Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Mä ostin syksyllä 120hz 65” töllön pc (ja ps5) kaveriksi ja kyllä mä nyt 120hz käytän jos peli 4k:lla sillä pyörii, mutta en mä kyllä ajopeleissä huomaa mitään eroa 60/120 välillä. Battlefieldissä huomaan, enkä siinäkään kyllä edes isosti, mutta kuitenkin.
Kyllä mä ennemmin laitan peliin ku peliin 4k ja 60-90fps, kuin 1440p/120hps. Tärkeämpi vaikutus mulla ollu freesyncillä, ettei tarvi lukita enää fps:ää.
 
Varsinkin jos ajetaan tekoälyä vastaan niin siellä kisan taustalla pyörii vaikka mitä pikku juttuja, ne voi hyvinki hajota jos tuon 120hz tilan voisi vain napauttaa päälle.
 
Käsittääkseni autopeleissä framerate ei yleensä vaikuta mitenkään siihen, millä tarkkuudella peli ottaa tietoa ohjaimen liikkeistä ja tekee sen pohjalta laskelmia, eli sen puolen ei pitäisi mennä sekaisin, vaikka päivitysnopeutta kasvatettaisiin.
 
Miksi sitten tekijät ovat miettineet 120fps jopa 240fps? Kyllä pelattavuus on silloin parempi ja varmaankin myös se vauhdin tunne verrattuna 60fps.
 
Itse huomannut, että telkkari vaikuttaa myös paljon kuvan sulavuuteen. Nykyisellä kuva on sulavampi, kuin entisellä, vaikka edellinen pystyi toistamaan testienkin mukaan 60fps. Toki en kiellä, etteikö enemmän olisi parempi, varsinkin jos pelaa lähellä näyttöä. Onneksi se on kaikille sama.
 
Odotukset on aika lailla nollissa tämän pelin suhteen, en odota minkäänlaisia uudistuksia verrattuna GT6, ainut mikä nostaa hieman toiveita on PSVR2 versio, mutta sekin voi aivan hyvin olla yhtä raiskattu kuin PSVR1. Jos pääpeli ei tue PS5 120hz niin tuskin sitä tukea tulee myöskään PSVR, eli samalla 60fps mennään kuin PSVR1, kunhan nyt tulisi edes pelin täysiversio pelattavaksi VR:llä crossplay tuella.
 
Miksi sitten tekijät ovat miettineet 120fps jopa 240fps? Kyllä pelattavuus on silloin parempi ja varmaankin myös se vauhdin tunne verrattuna 60fps.
Tuolloin 2 vuotta sitten eivät ottaneet huomioon, että peli tulee myös PS4:lle. Tämän ajan kirosana "Parity" estää tulevaisuuden tässä ja nyt.
 
Olen ennakkotilannut 25th anniversary editionin ps5 ja sen tarkemmissa tiedoissa lukee: ''Siinä tulee PS5 peli levyllä ja PS4 versio digitaalisena latausvoucherina.'' Toimiiko tuo niin että antaisin veljelle ps4 latauskoodin, ja itse pelaisin samaan aikaan ps5 levyltä?
 
Olen ennakkotilannut 25th anniversary editionin ps5 ja sen tarkemmissa tiedoissa lukee: ''Siinä tulee PS5 peli levyllä ja PS4 versio digitaalisena latausvoucherina.'' Toimiiko tuo niin että antaisin veljelle ps4 latauskoodin, ja itse pelaisin samaan aikaan ps5 levyltä?

Näin voisi kuvitella, kun eihän levy välitä siitä kenen tilillä sitä pelataan. Latauskoodilla lunastettu versio jäisi veljesi tilille.
 
  • Like
Reactions: rap
Mielenkiintoinen ratkaisu sinällään miksi PS4 versio ei ole samalla levyllä.

Näinpä. Ei hyvä suuntaus lainkaan, mieluiten ottaisin fyysisen version ostajana kaiken sisällön levyllä. Toki lieventävänä asiahaarana se, että PS4- ja PS5-versiot voi ostaa myös erikseen.
 
Näinpä. Ei hyvä suuntaus lainkaan, mieluiten ottaisin fyysisen version ostajana kaiken sisällön levyllä. Toki lieventävänä asiahaarana se, että PS4- ja PS5-versiot voi ostaa myös erikseen.
Toki tuossa on hyvät puolensa noinkin kun voi antaa vaikka veljelleen PS4 version ja itse pelaa PS5 mutta toisaalta kun se peli voisi olla samalla levylläkin. Digi kun on aina digi. Sen kanssa olet aina vain lisenssin lainaaja. Sama juttu kaikessa digitaalisessa vuokraamisessa. Ei hyvä.
 
Uusi klippi




Ja tarkempaakin kuvaa luvataan..
 

Liitetiedostot

  • photostudio_1643323331986.jpg
    photostudio_1643323331986.jpg
    389,3 KB · Lukukerrat: 33
  • Like
Reactions: rap
Minusta nyt tehdään suuri numero 36 sekuntin videosta, mutta aloin kuitenkin pohtimaan onko jossain tarkempaa tietoa tuosta pelin äänimaailmasta, nimittäin tuollaiset PlayStationin Pulse 3D kuulokkeet löytyvät.
 
Yllätyn jos on samaa tasoa tai parempi kuin assetossa. Siihen saakka kuulostaa Sonyn höpinöiltä
 
Jotenkin nuo kaikki videot olleet pitkälti jotain tunnemainoksia, kuinka ihailla autoa, kuinka tuntea ajaminen, kuinka tuntea 3d ääni, kuinka tunne välittyy ohjaineen.. hyvin on vähäistä se mitä peli käytännössä on. Itse en näe tuossa mehustelussa juuri itua, se 3d ääni ja ohjaimen täristelyt on ihan oletus ja grafiikan oltava nykytasolla.. se pelattavuus ja sisältö on se kysymysmerkki jota odotellaan.
 
Jep vähän tuollaista jaappanilaista hehkutusta että tunnet kuinka lehdet humahtavat tuulilasiisi syksyisessä maisemassa. Ostoon menee silti ei siinä, mutta vähän täytyy odotuksia toppuutella.
 
Ylös Bottom