetissä tuokin muka pitäisi itse löytää.
 
Itse olen aika vähän yrittänyt katsoa noita Zenith videoita. Mutta mitä nähnyt niin hyvältä näyttää ja onhan tätä kehuttu maasta taivaaseen. Sen tyylinen peli että varmasti uppoaa itselle ja onkin todella kovat odotukset tälle pelille.
 
Tuli katsottua yli 2 tuntia psvr without parolen zenith striimia ja aika kaksjakoiset fiilikset se jätti.
Seikkailu ja kiipeily vaikuttaa ihan kivalta, mutta taistelu sitten taas varsin tylsältä ainakin maagina joka lähinnä ampuu vihollisia.
Ainakin noissa aloitus aseissa näytti olevan maksimissaan kuusi ammusta ja ne loppui aina just ennen kun vihusta lähtee henki joten oli pakko odottaa niiden latautumista ennen kuin sai ampua ne viimeiset osumat.
Tuosta tulee sellainen jatkuva start/stop fiilis.

Lisäksi viholliset on erittäin tyhmiä sillä usein Bryan saattoi seisoa ihan vieressä eikä vihu tee mitään ennen kuin sitä vastaan hyökkäsi.
Sinänsä tuo ei mua haittaisi ollenkaan jos taistelu muuten olisi sujuvaa ja hauskaa. Ostinhan mä arashinkin heti julkkarissa just sen takia kun viholliset oli tyhmiä :D
Usein mitään waypointiakaan ei ollut näkyvissä ja mun mielestä siinä kädessä olevassa minimapissa ei ollut edes kompassia joten jos tehtävä käskee menemään idässä olevalle maatilalle niin mistä pitäisi päätellä mihin suuntaan kuuluu lähteä.
Ehkä tehtävän kuvauksissa on enemmän infoa, mutta Bryan vaan hyväksyi questit lukematta mitään joten sillä oli vaan ruudun reunassa lista tehtävää ja joskus ruudulla oli waypoint ja joskus ei.

Toisaalta eipä tuo sille paljon ongelmia aiheuttanut kun pelikaverina oli joku tyyppi joka oli jo ekassa betassa kolunnut 13/16 aluetta ja näytti muistavan kaikkien staminaa nostavien shardien paikatkin ulkoa ja niitä näytti olevan piilotettuna vaikka mihin ja pari kertaa totesinkin, että miten helvetissä tuokin muka pitäisi itse löytää.
Katoin kans vähän sitä livee. Eikös toi ole vielä beta? Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa, mutta kaipaa vielä aikastapaljon hiomista. Näillä tiedoilla jään odotteleeman vielä arvosteluja ja pelaajien kokemuksia, ennen omaa ostopäätöstä.
 
Juu toinen beta on kyseessä, mutta julkaisu on jo alle kahden viikon päästä joten ei siinä ajassa nyt ihmeitä tehdä.
 
Zenith tuli ostettua mutta eipä pääse pelaamaan. Servut kyykänny eilisestä asti kun massat vyöryny paikalle. Hahmon sain tehtyä sit tuli puolen tunnin huoltotauko ja nyt ei näy servuja ollenkaan. Noh tämä oli odotettua, taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus kaikissa massiivisissa online peleissä julkaisussa nämä servu ongelmat. Kuumotus ois vaan kova päästä testaamaan ennen iltavuoroon lähtöä
 
Zenith tuli ostettua mutta eipä pääse pelaamaan. Servut kyykänny eilisestä asti kun massat vyöryny paikalle. Hahmon sain tehtyä sit tuli puolen tunnin huoltotauko ja nyt ei näy servuja ollenkaan. Noh tämä oli odotettua, taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus kaikissa massiivisissa online peleissä julkaisussa nämä servu ongelmat. Kuumotus ois vaan kova päästä testaamaan ennen iltavuoroon lähtöä
Hommasin tän äsken, PS4-versiolla kokoa nyt alussa maltilliset 9Gt. Oli jo paljon vapaita us-servereitä, mutta pienellä odotuksella pääsin toiselle eu-servulle. Pelit jäi nyt harjoittelu tehtäviin, kun loppui toisesta movesta virta. Alussa en ainakaan päässyt yhtä valintaa enempää vaikuttamaan omaan ohjaukseen, mutta ymmärsin että tutoriaalin jälkeen pitäisi avautua kunnon optionssit.

