Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Ensimmäiset maistelut attritionia maistuivat! Kyllähän pelimuoto onnistuu ainakin siinä, että tapot tuntuvat entistä paremmilta ja kuolemat kirpaisevat enemmän. Pumppu hakkaa ja kädet hikoavat. Omissa peleissäni revivet näyttelivät melko pientä roolia, sillä alakynnestä on vaikea ponnistaa. Ehkä elvytysaika voisi olla lyhyempi? Tällä otannalla vaikea kuitenkin sanoa.
 
Olen nyt kohdassa "Pelican Down" elikkä nämä 3 tykkitornia tuhottu, MUTTA sitten olenkin ongelmissa elikkä 2 tällaista Spartan Killeria kimpussa. Tämä jolla Brute Chopper, niin kaappaan sen vihulta pois, mutta mites sitten?

Tarvitaanko näitä Brutejen omia aseita vai miten olisi fiksuin saada suojat pois?

...

Ja tähän sitten lyhyt välikommentti eli rakastan Haloa. Ei ole tarkoitus haukkua peliä tai 343 Industria maan rakoon, mutta kyllä tässä valitettavasti näkyy tällaisia suunnittelu virheitä ja yksi niistä on pelialueen laajuus joka on liian suuri. Toinen on että kiviä ja sellaista kivikkoja on joka paikassa mikä saa pelialueen näyttämään epäselvältä ja varsinkin ajaneuvoilla saa pelätä että kohta osuu...

Olen kuitenkin huomaavanani että peliin olisi tullut mukaan lisää yksityiskohtia. En ole ennen huomannut sinisiä lintuparvia. Äänimaailma on täynnä yksityiskohtia, ihan kuin niitä olisi tuotu myös maailmaan, siitepölyä, hyönteisiä, jotain tuollaista enemmän.
 
Olen nyt kohdassa "Pelican Down" elikkä nämä 3 tykkitornia tuhottu, MUTTA sitten olenkin ongelmissa elikkä 2 tällaista Spartan Killeria kimpussa. Tämä jolla Brute Chopper, niin kaappaan sen vihulta pois, mutta mites sitten?

Tarvitaanko näitä Brutejen omia aseita vai miten olisi fiksuin saada suojat pois?
Kaappaat sen Chopperin ja tapat sen kyydissä olleen kaverin. Sen jälkeen millä tahansa aseella minkä koet parhaaksi hyökkäät sen toisen kimppuun. Suojat näillä kavereilla tietysti palautuu suht nopeasti, niin saa olla koko ajan tulittamassa. Itse jouduin kyseisessä kohdassa nappaamaan maasta uutta tuliluikkua panosten loputtua, kun tämä jälkimmäinen kaveri kesti sen verran paljon hittiä.
 
Hienoja palkintoja nyt jaossa eventissä ja uusi pelimuotokin vaikuttaa ihan hyvältä. Game Pass Ultimate -edut on taas lunastettavissa, 8.2. asti. Löytyy Warthogille väritystä ja challenge swap/douple xp.
 
Minä ymmärrän, että minkä takia jotkut pitävät Halo Infinitea huonona, kun taas jotkut pitävät tätä parhaimpana Halo-pelinä koskaan. Minä pidän Halo Infinitea yhtenä parhaimpana pelikokemuksena jo pelkän pelattavuuden takia. Oli huikeaa grapplen avulla seikkailla open worldissa - ja kyllä, avoimen maailman Haloa olen odotellut ja mielestäni 365 Industries onnistui siinä hyvin. Tarina, viholliset ja hahmot olivat hyviä ja nyt Halo Infiniten jälkeen tajuan, että ehkä se Halo 5 ei ollukaan niin hyvä peli. Halo Infinite on pieni paluu juurille, koska pelistä ei enää vastaa Bungie ja hyvä vain, että 365 Industries ei yritä väkisin ottaa mallia Bungiesta.
 
