Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

Mul peli vieläkin muoveis, tekis mieli alottaa mut mä oon semmonen "yks peli kerrallaa" tyyppi, kuhan saan elden ringin johonkin hyvään jamaan. Tykkään pelata kuitenkin sillee rauhassa pelejä ja fiilistellen ja tämänkin parissa varmasti vierähtää 100+h, elden ring paukahtaa jo 200h paikkeilla. Tulis melkoinen duuni jos näitä molempia yhtäaikaa. Yrittänyt välttää spoilereita ku ruttoa, twitterissä pitää olla silmät kiinni kun välil laitetaa jotain hienoja kuvia, houkuttaa kyl kovasti. Noh ompahan pelaamista pitkälle kesään.
 
Niin olikos täällä joku sellainen joka on siis pelannut lähes 100%? Laitetaan varmuuden vuoksi spoilertageihin :)
Vaatiiko 100%, että suorittaa noi arena haasteet?
 
Niin olikos täällä joku sellainen joka on siis pelannut lähes 100%? Laitetaan varmuuden vuoksi spoilertageihin :)
Vaatiiko 100%, että suorittaa noi arena haasteet?

Joo vaatii areena-haasteet tuohon pelin sisäiseen 100%. Tosin 100% ei tällä hetkellä ole mahdollinen vaan korkeimmillaan prosentin voi saada 99,08%. Yhden koneen yksi variantti ei ole ollenkaan saatavilla pelissä tällä hetkellä ja tässä on jotain lisäbugia myös (sillä tuo yksi variantti ei kokonaan selitä puuttuvia prosentteja).
 
Joo vaatii areena-haasteet tuohon pelin sisäiseen 100%. Tosin 100% ei tällä hetkellä ole mahdollinen vaan korkeimmillaan prosentin voi saada 99,08%. Yhden koneen yksi variantti ei ole ollenkaan saatavilla pelissä tällä hetkellä ja tässä on jotain lisäbugia myös (sillä tuo yksi variantti ei kokonaan selitä puuttuvia prosentteja).

Okei. Ei se muuten mutku siihen menee paljon sirpaleita :D. Riittääkö pelkkä suoritus vai pitääkö suorittaa aikarajan puitteissa? Pitänee hankkia metallisirpaleita kun kahteen ekaan (amatööri ja siitä seuraava) meni jo 3k metallisirpaleita. Ja okei.
 
Okei. Ei se muuten mutku siihen menee paljon sirpaleita :D. Riittääkö pelkkä suoritus vai pitääkö suorittaa aikarajan puitteissa? Pitänee hankkia metallisirpaleita kun kahteen ekaan (amatööri ja siitä seuraava) meni jo 3k metallisirpaleita. Ja okei.
Pitää vielä onnistua aikarajaankin.

Tämän vuoksi muutin oman pelini areenassa vaikeustaso kerrallaan alemmaksi ja alemmaksi ja viimeiset haasteet vedin storylla läpi, kun ärsytti niin paljon. Hyväksyn kyllä että pelissä saa olla haastetta ja että jotain osaa pitää takoa kymmeniä kertoja ennen onnistumista (nimim. esim. KingdomHearts 2 Lingering Will kaatui varmaan noin sadannella yrityksellä vasta). Areenassa kuitenkin tuon järkyttävän suuren vaikeuspiikin JA aikarajan lisäksi jokainen kokeilu maksaa niin paljon, ettei tällainen kymmenien kertojen toisto vaan oikein onnistu ja siksi tästä tulee todella epäreilu fiilis.
 
Kylläpä tämä peli vain kestää ja kestää ja kestää ja kestää... Mutta ei siinä kun silti viihtyy pelin parissa. Huvittavaa vain kun olen jo kolmatta päivää (eli pelikertaa) ollut jatkamassa päätehtävää niin aina tulee jotain uusia sivutehtäviä tai muuta auki ja pitää ne tehdä ensin "alta pois".

Jospa tänään jo pääsisi Gemini-tehtävästä jatkamaan.

Alla hieman juoneen liittyvää kommentointia, jossa pyrin välttämään spoilereita, joten en sano suoraan mistä on kyse.

On muuten tullut aika kovia juttuja juonessa vastaan. Ykkösessä selitettiin kaikki tärkeimmät asiat mutta tiettyjä kohtaloita ei kerrottu täysin ja nyt kun tuolta se yksi niistä selvisi niin oli kyllä kovaa settiä. Toisaalta arvailin kyllä jo hyvissä ajoin tehtävää tehdessä että sen myötä saattaa nimenomaan paljastua jotain sen tapaista.