Zenith näyttää graffoilta melko simppeliltä, jp-tyyliseltä, mutta on eipä oo suttuakaan, vaan kuva on psvr-standartilla tarkka. Sikäli tykkään ratkaisusta.

Pitää pelata lisää, ennen kuin voi sanoa mitään tarkempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyikin heti menu-valikko ja optionit, vasemman moven, start-napin takaa. Ohjausta ei saa ihan Skyrimin tasolle, mutta sivuaskeleet voi ottaa movea kallistelemalla.

Parin tunnin pelailulla, roolipelinä häviää Skyrimille todella paljon, mutta jos arvostaa kavereiden, tai muiden kanssa cooppina grindailusta, niin menee varmaan ajanvietteestä.

Lähdin dps blade masterilla liikkeelle ja näyttää olevan ainakin alussa selvästi magea huonompi. Lisäksi tehtävien kuittaamisessa on bugeja ja tyssäsi main story, sekä yksi sivutehtävä sen takia.

Ei herättänyt hirveää intoa, ainakaan näin alkuun, mutta pitää tälle vielä antaa mahdollisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin tämän Oculus storesta. Varsin sulavasti pyöri smooth locomotion PC:ltä ainakin ja muutenkin toteutus oli varsin suoraviivaista Ja sulavaa. Tykkäsin kyllä. Quest2 standalonea en vielä ehtinyt kokeilla.

Parasta tietysti että kaikki VR headsetit pyörivät samoilla servereillä, joten pelaajia riittää mukavasti. Hypen myötä oli koko steamin (ei vain steam VR:n) suosituin peli, hetken aikaa ainakin.

Ehkä tähän jotain suomikiltaakin saadaan pystyyn.
 
Eilen kerkesin tunnin verran tutoriaalia testata ja ei ihan niin parhaat fiilikset jääny. Tuo ohjaus ei tosiaan yllä skyrim tasolle. Eniten itseä haittaa että jos kävelet eteenpäin ja katsot vasemmalle hahmo lähtee myös vasemmalle. Eli liikkuminen seuraa katsetta. Vaihdoin tuon sitten joystick ohjaukseen (skyrim) mutta se oli jotenkin outo. Eteenpäin mentäessä piti vasenta kapulaa pitää edessä käsi suorana tuo ei vaan toiminut niin hyvin kuin muissa peleissä.
Tänä aamuna kerkesin sitten pelata reilu 3h ja nyt jäi erittäin positiiviset fiilikset. Vaihdoin takas tuohon normi ohjaukseen ja kyllä siihen tottui. Lentäminen, kiipeäminen joka paikkaan ja kokkailu olivat kaikki todella mukavaa puuhaa taistelujen ohessa.
Bugeja ei ole itsellä esiintynyt
 
Meinasin aloittaa zenithin niin eiköhän se halua 4.6gt päivityksen jonka lataaminen kestää mun yhteydellä melkein tunnin.
Mitä mahtaa päivittää kun tuohan on jo yli puolet pelin koosta.
 
Kyllähän siinä sitten yli neljä tuntia hujahti mukavasti. Nyt ruokatauko ja jatkamaan :D
Tankki maagilla päätin aloittaa koska yksi loitsu antaa sille suojan joka toimii käytännössä toisena kestävyys palkkina kun sen lataa täyteen.
Se ei myöskään kulu ellei ota osumaa joten paikkoja tutkiessa sitä loitsua on hyvä spammata aina kun cooldown sallii.
Soolona tätä tulee pelattua ellei sitten joku satu olemaan samassa paikassa samaan aikaan.
Eka luolasto tuli jonkun randomin kanssa putsattua varsin kätevästi sillä se sattui olemaan healer ja mun hyökkäykset vetää vihujen agrot omalle hahmolle niin se sai olla rauhassa.