Loppu suoralla alkais kaiketi olemaan tarina tässä, pikkusen vaan syö intoa pelata kun grapplea ja nyrkkiä tarjoilee, niin Cheffi päätyy kartan alle tai jonkun rakennuksen sisälle turhan usein ja sieltä ei pääse pois ilman että hyppää main menuun ja takaisin. Siinä sitten aina tuntuu menettävän etenemistä jonkun verran. Voishan sitä tietenkin olla käyttämättä tota grapple + nyrkkiä comboa, mutta kun se vaan on niin hauskaa ja toimivaa. :D

No katotaan jaksaako tuota vielä yrittää, vai annetaanko pelille tennaria kovolta. :)
 
Minä ymmärrän, että minkä takia jotkut pitävät Halo Infinitea huonona, kun taas jotkut pitävät tätä parhaimpana Halo-pelinä koskaan. Minä pidän Halo Infinitea yhtenä parhaimpana pelikokemuksena jo pelkän pelattavuuden takia. Oli huikeaa grapplen avulla seikkailla open worldissa - ja kyllä, avoimen maailman Haloa olen odotellut ja mielestäni 365 Industries onnistui siinä hyvin. Tarina, viholliset ja hahmot olivat hyviä ja nyt Halo Infiniten jälkeen tajuan, että ehkä se Halo 5 ei ollukaan niin hyvä peli. Halo Infinite on pieni paluu juurille, koska pelistä ei enää vastaa Bungie ja hyvä vain, että 365 Industries ei yritä väkisin ottaa mallia Bungiesta.
Pakko nyt viimeinkin kysyä, että miksi ihmeessä aina kirjoitat tuon 343 Industriesin nimen väärin? Onko kyseessä vain se, että muisti tekee tepposet tuollaisen numeroihin perustuvan nimen kanssa? Itselläni käy toki joskus niin. Vai onko tuo joku vitsailu? Joka tapauksessa on tullut väistämättä kiinnitettyä huomiota, että et kyllä ole juurikaan oikeana tainnut 343 Industriesin nimeä kirjoittaa, niin pakko vähintäänkin mielenkiinnon vuoksi kysyä. :D
 
Pakko nyt viimeinkin kysyä, että miksi ihmeessä aina kirjoitat tuon 343 Industriesin nimen väärin? Onko kyseessä vain se, että muisti tekee tepposet tuollaisen numeroihin perustuvan nimen kanssa? Itselläni käy toki joskus niin. Vai onko tuo joku vitsailu? Joka tapauksessa on tullut väistämättä kiinnitettyä huomiota, että et kyllä ole juurikaan oikeana tainnut 343 Industriesin nimeä kirjoittaa, niin pakko vähintäänkin mielenkiinnon vuoksi kysyä. :D
On se vaan hankala nimi! Moni muukin on minua huomauttanut asiasta. Nyt minun täytyy petrata tämän asian suhteen!
 
Minä ymmärrän, että minkä takia jotkut pitävät Halo Infinitea huonona, kun taas jotkut pitävät tätä parhaimpana Halo-pelinä koskaan. Minä pidän Halo Infinitea yhtenä parhaimpana pelikokemuksena jo pelkän pelattavuuden takia. Oli huikeaa grapplen avulla seikkailla open worldissa - ja kyllä, avoimen maailman Haloa olen odotellut ja mielestäni 365 Industries onnistui siinä hyvin. Tarina, viholliset ja hahmot olivat hyviä ja nyt Halo Infiniten jälkeen tajuan, että ehkä se Halo 5 ei ollukaan niin hyvä peli. Halo Infinite on pieni paluu juurille, koska pelistä ei enää vastaa Bungie ja hyvä vain, että 365 Industries ei yritä väkisin ottaa mallia Bungiesta.

