Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No More Heroes III

JTahti

Well-Known Member
Switch_NoMoreHeroes3_1200x675.jpg


Nimi: No More Heroes III
Kehittäjä: Grasshopper Manufacture
Julkaisija: Grasshopper Manufacture
Alustat: Switch
Lajityyppi: Toimintaseikkailu, hack and slash
Julkaisu: 27.8.2021
Kotisivut
KonsoliFIN Pelisivu

Julkaisutraileri ei hirveästi selvennä minkälainen peli tämä on:


 
Arvostelut eivät vakuuta, jos eivät kaikki murskaakaan. Voi olla että tämä tulee jossain vaiheessa ostettua, mutta ei ole kiire hommata julkaisuikkunassa. Kyllähän aina välillä on hyvä pelailla kunnon sekoiluakin.
 
Mä oon katsonut vain (muistaakseni) nintendo lifen revikan ja hemmetin hyvältä tuo vaikutti vaikka se kaupungin ulkonäkö sai kyllä melkein nauramaan ääneen kun jopa joku deadly premonition 2 näyttää paremmalta :D
Ykkönen oli mulle aikoinaan sellainen ysin peli, kakkonen vahva seiska ja tämä vaikuttaa taas ihan hemmetin hyvältä, mutta ei kuitenkaan 60e arvoiselta tuon teknisen puolen takia.
Jos hinta olisi ollut joku 39e niin olisi jo ostettu.
 
Arvostelut eivät vakuuta, jos eivät kaikki murskaakaan. Voi olla että tämä tulee jossain vaiheessa ostettua, mutta ei ole kiire hommata julkaisuikkunassa. Kyllähän aina välillä on hyvä pelailla kunnon sekoiluakin.
Itse asiassa aika moni pelin ostanut on kyllä kehunut - ainakin Metacriticissä. Kyllä tämä itselleni aika varma hankinta on jossain vaiheessa, mutta luulisin, että tämän voisi jossain vaiheessa saada kohtuullisen hyvällä alehinnalla, joten taidan odotella sitä kuitenkin.
 
Arvio ulkona!

Sanoisin näin tiivistettynä, että tämä on puhdasta nannaa sarjan faneille, jos vain suinkin kestää vanhahtavaa grafiikkaa. Tyyli sinällään kuitenkin toimii, joten on harmi että ulkoasu on paikoin niin suttuinen.

Tärkein eli taistelu toimii loistavasti. Ja viittauksia vanhoihin osiin on sen verran paljon, että suosittelen lämpimästi tutustumaan loreen ennen kuin aloittaa. :D

 
Parin ekan tunnin jälkeen uskaltaa sanoa Konsolifinin virallisen arvion hengessä, että eiköhän tämä sarjan faneille toimi. Sarjaan vasta nyt (ajoittaisena sivustakatsojana) tutustuva kumppani on hämmästellyt tätä vielä Death Strandingiäkin enemmän, mutta toisaalta nauranut menolle jo aika hemmetisti.

Kommentoidaan tänne jossain vaiheessa lisää, mutta kun kakkososan pelaamisesta (jonka varaukseton fani en ollut) on pieni ikuisuus, niin kyllähän tässä hymy on herkässä vähän väliä.

Ps. Milloin Joy Divisionista tuli japanilaisten peli-auteurien virallinen suosikkibändi? Travisilla bändin levyä parodioiva paita päällä ja eikös Kojima ole kanssa suuri fani :D
 
Välihuomiota:
Kuten @Nicko mainitsi, niin onhan tuo taistelu loistavaa ja ah niin päätöntä veren roiskuessa ja vastustajien halkeillessa kahtia. Death Grip -ominaisuudet tekevät toiminnasta vielä viihdyttävämpää ja parantavat flowta entisestään.
Paljon on peliä vielä jäljellä, pitää jossain vaiheessa antaa sitten lopullinen arvio. Mutta pelisarjan faneille voin suositella jo nyt.

Jotenkin vielä sopii omaan pelitilanteeseen täydellisesti tämä peli just nyt. Tämän lisäksi on peluussa erityisesti Kena: Bridge of Spirits, joka on turvallisen suosituista lähteistä häpeilemättä ammentava, teknisesti nätti yhdistelmä näitä kivoja aineksia, eikä se yritä olla millään tavalla erilainen.

