Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

No nyt on Halo vedetty pariin kertaan läpi. Eka Normal vaikeudella ajan kanssa katellen ja ainakin itselle jäi vaisu tunnelma pelistä. Ei vaan ollut jotenki samaa fiilistä ku aiemmin. Coopin puute tietenkin vaikutti aikalailla tuohon fiilikseen, ku onhan toi kaverin kans mukavampaa, vaikka muissa peleissä en juuri tuosta välitä.

Eilen sit tuli "juostua" legendarylla ~3h läpi kaikki hyvät kallot päällä toisena aseena se alun cannon. Yllättävän helppo legendary veto :rolleyes:
 
No nyt on Halo vedetty pariin kertaan läpi. Eka Normal vaikeudella ajan kanssa katellen ja ainakin itselle jäi vaisu tunnelma pelistä. Ei vaan ollut jotenki samaa fiilistä ku aiemmin. Coopin puute tietenkin vaikutti aikalailla tuohon fiilikseen, ku onhan toi kaverin kans mukavampaa, vaikka muissa peleissä en juuri tuosta välitä.

Eilen sit tuli "juostua" legendarylla ~3h läpi kaikki hyvät kallot päällä toisena aseena se alun cannon. Yllättävän helppo legendary veto :rolleyes:

Seuraava läpiveto sitten co-opin saavuttua!
 
No nyt on Halo vedetty pariin kertaan läpi. Eka Normal vaikeudella ajan kanssa katellen ja ainakin itselle jäi vaisu tunnelma pelistä. Ei vaan ollut jotenki samaa fiilistä ku aiemmin.

Mielestäni 343 Industries ei ole vielä yhtään erinomaista Halo peliä tehnyt.

Toivotaan että Infinite kehittyy tästä ihan uudelle tasolle, mutta pahoin pelkään että sellaista Bungien tunnelmaa ja visiota ei vain ole eikä tule. Kehityshelvetti ja maailman tilanne näkyvät lopputuloksessa. Toisaalta on hassua että tämä studio osaa kuitenkin tehdä loistavia moninpelejä.
 
Mielestäni 343 Industries ei ole vielä yhtään erinomaista Halo peliä tehnyt.

Toivotaan että Infinite kehittyy tästä ihan uudelle tasolle, mutta pahoin pelkään että sellaista Bungien tunnelmaa ja visiota ei vain ole eikä tule. Kehityshelvetti ja maailman tilanne näkyvät lopputuloksessa. Toisaalta on hassua että tämä studio osaa kuitenkin tehdä loistavia moninpelejä.
Etkös juuri jokin aika sitten kehunut tuota yksinpeliäkin vuolain sanoin? Miksi mieli muuttui?
 
Etkös juuri jokin aika sitten kehunut tuota yksinpeliäkin vuolain sanoin? Miksi mieli muuttui?

Eka kenttä oli Haloa. Sitten saavuin rengasplaneetalle (Zeta Halo). Oli ihan selvää että kiire on tullut. Se visio mikä esiteltiin kauan sitten ei ollut toteutunut. Harmittaa että niin moni puolustelee tekijätiimiä. Siellähän meni pelimoottorikin vaihtoon eikä uusi ollut ilmeisesti paljoakaan parempi.

Kyllä Halo: Infinitestä edelleen puuttuu se punainen lanka.
 
Moninpelipuolella tapahtuu paljon. Ensi viikolla kaupan hintoja lasketaan ja tarjontaa tarkastellaan:


Lisäksi käynnistyy Cyber Showdown eventti, joka tuo mukanaan uuden pelimuodon. Tämän on huhuttu olevan eliminaatiopohjainen "attrition" , mutta saas nähdä.

Lisäksi BTB hotfix on mennyt sertifiointiin ja sitä odotetaan ensi viikoksi. Suurempaa patchia arvioidaan helmikuun puolen välin tienoille.
 
Haastan jokaisen joka sanoo, että infinite on paluu juurille ja siinä on taas vanhojen halojen taikaa, katsomaan alla olevan videon kohdasta 28:55 eteenpäin.
Siinä käydään läpi kenttädesign, toimintakohtaukset, hahmot sekä paljon muuta ja vertaillaan miten kaikki oli tehty vanhoissa peleissä.
Saa sen toki ihan alusta astikin katsoa ja ennen tuota onkin lähinnä kehuja kun käsittelyssä on pelattavuus, pienet viittaukset vanhempiin peleihin jne.

