Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 6

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Kutsun FND-aseman valtaamisessa co-op-kaveria niin pitäisikö jonkun muun pelaajan liittyä peliini auttamaan tehtävässä? Ei nimittäin ikinä ketään ilmesty. Onko asetuksissani jotain väärin vai eikö kukaan enää pelaa tätä?
Itse tein tuon trophyn pari viikkoa sitten ja onnistui lähes heti. Siellähän taisi olla jokin että haluatko liittyä jonkun muun peliin vai haluatko ottaa jonkun sinun peliisi. Minä liityin jonkun muun peliin ja joku hyväksyi liittymispyynnön parissa minuutissa.
 
Tämäkin meni läpi jo jonkun aikaa sitten, tykkäsin. Paljon parempi oli kuin Far cry 5.

+ Päähahmo(puhuu taas)
+ näyttää upealta (Series X)
+ Ei "huume höyry" kohtauksia
+ Ok tarina
+ Sopiva pituus

- Ehkä liiankin tuttua menoa

Omaan makuun 4/5
 

Far Cry 6 is hosting a free weekend, running March 24-27, on Xbox Series X|S, Xbox One, PS5, PS4, and PC through the Epic Games Store and the Ubisoft Store. This game and its DLCs are also included in a Ubisoft+ subscription on PC, Stadia, and Amazon Luna"

Nyt on oiva tilaisuus kokeilla vieläkö Far Cry pelisarjassa on imua jos ei ole vielä pelanut kutosta.
 
Sama juttu tässäkin Ubisoftin pelisarjassa, että on paljon hukattua potentiaalia. Kolme ekaa Far Cryta olivat aikanaan keskenään kovin erilaisia, mutta silti hyvin tehtyjä. Varsinkin kolmonen loisti parhaiten. Mutta jos saman asian tekee monta kertaa uudestaan, niin rupeehan se tuntumaan tylsältä. Tosi ikävä homma, koska idealtaan nämäkin ovat loistavia, mutta ei vain uskalleta tarpeeksi ruveta muuttamaan asioita.

Toki tuli mieleen että ovatko DLC:t tässä minkälaisia? Peli on varmaan itsellä suht lopussa, mutta on aika pitkä tauko viimeksi kun peliä pelasin..
 
Tähän näköjään tullut Game of the Year upgrade pass myyntiin 60€ hinnalla ja onhan toi aika älytön hinta, joku 30€ vielä menis, mutta ei toi 60€

Far Cry 6:n omistajat, täydentäkää pelikokemuksenne Game of the Year Upgradella, jonka mukana tulee:
- Täysin uusi Lost Between Worlds -laajennus (tulossa pian).
- Kaikki Season Passin sisältö: pelaa vanhoilla Far Cry -pahiksilla, Vaasilla, Pakana-Minillä ja Joseph Seedillä, kolmessa kierossa episodissa.
- Täysi Far Cry® 3 Blood Dragon Classic Edition -peli.
- Ultimate Pack sisältää Jungle Expedition Packin, Croc Hunter Packin sekä Vice Packin.

https://www.xbox.com/fi-fi/games/st...upgrade-pass/9p7qds4svw0x?cid=msft_web_search
 
Viimeksi muokattu:
Pakko nostaa tätä ketjua sen verran että kerron kunnolla mietteitä tästä tekeleestä.

Tässä on kaikki vain tasapaksua. Tekemistä toki riittää mutta kaikki on vain niin tylsää. Ei vitsitkään jaksa naurattaa, räiskintä on tylsää, ammusten välppääminen on rasittavaa, tarina ja hahmot ovat unohdettavia. Sivutekeminenkin on nähty ekojen tuntien jälkeen, joten ei ole mitään motia tehdä niitä.

Piste siitä että ihan nätti peli tämä on.

En vain ymmärrä miten Ubisoft on jatkanut tähän saakka lähes samalla linjalla. Toki nämä myyvät varmasti, mutta onhan tämä silti surullista. Potentiaalia olisi vaikka mihin, mutta ei uskalleta tehdä mitään erilaista.

1/5. Petyin pahasti ja harvemmin jonkun pelin ostaminen harmittaa näin paljon. Ei tule pelattua lisäosia vaikka ne saisi ilmatteeksi, ja seuraavan osan kohdalla pitää tarkasti miettiä ja seurata minkälainen tuotos siitä tulee, ennenkuin laittaa senttiäkään siihen.
 
Pakko nostaa tätä ketjua sen verran että kerron kunnolla mietteitä tästä tekeleestä.

Tässä on kaikki vain tasapaksua. Tekemistä toki riittää mutta kaikki on vain niin tylsää. Ei vitsitkään jaksa naurattaa, räiskintä on tylsää, ammusten välppääminen on rasittavaa, tarina ja hahmot ovat unohdettavia. Sivutekeminenkin on nähty ekojen tuntien jälkeen, joten ei ole mitään motia tehdä niitä.

Piste siitä että ihan nätti peli tämä on.