Samoin Aloyn ero siihen erääseen hahmoon tuli nyt kovinkin tunteikkaalla tavalla selitettyä ja olin heti että miksen itse sitä ymmärtänyt, koska selitys on niin päivänselvä. Kai sitä ei sitten miettinyt niin tarkkaan.

Kartalla alkaisi olemaan kaikki kysymysmerkit poistettu ja ne erikoisvälineitä tarvitsevat kamat kerättynä. Samoin on muutkin keräiltävät aika lailla keräilty sen osalta mitä tässä vaiheessa pystyy.

Pari metsästyshaastetta ja yksi machine strike on tekemättä. Eilen oli vielä kaksi noita jälkimmäisiä mutta ostin vastustajan nappulaa vastaavan nappulan itsellenikin ja pistelin homman kasaan. Toinen kisailija jäi ajan puutteen vuoksi vielä voittamatta.

Kisat on myös ajettu. Olipahan muuten ärsyttävää hommaa kaikessa randomiudessaan. Tuurilla maaliin oli tunne melkein joka kisan jälkeen. Lopussa saattoi hävitä elukan mitalla jos joku pyyhälsi ohi ja joskus sitten taas ei. Taktiikka aina sama, eli ampua ja hakata muita kun itse yrittää pitää vauhdin päällä kaikin keinoin.

Hahmojen kanssa keskustelut on muuten loistava lisä. Kritisoin että en muista ykkösestä juuri ketään mutta ainakin nyt tuntuu että kaikki nuo mukana pyörivät tyypit ainakin on ihan selviä, omia persooniaan. Ei tämä pääse lähellekään Mass Effectien persoonia mutta ihan älytön parannus ja varmasti monia, monia pelejä paremmat hahmot (tai niiden esilletuonti) tässä nyt on.

Fiilis pelistä on nyt se että voisihan tämä jo loppua että pääse Elden Ringin pariin vetämään samat vähintään 70 tuntia. Innolla silti odotan että mitä juonessa vielä selviää ja miten käy.
 
Lopputekstit menossa ja täytyy sanoo että olipahan peli. Kuten taisin mainita niin paras peli pitkään aikaan jota olen pelannut. En tiedä enää että kumpaa odotan nyt enemmän. Uutta GTA:ta vai uutta Horizonia. Toivottavasti edes suunnittelupöydällä olisi jo seuraava Horizon. Mutta aika näyttää. Itse antaisin arvosanaksi 110/100
 
Itselle kanssa iskenyt kovaa. Ainoa valituksen aihe löytyy vihollisleiristä missä pitää tuhota niiden asekätköt. Mä oon jo vissiin 30min pyörinyt täällä ja ei prkl löydy millään. Miks tässä ei vois olla samanlaista tutkaa/janaa fokusta käyttäessä kun esim jäljitys tehtävissä. Tappaa fiiliksen suht tehokkaasti
Sata tuntia pelaillut ja tuo on ainoa tilanne, minkä muistan turhauttaneen koko pelaamisen aikana. Oli vielä hyvissä piiloissa muutama :D
 
99,07% taisi olla nyt ja aikaa mennyt hieman vajaa 80 tuntia. Lopputekstithän ne rullasi ja tuli kyllä melko eeppiset meiningit vielä loppuun.

Tuosta juonen ottamasta suunnasta tulevaan en ole oikein varma. Vähän epäuskoisena kuuntelin että mitä siellä on luvassa. Tosin jo ykkösen kohdalla mietin että "joopa joo, robottidinosauruksia, miten tuon muka voi järkevästi selittää" ja nehän selittivät sen oikein tyydyttävästi.

Odotan jatkoa toki mielenkiinnolla mutta enemmän taas mietityttää että miten tällä kertaa selitellään että alussa on kaikki kerätyt varusteet ja kyvyt hukassa? Tässä kuitenkin saa sen verran helpottavia asioita auki että ei nuo voi millään olla auki kolmannessa osassa heti. Tai sitten peli muuttuu muuten aika paljon että ne saa sovitettua siihen.

Mitähän nuo 0,93 prosenttia on mitkä jäi tekemättä? Areenasta jäi tarkoituksella edes yrittämättä ne vaikeimmat mutta ihan kaiken muun tein. Tarkistin vielä että on kaikki errandit ja side missionsit löytyneet ja molempia puuttui yksi, jotka tein ennen viimeistä tehtävää.

Oli muuten aika iso prosenttimäärä mitä tuo viimeinen tehtävä antoi kun se kuitenkin hyppäsi noin korkeaan lukuun. Ärsyttää silti ettei se ole 100% vaikka sillä ei nyt mitään oikeaa vaikutusta mihinkään olekaan.

Mutta kyllä minä taidan nyt laittaa Elden Ringin asennukseen.
 
