Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

  • Hyvä

    Äänet: 74 50,0%
  • Huono

    Äänet: 14 9,5%
  • Ei niitä ole pakko ostaa, niin ihan sama jos tulee

    Äänet: 60 40,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    148
Niin tai esimerkiksi Days Gone, The Last of Us 2, Ratchet & Clank...
Tai Ghost of Tsushima, Death Stranding…
Iten en ainakaan ole tällä foorumilla törmännyt Zelda tai Mario pelien valituksiin kertaakaan että täyteen hintaan niitä myydään, tässä on tilaisuus nyt etsiä niitä sitten jos haluat. Mutta esim Spider-Man Miles Morales ja Sackboys' Big adventure oli ilmaiseksi päivitettävissä esimerkkinä ja uusin Horizon myös. Nyt ei vaan kyllä tarvisi ketjua tällä pilata niin sori siittä.
Jes, ei pilata. Pahoittelut, kun otin asian esille.
 
Haha, ei ole mitään tekemistä firman kanssa. Sylettäisi sama homma ihan minkä tahansa muun valmistajan tekemänä. Esim valittelin isosti tästä kun Remedy teki vähän vastaavaa Controllin kanssa. On se kumma homma, että heti aletaan vihjailemaan puolueellisuudesta jotain valmistajaa kohtaan, kun kritisoi toista. Tuossa kuitenkin on kaikkien kolmen valmistajan uusimmat koneet hyllyssä ja kaikilla tulee pelailtua tasaiseen tahtiin. Varmaan aika vaikea uskoa, että kritisoin sillon, kun on kritisoitavaa, laitteeseen katsomatta?

Älä nyt pelihousujasi revi, Sonyn studioita taitavat kuitenkin olla? Mutta mitäpä sitä turhaan väittelemään, kun totuus on jo lausuttu.
 
Tai Ghost of Tsushima, Death Stranding…

Jes, ei pilata. Pahoittelut, kun otin asian esille.

Siis en mitään pahaa tarkoittanut sinua kohtaan, aiheellistahan tuo oli koska pidän itsekkin noita 10e uppeja turhana, en minäkään mistään semmoista alkaisi maksamaan.
 
Itellä tulee ekana viimeiset Zeldat ja Deluxe Mariot mieleen että niihin ei ole edes 10e mahdollisuutta vaan 50-60e vuosienkin päästä lappuna, ei siinä en minäkään Uncharted päivityksestä maksaisi enkä tota 10e hommaa puolusta todellakaan mutta miksei noisra Nintendon vastaavista puhuta? Neki paukkuu kunnon hinnalla myyntiin.
Olen kritisoinut Nintendoa nimenomaan puolivillaisista remastereista, joista pyydetään täyden pelin hintoja mutta on tuossa se puolustus olemassa että mitenpäs edes tarjota mitään vastaavaa kuin Sonylla tai MS:llä kun ei ne aiempien Nintendo-konsolien Mariot ja Zeldat taida mitenkään päin sinne Switchin korttiluukkuun mennä.

Voisivat ne tietenkin halvempia noin muuten olla mutta tosiaan Nintendoa vähän turha verrata kun ei ole taaksepäinyhteensopivuutta mihinkään päin.

Mitä maksullisiin päivityksiin tulee: oli ne sitten "yhdellä pelillä kaksi kun maksaa 10 euroa"-luokkaa tai vain "10 euroa pelkkä upgrade" niin onhan ne perseestä. Ainakin niin kauan kuin muut tarjoavat ilmaiseksi samaa.

Ihmiset ilmeisesti taas hyvin ehdollistettu näihinkin lisämaksuihin jos aletaan puolustelemaan lisähintoja esim. tuolla "no 10 eurolla saa kaksi peliä"-selityksellä. Jotain joutuu silti maksamaan, toisin kuin ideaalitilanteessa saisi ilmaiseksi 1:1-upgradet per omistamansa peli.

Gotyja kyllä itsekin ostelen mutta koen ne eri asiana. Vaikka voisi siihenkin joku väittää vastaan että yhtä lailla minä olen ehdollistettu sille että niistä maksetaan kun joskus on saanut goty-version ilmaiseksi jos omisti pääpelin + lisärit. Ja niinhän minä olenkin. Asioihin tottuu, ymmärrän sen kyllä, mutta näihin maksullisiin päivityksiin en ole vielä tottunut niin jaksan kritisoida.
 