En vain ymmärrä miten Ubisoft on jatkanut tähän saakka lähes samalla linjalla. Toki nämä myyvät varmasti, mutta onhan tämä silti surullista. Potentiaalia olisi vaikka mihin, mutta ei uskalleta tehdä mitään erilaista.

1/5. Petyin pahasti ja harvemmin jonkun pelin ostaminen harmittaa näin paljon. Ei tule pelattua lisäosia vaikka ne saisi ilmatteeksi, ja seuraavan osan kohdalla pitää tarkasti miettiä ja seurata minkälainen tuotos siitä tulee, ennenkuin laittaa senttiäkään siihen.
Hienoa, kun on eri mielipiteitä. Itselle tämä Fa Cry 6 oli paras sitten kolmosen. Uudistettu paljon surkeasta Far Cry 5, josta taas en tykännyt yhtään. Tässä kutosessa ei ollut niitä typeriä kaappauskohtauksia, hallunisaatio hömppää yms. Tuttua ja turvallista tämä oli, mutta kaikki turha oli jätetty pois. Antoi vaan palaa. Perinteinen diktaattorin kaatokamppanja, mutta hyvin tehty.
 
Hienoa, kun on eri mielipiteitä. Itselle tämä Fa Cry 6 oli paras sitten kolmosen. Uudistettu paljon surkeasta Far Cry 5, josta taas en tykännyt yhtään. Tässä kutosessa ei ollut niitä typeriä kaappauskohtauksia, hallunisaatio hömppää yms. Tuttua ja turvallista tämä oli, mutta kaikki turha oli jätetty pois. Antoi vaan palaa. Perinteinen diktaattorin kaatokamppanja, mutta hyvin tehty.
Itse taas pidin vitosesta enemmän sen aihepiirin takia. Jotenkin oli tyydyttävää pistää kulttilaisia nippuun ja sekoilla siellä maailmassa. Hahmot olivat myös muistettavia, vaikkakin itse gameplay ei nyt hirveästi eroa muista osista.

Pitäisi vitonen uudestaan pelata ja dlc:t myös ekaa kertaa, vaikkakin kuulemma eivät ole hirveän hyviä :D Kun nyt tuli myös pleikkarille ostettua Gold edition, koska oli hyvässä alessa.
 
Viimeksi muokattu:
Itse taas pidon vitosesta enemmän sen aihepiirin takia. Jotenkin oli tyydyttävää pistää kulttilaisia nippuun ja sekoilla siellä maailmassa. Hahmot olivat myös muistettavia, vaikkakin itse gameplay ei nyt hirveästi eroa muista osista.

Pitäisi vitonen uudestaan pelata ja dlc:t myös ekaa kertaa, vaikkakin kuulemma eivät ole hirveän hyviä :D Kun nyt tuli myös pleikkarille ostettua Gold edition, koska oli hyvässä alessa.
Itsekin tykkäsin vitosesta itse asiassa todella paljon. Siinä oli oma tärähtänyt ja painostava tunnelmansa juurikin noiden kulttilaisten takia. Amerikan luonto ja maaseutu toimivat myöskin todella hyvin juuri tuollaisen kulttiporukan kanssa. Kaappauksetkaan eivät juurikaan päässeet haittaamaan, kun tajusin, että niitä tulee vasta siinä vaiheessa, kun olet tarpeeksi vallannut tiettyä aluetta, eli se kaappaus oli vain ns. alueen lopputaistelualueelle vieminen. Toki sinänsä pakottaen, mutta näinhän nämä usein peleissä menevät, kun tarpeeksi etenet. Tämän kun tosiaan tajusin, menin suosiolla kaappauksen alkaessa vangittavaksi, jotta pääsin alueen lopputaisteluun pian ja taas siitä eteenpäin pelissä.

Kutonen on ollut itselleni selvästi huonoin Far Cry-peli. Noiden ammusten vaihtelu vihollistyypin mukaan on niin typerä aivopieru, että pilaa jo omalta osaltaan peliä itselleni. Lisäksi hahmot ovat jotenkin tönkköjä ja tylsiä vihollisia ja päähahmoa myöten. Tämä on asia, jota en Far Cry-peleissä ole kolmosesta lähtien ja sen jälkeen kokenut - kunnes nyt kutosessa siis. Olen kutosta toki edelleen jatkanut pikkuhiljaa, mutta mitään aikaisempien Far Cry-pelien tyyppistä koukkua ei ole päässyt muodostumaan, vaan peli jää aina pian tauolle, kun alkavat muut pelit kiinnostaa enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
FC4 oli kultainen ja rakas peli itselleni. Sarjan paras.
Vitonen? Ihan mukiinmenevä melkein samoin perustein kun Ippenator tuossa yllä kuvaili.. Kutonen? Hyvää aivojen nollausta esim raskaan työpäivän jälkeen kun haluaa vaan tulittaa miljoona laukausta :D En nyt sinällään pidä tätä kutostakaan millään asteikolla huonona pelinä mutta tällaista perusräiskintäähän se on. Niin on kyllä kaikki FC tuotokset, hieman eri mausteilla.
Aina kun tulee fiilis että nyt pitää tulittaa ihan saatanasti niin se on FC tai Gears of war. :D
 