Aivan. Hyvä kysymys. Mä tuossa mietin että seuraavan osan suunnittelussa käsikirjoittajalla lienee se suurin tehtävä että seuraavasta osasta tulee hyvä. Meinaan tässä osassa oli hyvä käsikirjoitus ja juuri yllämainitusta syystä lienee haastava tehtävä saada uskottava käsikirjoitus.
 
99,07% taisi olla nyt ja aikaa mennyt hieman vajaa 80 tuntia.
...
Mitähän nuo 0,93 prosenttia on mitkä jäi tekemättä?
Ai tuohon on tullut ilmeisesti buginkorjaus sitten? Koska vielä noin viikko sitten ylin prosentti, johon oli edes mahdollista päästä oli 99,08% ja se sisälsi jo areenat ja niistä saatavat legendaariset aseet ja suojat. Pitäisiköhän jaksaa käynnistää omakin peli uusiksi sen verran, että kävisi vielä yhdeltä kauppiaalta hakemassa yhden puuttuvan legendaariset suojan ja sen jälkeen saisi ihailla täysiä prosentteja (ainakin toivoisin ja uskoisin näin). Eihän sillä prosentilla oikeasti väliä ole, mutta sisäinen "completionistini" vaan nauttii aina tuollaisten täysien prosenttien näkemisestä :D

Jos tuollainen bugipäivitys on mennyt läpi, niin joko samalla saatiin vihdoin kartan firegleamejen ja teräskukkien ikonit kuntoon? Ne on muka korjattu jo parissa edellisessäkin päivityksessä, mutta ainakin mulla jäi kartalle vielä pari merkkiä, jotka olin oikeasti suorittanut. Samoin epäilytti, että jäikö jotain näitä vielä tekemättä, koska törmäsin muutaman kerran näihin toimintoihin ilman, että mulle oli niistä kartalla ennen niiden suoritustakaan mitään merkintöjä. Nämä, kun ei vaikuta tuohon prosenttiin käsittääkseni, niin ei voi olla siitäkään varma, ovatko kaikki varmasti tehty.
 
Mulla rullasi männä yönä lopputekstit 45 tunnin tatituksen jälkeen. Ihan tiukasti piti juoni otteessaan, originaali lore se jaksaa viehättää osasta toiseen ja aina loppuun asti graffahuora sisälläni kehräsi tyytyväisenä. Ei malttanut edes Elden Ringiä juuri koestaa, kun niin houkutteli Horisontti jatkamaan Aloyn matkaa. 5/5 tähteä!
 
Aivan. Hyvä kysymys. Mä tuossa mietin että seuraavan osan suunnittelussa käsikirjoittajalla lienee se suurin tehtävä että seuraavasta osasta tulee hyvä. Meinaan tässä osassa oli hyvä käsikirjoitus ja juuri yllämainitusta syystä lienee haastava tehtävä saada uskottava käsikirjoitus.
Olen samaa mieltä. Hyvä oli. Tosin se mihin tarina meni oli tosiaan vähän turhan paljon sitä mitä jatko-osat on aina: isommin, kovemmin jne. Tämän vuoksi jossain vaiheessa voi tulla tilanne että vain huokailee kun hommat vain "isonee" jne. Sama ilmiö kuin saippusarjoissa kun kaikki on jo tehty ja nähty eikä mikään enää säväytä.

Olisikohan hankkimatta olevia Legendary-armoreita? Ykkösosan sataseen ne muistaakseni sisältyivät, en tosin tiedä miten tässä. Taitaa pari niistä olla juurikin niiden areenataisteluiden takana.
Varmasti näitä ainakin. Varsinkin jos tulevat areenasta. Muualta ne lienee jo kerätty jos riittää ihan tehtävien ja muiden karttamerkkien tekeminen.

Ai tuohon on tullut ilmeisesti buginkorjaus sitten? Koska vielä noin viikko sitten ylin prosentti, johon oli edes mahdollista päästä oli 99,08% ja se sisälsi jo areenat ja niistä saatavat legendaariset aseet ja suojat.
Jos siis muistan prosenttini oikein, oli se tuo mainitsemani. Ainakin olen hyvin varma että se oli 99 ja jotain. Voin tarkistaa jos muistan, sillä jäi platina saamatta. Siellä on joku pukujen päivitys tekemättä platinasta ja muistin vasta eilen Elden Ringin jälkeen että ai niin, siinähän Forbidden Westissä oli se platina, jota en tainnut vielä saada.

Jos tuollainen bugipäivitys on mennyt läpi, niin joko samalla saatiin vihdoin kartan firegleamejen ja teräskukkien ikonit kuntoon? Ne on muka korjattu jo parissa edellisessäkin päivityksessä, mutta ainakin mulla jäi kartalle vielä pari merkkiä, jotka olin oikeasti suorittanut.
Nämä oli ärsyttäviä. Välillä ne lähti pois ja sitten taas kohta olivat palanneet. Ei ainakaan ollut pari päivää sitten korjattu.

