Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

No joo, Xboxin kannalta tämä on huonompi, kun nämä olivat ne tämän vuoden isot tiedossa olevat first party yksinoikeudet. Mutta kuluttajan kannalta pelattavaa kyllä silti riittää. Harmi silti.

Jännä nähdä mitä Microsoft esittelee ensi kuun showcasessa. Viime vuonna esiteltiin Forza Horizon 5 ja se julkaistiinkin heti saman vuoden marraskuussa. Periaatteessa toivoa siis on esim. Forza Motorsportin esittelylle ja tämän vuoden julkaisulle.

Kuten tapana on niin tykkään jälkijunassa palata aiheen pariin, veikkaan että Microsoftilla on jotakin muitakin pelejä tulossa tälle vuotta Forzan lisäksi. Odotan innolla kesän Show hommia että mitä kivaa on luvassa, ei lannistuta vaikka Backlog löytyy :)
 
joo kylläpäs näytti hyvältä, itsellekin tuli mieleen no man sky meets fallout, todella kova vuosi tulossa kyllä ensi vuodesta pelien suhteen.
 
Mä olen jotenkin aiemmin käsittänyt, että tämän voisi pelata sitten joko first person tai third person näkymästä omien preferenssejen mukaan. Onkohan kuitenkaan näin? Tuo taistelu ainakin näytettiin nyt lähinnä first person näkymästä. Taistelun ulkopuolella oli pelikuvaa toki myös tuosta third person näkymästä.

Tässä on kyllä tosi paljon mua kiinnostavia elementtejä, mutta en vaan pidä first person peleistä. Eivät ole mun juttu.
 
Mä olen jotenkin aiemmin käsittänyt, että tämän voisi pelata sitten joko first person tai third person näkymästä omien preferenssejen mukaan. Onkohan kuitenkaan näin? Tuo taistelu ainakin näytettiin nyt lähinnä first person näkymästä. Taistelun ulkopuolella oli pelikuvaa toki myös tuosta third person näkymästä.

Tässä on kyllä tosi paljon mua kiinnostavia elementtejä, mutta en vaan pidä first person peleistä. Eivät ole mun juttu.
Bethesdan pelit on voinut pelata jostain fallout 3 lähtien 3rd person kuvakulmasta, mutta kyllä ne ensisijaisesti tehdään ensin FPS peleiksi ja toinen kuvakulma on vain fiilistelyyn.
 
Bethesdan pelit on voinut pelata jostain fallout 3 lähtien 3rd person kuvakulmasta, mutta kyllä ne ensisijaisesti tehdään ensin FPS peleiksi ja toinen kuvakulma on vain fiilistelyyn.
Ok. Hyvä tietää eli en sit ehkä jää odottelemaan tätä sen enempää. Eipä siis vieläkään tule sellaista peliä ulos, jonka vuoksi boksin hankkisin...
 
Bethesdan pelit on voinut pelata jostain fallout 3 lähtien 3rd person kuvakulmasta, mutta kyllä ne ensisijaisesti tehdään ensin FPS peleiksi ja toinen kuvakulma on vain fiilistelyyn.

Jep, 3rd person on screenshotteja varten ja että voi ihailla itseään :D Pelaaminen hoituu helpommin 1st personissa.
 
Sääliksi käy kaikkia jotka eivät tätä pääse pelaamaan, se näytti loistavalta yhdistelmältä Fallout+No Man Sky=Starfield.
Tälläinen yhdistelmä ei taasen meikäläiseen uppoa sitten millään.

Pelin skaala toki vaikuttaa massiiviselta josta hatunnosto Toddille ja kumppaneille, mutta tuollainen raskaan tuntuinen RPG-gameplay ei ole vain ikinä viehättänyt peleissä meikäläistä. Samalta keskinkertaisuudelta vaikutti combat jälleen kerran, mutta se taitaa olla tuon muuten massiivisen pelin hintalappu kun resurssit laitetaan sitten muuhun.

Mutta selvää on, että tälläinen teos miljooniin iskee ja tästäkin on helppo odottaa jälleen yhtä hittiä Bethesdalle. Nauttikaa siis!
 
Sääliksi käy kaikkia jotka eivät tätä pääse pelaamaan, se näytti loistavalta yhdistelmältä Fallout+No Man Sky=Starfield.
Kohtuu iso heitto siihen nähden, että elellään vielä vahvasti PR mielessä rakennettujen reveal-trailerien aikaa tämän suhteen :) Itseäni ei haittaa juuri yhtään, olin jo oikeastaan unohtanut koko pelin. Muistin vasta aamulla, kun alkoi youtube pukkaamaan tätä jostain syystä.

Mutta ei siinä, ihan ok näyttää, toivottavasti on sitten hyvä eikä tee Fallout seiskakutosia :)
 
Kohtuu iso heitto siihen nähden, että elellään vielä vahvasti PR mielessä rakennettujen reveal-trailerien aikaa tämän suhteen :) Itseäni ei haittaa juuri yhtään, olin jo oikeastaan unohtanut koko pelin. Muistin vasta aamulla, kun alkoi youtube pukkaamaan tätä jostain syystä.