FC4 oli kultainen ja rakas peli itselleni. Sarjan paras.
Vitonen? Ihan mukiinmenevä melkein samoin perustein kun Ippenator tuossa yllä kuvaili.. Kutonen? Hyvää aivojen nollausta esim raskaan työpäivän jälkeen kun haluaa vaan tulittaa miljoona laukausta :D En nyt sinällään pidä tätä kutostakaan millään asteikolla huonona pelinä mutta tällaista perusräiskintäähän se on. Niin on kyllä kaikki FC tuotokset, hieman eri mausteilla.
Aina kun tulee fiilis että nyt pitää tulittaa ihan saatanasti niin se on FC tai Gears of war. :D
Itsellenikin FC4 on kyllä se paras Far Cry-peli. Siinä on jotenkin se ympäristö sekä päävihollinen ja sen porukatkin toteutettu aikalailla nappiin. Hieno peli, jonka varsin paljon saamaa kritiikkiä en kyllä itse allekirjoita. Muutenkin aika hyvin kuvasit omiakin tuntojani Far Cry-peleistä. Erinomaista räiskintää juurikin vaikkapa rankan työpäivän päätteeksi. Ja on noissa sinänsä aina hienosti toteutetut maailmat. Jopa kutosessa löytyy aika hyvän näköistä ja tunnelmallista menoa Karibianmeren saaristosta. Tuo ammusten pakotettu vaihtelu siinä pelissä kyllä harmittaa. Itse olen sitä mieltä, ettei hyvin toimivia pelimekaniikkoja kannattaisi sinänsä väkisin yrittää muuttaa saman pelisarjan peleihin, koska vaarana on juurikin sitten tuollaiset typerät pelattavuutta haittaavat aivopierut, kuten tuo ammusten pakotettu vaihtaminen vihollistyypin mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin tykkäsin vitosesta itse asiassa todella paljon. Siinä oli oma tärähtänyt ja painostava tunnelmansa juurikin noiden kulttilaisten takia. Amerikan luonto ja maaseutu toimivat myöskin todella hyvin juuri tuollaisen kulttiporukan kanssa. Kaappauksetkaan eivät juurikaan päässeet haittaamaan, kun tajusin, että niitä tulee vasta siinä vaiheessa, kun olet tarpeeksi vallannut tiettyä aluetta, eli se kaappaus oli vain ns. alueen lopputaistelualueelle vieminen. Toki sinänsä pakottaen, mutta näinhän nämä usein peleissä menevät, kun tarpeeksi etenet. Tämän kun tosiaan tajusin, menin suosiolla kaappauksen alkaessa vangittavaksi, jotta pääsin alueen lopputaisteluun pian ja taas siitä eteenpäin pelissä.

Kutonen on ollut itselleni selvästi huonoin Far Cry-peli. Noiden ammusten vaihtelu vihollistyypin mukaan on niin typerä aivopieru, että pilaa jo omalta osaltaan peliä itselleni. Lisäksi hahmot ovat jotenkin tönkköjä ja tylsiä vihollisia ja päähahmoa myöten. Tämä on asia, jota en Far Cry-peleissä ole kolmosesta lähtien ja sen jälkeen kokenut - kunnes nyt kutosessa siis. Olen kutosta toki edelleen jatkanut pikkuhiljaa, mutta mitään aikaisempien Far Cry-pelien tyyppistä koukkua ei ole päässyt muodostumaan, vaan peli jää aina pian tauolle, kun alkavat muut pelit kiinnostaa enemmän.
Vitosessa oli myös se hyvää, että teit mitä tahansa niin siinä muistaakseni kertyy se mittari, minkä mukaan susta tulee entistä tunnetumpi alueella ja päätarina etenee. Eli jos vaikka räjäyttelisi siiloja ja valtaisi tukikohtia, niin sekin edistää peliä. Tuo mekaniikka tuo vapautta peliin ja peli ei tavallaan kannusta tekemään ihan kaikkea kartalta.

Tämä kutonen tuntuu kolmoselta tai neloselta, mutta heikommalla pääpahiksella. Eli kaikki on jo nähty muutaman tunnin jälkeen. Toki toimii tämäkin aivottomana räiskintänä myös. Itse kaipaisin kuitenkin jo vähän vaihtelua, kuten tuossa vitosessa oli kuitenkin oma tuore idea ja todella kiinnostava tarina ja maailma.
 
Itsekin tykkäsin vitosesta itse asiassa todella paljon. Siinä oli oma tärähtänyt ja painostava tunnelmansa juurikin noiden kulttilaisten takia
Ja se haukuttu kaappaus-arcaderäiskintä-sequence koki kivan PlotTwistin pelin lopussa, mistä itse tykkäsin suuresti!

FC6 tuntui todella valjulta. Pääpahis oli hyvinkin mitäänsanomatomaton, vaikka näyttelijänä oli tunnettu näyttelijä.

Kaikki leirit/kylät tuntuivat todella päälleliimatuilta.
 
Ylös Bottom