Viimeksi muokattu:
Iten en ainakaan ole tällä foorumilla törmännyt Zelda tai Mario pelien valituksiin kertaakaan että täyteen hintaan niitä myydään, tässä on tilaisuus nyt etsiä niitä sitten jos haluat. Mutta esim Spider-Man Miles Morales ja Sackboys' Big adventure oli ilmaiseksi päivitettävissä esimerkkinä ja uusin Horizon myös. Nyt ei vaan kyllä tarvisi ketjua tällä pilata niin sori siittä.
Just näin. Harmittaa jo modienkin puolesta että tämä(kin) ketju muuttui konsolisodaksi. Menkäähän muualle kinaamaan. Hitto, siitä on n. 18 vuotta aikaa kun esikoiseni kanssa hiekkalaatikolla nähnyt tämmöistä. Mun kakku on parempi kun sun kakku.

Mutta asiaan, Uncharted 4 - viimein kunnollisella ruudunpäivityksellä :) Jo aikanaan kun pelasin tämän niin oli silloin itselleni 'se' pelikokemus! Erittäin miellyttävää kokea se viimein uudellen. Taisin aiemminkin mainita tässä ketjussa että meinasin jo aloittaa tämän uudelleen kunnes muistin juorut että tästä olisi PS5 versio tulossa. :)
 
Just näin. Harmittaa jo modienkin puolesta että tämä(kin) ketju muuttui konsolisodaksi. Menkäähän muualle kinaamaan. Hitto, siitä on n. 18 vuotta aikaa kun esikoiseni kanssa hiekkalaatikolla nähnyt tämmöistä. Mun kakku on parempi kun sun kakku.

Mutta asiaan, Uncharted 4 - viimein kunnollisella ruudunpäivityksellä :) Jo aikanaan kun pelasin tämän niin oli silloin itselleni 'se' pelikokemus! Erittäin miellyttävää kokea se viimein uudellen. Taisin aiemminkin mainita tässä ketjussa että meinasin jo aloittaa tämän uudelleen kunnes muistin juorut että tästä olisi PS5 versio tulossa. :)
Niin tässä kyllä ihan kritisoivat sellaiset ihmiset jotka omistavat kaikki kolme merkittävintä konsolia ja ostavat niille kaikille pelejä. Mistä ihmeen hiekkalaatikkoleikeistä on kyse? Juuri tällaiset ahneet ratkaisut hinnoittelussa tekevät Sonysta vähemmän miellyttävän firman monien silmissä, jotka ovat heidän konsoleilla innolla pelanneet sieltä pleikkari ykkösen ajoista alkaen. Itse olen juuri tällainen pelaaja. Xboneen ja Wiihin asti menin pelkällä pleikkarilla ja PC:llä, ja uskoin pleikkarin olevan itselleni ainoa oikea konsoli. Olikin hieno juttu, kun tuli haksahdettua ostamaan nuo kilpailijoidenkin konsolit. Avautuivat silmät sille, että asioita voidaan tehdä monella tapaa paremminkin ja varsinkin kuluttajaystävällisemmin kuin Sony tekee.

Ovat nämä ikäviä rahastusratkaisuja, joten kai niistä sen toteamuksen saa kuitenkin tehdä. Itseänikin kiinnostaisi periaatteessa pelata näitä uusina versioina, kun molemmat on tullut aikoinaan hankittua. Ei kiinnosta kuitenkaan pelkästä päivityksestä maksaa latiakaan, kun niin ei normaalisti tarvitse Xboxillakaan tehdä. Tosin A Thief’s End ei niinkään välttämättä kiinnostaisi muuta kuin graafisena elämyksenä ehkä silloin tällöin pelata, mutta Lost Legacy voisi ihan pelinä kiinnostaa enemmän. Nautin siitä aikoinaan paljon enemmän kuin A Thief’s Endistä, joka oli valitettavan keskinkertainen peli itselleni. Geneeristä huttua juonen osalta, johon en vain koukuttunut missään vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Olen ilmeisesti aika ehdollistunut, kun en ymmärrä miten tämä on rahastusta: Omista yksi PS4-peli -> maksa 10e -> omista kaksi PS5-peliä. Tekikö joku valmistaja tämän eri tavalla? Siis yhden pelin päivitys kahdeksi peliksi? Kritiikin ymmärrän niiltä osin, että ostat isolla rahalla kaksi peliä ja joudut päivittämään ne rahalla.