Ohjaus kyllä kaipaa säätämistä. Mä siis pelaan sillä "use move as joystick" tyylillä ja tavallista isompi liike ei ole mulle ongelma, mutta peli tuntuu jatkuvasti joko hukkaavan kapulan neutraalin kohdan tai sitten se pakotettu katseen suuntaan kävely sekoittaa sen.
Välillä voi vaikka kävellä vasemmalle ja sitten kun haluat kävellä suoraan niin hahmo vetää edelleen sinne vasemmalle ellet käännä kapulaa melkein täysin oikealle.
Tuo korjaa itsensä heti kun irroittaa move napista ja painaa sitä uudestaan. Voittaa silti nappi ohjauksen koska tällä tyylillä voi sentää katsoa vaikka oikealle ja samalla kallistaa kapulaa vasemmalle niin hahmo kävelee suoraan kun taas nappien kanssa se menisi väkisin sinne oikealle.

Toinen ongelma on latausruudut ja mä en nyt tiedä johtuuko tämä uusimmasta päivityksestä vai siitä, että pelaan ps4 prolla.
Kaikki beta streamit jotka olen katsonut on pelattu ps5:lla ja niissä ei ole pelin käynnistyksen jälkeen latausruutuja ja mulla niitä tulee aika usein.
Sen vielä ymmärrän jos vaikka luolastoon mennessä tulee latausruutu, mutta kun niitä tuli siellä luolastossakin.
Pahimmillaan tuollainen tuli kun menin vaan tarkistamaan nykyisen huoneen kulman ja noiden ruutujen aikana viholliset ja muut pelaajat liikkuu edelleen.
Ei ole kivaa katsella latausruutua kun samalla kuulee jonkun hakkaavan sua.
 
Joo ei mulla (PS5) lataa kuin peliin mentäessä ja fast travelissä. Toivottavasti hiovat tuota ohjausta hieman. Kyllä sillä pärjää ei se itteä oo niin haitannut enää mutta kyllä sen paremmaksikin voisivat hioa. Tuosta oli jo palautetta annettukin mitä lueskelin. Peli kyllä on hauskaa vääntöä, itse pelaan blade supportilla (healer) vai mikä lie. Ja kyllä tuo kuntoilusta käy kun luolastossa huidot ja mätkit noilla aseilla. Archeri classia toivoisin tähän toivottavasti tulee myöhemmin. Kannattaa muuten testata niitä eri liitämis vaihtoehtoja. Niitä oli neljä otin gliding vaihtoehdon (jos oikein muistan nimen) ja paljon parempi kuin se basic
 
Kyllähän siinä sitten yli neljä tuntia hujahti mukavasti. Nyt ruokatauko ja jatkamaan :D
Tankki maagilla päätin aloittaa koska yksi loitsu antaa sille suojan joka toimii käytännössä toisena kestävyys palkkina kun sen lataa täyteen.
Se ei myöskään kulu ellei ota osumaa joten paikkoja tutkiessa sitä loitsua on hyvä spammata aina kun cooldown sallii.
Soolona tätä tulee pelattua ellei sitten joku satu olemaan samassa paikassa samaan aikaan.
Eka luolasto tuli jonkun randomin kanssa putsattua varsin kätevästi sillä se sattui olemaan healer ja mun hyökkäykset vetää vihujen agrot omalle hahmolle niin se sai olla rauhassa.