Ja sitten on No More Heroes III, joka on kuin räkänokkainen teini. Se huutaa että MÄ TYKKÄÄN TAKASHI MIIKESTÄ JA JOY DIVISIONISTA JA WRESTLINGISTÄ JA RETROPELEISTÄ, haluaa olla itseriittoisuuteen asti erilainen kuin muut (onnistuipa siinä tai ei) eikä välitä helvettiäkään siitä, onko se teknisesti erityisen vakuuttava.
Kiitos Grasshopper Manufacture, jään odottamaan tulevia teoksianne mielenkiinnolla :p
 
Välihuomiota:
Kuten @Nicko mainitsi, niin onhan tuo taistelu loistavaa ja ah niin päätöntä veren roiskuessa ja vastustajien halkeillessa kahtia. Death Grip -ominaisuudet tekevät toiminnasta vielä viihdyttävämpää ja parantavat flowta entisestään.
Paljon on peliä vielä jäljellä, pitää jossain vaiheessa antaa sitten lopullinen arvio. Mutta pelisarjan faneille voin suositella jo nyt.

Jotenkin vielä sopii omaan pelitilanteeseen täydellisesti tämä peli just nyt. Tämän lisäksi on peluussa erityisesti Kena: Bridge of Spirits, joka on turvallisen suosituista lähteistä häpeilemättä ammentava, teknisesti nätti yhdistelmä näitä kivoja aineksia, eikä se yritä olla millään tavalla erilainen.

Ja sitten on No More Heroes III, joka on kuin räkänokkainen teini. Se huutaa että MÄ TYKKÄÄN TAKASHI MIIKESTÄ JA JOY DIVISIONISTA JA WRESTLINGISTÄ JA RETROPELEISTÄ, haluaa olla itseriittoisuuteen asti erilainen kuin muut (onnistuipa siinä tai ei) eikä välitä helvettiäkään siitä, onko se teknisesti erityisen vakuuttava.
Kiitos Grasshopper Manufacture, jään odottamaan tulevia teoksianne mielenkiinnolla :p
Mainio tiivistys, eipä tuohon lisättävää! :D Saisi se killer7 jo tulla nykykonsoleille! En pyydä muuta kuin hd-kuorrutuksen, muuhun peliin ei tarvitse koskea!

Kena pitäisi ottaa kyllä peluutukseen, sitä on niin kovasti kehuttu. Lähinnä mietin, että viitsisikö satsata fyysiseen painokseen vai riittäisikö digiversio. Valintoja valintoja....
 
Mainio tiivistys, eipä tuohon lisättävää! :D Saisi se killer7 jo tulla nykykonsoleille! En pyydä muuta kuin hd-kuorrutuksen, muuhun peliin ei tarvitse koskea!

Kena pitäisi ottaa kyllä peluutukseen, sitä on niin kovasti kehuttu. Lähinnä mietin, että viitsisikö satsata fyysiseen painokseen vai riittäisikö digiversio. Valintoja valintoja....
Juu Killer7 pitäisi kokea, nuorempana Gamecube-aikaan ei oma maku ollut riittävän kultivoitunut, eikä osannut tarttua arvosteluissa epämääräisiä pisteitä saaneeseen erikoistekeleeseen. Ja sittemmin ei ole tullut hirveän halvalla netissä vastaan.

Kenaan uskallan sen sijaan luvata, että tässä jossain vaiheessa ilmestyy kohtuuhintaan fyysinen Deluxe edition (PS5) myyntiin/vaihtoon tänne KFinin palstalle, kunhan saan pelattua läpi :cool:
 
Koska tällaiset pelit ansaitsevat kaiken saamansa huomion, niin vastaan vielä kerran topikkiin ja sanon että läpi meni.

Jos yrittää miettiä jotain vähänkään objektiivista arvosanaa niin antaisin tälle varmaan saman 3/5 kuin KFinin virallinen arvio. Mutta tämä on typerä hymy ja peukut pystyssä annettu 3/5, jossa salaa toivon että vähän kaikki pelaisi tällaisia(kin) pelejä, jos nyt samaan aikaan ymmärränkin miksi näin ei ole :p

Ps. Sushitiskillä soiva biisi = Paras videopelibiisi ihan hetkeen. Soundtrack on muutenkin jälleen sangen maukas :cool:
 
Koska tällaiset pelit ansaitsevat kaiken saamansa huomion, niin vastaan vielä kerran topikkiin ja sanon että läpi meni.