 
Juu, siis tätä keskustelua lukemalla huomaa, että täällä osa väkisin hehkuttaa peliä. Ikävää, sillä ilman kovaa kritiikkiä, minkä peli ansaitsee, ei saada muutosta. Destiny sarja taisi olla vuosia lähes kelvoton, mutta lopulta fanien äänet voittivat ja peliä uudistettiin kovalla kädellä.
 
Juu, siis tätä keskustelua lukemalla huomaa, että täällä osa väkisin hehkuttaa peliä. Ikävää, sillä ilman kovaa kritiikkiä, minkä peli ansaitsee, ei saada muutosta. Destiny sarja taisi olla vuosia lähes kelvoton, mutta lopulta fanien äänet voittivat ja peliä uudistettiin kovalla kädellä.
Huvittavaa että kun joku tai jopa useammat tykkää jostain niin se on väärä mielipide. Kysehän nimittäin selvästi vain on siitä että osa tykkää ja osa ei. Ihan niin kuin monien muidenkin asioiden kohdalla.

Minä en ole koko peliä vielä pelannut mutta lukenut näitä keskusteluja kyllä. Ihmettelen kovasti tällaista "ei ole kyllä paras"-keskustelua kun kyse on mielipiteistä.

Moni arvostelija, joiden arvosteluja olen lukenut, on tätä pitänyt vähintään hyvänä ellei erinomaisena pelinä. Ovat varmaan väärässä mielipiteensä kanssa ja väkisin hehkuttavat peliä. Kenties 343i tai MS sitten on uhkaillut tai lahjonut tähän, sillä eihän pelistä nyt muutoin voi mitenkään tykätä. Saati ajatella että ollaan palattu juurille.
 
Pelissä on paljon hyvää, mutta sellainen punainen lanka puuttuu. Alku on kuin Halosta. Ollaan avaruudessa, avaruusaluksessa, opetellaan pelimekaaniikoita. Paljon hyviä juttuja. Tasoa voi verrata Halo 1 tasoon 1. Alkuperäinen oli toki tunnelmaltaan eri tasolla.

MUTTA...

Kun sitten pääsee rengas-planeetan pinnalle, niin mielen valtaa hämmennys. Itse en ole avoimen pelimaailman suurin ystävä, mutta siitä huolimatta. Kenttäsuunnittelu on järkyttävän huonoa. Pelimaailma on täynnä kiviä, kalliota, metsää, erilaisia esteitä. Se on kaikkea muuta kuin selkeä. Koukun avulla voi sitten kiipeillä siellä täällä.

Parhaimmillaan Zeta Halo on todella kaunis, usein kun ilta alkaa hämärtää ja tähtitaivas valaisee maan. Voit ottaa jeeppiin kyytiin 5 A.I. solttua, lähteä rauhassa tutkimaan, mutta sitten kun se potentiaali olisi vaikka mihin, huomaatkin että ei ne vankileirit ole kovin kummoisia, taikka vihujen baset, taikka mikään muukaan.

Jännittävät kivirenkaatkin käydään vain nopeasti skannaamassa. Kampanja tehtävät ovat sitten suurimmaksi osaksi suorastaan hirveitä ja itse lopetin niiden pelaamisen kokonaan. Selainen sana kuin: "KOMPAKTI" oli ennen synonyymi Halolle. Ei enää. Halo on kaikkea muuta. Hyvin sekava ja tasoltaan vaihteleva kokonaisuus.

Halo 1 suorastaan syöksyi ikimuistoisista tehtävistä toiseen, laaksoista kalliovuorille, sademetsästä lumisiin ja jäisiin linnakkeisiin. Saarelle ja syvälle sen uumeniin. Tämä Infinite ei missään nimessä ole se visio eli Zelda mikä sen piti olla. Tuota Nintendon avoimen maailman peliä tunnutaan pidettävän yleisesti maailman parhaana pelinä. Sitä avoimuutta lähdettiin tavoittelemaan. Halossakin piti olla mm. aavikoita, aakeeta laakeeta, suuria järviä, eläinlaumoja.

Halo 1 BASE:t ampuivat ilmaan säteitä joidenka ääni oli tunnistettava. Säteet näkyivät kaukaa ja ne matkasivat kauniin ja mystisen renkaan toiselle puolelle. Vaikka pelattavuus on edelleen huikeaa ja monta asiaa lähentelee täydellistä, siitä huolimatta kokonaisuudessa ei ole järjen hiventä. Peli on keskeneräinen ja se kaivattu punainen lanka puuttuu.