Ei malttanut edes Elden Ringiä juuri koestaa, kun niin houkutteli Horisontti jatkamaan Aloyn matkaa. 5/5 tähteä!
Minä siirryin juuri Eldenin pariin ja voi että se oli hieno jo alusta lähtien. En odottanut niin vaikuttavaa, noh, vaikutusta. Tosin olisin itsekin jäänyt Horizonin pariin jos siellä jotain tekemistä vielä olisi. Varsinkin kun
sen tekemisen pariin pääseminen on lopussa niin helppoa ja siistiä sen lentoliskon kyyditsemänä. Harvat asiat on peleissä niin siistejä kuin mitä on kulkea tuolla liskolla ympäriinsä. Sitä tosin mietin että miten ihmeessä ne voivat kolmosessa antaa heti alussa tuon kyvyn? Joko se taas typerästi poistetaan keinolla tai toisella tai peli on todella paljon erilaisempi kokonaisuudessaan.
 
Nyt näyttäisi siltä, että Guerilla on jo näkyvästi saanut paranettua 60fps tilan "shimmeringiä"/välkkymistä uusimassa päivityksessä. Kuva on hieman pehmeä ja ei tietenkään näytä samalta mitä resolution-tilassa, mutta selvä parannus aikaisempaan. Kuva on nyt rauhallisempi ja on helpompi tutkia sekä fiilistellä ympäristöä.

Jaahas, tänään voisi olla myös aika lähteä No Man's Landilta enemmän länteen. Kaikkea ei viitsi jo avatulta kartalta tehdä ja tutkia, täytyy jatkaa seikkailua. Onhan tässä maailma pelastettavana!
 
Hienosti ollaan taas nerffattu vaikka mitä.
Nyt sähköllä stunnatut isommat koneet pysyy tainnoksissa n.10 sekuntia vähemmän aikaa mitä ennen ja myös legendary aseita ollaan nerfattu. Osaa vähemmän ja osaa enemmän.
Syy tälle ilmeisesti on se ettei ne olisi niin paljon tehokkaampia mitä ne violetit aseet. No olisivat sitten tehostaneet niitä.
Legendaaristen aseiden kuuluu olla tehokkaimpia mitä pelillä on tarjota ja niiden päivittämiseen menee ihan kivasti aikaa ja lisäksi niiden ammukset syö materiaaleja reippaasti enemmän.



Ei kyllä muutenkaan tuo päivitys mennyt ihan nappiin sillä eilen hieman pelasin ja nyt mulla on enemmän popuppia mitä heti julkaisun jälkeen. Yhdessä keskustelussa yhden hahmon haarniska pysyi epätarkkana suttuna koko keskustelun ajan ja plainsongsissa jokainen maassa istuva oikeasti leijui hieman ilmassa.
Onneksi tuli pelattua heti julkkarissa sillä silloin ilmeisesti sain sen parhaan kokemuksen.
 
Mä en muutenkaa tajuu et mikä tarve on nerfata yksinpelin aseita? Toki jos se nyt on jotenkin ylivoimasen tehokas tai peliä rikkova, ymmärrän nyt moninpelin OP aseiden nerfaukset mut mitä tai ketä se haittaa yksinpelissä?
 


Gaming tech vahvistaa päivitysten vertailuissa kuvan välkkymisen vähenemisen ja pehmeämmän lopputuloksen. Hänen mielestään tosin kuvanlaatu on entistä huonompi pehmeän ja suttuisen kuvan takia.

Itse tosin olen asiasta eri mieltä, mutta toki ymmärrän asian. Eihän se hyvältä näytä, jos katsoo isoa televisiota vain reilusta metristä tai vertaa Horizon Zero Dawnin kuvanlaatuun.

Teknisesti HFW ei ole mikään napakymppi, mutta silti pirun hienon näköinen peli. PC-versio varmaan tulee olemaan aika huikea. Välianimaatiot ja keskustelut taas on jo liian hienoja, välillä on vaikea keskittyä itse asiaan sekä keskusteluun, kun sitä vain hämmästelee huikeita hahmomalleja ja kohtausten näyttävyyttä. Photo-mode myös aika älyttömän hieno, johon saa paljon aikaa kulutettua.
 
Nyt kun sain taputeltua Elden Ringin ja pääsin jatkamaan vihdoin tätä. Tulipa huomattua, että resurssien yms. keräys animaation saa nyt pois. Näyttäähän se vähän typerältä, mutta on ainakin itselle quality of life parannus.
 
Ylös Bottom