Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Onkohan tuo noinkaan? Itse olen sekä auttanut että saanut apua alueilla, joissa bossi jo kaadettu.
Reddittissä tullut ristiriitaisia kokemuksia vastaan tämän kanssa, osalla mahdollisuus kutsua kavereita on lakannut alueilla kun on tiettyjä bosseja sieltä tappanut, ja osalla edelleen on kutsuminen toiminut vaikka on omasta maailmastaan tappanut samat bossit ja enemmänkin. Selkeästihän kutsumisessa lukee että "to defeat the area boss", mutta se on aika epäselvää että mihin bosseihin tämä open-worldissa pätee. Varmaan tuo kutsuminen bugaa, mutta se sitten että kenellä.

Itse siis olen about 100% kaverin kanssa tätä pelannut, eikä olla uskallettu tappaa vielä yhtään bossia, jotka ulkomaailmassa vaeltaa, ettei lukitu alueet ennenkuin ne on koluttu joka koloa myöten.
 
Seuraan Rannin tehtäväsarjaa ja jukoliste on sen kautta löytynyt hemmetin hienoja paikkoja, vahvaa Bloodborne/Cthulhu kosmista horroria ja aamusta kaatu hiton hieno bossi
Astel, Naturalborn of Void tai joku tuollanen
todella monen yrittämän jälkeen. Apuna käytin luotettua Jellyboita jotta sai vähän hengähdystilaa. Leveli mulla on nyt jotai 77 tienoilla ja maailmankartast on viel avaamat noin neljännes. Hitto ku on kova peli. Paljon on paikkoja löytyny ja läheskää kaikkia löytyneit ei oo viel ees pystyny suorittamaan.
 
Tuota Blaidd tehtävää olen itsekkin tehnyt ja on kyllä ollut mahtava tähän asti. Siinä on kuitenkin yksi kohta, jota en kyllä usko, että moni löytää googlaamatta.

Ilmeisesti muutoksena aiempiin peleihin tässä ei kuitenkaan ole pakollista tehdä kaikkia vaiheita sivutehtävissä, eli jos jossain kohtaa et juttele NPC:lle se siirtyy vain eteenpäin ja dialogi muuttuu. Esimerkiksi Blaiddin voi tavata jo hyvin alussa tai sitten vasta siellä linnassa. Myös tuon aiemmin mainitsemani kohdan voi käsittääkseni skipata ilman, että koko quest katkeaa.
 
Tuota Blaidd tehtävää olen itsekkin tehnyt ja on kyllä ollut mahtava tähän asti. Siinä on kuitenkin yksi kohta, jota en kyllä usko, että moni löytää googlaamatta.

Ilmeisesti muutoksena aiempiin peleihin tässä ei kuitenkaan ole pakollista tehdä kaikkia vaiheita sivutehtävissä, eli jos jossain kohtaa et juttele NPC:lle se siirtyy vain eteenpäin ja dialogi muuttuu. Esimerkiksi Blaiddin voi tavata jo hyvin alussa tai sitten vasta siellä linnassa. Myös tuon aiemmin mainitsemani kohdan voi käsittääkseni skipata ilman, että koko quest katkeaa.
Hyvä tietää. Täytynee jatkossa kokeilla tehdä yksi tehtävä kerrallaan loppuun niin muistaminen on helpompaa, ongelma vaan kun usein tehtävän saadessaan ei ole hajuakaan mistä tehtävän seuraava piste on ja siinä matkalla ehtii tavata muitakin.
 



Homma jatkuu!

Kuolinkarkelot maistuu ja maistuu. Melko pimeätä, että kuinka hyvin maistuukaan. En muista sanoinko jo aikaisemmin ketjussa, että kyllä ovat osanneet näyttää fromilla taas mistä se zombie pissii. Avoimen maailman pelit ovat yleensä olleet semmosta "pelaan siinä sivussa" -tekemistä, koska ei ne maailmat ole olleet paskan vertaa mielenkiintoisia.

Okei, ehkä kärjistys, mutta valtaosin mielenkiinnotonta skeidaa. Tässä on porauduttu homman ytimeen: seikkailua ja tutkimista. Paljoa en vaadi, mutta nämä kaksi asiaa kun on kunnossa niin juu häd mii ät hjelöy. Ei mitään turhaa "eti mulle 10 kpl mäyränperseitä" by geneerinen mummo intiaanikylässä numero 69.

Tää oli musta aika surullista paskaa:

 
Itselle tämä oli ikävä kyllä virheostos, tosin enemmänkin elämäntilanteen takia kuin itse pelin. Ei vaan ole kärsivällisyyttä eikä hermoja tämäntyyppiseen peliin tällä hetkellä, toivottavasti tulevaisuudessa pystyy palaamaan tämän pariin. Mutta nyt pitää tyytyä hieman rennompiin peleihin. Jospa suorituskykykin on sitten korjattu, koska ei tuo PS5 performance-mode hirveän sulava ole verratuna PS4-versioon.
 