...

Moninpelissä on selkeästi idea ja visio. Se on todella korkealla tasolla. On suorastaan hirveää, että kampanja on sitten hyvin keskinkertainen. Taas kerran.
 
Pelissä on paljon hyvää, mutta sellainen punainen lanka puuttuu. Alku on kuin Halosta. Ollaan avaruudessa, avaruusaluksessa, opetellaan pelimekaaniikoita. Paljon hyviä juttuja. Tasoa voi verrata Halo 1 tasoon 1. Alkuperäinen oli toki tunnelmaltaan eri tasolla.

MUTTA...

Kun sitten pääsee rengas-planeetan pinnalle, niin mielen valtaa hämmennys. Itse en ole avoimen pelimaailman suurin ystävä, mutta siitä huolimatta. Kenttäsuunnittelu on järkyttävän huonoa. Pelimaailma on täynnä kiviä, kalliota, metsää, erilaisia esteitä. Se on kaikkea muuta kuin selkeä. Koukun avulla voi sitten kiipeillä siellä täällä.

Parhaimmillaan Zeta Halo on todella kaunis, usein kun ilta alkaa hämärtää ja tähtitaivas valaisee maan. Voit ottaa jeeppiin kyytiin 5 A.I. solttua, lähteä rauhassa tutkimaan, mutta sitten kun se potentiaali olisi vaikka mihin, huomaatkin että ei ne vankileirit ole kovin kummoisia, taikka vihujen baset, taikka mikään muukaan.

Jännittävät kivirenkaatkin käydään vain nopeasti skannaamassa. Kampanja tehtävät ovat sitten suurimmaksi osaksi suorastaan hirveitä ja itse lopetin niiden pelaamisen kokonaan. Selainen sana kuin: "KOMPAKTI" oli ennen synonyymi Halolle. Ei enää. Halo on kaikkea muuta. Hyvin sekava ja tasoltaan vaihteleva kokonaisuus.

Halo 1 suorastaan syöksyi ikimuistoisista tehtävistä toiseen, laaksoista kalliovuorille, sademetsästä lumisiin ja jäisiin linnakkeisiin. Saarelle ja syvälle sen uumeniin. Tämä Infinite ei missään nimessä ole se visio eli Zelda mikä sen piti olla. Tuota Nintendon avoimen maailman peliä tunnutaan pidettävän yleisesti maailman parhaana pelinä. Sitä avoimuutta lähdettiin tavoittelemaan. Halossakin piti olla mm. aavikoita, aakeeta laakeeta, suuria järviä, eläinlaumoja.

Halo 1 BASE:t ampuivat ilmaan säteitä joidenka ääni oli tunnistettava. Säteet näkyivät kaukaa ja ne matkasivat kauniin ja mystisen renkaan toiselle puolelle. Vaikka pelattavuus on edelleen huikeaa ja monta asiaa lähentelee täydellistä, siitä huolimatta kokonaisuudessa ei ole järjen hiventä. Peli on keskeneräinen ja se kaivattu punainen lanka puuttuu.

...

Moninpelissä on selkeästi idea ja visio. Se on todella korkealla tasolla. On suorastaan hirveää, että kampanja on sitten hyvin keskinkertainen. Taas kerran.
Ei se punainen lanka mitään puutu. Tai siis sinulle se toki puuttuu, tai et ole sitä onnistunut löytämään. Todennäköisesti et edes ole sitä halunnut löytää tosin, kun niin paljon peliä jo ennakkoon laitoit matalaksi.

Jännä oli kyllä se hetken hehkuttaminen pelin julkaisun jälkeen, ja olit kuitenkin silloin ainakin oman kertomasi mukaan peliä jo varsin pitkälle pelannut.

Sinulla tuntuu kovasti olevan haussa täydelliset ”jumalpelit”, ja sitten kun peli kuin peli osoittaa jossain suhteessa puutteitakin, on se silloin näköjään sitten aina pettymys, kun ei ollutkaan se kovasti odottamasi täydellinen ”jumalpeli”. Lieneekö sellaisia koskaan olevan tulossakaan? Epäilen ainakin itse sitä vahvasti. Henkilökohtaisesti en ainakaan sellaisiin peleihin ole törmännyt, enkä odota koskaan tormäävänikään. Pelejä ne kuitenkin vain ovat. Ei mitään sen enempää tai vähempääkään.
 