Vastuuvapauslauseke: Pelejä pelattu 1980-luvulta saakka, alkuperäiset pelikoneetkin löytyy jne. Hiekkalaatikolla on myös leikitty samaisella vuosikymmenellä.
 
Kyllä mäkin vähän elättelin toiveita että 60fps päivitys olisi ollut ilmainen koska oli myös last of us 2:ssa. Tosin hiton hieno diilihän tää on niille jotka eivät ole pelanneet kuin toista kokoelman peleistä ja eipä tuo kymppi sinällään pahalta tunnu. 6-päkki fosterssia vai kahteen hiton kovaan peliin 4k/60/120fps päivitys. Valintojen maailma. Mitäpä tuota sen enempää harmittelemaan. Varmaan siinä kohtaa tulee tuo kymppi maksettua kun saa lisätilaa hommattua.
 
Jos Sonylla olisi yhtenäinen linja näihin päivitysten hintoihin, niin ehkä se olisi helpompi sulatella (tottua) siihen että se maksaa sen kympin, tai mielummin tietysti että olisi ilmainen kuten joissain tapauksissa. Itsellä on jo Uncharted 4 ostettuna sekä diginä, että myöhemmin fyysisenä keräilyversiona ja The Lost Legacy fyysisenä, niin enpä taida viitsiä enää kymppiä maksaa. Varsinkin kun nuo alkuperäisetkin on varsin hyvännäköisiä ja tuntuisia edelleen.

Toisaalta... kunhan se PC-versio pärähtää linjoille niin voi olla että viimeistään alennusten koittaessa täytyy napata se sitten testiin :D
 
Olen ilmeisesti aika ehdollistunut, kun en ymmärrä miten tämä on rahastusta: Omista yksi PS4-peli -> maksa 10e -> omista kaksi PS5-peliä. Tekikö joku valmistaja tämän eri tavalla? Siis yhden pelin päivitys kahdeksi peliksi? Kritiikin ymmärrän niiltä osin, että ostat isolla rahalla kaksi peliä ja joudut päivittämään ne rahalla.

Vastuuvapauslauseke: Pelejä pelattu 1980-luvulta saakka, alkuperäiset pelikoneetkin löytyy jne. Hiekkalaatikolla on myös leikitty samaisella vuosikymmenellä.
Minä ainakin omistan molemmat pelit ja olen ostanut molemmat julkaisusta täyteen hintaan. Silti Sony pyytää kympin lisää rahaa siitä, että saan päivityksen, jonka monet muut tarjoaa peliin ilmaiseksi. Jos kirjastosta löytyy vain toinen noista kahdesta niin siinä tapauksessa ihan ok raha tuo kymppi. Tähän päälle vielä, että plussasta saatua peliä et päivitä ollenkaan. Veikkaan, että harvassa on tyypit, jotka omistaa vain toisen noista peleistä joka ei ole plussasta saatu ja pääsee täten nauttimaan tästä ”anteliaisuudesta”.
 
Minä ainakin omistan molemmat pelit ja olen ostanut molemmat julkaisusta täyteen hintaan. Silti Sony pyytää kympin lisää rahaa siitä, että saan päivityksen, jonka monet muut tarjoaa peliin ilmaiseksi. Jos kirjastosta löytyy vain toinen noista kahdesta niin siinä tapauksessa ihan ok raha tuo kymppi. Tähän päälle vielä, että plussasta saatua peliä et päivitä ollenkaan. Veikkaan, että harvassa on tyypit, jotka omistaa vain toisen noista peleistä joka ei ole plussasta saatu ja pääsee täten nauttimaan tästä ”anteliaisuudesta”.

No tuossa tapauksessa ymmärrän kyllä kritiikin. Tässä on tavallaan nyt sekä hyvä että huono diili samassa paketissa. Minä taas kuvittelisin, että näistä molemmat omistaa entuudestaan harva, sillä Lost Legacy on myös myynyt selvästi vähemmän kuin muut sarjan osat (pl. Vitalle julkaistu Golden Abyss), vaikka taisi olla julkaisussa halvempikin.