Jos yrittää miettiä jotain vähänkään objektiivista arvosanaa niin antaisin tälle varmaan saman 3/5 kuin KFinin virallinen arvio. Mutta tämä on typerä hymy ja peukut pystyssä annettu 3/5, jossa salaa toivon että vähän kaikki pelaisi tällaisia(kin) pelejä, jos nyt samaan aikaan ymmärränkin miksi näin ei ole :p

Ps. Sushitiskillä soiva biisi = Paras videopelibiisi ihan hetkeen. Soundtrack on muutenkin jälleen sangen maukas :cool:
Omankin 3/5-arvion koitin parhaani mukaan perustella, mutta kieltämättä olin itsekin hymyssä suin lopputekstien rullatessa ja senkin allekirjoitan täysin, että tällaiset nyrjähtäneet teokset ansaitsevat kyllä huomionsa. =)

Kenasta sen verran, että sorruin ostamaan sen PS Storen alennusmyynneistä, joten tarvetta ei ainakaan itselläni ole fyysisestä kappaleesta. =)
 
Omankin 3/5-arvion koitin parhaani mukaan perustella, mutta kieltämättä olin itsekin hymyssä suin lopputekstien rullatessa ja senkin allekirjoitan täysin, että tällaiset nyrjähtäneet teokset ansaitsevat kyllä huomionsa. =)

Kenasta sen verran, että sorruin ostamaan sen PS Storen alennusmyynneistä, joten tarvetta ei ainakaan itselläni ole fyysisestä kappaleesta. =)
KFinin hyvä arvio oli yksi syistä, miksi peli lähtikin jo nyt matkaan, eikä vasta "joskus alennuksista" :)
 
KFinin hyvä arvio oli yksi syistä, miksi peli lähtikin jo nyt matkaan, eikä vasta "joskus alennuksista" :)
Itsellänikin kävi juuri näin. Näin jossain muualla huonompia arvioita, ja ajattelin ensin, että voi harmi taisi sitten olla pettymys tämä kohtuullisen paljonkin odottamani peli. Sitten kuitenkin luin Kfinin ja myös parin muunkin tahon kohtuullisen hyvän arvostelun pelistä, ja päädyin siihen, että ainakin silloin pelin ostan, kun siihen joku ale tulee. Ja hankintaanhan se sitten meni lopulta. Vielä en kuitenkaan ole ehtinyt peliä pelaamaan, joten en pysty vielä varmuudella sanomaan olenko loppujen lopuksi samaa mieltä näiden positiivisempien arvosteluiden kanssa. Sen herran hyviä perusteluita niissä kuitenkin oli, että olen varsin luottavainen siitä, että peli on itsellenikin vähintään ok-tason pelattavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellänikin kävi juuri näin. Näin jossain muualla huonompia arvioita, ja ajattelin ensin, että voi harmi taisi sitten olla pettymys tämä kohtuullisen paljonkin odottamani peli. Sitten kuitenkin kuin Kfinin ja myös parin muunkin tahon kohtuullisen hyvän arvostelun pelistä, ja päädyin siihen, että ainakin silloin pelin ostan, kun siihen joku ale tulee. Ja hankintaanhan se sitten meni lopulta. Vielä en kuitenkaan ole ehtinyt peliä pelaamaan, joten en pysty vielä varmuudella sanomaan olenko loppujen lopuksi samaa mieltä näiden positiivisempien arvosteluiden kanssa. Sen herran hyviä perusteluita niissä kuitenkin oli, että olen varsin luottavainen siitä, että peli on itsellenikin vähintään ok-tason pelattavaa.
Jäämme odottelemaan! :) Kerro ihmeessä mietteitä sitten, kun olet ehtinyt tutustumaan tuohon.

On suhteellisen hankalaa arvostella peli, jota on odottanut on/offina viimeiset kymmenen vuotta. Miten sellaisen laittaa samalle viivalle nykypelien kanssa? Miten välttää puolueellisuus, jos on itse sarjan fani? Onko se ylipäätään tehty faneja vai uusia pelaajia silmälläpitäen?

Varmasti monet tahot ovat tuskailleet näiden kysymysten kanssa, mutta omalla kohdallani oli lopulta aika selkeä kuva siitä, kenelle tätä voisi mahdollisesti suositella. :) Se oli ainakin piristävää, ettei Suda51 joukkoineen valinnut mitään välimallin tietä, jossa pitäisi yrittää miellyttää ihan kaikkia, vaan tarjosi mieleenpainuvan kokemuksen, joka tuntuu arvostavan sarjan parissa alusta asti mukana olleita.

