Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Onko tuo tarinapuoli kenties vähän rönsöillyt vai mikä siinä on vikana? Se, että jaetaan tarina useisiin medioihin, joita pitäisi kaikkea seurata? Vai onko kyse vain minusta ja kaikki muut on täysin kärryillä kaikesta?
Ei ole sinusta kyse. Onhan tuo pidempään ollut niin, että peleissä on ollut se rautalankajuoni, joka ei ole monista kovin kiinnostava, ja sitten kiinnostavin osuus on ollut pelin sisällä portaaleissa ym. helposti sivuutettavissa piilotetuissa medioissa. Lisäksi on expanded universe kymmenine kirjoineen, sarjakuvineen ja animaatiosarjoineen. Silloin tällöin on tullut lorea yhteenkokoavia "tietokirjoja". Eli siis paljon tavaraa, johon on varmasti vaikea hypätä. Nykypäivänä hyvä puoli on, että Halowikit tms. aika hyvin niputtavat tietoa kompakteiksi artikkeleiksi.

Ja kuten todettua, niin 343 tuntuu luottavan liikaa siihen, että pelaajalle olisi expanded universe jollain tavalla tuttu. Olen samaa mieltä siitä, että tarinaa pitäisi pystyä kertomaan paremmin pelin sisällä, olkootkin että expanded universe on hieno juttu sekin.
 
Voiko joku täällä kertoja noin 300 sanalla Halon perusjuonen?

Saako tämän suomenkielisenä?

Mestari kokki sankari, ufo ukko on paha, ihmiskunta uhattu, Halo on rinkula, Masteri kokki pelastaa ihmiskunta, Mestari kokki ei saa palkinnoksi naista vaan jatko-osia jossa jatketaan tutulla kaavalla, vuonna 2022 Mestari kokki yhä ilman naista palkintona ja taistelu jatkuu seuraavassa osassa.
 
Kertokaas joku fiksumpi miksi ihmeessä marinet eivät ole taistelemassa näissä sisätiloissa? Putkea pitkin mennään syvälle maan uumeniin, yksin? En ymmärrä :/ Tässä olisi suoraan matskua Aliens elokuvasta, jne.
 
Noniin... Halo: Infinite vihdoin läpi. Tarkoitus löytää kaikki, mutta tajusin että esim. kaikkien Audio Logejen löytäminen itse lähes mahdotonta. Käytän tätä opasta, en tiedä onko fiksuin: https://www.ign.com/wikis/halo-infinite/
Itselläkin vielä viimeiset audiologit hakematta, mutta muuten on kaikki. Skulleihin käytin jotain guidea, jossa näkyi kartalla paikat. Olikohan tämä (linkki) jota käytin. Polygonilla on ainakin yleensä ollut hyviä. Suurin osahan noista oppaista taitaa olla lähes yhtä hyviä, mutta hyvä tosiaan olla merkit kartalla sekä helppolukuinen sivusto/asettelu.
 
Kiitos linkistä täytyy tutkia tuo. Tosiaan eilen vedin Kampanjan läpi (Heroic) ja samana päivänä aloitin sitten toisen kerran vetämään kampanjaa läpi (Easy) tarkoituksena kerätä kaikki. Mukavaa että jo kerätyt jutut ovat kerätty ja nyt metsästän puuttuvia.

Täytyy myöntää että Infinite on todella hieno peli, Halo siis ylipäätään, mutta en voi olla huomaamatta tätä laadun vaihtelua. Eka video nykii kunnolla...? Huh... MUTTA sitten tuo hieno avaruusalus, kuin laiva, joka natisee liitoksistaan. Mielettömän yksityiskohtaisesti tehty. Tutoriaali jaksona suorastaan täydellinen.

Infiniteä pelatessa tulee hyvä fiilis ja on hauskaa! Tämän parissa meneekin varmaan seuraavat 10 vuotta.
 
En ole Halo 3:sen jälkeen pelannut Haloa ollenkaan enkä koskaan ole koskenut Halo Warseihin joten tarinallisesti olin hiukan hukassa. Enkä oikeastaan edes jaksanut niin keskittyä koko tarinaan.

Pelasin kampanjaa varmaan sen 5-6 tuntia. Muutama päätehtävä ja keräilin kaikkia sivuhommeleita mutta siihen se sitten jäi. Tuo avoin maailma oli ihan kiva ja ainakin aluksi oli kiva tutkia ja etsiä tavaroita mutta ei jotenkin pidemmän päälle jaksanut kiinnostaa.