Sekiro oli kyllä hyvin eri tapaus kun nämä perinteiset Souls pelit. Pelistä tykkäsin paljo ja sen menin "oikealla" lopulla läpi, mutta viimeinen bossi oli kyllä ihan järjettömän vaikea ja siihen meni useampi tunti ennen kun se kaatui. Kun pelissä tosiaan ei summoneita tai muita apuja saa niin aikamoinen skill check oli.




Homma jatkuu!

Kuolinkarkelot maistuu ja maistuu. Melko pimeätä, että kuinka hyvin maistuukaan. En muista sanoinko jo aikaisemmin ketjussa, että kyllä ovat osanneet näyttää fromilla taas mistä se zombie pissii. Avoimen maailman pelit ovat yleensä olleet semmosta "pelaan siinä sivussa" -tekemistä, koska ei ne maailmat ole olleet paskan vertaa mielenkiintoisia.

Okei, ehkä kärjistys, mutta valtaosin mielenkiinnotonta skeidaa. Tässä on porauduttu homman ytimeen: seikkailua ja tutkimista. Paljoa en vaadi, mutta nämä kaksi asiaa kun on kunnossa niin juu häd mii ät hjelöy. Ei mitään turhaa "eti mulle 10 kpl mäyränperseitä" by geneerinen mummo intiaanikylässä numero 69.

Tää oli musta aika surullista paskaa:


Aika turhaan lähdetään naapuristudiosta mollaamaan Elden Ringiä, itse en pidä siitä että minkäänlaista kirjaa ei pidetä tehtävistä. Toisaalta vastapainoksi ei just ole niitä geneerisiä tehtäviä niinkuin sanoitkin.

Questien suurin ongelma on siinä, että kun mitään ei laiteta automaattisesti talteen, on turhan helppo unohtaa mitä pitikään tehdä. Toisaalta tämä on ollut Soulsbornen henki iät ja ajat, joten ei tässä mitään uutta sinänsä ole. Avoimessa maailmassa vaan ongelma korostuu kun on helppo törmätä nippuun tehtäviä samaan aikaan.

Itse ehkä tykkään enemmän elävästä maailmasta a ala Skyrim tai Witcher 3. Lands between ei ole sellaiseksi tarkoitettu, mutta välillä tulee tahatonta hymyä kun jossain nurkassa lymyää nuotiolla yhtäkkiä joku kauppias kaiken melskeen keskellä.
 
Ollut kyllä kaiken kaikkiaan loistava peli. Pelin ns. haastavin optional boss tuotti kyllä poikkeuksellisen paljon harmaita hiuksia ja vaati päivien ajan lukuisia yrityksiä. Tänään kuitenkin tuli yritys jolloin kaikki meni nappiin ja pomo kaatui yllättävän helposti.. Taisi olla kaiken kaikkiaan 4. kerta kun edes pääsin 2nd phaseen! Nyt on päheet kuteet ja ase uudelle pelikerralle :D
 
Itse kellistin tänään lukuisten yritysten jälkeen kolmannen bossin joka jostain syystä tuotti vaikeuksia.
Tavoite olis joskus läpäistä peli, saa nähdä :D
 
Peli on koukuttanut kyllä todella paljon ja piti ihan sen takia liittyä foorumille, kun täällä näyttää olevan hyvä keskustelu käynnissä.

Stormveil linnan toisen pomon juuri pääsin läpi, eli ilmeisesti toinen iso pomo menty läpi. Tähän mennessä olen vaan ensimmäisen Darksoulsin pelannut läpi ja senkin netin ohjeita lukemalla. Tässäkin on tullut luettua vinkkiä, mutta silti on ollut vaikeaa. Wikin lukemisen jälkeen on silti tuntunut palkitselvalta sillä omilla sormilla ja Vatasen jaloilla saa silti yrittää useamman kerran ennen kuin pääsee vaikeista pomoista läpi. Se tunne kun olet juuri pistänyt sen ison pomon matalaksi jonka kanssa on vääntänyt pitkään on jotain mitä muut kuin Fromin pelit ei saa aikaan.

Strength/faith ukkoa yritän rakentaa. Tähän mennessä en ole Faithilla paljoa muuta tehnyt kuin heittänyt vanhoista Darksoulseista tuttua pyromance fireballia. Toivottavasti löytyy hyviä faith spellejä myöhemmin. Aseena Iron cleaver +5.

Ei ole mikään muu peli koukuttanut näin 20h pelailun jälkeen sitten Darksoulsin jonka pelasin vuosi sitten. Seuraava samaa intoa pelailuun saanut peli on Fallout New Vegas kymmenen vuotta sitten. Jos yhtään kiinnostaa niin kannattaa kyllä koittaa.
 
Huh nyt tais löytyy kova ashes of war mun grim reaper scytheen, Cold Grave Scythe (causes frost buildup (95) ja vielä causes blood loss buildup (50) kävin äsken kokeilee jotain örkkii nii kivasti jäädyttää ja heti perään bloodloss. Scythe +8 täl hetkel enkä tiedä miten paljon sitä viel voi päivittää.

