Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Indiepelit yleisesti

Nostetaanpa pitkästä aikaa vinkit myös tänne foorumin puolelle. The Stanley Parable itsellä odotuslistan kärjessä.

Chinatown Detective Agencyn laitoin lataukseen Game Passista. Sen sijaan Road 96 on roikkunut backlogilla jo hyvän tovin.

The Stanley Parable on minulle uusi tuttavuus. Tästäkö on syytä olla kiinnostunut? :)
 
Tuli pelailtua Switchillä läpi Unpacking niminen indie-peli.
Pelin idea on tosi simppeli: puretaan muuttolaatikoita ja laitetaan tavarat paikoilleen. Ei siis mikään maailman kiinnostavimman kuuloinen konsepti videopelin pohjalle. Peli kuitenkin on yllättävänkin viihdyttävä. Sen lisäksi, että tavaroiden järjestely on jopa koukuttavaa, niin pelissä seurataan yhden ihmisen muuttoja lapsuudesta aikuisuuteen. On hauska nähdä, mitkä tavarat kulkee mukana eri elämäntilanteisiin ja miten ne elämäntilanteet muutenkin muuttuu. Dialogia tai kerrontaa pelissä ei paljoa ole eli tämä elämänmuutosten seuranta tapahtuu enimmäkseen näitä tavaroita tutkien.
Peli loppuu tosiaan hahmon aikuisuuteen, mutta olisin melkein kaivannut sen jatkuvan ihan vanhuuteen saakka. Sen verran hauskaa ja kiinnostavaa tämä oli, että olisin hyvin voinut jatkaa hommaa vielä muuton tai parin verran. Mikään superpitkä peli ei ole kyseessä ja pelailin tämän läpi tämän viikonlopun aikana. Tässä olisi vielä jäljellä suorittaa/löytää tehtäviä, joista saa kerättyä tarroja ja varmaan vielä tulee pelailtua tätä jonkin verran tarroja etsien.
Hintaa pelillä on Switchin eshopissa noin 20e ja itse koin saaneeni tuon rahan arvosta viihdettä. Jos tämä tulee joskus alessa vastaan niin silloin ainakin suosittelen testaamaan.
 
Hintaa pelillä on Switchin eshopissa noin 20e ja itse koin saaneeni tuon rahan arvosta viihdettä. Jos tämä tulee joskus alessa vastaan niin silloin ainakin suosittelen testaamaan.
Löytyy myös Xbox Game Passista, joten jos sen tilaus on voimassa, niin sieltä myös voi ottaa edullisesti testiin. Meditatiivinen kokemus tämä on. Hieno idea pelille. Itse pelannut tosin vain jokusen kentän, mutta vaimo sitten enemmän.
 
Juuri mm. BAFTA-gaalassa vuoden pelin yleisöäänestyksenkin voittanut Unpacking on tosiaan todella nerokas indie-helmi, jota myös allekirjoittanut voi suositella. Enemmän kuin osiensa summa ja tapa esitellä tarina pelaajalle on kyllä yllättävän toimiva.
 


Isot suositukset lähtee tälle pelille :), Fantasia kauppa simulaattori peli missä on myös hyvin syvyyttä ja customoitavaa :), olen itse pahasti koukussa :), semmonen mukava time sinker :), eikä ole hinnalla pilattu.
 




tuli hommattua tämä pclle, tämähän tosiaan löytyy pc:n lisäksi myös Xboxeille, todella hyvä ja koukuttava peli jos tykkää, Hadeksen ja Dead Cellin tyylisistä Laatu Rogue lite peleistä :) kovat myös pelin arvosanat :)
 
FSZgfatXoAMIN3K

Tune in on 11/05 at 16:00 CEST for a new Indie World showcase, featuring roughly 20 minutes of information on upcoming indie games headed to Nintendo Switch. #IndieWorld
NoE Twitter

Jipii! Kerrankin ruudusta tulee jotain muuta kuin sotimista ja hampaiden kiristystä! :D
 
Kattoo nyt! Meidän uutisen otsikko toivoo Hollow Knight: Silksongista uutisia. Jos niitä ei tule, niin varmaan jonkin sortin hammaskiristelyä kuullaan. :)

Silksongista olisi kyllä tosi kiva kuulla jotain. Toisaalta kyllä mietin, että paljastaisiko Nintendo siitä jotain pelkässä indie-directissä kuitenkaan? Vaikka tiimin koon puolesta Team Cherry on yhä indietiimi, niin Hollow Knightin menestys ja myynti oli sellaista, että voisin kuvitella Nintendon haluavan julkaista Silksongin uutiset ihan kunnon directissä pienemmän indiedirectin sijaan.

Mutta olen kyllä superiloinen, jos huomenna jotain Silksongista kuuluu. Odotukset sen suhteen ei kuitenkaan ole korkealla.
 
Silksongista olisi kyllä tosi kiva kuulla jotain. Toisaalta kyllä mietin, että paljastaisiko Nintendo siitä jotain pelkässä indie-directissä kuitenkaan? Vaikka tiimin koon puolesta Team Cherry on yhä indietiimi, niin Hollow Knightin menestys ja myynti oli sellaista, että voisin kuvitella Nintendon haluavan julkaista Silksongin uutiset ihan kunnon directissä pienemmän indiedirectin sijaan.

Mutta olen kyllä superiloinen, jos huomenna jotain Silksongista kuuluu. Odotukset sen suhteen ei kuitenkaan ole korkealla.
Ite olen for realsies kyllä samaa mieltä, että Silksong ei kuulu indie-puolen lähetykseen. Sen verta jättimenestys se edellinen oli. Mutta uutisotsikosta halusin vähän höpsömmän, niin tällä kulmalla lähdin liikenteeseen!
 




Vahvat suositukset jos on heroes of the might a magic sarja lähellä sydäntä :), tämähän on alkuperäisten Homm 1-5 kaverin luoma teos :), eli voisi sanoa epävirallinen uusi heroes of the might a magic, Heroes 7 oli aivan luokaton tekele, sen sijaan tämä vaikuttaa erittäin hyvältä ja paluu sinne nostalgiseen Homm aikaan :), varsinkin tämmöisten pelien takia itse tekee mieli hommata steam deck tai vastaava, toivon mukaan tämäkin saadaan tyyliin switchille jossain vaiheessa
 
Viimevuotinen Road 96 saapui jälkijunassa PlayStation- ja Xbox-konsoleille. Otin käsittelyyn PS5-version, ja voi pojat, onneksi otin!

 
En löytänyt erillistä mobiilipelit topicia, niin pistetään tänne:

Eilen illalla nukkumaan mennessä ihan yhtäkkiä takaraivon syvimmistä uumenista tuli mieleen pelin nimi Heroes 3.

Pienen Googlailun jälkeen totesin, että ei herrajumala tämän parissa on lapsena vietetty lukemattomia tunteja ja huomasin että pelistä on tehty HD versiokin.

Muutaman arvostelun luin ja Heroes 3 HD pitäisi olla myös Androidille. En kuitenkaan löydä peliä play kaupasta. Onko kellään tietoa mistä pelin saisi ladattua Androidille?
 
En löytänyt erillistä mobiilipelit topicia, niin pistetään tänne:

Eilen illalla nukkumaan mennessä ihan yhtäkkiä takaraivon syvimmistä uumenista tuli mieleen pelin nimi Heroes 3.

Pienen Googlailun jälkeen totesin, että ei herrajumala tämän parissa on lapsena vietetty lukemattomia tunteja ja huomasin että pelistä on tehty HD versiokin.

Muutaman arvostelun luin ja Heroes 3 HD pitäisi olla myös Androidille. En kuitenkaan löydä peliä play kaupasta. Onko kellään tietoa mistä pelin saisi ladattua Androidille?

Käsittääkseni se on jo vedetty pois myynnistä, Redditistä löytyy useampia tuoreehkoja keskusteluja aiheesta. Ilmeisesti kyseessä oli myös varsin buginen tekele.
 
Ylös Bottom