Sitten siirryin moninpeliin ja oli aluksi noin 50 matsin ajan ihan koukuttavaa ja hauskaa mutta en tiedä miksi ei jaksa kiinnostaa enään. Toi Battle Pass on kyllä turhahko.. Ainakin ilmainen versio. Ainoat asiat mitä saat on challenge swappeja joilla ei tee sitten niin mitään. Ja se koko hauskuus tosta kustomoinnista loistaa poissaolollaan kun siitä pitää maksaa erikseen.

Kaiken kaikkiaan vaikutti pätevältä peliltä mutta ehkä se oma Halo kiinnostus ei enään kolmosen jälkeen noussut tarpeeksi. Sääli sinänsä koska haluisin jonkun hyvän Fps moninpelin mutta niitä ei tunnu olevan. Insurgency vähän viehättää mutta koska jätin kaikki pelikaverit pleikkarin puolelle niin se tuntuu sellaiselta peliltä mitä ei yksin kannata pelailla.
 
Itselläkin tyssähtänyt peli-into kun sai Battle Passin täyteen. Vähän väkisin puurtamista ollut uuden eventinkin kanssa avata kaikki. Viime aikoina kun pelannut muita pelejä, niin Halossa tatsi hieman kateissa ja turpaan tulee skill based matchmakingin takia. Melko turhauttavaakin välillä, kun yrittää challengejä saada tehtyä ja vastustajat kovia. Varsinkin tässä uudessa Attrition-pelimuodossa meno on hikistä.

Eventtien lisäksi ainoat avattavat olisi viikottainen palkinto, yleensä emblem/visiiri ym. Enhän tietenkään pelkkien kosmeettisten palkintojen takia pelaa, mutta jotain progressiota silti kaipaisi. Nyt menee kaikki expat "hukkaan".

Kenttiäkin tarvittaisiin lisää. Jotain vuotoja oli uusista kentistä hiljattain. Veikkaisin että Season 2 alkaessa jaksan pelata lisää, jos sitä ennen ei ole isoja päivityksiä tullut. Xbox näyttää peliajaksi 6pv 11h, josta 24h meni kampanjaan, joten onhan tuota moninpeliä tullut pelattuakin jo "rahan edestä". Suurimman osan ajasta olen pelannut yksin, joka ei tietenkään yhtä hauskaa kuin porukalla. Jos saisi porukkaa pelaileen, niin voisi jaksaakin edelleen.

Sääli sinänsä koska haluisin jonkun hyvän Fps moninpelin mutta niitä ei tunnu olevan. Insurgency vähän viehättää mutta koska jätin kaikki pelikaverit pleikkarin puolelle niin se tuntuu sellaiselta peliltä mitä ei yksin kannata pelailla.
10. helmikuuta tulee CrossfireX, jota odottelen innolla. Free to play -moninpelin on tehnyt eteläkorealainen Smilegate. Kampanjapuolen työstänyt Remedy, joten sen uskoisin ainakin maistuvan.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin tyssähtänyt peli-into kun sai Battle Passin täyteen. Vähän väkisin puurtamista ollut uuden eventinkin kanssa avata kaikki. Viime aikoina kun pelannut muita pelejä, niin Halossa tatsi hieman kateissa ja turpaan tulee skill based matchmakingin takia. Melko turhauttavaakin välillä, kun yrittää challengejä saada tehtyä ja vastustajat kovia. Varsinkin tässä uudessa Attrition-pelimuodossa meno on hikistä.

Eventtien lisäksi ainoat avattavat olisi viikottainen palkinto, yleensä emblem/visiiri ym. Enhän tietenkään pelkkien kosmeettisten palkintojen takia pelaa, mutta jotain progressiota silti kaipaisi. Nyt menee kaikki expat "hukkaan".
Itselläkin sama tilanne, että battle pass tehty ja nyt on hieman sormi suussa pelin kanssa. Esim. attrition on kyllä maistunut ja varmasti tulee myös muut eventit pelattua. Silti ihmetyttää, että mitä ovat oikein ajatelleet, kun kehitys on niin hidasta ja season 2:een menee kuukausikaupalla. Vakavana uhkana on, että meneekö pelin loistava pohja hukkaan, kun pelaajia menetetään koko ajan vähäisen sisällön ja hitaan päivityksen takia.