Seuraavaks ois kiva kokeilla katanaa jos semmosen joskus löytäis, vaikka kakkos aseeks tai dual, et scythe plus katana tai dual katana. Täs on kyl tosi kivasti aseissa vaihtelua, kiva kokeilla eri juttui ja komboi mut kyl mä oon vaa rakastunut tähä scythee kun grim reaper teema mulla, eikä tunnu niin kömpelöltä kun monet greatswordit.
 
Viimeksi muokattu:
Huh nyt tais löytyy kova ashes of war mun grim reaper scytheen, Cold Grave Scythe (causes frost buildup (95) ja vielä causes blood loss buildup (50) kävin äsken kokeilee jotain örkkii nii kivasti jäädyttää ja heti perään bloodloss. Scythe +8 täl hetkel enkä tiedä miten paljon sitä viel voi päivittää.
Mulla on toi sama ase-kombo nyt käytössä ja kyllä tekee vahinkoa mukavasti, niin vihuihin kuin erityisesti bosseihin. Välillä tosin Scythen hyökkäysanimaatio tuottaa harmaita hiuksia kun tuntuu lyövän matalista vihuista ohi koko ajan :D En tosin oo hirveesti muilla asetyypeillä edes pelannu, vaan tää 60h menty scythellä enemmän ja vähemmän koko aika. Kakkosaseena itellä on toi Moonveil-katana, joka on ilmeisesti jonkinlainen tän hetkinen meta-ase mitä moni käyttää. Scythellä silti painelen menemään.

Nyt löytyi myrkkyä erittävä katana, niin mietin saisko sen ympärille tehtyä buildia, tosin bleed on tosi tehokas ja sen menettäminen vähän kirpaisisi.

EDIT: jaa eiku mulla onkin tavalline scythe, ei Grave Scythe. Tosin idea lie suht sama ja ominaisuudet myös. Aiemmin käytin Faith-pohjaista Scytheä, mutta resetoin pojoni ja vaihdoin faithin -> int
 
Avoimessa maailmassa vaan ongelma korostuu kun on helppo törmätä nippuun tehtäviä samaan aikaan.
Itse käytän jatkuvasti niitä merkkejä merkkaamaan npc hahmoja mitä löydän ja vihjeitä mitä saan niin koitan heittää jonkun merkin vihjeen suuntaan. Myös tehdyt luolastot ym merkkaan läpäistyksi noilla merkeillä, omasta mielestäni tuolleen on helpompi pysyä vähän kärryillä.
 
Itse käytän jatkuvasti niitä merkkejä merkkaamaan npc hahmoja mitä löydän ja vihjeitä mitä saan niin koitan heittää jonkun merkin vihjeen suuntaan. Myös tehdyt luolastot ym merkkaan läpäistyksi noilla merkeillä, omasta mielestäni tuolleen on helpompi pysyä vähän kärryillä.
Periaatteessa tämä toimisi mutta kun vinkkinä on esim. löytää joku henkilö tai linna tai muu paikka jonka sijaintia ei itse vielä tiedä, niin eipä sitä voi kartallekaan merkata. En nyt sinänsä viitsi tästä tämän enempää kitistä, voisihan tuota itsekin laitella noita ylös jonnekin jos viitsisi.
 
Noista sivutehtävien vinkeistä pitää myös sanoa, että joskus NPC voi sanoa, että tavataan paikassa X, mutta oikeasti hän onkin paikassa Y toisella puolella mappia :D. En tosiaan tiedä miten nämä pitäisi sitten löytää ilman Googlen avustusta.
 
Itselläni meni pitkään ennenkuin älysin että kartalla näkyvä obeliski on samalla aina paikka mistä saa ko. alueen kartan. Muutenkin tuolla maailmankartalla olevat yksityiskohdat ovat aika oleellisia, näkee missä voisi olla linnaa tai muuta mielenkiintoista.
 
Kunpa olisin iteki tajunnu heti alussa merkata esim luolat jos on kolunu, nyt joutunu uudestaa käymään jos onki jääny jotain jos ekalla kerralla ollu vaikee.
 
Itse olen kartalle luolan päälle laittanut sen pääkallon, jos boss on siellä hengissä. Sama juttu muiden alueiden kanssa. Kun noissa merkeissä taisi olla joku 100 merkin raja, tällä systeemillä noita merkkejä saa otettua vähemmäksikin.
 
Kunpa olisin iteki tajunnu heti alussa merkata esim luolat jos on kolunu, nyt joutunu uudestaa käymään jos onki jääny jotain jos ekalla kerralla ollu vaikee.
Muistan redditissä nähneeni mite jo suoritetut luolat sai merkattua eri taval mut hätäsee en enää.löytäny sitä. Mut pitäis olla mahdollista.
 
Toivottavasti hieman tasapainottavat noita tiettyjä aseita invadessa: Eilen olin auttamassa toista pelaajaa, niin invaderilla oli käytössä
Madness taika, jolla sai kaukaa stunnattua isolta alalta ja sen jälkeen kaksi viikatteen iskua
Käytännössä siis ei tuota voinut omilla varusteilla blokata mitenkään ahtaassa käytävässä.
 
Ylös Bottom