Omituista kuinka iso haloo ihmisiltä nousee yhden käyttäjän viestistä nousee jossa hän käytännössä sanoo ettei 343 ole tehnyt (hänen mielestään) yhtäkään erinomaista eli ysin tai kympin arvosanan ansaitsevaa Halo-peliä. Käsittääkseni tuohon haarukkaan "erinomainen" menee. Sanoi myös, että Bungien Halo-pelien tasolle ei ole 343 päässyt. No eipä hän taida tuonkaan mielipiteensä kanssa yksin olla. Lopussa myös kehuttiin pelin moninpeliä loistavaksi, joten mikä tässä nyt oli ihmisille se ongelma?

Puhumattakaan kuinka kaveri kumminkin perustelee mielipiteensä sen sijaan, että harrastaa jotain yhden lauseen "paska peli"-drive by postailua. Toisin sanoen mielestäni kaveri ei kyllä ansaitse aikuisten ihmisten ryhmäpilkkaa, kun ei satu olemaan yhtä hypehype kuin muut täällä pelin suhteen.
 
Ei se punainen lanka mitään puutu. Tai siis sinulle se toki puuttuu, tai et ole sitä onnistunut löytämään. Todennäköisesti et edes ole sitä halunnut löytää tosin

Okei, oma Halo urani alkoi vuonna 2001 kun ostin Xbox-konsolin.

Yleisesti Bungien rakkaus Haloa kohtaan näkyi. Siitä tuli yksi kaikkien aikojen pelisarjoista, lähes synonyymi sanalle Xbox. Kun 343 Industries alkoi kehittämään Haloa ja Bungie Destinya, alkoi alamäki, joka jatkuu edelleen. Tämän lisäksi uusin tekele Halo: Infinite joutui ns. "kehitys helvettiin" ja siihen päälle tämä maailman tilanne.

Ihmisiä irtisanottiin, pelimoottori jouduttiin vaihtamaan ja alkuperäinen erittäin kunnianhimoinen suunnitelma jäi. Uusin Halo ei siis ole ollenkaan sitä mitä sen piti olla. En ala tätä asiaa tämän enempää vatvomaan, mutta on uskomatonta jos täällä ei nähdä kokonaisuutta. Osa kampanja-tehtävistä on suorastaan ala-arvoisia.

Toinen suuri kysymys on avoinmaailma. Onko se tullut jäädäkseen vai tehdäänkö jatkossa Halosta taas kompakti. Hulluinta tässä kaikessa on se että moninpeli on kuitenkin selkeästi löytänyt sen oman punaisen lankansa ja mennyt jatkuvasti eteenpäin. Tämä on pitkän kehityksen tulos.
 
Moni arvostelija, joiden arvosteluja olen lukenut, on tätä pitänyt vähintään hyvänä ellei erinomaisena pelinä. Ovat varmaan väärässä mielipiteensä kanssa ja väkisin hehkuttavat peliä. Kenties 343i tai MS sitten on uhkaillut tai lahjonut tähän, sillä eihän pelistä nyt muutoin voi mitenkään tykätä. Saati ajatella että ollaan palattu juurille.

Loogisempi vastaus on, että ne jotka sanoo kuinka tämä on paluu juurille, eivät enää muista millaisia ne vanhat pelit oli.
Ja mitä halon taikaan tulee niin toimiva taistelu on vaan osa sitä ja isompi osa tulee tarinasta, monipuolisista kentistä, hahmoista ja eeppisistä tapahtumista ja oikeastaan mitään noista infinite ei tarjoa.

Esim halo 2:n pahis oli Tartarus joka oli myös brute kuten infiniten Echarum, mutta aina kun Tartarus oli ruudulla niin se oikeasti teki jotain.
Echarum vaan puhuu sillä hitaalla ja tylsällä äänellään sulle hologrammina yli kymmenen kertaa pelin aikana ja kun tuossa actmanin videolla laitettiin ne kaikki samaan aikaan ruudulle niin ajattelin "ei ihmekään, että musta tuntui, että se vaan puhuu, puhuu ja puhuu".
Samoin weaponin kanssa seistään keskustelemassa melkein pimeässä huoneessa yli 20 kertaa. Infinitessä ei vaan tapahdu oikein mitään.