Pelin voimasta kyllä kertoo jotain se, että menin Halo-innostuksessani pelaamaan MCC:tä, joka on nyt "kehityksensä huipulla" ja jota moni suosittelee välipalaksi Infiniten kehitystä odotellessa. Mutta Infinite oli kyllä itselleni "pilannut" legacy-halot. Jumalanpilkan uhalla sanon, että Halo 3:n tuntuma tuntui aivan karmealta. Ehkä siihen taas tottuisi. Menin kuitenkin takaisin Infiniteen ja se tuntui taas aivan ihanalta. Juuri silti miltä muistan Halo 3:n tuntuneen silloin aikoinaan.
 
Pelin voimasta kyllä kertoo jotain se, että menin Halo-innostuksessani pelaamaan MCC:tä, joka on nyt "kehityksensä huipulla" ja jota moni suosittelee välipalaksi Infiniten kehitystä odotellessa. Mutta Infinite oli kyllä itselleni "pilannut" legacy-halot. Jumalanpilkan uhalla sanon, että Halo 3:n tuntuma tuntui aivan karmealta. Ehkä siihen taas tottuisi. Menin kuitenkin takaisin Infiniteen ja se tuntui taas aivan ihanalta. Juuri silti miltä muistan Halo 3:n tuntuneen silloin aikoinaan.

Täysin sama. Eli kyllä uudet pelit ovat parempia juuri pelattavuudeltaan.

Toinen juttu on sitten se että vaikka aikoinaan tehtiin Halo 1 pelistä paranneltu versio, niin ei sillä ole mitään tekemistä sen hetken kanssa kun porukka on hommannut ensimmäisen Xbox-konsolin ja vain 1 pelin, koska se oli ainoa syy hankkia se konsoli. Ei tuota fiilistä mitenkään voi grafiikoita parantelemalla saavuttaa.

Halo CE oli ihan omalla tasolla tuona aikana. Luulen kuitenkin että jollekkin nuorelle, vaikka 13-vee joka nyt ottaa Infiniten käsiinsä (XSX) ekana halona, voi olla aika ihmeissään, että wau! Toisaalta halo 1 oli siihen aikaan jotain ennennäkemätöntä, Infinite hmm... ei niinkään. MUTTA jos puhutaan Haloista niin kovaa kamaa kuitenkin.
 



TV-sarjan traileri. Aika hyvältä vaikuttaa! Chiefin ääni kyllä vähän erikoisen kuuloinen. :D
 
Viimeksi muokattu:



TV-sarjan traileri. Aika hyvältä vaikuttaa! Chiefin ääni kyllä vähän erikoisen kuuloinen. :D

Kestää jonkin aikaa tottua Chiefin ääneen koska ei ole sama, kuin peleissä :)

Muuten kyllä vaikuttaa hyvältä ja taitaa olla ainut syy pistää Paramount+ tilaus päälle :D
 
Nyt alkoi huolestuttamaan ihan kunnolla. Siis traileri on uskomattoman cool, MUTTA mikä on sarjan budjetti? Eikai tämä ole nyt joku halpis-sarja? Hyvin vaikea uskoa että vuonna 2022 uskallettaisiin näyttää ihan aitoa Haloa, jossa sota roihuaa ja päitä putoaa... liian hyvää ollakseen totta :/
 
Nyt alkoi huolestuttamaan ihan kunnolla. Siis traileri on uskomattoman cool, MUTTA mikä on sarjan budjetti? Eikai tämä ole nyt joku halpis-sarja? Hyvin vaikea uskoa että vuonna 2022 uskallettaisiin näyttää ihan aitoa Haloa, jossa sota roihuaa ja päitä putoaa... liian hyvää ollakseen totta :/
Näyttikö traileri sinusta halpis-sarjan trailerilta?
 
Traileri voi olla mitä vain, mietin sarjan kokonaisbudjettia jaettuna jaksojen määrällä?
Miksi tällaista mietit? Mietitkö samaa muidenkin televisiosarjojen kanssa? Mietitkö sarjaa katsoessasi, että millainen tämän sarjan budjetti on, vai nautitko vaan siitä mitä telkkarin ruudulla näkyy? Tämä traileri näyttää jo heti, että sarjaan on panostettu. Tottakai lopputulos voi silti olla mitä vaan, mutta ei sitä ehkä kannata niin tiukasti budjetti edellä miettiä, vaan katsoa ja päättää sen mukaan tykkääkö vai ei.
 
Ylös Bottom