Oli miten oli, erilaisia näkökulmia tarvitaan, ja olikin mukava huomata, etten ole ihan yksin näiden ajatusteni kanssa. :) Sekin antaa tietyllä tavalla vääristyneen kuvan, jos peli arvostellaan 2021 näkökulmasta ilman tuntemusta sarjan historiasta.

Tulipa pitkä sepustus. Oh well. :D
 
Tälle sarjan fanille peli oli pettymys joten luvassa paljon vääriä mielipiteitä :D

Tarina oli aivan järjetön joka ei ole mitään uutta, mutta alieneiden visuaalinen tyyli sekä pelin rakenne teki kaikkensa vähentääkseen nautintoa.
Melkein jokainen pomoista on kuin suoraan jonkun 10 vuotiaan kynästä ja pahimmillaan ne tuntuu koostuvan parista neliöstä ja kolmiosta ja lisäksi melkein jokaisella on niin järkyttävä väritys kuin mahdollista.
Joku on aivan varmasti oikein tarkkaan tutkinut mitkä värit sopii vähiten yhteen ja käyttänyt niitä.

FU on sentään ihan hieno, mutta sekin kärsii hieman tuosta väripaletista, gold joe on oikeasti hieno, mutta sen snack crackle poppitypop hokema alkaa raastaa hermoja jo kolmannella kerralla ja se sanoo tuon varmaan kuudesti lyhyen ajan sisällä ja joka kerta se on entistä pidempi.
Vähemmän yllättäen ne parhaat hahmot visuaalisesti on se cyber ninja kopio, Kimmy Love joka on ihminen sekä Midori Midorikawa joka näyttää ihmiseltä vaikka onkin joku pimeän maailman prinsessa. Toisaalta ne sen käsinuket oli taas ihan perseestä.

Midori on myös ainoa jolla on oikea kenttä ennen matsia ja kaikkien muiden kohdalla sä meet kartalla merkittyyn paikkaan, taistelet yhden matsin pienellä areenalla, saat kristallin, toista vielä kahdesti, syötä rahat automaattiin ja tappele pomoa vastaan areenalla.
Siinä on koko pelin rakenne ja vaikka ykkösen ja kakkosen kentät oli lineaarisia putkia joissa oli välillä myös paljon tyhjää niin silti ne oli niiiiin paljon parempia mitä tämän viritys.

Mä en myöskään tykkää taistelusta...tai no lähinnä vihollisista.
Yhdessä matsissa voi olla näkymättömäksi muuttuva lisko, pari nopeaa katana vihollista ja joku ihme velho joka voi teleportata mihin haluaa, ampua sua laserilla selkään ja kylvää jtn energiapalloja areenalle.
Lisäksi loppua kohden ne kestää osumaa ihan liikaa.
Mä pelasin helpoimmalla ja muutaman matsin jälkeen tajusin, että Travis on tuolla vaikeustasolla oikeasti kuolematon sitä yhtä bossia lukuunottomatta ja se valikon "auto guard" ei siis tarkoitakaan automaatti blockausta vaan aina kun meinaat ottaa osuman niin sun ympärillä välähtää energiakilpi.
Mä otin tuosta tietenkin hyödyn irti ja laitoin käyttöön kolme chippia joista jokainen vähentää kestävyyttä 5% ja nostaa hyökkäystä 10% joten tuosta pitäisi tulla jo 30% boosti.
Lisäksi loppua kohden mulla oli hyökkäys päivitetty melkein maksimiin ja silti vihuja saa hakata ihan liikaa.
Aloin oikeasti kaipaamaan niitä ykkösen äkkiä tapettavia identtisiä vihollisia.