Mutta ei siinä, ihan ok näyttää, toivottavasti on sitten hyvä eikä tee Fallout seiskakutosia :)

Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti, hypeä pitää vähän luoda. ;)
 
Eihän ne tainnu sanoa missään että planeetat olis generoituja niin kun NMS on? Tai ei ainakaan omaan korvaan tarttunu tuollaista tietoa. Niin ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon. :D
Totta kai mielenkiinnolla katotaan miltä peli oikeasti näyttää. Mutta jotenkin tuo "You can explore over 1000 of planets and land anywhere" kuulosti niin ylihypetykseltä, ja asiaa ei yhtään auttannut, että se tulee Todd Howardin suusta :D . Itseä ei kyllä innosta että tutkittavia alueita on tuhansittain, jos sisältöä niissä ei ole. Mutta kuten laitoin toiseen ketjuun, niin varmasti siellä on niitä kattavampiakin planeettoja.

Alukset (kustomointi, lentäminen, taistelut) oli kiinnostavinta mitä pelistä näytettiin. Perus tulitaistelu taas näytti siltä tutulta väsyneeltä Fallout menolta, ihme kun VATS-tapaista systeemiä ei esitelty.
 
No eipä noita yli tuhatta planeettaa kukaan ole ainakaan käsin pystynyt kovin antaumuksella tekemään, että kannattaa varmasti odotukset laskea siihen, että aika paljon tyhjää täynnä ja louhit korkeintaan jotain mineraaleja siellä ja ammut hassunnäköisiä alieneita. Ite en aivan hoksaa mitä lisäarvoa noi tommoset "yli tuhat planeettaa" antaa pelille. Vapaassa maailmassakin pitää kuitenki olla sitä merkityksellistä sisältöä ja lihaa luiden ympärillä, eikä vain järjetön määrä aakeeta laakeeta, jotta saadaan sanoa kuinka iso tämä meidän peli nyt on.

Noin muutenkin näytti omaan silmään kyllä lähes alpha gameplay matskulta. Ruudunpäivitys nyki ja ryki, värimaailma oli jotenkin todella outo ja planeetat näytti muutamia poikkeuksia lukuunottamatta melko tyhjiltä. Laski kyllä omat odotukset tätä kohtaan aivan nolliin. Mutta sen verran on todettava, että ei esim Falloutit ole koskaan ollut minun juttu niin ehkä se johtuu suurimmalta osin myös siitä.
 
Jaa tuossako se nyt sitten oli vai? Sen verran paljon täälläkin peliä hypetetty aikaisemmin pelkästään muutamien kuvien perusteella, että jotenkin enemmän odotin. Kaikesta esitellystä suorastaan huokuu 'Fallout 4 avaruudessa', koska lähes kaikki pelimekaniikathan ovat liki suoria kopioita siitä. Oman tukikohdan rakentelut ja vastaavat, nehän nähtiin jo aikoja sitten. Varmaan vähän syvällisempää ja 'isompaa' tässä, mutta peruslogiikka varmaan yksi yhteen sama. Gameplayn ensimmäinen planeetta myös suorastaan kirkui Falloutia: syrjäinen ja lähes autio paikka, missä rakennuksen ulkopuolella viholliset ovat 'mutatoituneita öttiäisiä'. Kuinkahan monessa Falloutissa olenkaan nähnyt tämän saman asian? No ainakin kolmosessa, New Vegasissa ja nelosessa. Ammuskelutaistelu oli sitä aika tutun näköistä Fallout-rpg-meininkiä. Ei näyttänyt huonolta, mutta ei minusta mitään ihmeellistä eteenpäin menoakaan verrattuna studion edellisiin vastaaviin tuotteisiin.

Hahmoeditorin olivat sentään uudistaneet ja näytti aavistuksen monipuolisemmalta kuin edellisten Falloutien SPECIAL- ja perkki-systeemit. Pakko varmaan ollut muuttaa, koska liian moni olisi asiasta varmaan naputtanut, jos olisi ollut täysin yksi yhteen Fallout-systeemin kanssa.

Jonkunmoiset repeilyt myös loppupuheille yli tuhannesta 'tutkittavasta planeetasta'! Varsinkin, kun kyseinen mainoslause tuli Todd Howardin suusta. Joskus tainnut kuulla "See that mountain? You can climb it!"-tyylisiä mainoslauseita aikaisemminkin. Joo voi niille planeetoille varmaan laskeutua tutkimaan, mutta kuinkahan suuri osa niistä on kirjaimellisesti 'tyhjää täynnä' ja ainoa tutkittava asia on jonkun mineraalin tai materiaalin louhiminen? Veikkaan, että aika hemmetin monessa. Verrokkina vaikkapa Mass Effect: Andromeda, jossa oli myös varsin iso määrä planeettoja tutkittavaksi, mutta vain pienessä osassa oli oikeasti sitä kirjaimellista sisältöä ja 'oikeaa syytä' mennä tutkimaan.

Grafiikkakin näytti tuon maistiaisen perusteella korkeintaan keskitasoiselta, joka toki ei ole Bethesdan tapauksessa mikään yllätys. Eihän heidän edelliset pelitkään ole näyttävyydellä kauheasti kilpailleet. Ei näyttänyt huonolta tokikaan, mutta mitää wau-efektiä ei myöskään tullut missään kohtaa.

Ei oikein kolahtanut millään osa-alueella omalla kohdalla tämä nyt. Kuten sanoin, niin Fallout avaruudessa parilla pienellä uudella idealla verrattuna esim. Fallout 4:ään, ei enempää eikä vähempää. Jos kyseessä olisi multiplattaripeli, niin saattaisin alesta ostaa 30-40 eurolla. Enemmän kyllä hypetyksen ja esipuheiden perusteella odotin.
 
Ylös Bottom