Tähän diilin mielekkyyteen jokaisen kohdalla on tietty helppo ratkaisu, joko Visa vinkuu tai sitten ei. :D
 
No tuossa tapauksessa ymmärrän kyllä kritiikin. Tässä on tavallaan nyt sekä hyvä että huono diili samassa paketissa. Minä taas kuvittelisin, että näistä molemmat omistaa entuudestaan harva, sillä Lost Legacy on myös myynyt selvästi vähemmän kuin muut sarjan osat (pl. Vitalle julkaistu Golden Abyss), vaikka taisi olla julkaisussa halvempikin.

Tähän diilin mielekkyyteen jokaisen kohdalla on tietty helppo ratkaisu, joko Visa vinkuu tai sitten ei. :D
Onneksi näin, täällä suunnalla jää ainakin tässä vaiheessa vinkumatta. Onneksi ens viikolla alkaa tippua tuoreita pelejä viikko viikon perään. :)
 
Onneksi näin, täällä suunnalla jää ainakin tässä vaiheessa vinkumatta. Onneksi ens viikolla alkaa tippua tuoreita pelejä viikko viikon perään. :)

Itse varmaan odotan kokoelman ilmestymistä tarjouskoriin, että saa fyysisen version hyllyyn. :)
 
Ai ai kun olisi hienoa nähdä se päivä kun täällä foorumilla osattaisi vaan todeta "ei ole minua varten tämä" ja jättää se siihen, hienoi herätä joka aamu kun yhä enemmän ja enemmän keskustelu siirtyy joka topicissa tähän sotaan siitä kumpi on oikeassa. Sitä vaan tulee vähemmän ja vähemmän seurattua tätä ja pitää poistaa aina keskustelut omalta suosikki listalta sitä mukaa kun ketjut pilataan. No jatkakaa, odottelen minkä ketjun pilaatte seuraavaksi. :)
 
Ai ai kun olisi hienoa nähdä se päivä kun täällä foorumilla osattaisi vaan todeta "ei ole minua varten tämä" ja jättää se siihen, hienoi herätä joka aamu kun yhä enemmän ja enemmän keskustelu siirtyy joka topicissa tähän sotaan siitä kumpi on oikeassa. Sitä vaan tulee vähemmän ja vähemmän seurattua tätä ja pitää poistaa aina keskustelut omalta suosikki listalta sitä mukaa kun ketjut pilataan. No jatkakaa, odottelen minkä ketjun pilaatte seuraavaksi. :)

Minusta tuo keskustelu kyllä päättyi ihan yhteisymmärryksessä, kun asioista keskusteltiin. Mikä keskustelussa on niin vaarallista? Kiitos kuitenkin positiivisista kommenteistasi.
 
Minusta tuo keskustelu kyllä päättyi ihan yhteisymmärryksessä, kun asioista keskusteltiin. Mikä keskustelussa on niin vaarallista? Kiitos kuitenkin positiivisista kommenteistasi.

Tämä hinta keskustelu on niin yleinen että jos sillä ei ole ketjua sellaisen voi luoda, ei kukaan jaksa lukea samaa taistelua onko se päivityksestä maksaminen oikein vai ei jokaisessa ketjussa missä se tulee vastaan.
 
Tämä hinta keskustelu on niin yleinen että jos sillä ei ole ketjua sellaisen voi luoda, ei kukaan jaksa lukea samaa taistelua onko se päivityksestä maksaminen oikein vai ei jokaisessa ketjussa missä se tulee vastaan.

Niin no tuo tietenkin on ihan oikeasti hyvä pointti. Näissä aina on häilyvä se raja, että missä kohtaa keskustelu pitäisi viedä omaan ketjuunsa. Tässäkin kun siihen hintakeskusteluun tuli oma yksityiskohtansa juuri tämän kokoelman osalta.
 