Onneksi sentään se avoin maailma tuotiin takaisin ja tuon puuttuminen kakkosesta olikin se isoin miinus mulle enkä mä tykännyt myöskään niistä retro tyylisistä minipeleistä.
Tässä ollaan palattu ykkösen tyyliin eli taas on kaupunki jossa ajella, roskia joita kerätä ja ruohoa jota leikata and I love it.
Tarinan läpäisyn jälkeen mietein vieväni pelin vaihtoon, mutta päätin kuitenkin illalla vielä ennen nukkumista vaan mennä keräilemään niitä collectibleja kun yhdestä arvostelusta huomasin missanneeni melkein kaikki.
Mä en siis ollut edes aktivoinut esim sitä patsaiden tuhoamis ja puiden istutus tehtävää enkä ollut myöskään pelannut niitä paria lyhyttä tekstiseikkailua tai miksi niitä voikaan kutsua.
Rekensin 80 chipin joka alkaa piippaamaan kun olet tarpeeksi lähellä ja nyt kolmen illan jälkeen multa puuttuu enää yksi skorpioni, yksi kissa, kaks doppelgangeria ja vissiin 3-5 puuta.
Tuosta chipista saisi myös sellaisen version joka toimii myös ajaessa, mutta se vaatii jonkun harvinaisen materiaalin jota en ole vielä saanut.

Myös melkein kaikki minipelit on tullut tehtyä. Yhdestä kaivoksesta puuttuu kolmos taso ja toisesta kaivoksesta kaikki, koska nuo on aika perseestä. Silti niitäkin käynyt välillä kokeilemassa.
Defense tehtäviä on tullut tehtyä ehkä viidennes, koska ne on lisää sitä samaa areena tappelua samoja vihuja vastaan joista en muutenkaan välitä ja niitä on kymmeniä.
Toisaalta on niitäkin tullut tehtyä pari kerättävän kaman etsimisen lomassa kun fiilis on iskenyt.
Gacha koneesta saa myös vanhojen pelien figuureita, mutta sen käyttö on niin hidasta ettei sitä kauaa kerralla jaksa veivata.
Täytyy joskus laittaa vaan splitpadista autofire päälle A nappulaan ja jättää se tunniksi keräämään figuja.

Eli kuten näkyy niin mun mielipide on just vastakkainen yleisen mielipiteen mukaan jossa se avoin maailma on turha ja kuollut ja taistelu on parasta koko sarjassa.
Jos ajattelen tätä kokonaisuutena niin mun mielestä jopa travis strikes again on parempi ja se tulikin pelattua kahdesti läpi. Kerran Traviksella ja toisen kerran Bad girlin kanssa.
Siinä sentään on ihan oikeat kentät ja death glove kykyjäkin paljon enemmän ja yksikin kenttä sijoittuu suoraan shadow of the damned pelin maisemiin ja jo se on parempaa kuin mikään tässä pelissä.
 
Tuli sitten kuitenkin pelattua vielä new game+ moodi läpi ja nyt peli iski paremmin.
Tuli myös tehtyä ne kaikki 58 defense tehtävää ja kerättyä vielä ne puuttuvat kissat ja muut sekä myös kaikki 100 t-paitaa ja kaikki gacha figuurit.
Kaikki minipelit on myös pelattu, mutta ei sentään kullalla sillä en mä masokisti kuitenkaan ole. Toisaalta mä pelasin myös sen aivan hirveän deathman pelin läpi. Kello näyttää peliajaksi 32 tuntia.

Täytyy kyllä ostaa ykkönen ja kakkonen kun ne seuraavaksi on tarjouksessa kympillä vaikka siinä onkin riskinä, että ykkösen kultaiset muistot menee pilalle ja kakkonen on vielä huonompi kuin muistan.
Kummastakin katsellut videoita ja kakkosen kohdalla tuli aina jotain flashbackeja "toi oli ihan perseestä ja toi oli perseestä ja tuo oli just tuo ärsyttävä kohta" :D
Mä en oikeasti muista kakkosesta mitään muuta hyvää kuin sen philistine biisin.
 
Hienoa, että tulee muillekin alustoille pelattavaksi.
Pakko tähän liittyen sanoa, että tämä on ainoa Switch-peli, jota olen pelannut mielummin joy-coneilla ja liikkeentunnistuksella. Sitähän näissä peleissä käytetään aika maltillisesti, mutta omaan makuun nämä kotisohvalla toistettavat näyttävät lopetusliikkeet valomiekalla, painiheitot ja esim. hölmö valomiekan latausheilutus ovat olennainen osa pelin henkeä.
Ei sillä, diggaisin tästä varmaan myös ohjaimella pelattuna.

Vähän mielenkiinnolla odotan, miltä joku PS5-versio näyttää. Nythän grafiikan karuus vain hymyilytti.
 
Ylös Bottom