Yksi asia joka nyt itseäni helpotti oli se kun ymmärsin että avoimessa maailmassa, olit sitten missä vain siellä, niin voi aina avata kartan... ja käyttää "Quick Travel" ominaisuutta, jolla pääsee sitten näihin FOB mini baseihin.

Joka tapauksessa sisar pelisarja Destiny tekee liikkumisen helpommaksi juurikin sen kiiturin avulla. Jotenkin Halon on tulevaisuudessa ratkaistava tämä liikkumis asia. Toinen on se että ei voi olla niin että 1 väline menee muiden 3 välineen edelle. Olisi hyvä että koukun lisäksi joutuisi käyttämään paljon myös mm. suojakilpeä, syöksyä ja vihollisen paljastavaa sädekehää...

...

On päivän selvää että Halossa on valtavasti hyvää, mutta sana Kompakti ei enää valitettavasti kuvaa pelisarjaa. Onko tulevaisuudessa kentät hieman pienempiä hiekkalaatikoita, se on mahdollista. Se että alue olisi vielä suurempi... siihen on vaikea uskoa. Esim. juuri Zeldassa alue on massiivinen, mutta jokaisen vuoren huipulta on mahdollisuus liitää alas, valtavia matkoja. Minulla tulee väkisinkin hylätty pelisarja Anthem mieleen. Eli onko Master Chiefillä tulevaisuudessa kyky lentää.

Anthem-characters-screenshot-1280x720.jpg
 
Jaahas? Nyt pelin kartalla näkyy pääkallon kuva ja siinä lukee CATCH. Tämä kohta ilmestyi kartalle täysin tyhjästä. Paikkaa vartioi kaksi Hunteria jotka jännän värisiä.

Päätin nyt tehdä näin:
1. etsi lähin FOB ja teleporttaa sinne
2. klikkaa nuolta alaspäin kaikkien FOBin läheisyydessä olevien Marinejen kohdalla
3. muodosta iskujoukko ja lähde kohti pääkallo kuvaketta
 
"...as Halo Infinite is meant to be the start of a Great Journey that could see new campaigns added over time. Depending on how things play out, it could even grow into one of the best Xbox games of all time."

Tämä on se juttu, IGN sanoo sen hyvin. En vaan tiedä miten ihmeessä he muuttavat tuon melko ruman ja karikkoisen kivi maailman kauniiksi ja helpoksi liikkua, hahmottaa, jne.
 
"...as Halo Infinite is meant to be the start of a Great Journey that could see new campaigns added over time. Depending on how things play out, it could even grow into one of the best Xbox games of all time."

Tämä on se juttu, IGN sanoo sen hyvin. En vaan tiedä miten ihmeessä he muuttavat tuon melko ruman ja karikkoisen kivi maailman kauniiksi ja helpoksi liikkua, hahmottaa, jne.
Vai olisiko kuitenkin niin, että kauneus on katsojan silmässä? Varsin moni muukin taho on kyllä juuri tuota maailman kauneutta kehunut. Toki et sinäkään väärässä ole jos et sitä koe kauniiksi. Tuo sanonta kun tosiaan pitää paikkansa.
 
En vaan tiedä miten ihmeessä he muuttavat tuon melko ruman ja karikkoisen kivi maailman kauniiksi ja helpoksi liikkua, hahmottaa, jne.
Eivät mitenkään.

Ei tuota nykyistä olemassa olevaa maailmaa varmastikaan lähdetä muuttamaan. Kampanjan lisäosat voivat silti sijouttua ihan toisiin maisemiin. Toiselle puolelle Zeta-renkasta, jossa on eri biomi. Tai vaikka renkaan lähellä lentelevälle avaruusalukselle. Tai jopa tyystin toiselle planeetalle. Odotellaan ja katsotaan.
 
Miksi yhdellä renkaalla edes pitäisi olla useita eri biomeita? Koska peli? Onko se pelin maailman puitteissa loogista? Jotenkin olisi loogisempaa että olisi "metsä-rinkula", "beachparty-rinkula", "aavikko-rinkula" jne. kuin että jokaiselle on jostain syystä ollut pakko tehdä useita biomeita että Master Chiefit ei kyllästy.

Niin ja miksi siellä on ylipäänsä mitään? Eikö kyse ole joukkotuhoaseista? Miksi niissä pitää viihtyä sen enempää mitä sotilas- (tai maailmantuhoamis-)operaatio kestää?

Kenties näihinkin on päivänselvät vastaukset loressa mutta minä en niitä muista. Minulle Halojen maisema on kuitenkin aina ollut se mikä se on Infinitessä. Se on palanut mieleen vaikka muutakin on ollut. Ja kaikki osat olen pelannut uusinta lukuun ottamatta ja silti tuo maisema on se mikä tulee mieleen kun mietin Master Chiefiä riehumassa.
 
No tuossa on kyse vaan sun huonosta muistista sillä tuollaista maisemaa oli lähinnä kahdessa ykkös halon kentässä ja sama peli tarjosi myös lunta ja hieman viidakon tapaistakin ja päästiinhän siinä myös covenantin aluksen sisuksiin.
Infinite on lähinnä isoksi venytetty silent cartographer kenttä.
 
Loren puolesta tunnetuilla Haloilla kyllä on eri biomeita, koska Haloilla myös säilötään eliöitä, jotta galaksi voitaisiin taas asuttaa iso ampumise jälkeen. Eri eliöt taas viihtyy eri biomeilla. Kamppiksessa sormus on halki ja siinä ollaan vain pienellä palasella rinkulaa. Behemoth-mappi sijaitsee myös Zeta-halolla ja se on aavikkoa. Luulisi tosiaan, että jos kamppikseen saadaan isompaa lisäsisältöä, se sijoittuisi eri ympäristöön.
 
Vai olisiko kuitenkin niin, että kauneus on katsojan silmässä?

Tähtitaivas on upea. Avaruusalukset siellä täällä, lintuparvet, pienet eliöt. Illasta yöhön kaunista kaunista... MUTTA kaikkialla on todella kivikkoista ja tavaraa on ahdettu pieneen tilaan niin paljon että on vaikea jopa liikkua. Maailmaa on hyvin vaikea hahmottaa verrattuna esim. Destiny-sarja.

Ei tuota nykyistä olemassa olevaa maailmaa varmastikaan lähdetä muuttamaan. Kampanjan lisäosat voivat silti sijouttua ihan toisiin maisemiin. Toiselle puolelle Zeta-renkasta, jossa on eri biomi. Tai vaikka renkaan lähellä lentelevälle avaruusalukselle. Tai jopa tyystin toiselle planeetalle. Odotellaan ja katsotaan.

On kyllä erittäin mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan Halo: Infinite lähtee kehittymään. Yrittääkö jopa rakentaa sen Zelda maailman mikä alunperin oli visiona.

Niin ja miksi siellä on ylipäänsä mitään? Eikö kyse ole joukkotuhoaseista?

Niin miksi on metsää, vuoria ja järviä? Kun ekaa kertaa Halo: CE tein pakkolaskun planeetan pinnalle, niin vain suu auki ihailin se kauneutta, muotoa, niitä säteitä jotka pitivät jännään ääntä, vihujen baseissa. Säde lähti suoraan kohti taivasta, kauas toiselle puolelle rengasta.

Ei minulle olisi iki päivänä tullut mieleen että se rengas-planeetta onkin ase ja että niitä on jopa useampia. Tulee mieleen Star Wars jossa kapinalliset luulivat Kuoleman tähteä kuuksi... eivät avaruusasemaksi, jolla oli valtava tuhovoima.

No tuossa on kyse vaan sun huonosta muistista sillä tuollaista maisemaa oli lähinnä kahdessa ykkös halon kentässä ja sama peli tarjosi myös lunta ja hieman viidakon tapaistakin ja päästiinhän siinä myös covenantin aluksen sisuksiin.