Samoin pahisten motivaatiosta ei tiedetä mitään.
Halo 2:ssa opittiin varsin äkkiä kuinka profeetat vaan sokeasti uskoo halon olevan joku tie pelastukseen ja siksi ne haluaa laukaista sen.
Miksi Echarum haluaa zeta halon ja ilmeisesti endlessin itselleen? Sitä peli ei kerro ja siksi tube on täynnä tunnin mittaisia teoria videoita.
Hyvät tyypitkin kirjoitettiin pois tarinasta. Missä on Lasky, Palmer ja Halsey? Pikainen maininta audiologissa.
Miksi Zeta halon pinnalla on laumoittain sotilaita, mutta ei ketään esimies asemassa olevaa?

Pelistä saa tykätä ihan niin paljon kuin haluaa, mutta edellisten halojen taikaa tässä ei ole pisaraakaan.
 
Loogisempi vastaus on, että ne jotka sanoo kuinka tämä on paluu juurille, eivät enää muista millaisia ne vanhat pelit oli.
Ja mitä halon taikaan tulee niin toimiva taistelu on vaan osa sitä ja isompi osa tulee tarinasta, monipuolisista kentistä, hahmoista ja eeppisistä tapahtumista ja oikeastaan mitään noista infinite ei tarjoa.

Pelistä saa tykätä ihan niin paljon kuin haluaa, mutta edellisten halojen taikaa tässä ei ole pisaraakaan.

Noniin... eli tässä asia tiivistettiin vielä paremmin.

Halo 1 oli itselle Xbox-konsolin elinkaaren aikana lähes mystinen kokemus. Pelin tunnelma, scifi-maailma ja erilaiset vihut, aseet, ajoneuvot hipoivat täydellisyyttä. Pelkästään se musiikki, ääniefektit eri tehtävissä:
  • Pillar of Autumn
  • Arriving on Halo
  • Truth and Reconciliation
  • The Silent Cartographer
  • Assault on the Control Room
  • 343 Guilty Spark


Jos puhutaan kenttäsuunnittelusta, niin alkuun ollaan avaruusaluksen ahtailla käytävillä ja etsitään "pakosukkulaa", jolla paeta vallatulta avaruusalukselta. Paniikki ja kauhu on vallannut aluksen, nyt on kiire.



Pakkolasku hämmentävän kauniille ja ihmeelliselle rengas-planeetalle on ikimuistoinen. Nyt vastassa on jylhiä vuoristoja, metsää ja sitä aakeeta laakeeta, järviä, jopa vesiputous. Kentän laaja hiekkalaatikkomainen suunnittelu näkyy.


Halo: Infinite on tavallaan ensimmäiset 2 tehtävää... toisaalta se ei pääse lähellekkään. Kolmannessa tehtävässä on yön pimeys ja yö kiikarit. Tällainen puuttuu Infinitestä kokonaan. Nyt mennäänkin planeetan pinnalta ylöspäin avaruusaluksen syövereihin legendaarisessa Kapteeni avaimen pelastustehtävässä.


Pelikaani on taivaalla ja alapuolella näkyy saari. Hämmentävän hieno hetki kun pelaaja ymmärtää että saaren voi kiertää ympäri ja tutkia sitä omia polkuja, meno pysyy kuitenkin kompaktina. Sitten on aika syöksyä vihujen BASE:n ahtaille sokkeiloisille käytäville.


Avaruusalus, metsämaisemaa, laaksoja, päivää, yötä... mitä vielä? No miten olisi valtava vihujen linnake, lunta ja jäätä? Ajoneuvoja, entistä suurempia taisteluja: Covenantin, ihmisten ja syövän kesken...

Kun pelaaja luulee nähneensä kaiken, niin matto vedetään taas kerran jalkojen alta. Nyt ollaankin syvällä kosteassa viidakossa. Mihin on kadonnut Kersantti Johnson?

Jokainen yllä mainituista tehtävistä pesee jo yksin koko Infiniten. Pelikentät ovat niin täynnä rakkautta ja sellaista huolta pienistä yksityiskohdista. Hommassa on sydän. Ymmärrän että myöhemmin pelisarjan pariin löytäneet eivät voi Halo: Taistelu kehittyy voimaa ja mystisyyttä ymmärtää, käsittää, mutta ne jotka pelin sattuivat hankkimaan Xbox-konsolin oston yhteydessä 2000-luvun alussa ja tykästymään peliin... ymmärtävät tasan tarkkaa mistä puhun.