Ohjaus kyllä kaipaa säätämistä. Mä siis pelaan sillä "use move as joystick" tyylillä ja tavallista isompi liike ei ole mulle ongelma, mutta peli tuntuu jatkuvasti joko hukkaavan kapulan neutraalin kohdan tai sitten se pakotettu katseen suuntaan kävely sekoittaa sen.
Välillä voi vaikka kävellä vasemmalle ja sitten kun haluat kävellä suoraan niin hahmo vetää edelleen sinne vasemmalle ellet käännä kapulaa melkein täysin oikealle.
Tuo korjaa itsensä heti kun irroittaa move napista ja painaa sitä uudestaan. Voittaa silti nappi ohjauksen koska tällä tyylillä voi sentää katsoa vaikka oikealle ja samalla kallistaa kapulaa vasemmalle niin hahmo kävelee suoraan kun taas nappien kanssa se menisi väkisin sinne oikealle.

Toinen ongelma on latausruudut ja mä en nyt tiedä johtuuko tämä uusimmasta päivityksestä vai siitä, että pelaan ps4 prolla.
Kaikki beta streamit jotka olen katsonut on pelattu ps5:lla ja niissä ei ole pelin käynnistyksen jälkeen latausruutuja ja mulla niitä tulee aika usein.
Sen vielä ymmärrän jos vaikka luolastoon mennessä tulee latausruutu, mutta kun niitä tuli siellä luolastossakin.
Pahimmillaan tuollainen tuli kun menin vaan tarkistamaan nykyisen huoneen kulman ja noiden ruutujen aikana viholliset ja muut pelaajat liikkuu edelleen.
Ei ole kivaa katsella latausruutua kun samalla kuulee jonkun hakkaavan sua.
Latausruutuja tuli Pro:lla jo ennen päivitystä. Yhdessä kohti näkyi se lataamaton alue todella yksinkertaisena (kaupunkiin palatessa kokin luona), ennenkuin meni latausrajan yli.
 
Olikos tässä joku sprint nappula? Tupla näpäyttäny vasenta move nappulaa ja vaikka mitä kokeillu mut en oo löytäny. Huomasin vaan kun toinen pelaaja meni ohi heittämällä juosten. Vai onko vaan jotain boosteja vetäny
 
Olikos tässä joku sprint nappula? Tupla näpäyttäny vasenta move nappulaa ja vaikka mitä kokeillu mut en oo löytäny. Huomasin vaan kun toinen pelaaja meni ohi heittämällä juosten. Vai onko vaan jotain boosteja vetäny
Varmaan just godstone boosti. Mulla ainakin sellainen, millä ottaa pienen pyrähdyksen.
 

Tuossa tutoriaali video missä selitetty kaikki mitä pelissä on. Täähän ei oo psvr video mutta eiköhän kaikki oo samaa. Kohdassa 17.45 on tuo sprint. Ilmeisesti vasemmalla kädellä eteen taakse vedettävä jotenkin jos oikein ymmärsin. Pitää testata tuota kunhan kerkiää. Tuossa oli muutenkin muutama itselle ihan uusi asia miten tehdä mitäkin
 
Voishan tuon illemmalla katsoa, mutta kysympä kuitenkin, että kerrotaanko tuossa mikä varusteiden päivittämisen pointti oikein on?
Jos aseessa on vaikka attack 24 ja primary stat 2 ja mä päivitän sen kolmesti niin sen ikonin yläkulmaan tulee kyllä +3, mutta nuo statsit on täysin samat.
Lisäksi peli ei kerro, että mikä helvetti tuo primary stat edes on. Pelissä kyllä on help osio, mutta se on täysin tyhjä joten siitä ei oikein ole apua :D

edit: Ai tuo olikin se minkä olen jo katsonut ja siinä noita asioita ei kerrottu. Kaikki aina vaan toteaa, että nyt ase on +1, mutta eivät huomaa ettei ne statsit muutu mitenkään.
 
Siinä primary statsissa taitaa lukee mihin se vaikuttaa esim defence tai attack. Mut noista +1 en tajuu kans mitään. Toi sprintti nyt taas tuntu että kaks napautusta vasemmasta movesta menis vähän kovempaa mut en oikein osaa sanoo mitään tosta. Käden heilutus ei ainakaan toiminu
 
Ylös Bottom