Olen ilmeisesti aika ehdollistunut, kun en ymmärrä miten tämä on rahastusta: Omista yksi PS4-peli -> maksa 10e -> omista kaksi PS5-peliä.
Tämä (Uncharted-keissi) taitaa olla nimenomaan poikkeus ja tästä hyötyäkseen täytyy olla se tilanne, että omistaa vain toisen pelistä. Muuten lopputulos on sama kuin yleensä: maksat 10 euroa siitä, minkä saa joissain tapauksissa ilmaiseksi.

Puhuin siis yleisesti ottaen (enkä pelkästään lähtökohdasta että omistaa vain yhden kyseisistä peleistä) ja oletin että tuota käytettäisiin puolustuksena yleisemminkin eikä vain tämän yhden pelin/kokoelman kohdalla. Senkin kohdalla on tapauskohtaista hyötyykö siitä vai onko vain lisämaksu. Mielestäni siis ihan ymmärrettävää kritisoida asiaa.

Tekikö joku valmistaja tämän eri tavalla? Siis yhden pelin päivitys kahdeksi peliksi? Kritiikin ymmärrän niiltä osin, että ostat isolla rahalla kaksi peliä ja joudut päivittämään ne rahalla.
Tässä kohtaa me siis puhuimme eri asioista/lähtökohdista. En jaksa yleensä ottaa kantaa yksittäistapauksiin vaan pyrin ottamaan kantaa siihen miten asia yleisesti menee. Toki tein sen kämmin että oletin tuon olevan puolustus tätä yleistä käytäntöä kohtaan vaikka ilmeisesti siinä puolusteltiin vain yhden pelin kohdalla olevaa erilaista käytöntöä, josta voi tietyssä tilanteessa hyötyä ilmaisen pelin. Mutta yleensä niistä vain köyhtyy ja sitä minä kritisoin ja ilmeisesti ollaan siitä ihan samaa mieltä.

Minä ainakin omistan molemmat pelit ja olen ostanut molemmat julkaisusta täyteen hintaan. Silti Sony pyytää kympin lisää rahaa siitä, että saan päivityksen, jonka monet muut tarjoaa peliin ilmaiseksi. Jos kirjastosta löytyy vain toinen noista kahdesta niin siinä tapauksessa ihan ok raha tuo kymppi. Tähän päälle vielä, että plussasta saatua peliä et päivitä ollenkaan. Veikkaan, että harvassa on tyypit, jotka omistaa vain toisen noista peleistä joka ei ole plussasta saatu ja pääsee täten nauttimaan tästä ”anteliaisuudesta”.
Tämä oli se asia mitä minäkin kritisoin ja lähtökohta, josta asiaa käsittelin. Samoin kävi mielessä se että onko monella tuo tilanne että jos ei ole molempia ostanut niin edes kiinnostaa se toinen peli? Onhan sitä jo saanut varmasti hyvinkin halvalla.

Niin no tuo tietenkin on ihan oikeasti hyvä pointti. Näissä aina on häilyvä se raja, että missä kohtaa keskustelu pitäisi viedä omaan ketjuunsa. Tässäkin kun siihen hintakeskusteluun tuli oma yksityiskohtansa juuri tämän kokoelman osalta.
Nythän tämä on omassa aiheessaan ja ylipäänsäkin täällä melko hyvin näitä siirrellään sopiviin paikkoihin. En siis ymmärrä valitusta "aiheiden pilaamisesta" kun ei ne yleensä kauaa siellä "väärässä" langassa pysy. Ja kuka taas pakottaa lukemaan jotain mikä ei itseä kiinnosta?
 
Kymppi on niin mitätön summa siitä, että saa jonkun Sonyn laatupelin paranneltuna PS5:lle. Itse en asiaa sen enempää jaksa miettiä. Ei tule ainakaan ryöstetty olo itselle kun Unchartedia tässä pelaa 120fps. :)
 
Kymppi on niin mitätön summa siitä, että saa jonkun Sonyn laatupelin paranneltuna PS5:lle. Itse en asiaa sen enempää jaksa miettiä. Ei tule ainakaan ryöstetty olo itselle kun Unchartedia tässä pelaa 120fps. :)
Olisihan sen kympin voinut käyttää tilaamalla kuukaudeksi Microsoftin kehuttua vuokrapelipalvelua ja pelaamalla sen parhaimmistosta nipun Unchartedia huonompia pelejä. Valintoja.
 
Ylös Bottom