Halo muutti tai jopa loi koko konsolien FPS-genren. Ensimmäistä kertaa FPS pelaaminen otettiin vakavasti konsoleilla. Ykkösosan tasolle ei ole koskaan päästy sellaisessa luovuudessa ja hiekkalaatikkomaisuudessa, mutta halutessa tätä kaavaa voitaisiin toistaa nykykonsoleilla. Sen sijaan Infinite ei oikein tiedä mikä se on... siinä on aivan valtavasti hyviä, hienoja ominaisuuksia, MUTTA samaan aikaan ihmettelen missä ovat esimerkiksi suuret juonelliset, elokuvamaiset taistelut, jossa vaikkapa 100 marinea lähtee vyöryttämään yhtä BASE:a,,, mieluiten co-oppina.

Mahdollisesti ajoneuvoja ja rajua vastarintaa... vielä mielenkiintoisemmaksi homma menee jos taisteluun saataisiin kolmas osapuoli, jolloin tuntisi että on osa suurempaa taistelua, vain yksi sotilas valtavan mayhemin keskellä... innolla odotan mihin Halo tästä kehittyy, mutta Halo 1 perintöä ei saisi koskaan hukata. Tunnelma, scifi-maailma, hahmot, vihut ja aseet ovat tärkeitä... nyt lennellään jonkun koukun avulla pitkin kallionseiniä... hyi helvetti.
 
Luen hämmentyneenä välillä näitä yksityiskohtaisia juttuja Halon tarinasta ja kuinka "ennen oli paremmin". En sano tietenkään, että itselläni olisi kaikki tuoreessa muistissa, mutta kahden ensimmäisen Halon tarinasta en osaa juuri mitään ja mielestäni Infiniten tarina ei kyllä tästä poikkea juuri mitenkään, ainakaan huonompaan suuntaan.

Ja tästä varmaan moni on eri mieltä, mutta ainakaan allekirjoittanut ei silloin alunperin pelannut Haloa tarinan takia, vaan kyllähän se viihde revittiin erinomaisesta pelattavuudesta co-oppina. Tarina on ollut toissijaista. Onkin ollut yllätys miten hyvin Infinite toimi myös soolona. Ja kun tämä on ensimmäinen post-Bungie Halo, jota olen pelannut, niin ihan linjassa tämä tuntuu menevän Bungien kanssa.
 
Luen hämmentyneenä välillä näitä yksityiskohtaisia juttuja Halon tarinasta ja kuinka "ennen oli paremmin". En sano tietenkään, että itselläni olisi kaikki tuoreessa muistissa, mutta kahden ensimmäisen Halon tarinasta en osaa juuri mitään ja mielestäni Infiniten tarina ei kyllä tästä poikkea juuri mitenkään, ainakaan huonompaan suuntaan.

Ja tästä varmaan moni on eri mieltä, mutta ainakaan allekirjoittanut ei silloin alunperin pelannut Haloa tarinan takia, vaan kyllähän se viihde revittiin erinomaisesta pelattavuudesta co-oppina. Tarina on ollut toissijaista. Onkin ollut yllätys miten hyvin Infinite toimi myös soolona. Ja kun tämä on ensimmäinen post-Bungie Halo, jota olen pelannut, niin ihan linjassa tämä tuntuu menevän Bungien kanssa.

Eli sinun on vaikea ymmärtää Halo 1 ja Halo: Infinite eroa? ... tarvitset vielä yksityiskohtaisemman selityksen. Siinä on 6 videota joiden avulla voit aloittaa matkan.
 
Kyllä Infinite on itselläni kutkutellut niitä lapsuusajan muistoja ja nostanut taas pinnalle vanhaa rakkautta pelisarjaa kohtaan. Parhaillaan on luvussa kaksi romaania, yksi sarjakuva, moninpeliä takana kymmeniä tunteja ja kampanjan lopussa tuli nieleskeltyä kyyneliä. Innostusta on tullut takaisin!

Tarkoittaako se, ettei mielestäni kritiikissä ole perää? Ei, montaa asiaa voisi tehdä paremmin. Vanhoissakin sarjan osissa oli raivostuttavia seikkoja, mutta kauniit muistot ovat jääneet ja kantaneet. Infinite on herättänyt halun pelata vanhat pelit uudestaan, mutta aika on kortilla.
 
Ylös Bottom