Kiitos.

Infinite on lähinnä isoksi venytetty silent cartographer kenttä.

Ja vielä kerran kiitos. Tämän paremmin asiaa ei voi sanoa. Pelatkaa rauhassa Silent Cartographer tehtävä läpi. Halo: CE. Jopa tekijät ovat myöntäneet ottaneensa siitä kaiken Infiniteen.

Kamppiksessa sormus on halki ja siinä ollaan vain pienellä palasella rinkulaa.

Äärimmäisen tärkeä pointti! ... joka on itseltäni mennyt täysin ohi. Tosiaan kampanjassa ollaan juuri siinä kohtaa Zeta Haloa josta rengas-planeetta on mennyt rikki ja nyt planeetta, Halo yrittää korjata itse itseään.

Siksi kaikki on niin rikkinäistä, epäselvää ja rumaa. Se kauneus on näissä osissa planeettaa joka on vielä ehjä. Siksi on muodostunut ikään kuin pieniä "saaria" koska "sormus" on sirpaleina tuosta kohtaan. Itseasiassa tämän tajuaminen hieman helpotti omia fiiliksiä. Tekijät halusivat pelaajan juuri tuohon rikkinäiseen kohtaan.

Todella toivon että tulevaisuudessa saadaan ehjempää ja rauhallisempaa maastoa. Pilarit ovat edelleen hirveän näköisiä ja tekevät maailmasta rauhattoman näköisen.
 
No tuossa on kyse vaan sun huonosta muistista sillä tuollaista maisemaa oli lähinnä kahdessa ykkös halon kentässä ja sama peli tarjosi myös lunta ja hieman viidakon tapaistakin ja päästiinhän siinä myös covenantin aluksen sisuksiin.
Luit tai tulkitsit nyt omiasi. Minähän kirjoitin että "Se on palanut mieleen vaikka muutakin on ollut. Ja kaikki osat olen pelannut uusinta lukuun ottamatta ja silti tuo maisema on se mikä tulee mieleen kun mietin Master Chiefiä riehumassa."

En siis väittänyt etten muistaisi muitakin maisemia mutta jos kuvittelen kuvaa MC:stä, niin se on aina siinä tietyssä maisemassa. Samoin jos näkisin unta Halosta, niin ihan 100% varmasti se tapahtuisi "Infinite-maisemissa".

Se on minulle se ikonen "Halo-maisema".

Loren puolesta tunnetuilla Haloilla kyllä on eri biomeita, koska Haloilla myös säilötään eliöitä, jotta galaksi voitaisiin taas asuttaa iso ampumise jälkeen. Eri eliöt taas viihtyy eri biomeilla. Kamppiksessa sormus on halki ja siinä ollaan vain pienellä palasella rinkulaa. Behemoth-mappi sijaitsee myös Zeta-halolla ja se on aavikkoa. Luulisi tosiaan, että jos kamppikseen saadaan isompaa lisäsisältöä, se sijoittuisi eri ympäristöön.
Kiitos selvennyksestä. En todellakaan ollut loresta tietoinen tai ainakaan muistissa se ei ollut. Teki myös samalla Halon taas vähän mielenkiintoisemmaksi.

Vähän ikävä että Halojen juoni- ja lorepuoli on jäänyt ainakin minulta jäämättä mieleen. Se on aiemminkin ollut mielenkiintoista sen osalta mitä siitä on pysynyt kärryillä tai mitä on jäänyt mieleen.

Onko tuo tarinapuoli kenties vähän rönsöillyt vai mikä siinä on vikana? Se, että jaetaan tarina useisiin medioihin, joita pitäisi kaikkea seurata? Vai onko kyse vain minusta ja kaikki muut on täysin kärryillä kaikesta?
 
Ylös Bottom