Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S:n tulevat pelit (huhut ja uutiset)

Tuo on vain tällaiselle "pakko tutkia kaikki"-pelaajalle todella rasittavaa että sisällöstä jättiosa on periaatteessa turhaa ja silti on se tunne että josko siellä parilla planeetalla on tosiaan muutakin kuin proseduaalisesti (tai vastaavasti) tehtyä sisältöä.

Tulee olo että se "oikea" käsin tehty sisältö on piilotettu sen kaiken proseduaalisen hötön sekaan. Luodaan koneen avustamana se tuhat planeettaa ja heitellään ne suunnitellut tehtävät sitten niille. Suurin osa planeetoista on täysin turhia.

No, ehkä ne tärkeät ja merkittävät paikat on jotenkin merkitty tai saa selville, jolloin pelistä voi sivuuttaa jotain 970 planeettaa :D Tällöinkin jää kysymys että onko jokin syy(*) miksi pääosin turhille ja autioille planeetoille pitäisi mennä tai että niiden pitää edes olla olemassa. Yhtä uskottava avaruus olisi esimerkiksi meidän aurinkokuntamme kokoinen maailma, jossa olisi paljon hillitymmin planeettoja.

(* = syy on vain se että voidaan taas mainostaa että on X määrä sisältöä/planeettoja/aseita/mitä milloinkin)
Jos nyt oletetaan, että eri planeetoilla on eri biomeja ja erilaisia olentoja, kuten traileri antaa ymmärtää. Niin ehkä voidaan olettaa, että eri planeetoilta löytyy erilaisia resursseja. Siinä on ainakin jonkinmoinen syy tutkia avaruutta päätehtävien ulkopuolelta.

Sitten on tietysti sivutehtävät, jotka Bethesdan peleissä ovat olleet paikoin erittäinkin onnistuneita. Tai jos on erilaisia liittoutumia joihin liittyä, niin milloin millekin planeetalle on sitten asiaa.

Ja vaikka suurin osa planeetoista olisi täysin turhia, niin pelkästään niiden olemassa olo tekee galaksista massiivisen. Vai olisiko uskottava oikea termi. Niin hyviä ovat Bethesdan roolipelit olleet tarinan ja valintojensa osalta aikaisemmin, että uskon siihen puoleen panostetun nytkin - ennenkuin toisin todistetaan. :)
 
Sitten on tietysti sivutehtävät, jotka Bethesdan peleissä ovat olleet paikoin erittäinkin onnistuneita. Tai jos on erilaisia liittoutumia joihin liittyä, niin milloin millekin planeetalle on sitten asiaa.

Prestonilla on asiaa, jollain settlementillä on ongelmia. (Ok, pääosin onnistuneita).
 
Omalle kohdalle Starfield tulee todennäköisesti iskemään kuin Skyrim aikoinaan, tosi mielenkiintoista nähdä Bethesdan tekijöiltä tämä uusi eepos. Kyllähän Skyrimissäkin oli alussa kaikenlaista mitä sitten korjailtiin. Voipi olla että tuon mittaluokan peleissä ei vain pysty kaikkea saamaan kerralla vaan ne tulevat sitten vuosien varreilla parannusten kera, modeja unohtamatta. Niinkuin sanoin, ei se menoa haittaa, erittäin mielenkiintoiselta vaikuttaa ja aina tykännyt näiden tekijöiden hahmonkehityksestä/rakentelusta. Suurin toive olisi että tarina on parempi kuin Fallout 4:ssa. Vähän ehkä särähti korvaan että kun Todd sanoi: "sinä luot tarinan itse". Toivottavasti se puoli on hoidettu hyvin.
 
Omalle kohdalle Starfield tulee todennäköisesti iskemään kuin Skyrim aikoinaan, tosi mielenkiintoista nähdä Bethesdan tekijöiltä tämä uusi eepos. Kyllähän Skyrimissäkin oli alussa kaikenlaista mitä sitten korjailtiin. Voipi olla että tuon mittaluokan peleissä ei vain pysty kaikkea saamaan kerralla vaan ne tulevat sitten vuosien varreilla parannusten kera, modeja unohtamatta. Niinkuin sanoin, ei se menoa haittaa, erittäin mielenkiintoiselta vaikuttaa ja aina tykännyt näiden tekijöiden hahmonkehityksestä/rakentelusta. Suurin toive olisi että tarina on parempi kuin Fallout 4:ssa. Vähän ehkä särähti korvaan että kun Todd sanoi: "sinä luot tarinan itse". Toivottavasti se puoli on hoidettu hyvin.
Jos ajattelet Falloutia tai Skyrimiä, niin aika paljon niissäkin on "sinä luot tarinan itse". Näin se pitää ollakin kunnon roolipelissä. Valinnoilla pitää olla iso merkitys. Voit tappaa juonen kannalta tärkeän henkilön. Voit päättää oletko hyvä vai paha. Bethesdan peleissä annetaan alussa sykäys tarinaan ja sen jälkeen sen eteneminen on pelaajasta kiinni. Esim. Fallout 4:ssä sen enempää spoilaamatta, jos joku ei sitä vielä ole pelannut, niin alun jälkeen motivaattori jatkaa pääjuonta on hyvin selvä ja hyvinkin motivoiva. :)

Muistan kuinka Fallout 3:ssa skippasin jokusen tehtävän pääjuonta, kun kuljeskelin joutomaassa ja saavuin sille yhdelle isolle laivalle (en nyt muista paikan tarkkaa nimeä) ja pääjuoni jatkuikin siitä. Myöhemmin vasta tajusin, että olin hypännyt joidenkin tehtävien yli.
 
Jos ajattelet Falloutia tai Skyrimiä, niin aika paljon niissäkin on "sinä luot tarinan itse". Näin se pitää ollakin kunnon roolipelissä. Valinnoilla pitää olla iso merkitys. Voit tappaa juonen kannalta tärkeän henkilön. Voit päättää oletko hyvä vai paha. Bethesdan peleissä annetaan alussa sykäys tarinaan ja sen jälkeen sen eteneminen on pelaajasta kiinni. Esim. Fallout 4:ssä sen enempää spoilaamatta, jos joku ei sitä vielä ole pelannut, niin alun jälkeen motivaattori jatkaa pääjuonta on hyvin selvä ja hyvinkin motivoiva. :)

Muistan kuinka Fallout 3:ssa skippasin jokusen tehtävän pääjuonta, kun kuljeskelin joutomaassa ja saavuin sille yhdelle isolle laivalle (en nyt muista paikan tarkkaa nimeä) ja pääjuoni jatkuikin siitä. Myöhemmin vasta tajusin, että olin hypännyt joidenkin tehtävien yli.
Fallout 4:ssa jotenkin jäi uupumaan siitä tarinasta se mielenkiintoisuus, makuasioita toki... Ja toki valintoja saakin olla ja pitääkin olla kunnon roolipelissä, kunhan perustukset tarinan kannalta on kunnossa niin ei mitään hätää :) En kyllä tajua miksi jotkut on huolissaan joistakin teknisistä ongelmista mitä videolla näkyi, eikös tuohon julkaisuun ole vielä vuosi ?
 
siinä onkin yksi viime vuosien parhaista peleistä, joten vahvat suositukset lähtee täältä :), oma steam taitaa näyttää 90 tuntia pelin parissa. Innolla odotan taas että pääsee palamaan pelin pariin jahka seuraava DLC sieltä tulee :)
 
Valheim on jonkin verran kiinnostellut mitä siitä olen kuullut, joten jonkin asteisella innolla odotan että pääsee testailemaan :)
 
Pitää toivoa, että jos ja kun Valheim konsoleille saapuu niin siinä olisi sitten crossplay myös. Pääsisi silloin samantien hyppäämään peleille kavereiden kanssa jotka tuota jo PC:llä vuoden päivät ovat pelanneet.
 
Pitää toivoa, että jos ja kun Valheim konsoleille saapuu niin siinä olisi sitten crossplay myös. Pääsisi silloin samantien hyppäämään peleille kavereiden kanssa jotka tuota jo PC:llä vuoden päivät ovat pelanneet.
Löytyy crossplay.

The Steam, Microsoft Store and Xbox versions of Valheim will all come with full crossplay.

 
GSC Game Worldin terveiset tuhotusta Kiovasta ja toisaalta suoraan myös taistelukentältä tuohon Microsoftin Shown loppuun oli kyllä jälleen kerran karu muistutus siitä todellisuudesta, jossa ukrainalaiset tällä hetkellä elävät. S.T.A.L.K.E.R. näyttää todella hyvältä, mutta tässä yhteydessä itse pelin esittely tuntuu merkityksettömältä.
 
GSC Game Worldin terveiset tuhotusta Kiovasta ja toisaalta suoraan myös taistelukentältä tuohon Microsoftin Shown loppuun oli kyllä jälleen kerran karu muistutus siitä todellisuudesta, jossa ukrainalaiset tällä hetkellä elävät. S.T.A.L.K.E.R. näyttää todella hyvältä, mutta tässä yhteydessä itse pelin esittely tuntuu merkityksettömältä.
Itse asiassa tavallaan ei kuitenkaan tunnu merkityksettömältä, vaan se osoittaa, että sen kaaoksen ja hävityksen keskellä mitä maassa on, ihmiset taistelevat, mutta pyrkivät myös pitämään huolta jatkuvuudesta muillakin tavoin. Se on itse asiassa mielestäni hieno esimerkki ukrainalaisten sinnikkyydestä puolustaa maataan sekä myös tahdosta rakentaa se uudelleen.
 
ES VI tulee joskus 2026-2027, Fallout 5 2032? Voi vittu, mihin se aika menee. Elämä on liian lyhyt näille pelinkehitysajoille :D Jos realistisesti ajattelee, niin normaalilla eliniän odotteella minä näin nelikymppisenä ehdin pelata seuraavat kaksi, maksimissan kolme Elder Scrolssia, jos niitä vitosen jälkeen tehdään. Pari fallouttia, ehkä Starfieldin jatko-osa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom