Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 22

Julkaisu lähenee ja myös virallinen F1 kanava on mukana markkinoinnissa. Oikean elämän kuskit arvailevat tallikaveriensa Driver Ratingeja. Viihdyttävää ja informatiivista. :)
 
Tässä pähkäilly että kantaako tän kausipäivityksen voima ostoon asti vai jatkanko vaan "ensi huumassa" sen viikon verran viime my team kautta F12021 parissa.
Hinta saattaa päättää sen mun puolesta jossei nää megahyperstoret tiputa juuri ennen julkasua.
 
Tässä pähkäilly että kantaako tän kausipäivityksen voima ostoon asti vai jatkanko vaan "ensi huumassa" sen viikon verran viime my team kautta F12021 parissa.
Hinta saattaa päättää sen mun puolesta jossei nää megahyperstoret tiputa juuri ennen julkasua.
Sääntömuutokset toivat kokonaan uudet autot tälle kaudelle. Jos siis haluaa niillä päästä ajamaan, niin uusi versio on hankittava. Tietysti siinä pähkäillessä voi käydä lukemassa muutamat arvostelut, että kuinka paljon ajomalli on oikeasti muuttunut. Toinen syy ostaa uusi versio on päästä heti mukaan onlinekarkeloihin. Tämä on minulle se syy, vaikka ärsyttääkin maksaa ryöstöhintaa. Jos pelaisin vain yksinpeliä, niin varmasti odottelisin ensimmäisiä alennuksia.

PC-versio on onneksi sentään "vain" 59,99e.

Arvostelut pitäisi olla linjoilla tänään kello kuuden aikoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Alle 40euroon löytyis pc:lle mut ei vaan taida raaskia ostaa sitäkään. Eiköhän sieltä tuu 10h kokeilu kun EA alaisuudessa ja se riittäjäin tyydyttämään tarpeet. :D
 
No Gigantti teki taas niinku lähes aina, PS5 versio 59e. Harkitaan vakavasti :D
Kuin myös Xbox Series X -versio. Lisäksi PS4 ja Xbox One -versiot ovat 49,95e. Gigantti hoitaa homman. Tosin jos tilaat verkkokaupasta, niin peli tulee mitä todennäköisimmin jostain Ruotsista tms, joten peli löytyy oletettavasti postiluukusta joskus ensi viikolla.
Tämän vuoden perusversion kansikuva on muuten aika poikkeuksellinen. Siinä ei ole Hamiltonia, eikä edes Verstappenia. Tavallaan ihan kiva, että nuoret lupaukset ovat päässeet valokeilaan, mutta kyllä Verstappen kuuluu tuohon porukkaan myös, vaikka onkin ajanut useamman kauden formula ykköstä kuin nämä kaverit.
1656329946801.png
 
Viimeksi muokattu:
Arvostelut ovat ulkona. Open Critic näyttää 83 pisteen keskiarvoa tällä hetkellä. Uusia autoja ja ajomallia kiitellään. Uusia lisäyksiä kuten F1 Lifea ja superautoja kritisoidaan. Toisin sanoen radalla kaikki on kunnossa, mutta radan ulkopuolella voisi olla parempia uudistuksia.
 
Eniten parannettavaa tällä pelisarjalla on ratojen kanssa, kaikki radat pitäisi olla laser skannattuja.
 
Arvostelut ovat ulkona. Open Critic näyttää 83 pisteen keskiarvoa tällä hetkellä. Uusia autoja ja ajomallia kiitellään. Uusia lisäyksiä kuten F1 Lifea ja superautoja kritisoidaan. Toisin sanoen radalla kaikki on kunnossa, mutta radan ulkopuolella voisi olla parempia uudistuksia.
Tässäpä tämä kiteytettynä tuli. Ajomalli on hyvä ja AI parempi. Hyviä pieniä uudistuksia radalla muutenkin.

Pelimuodot ja muut ovatkin sitten sitä samaa. Copypastella kaikki, jopa inssin linerit kopsattu aiemmasta pelistä, vaikka Jeff onkin vaihtunut. Onlinesta en vielä tiedä kun en ole kokeillut.
 
Nyt on pelattu sekä Ps5, että Pc versioita.

Kiva että nykyisin konsoleillakin peli pyörii sulavasti, mutta jostain syystä välivideoissa, uusinnoissa jne näkyi pientä stutterointia jota näin jo youtube videoilla.

Odotin PS5 liipasimilta todella paljon, mutta enpä kyllä kiinnittänyt niihin mitään huomioita kisojen aikana ja muut värinät oli tosi suppeat. Sit taas Series x ohjaimella pc:llä värinät oli voimakkaat ja jotenkin paljon paremmin palautetta antavat.
Lisäksi taitaa Xboxin ohjaimen tatissa, että liipasimissa olla pidempi liikerata koska sillä ajaminen oli aivan tuhottoman paljon helpompa ja nautinnollisempa. Monet sivuluisut sai hallintaan mitä ps5:lla ei onnistunut tekemään.

En tiedä onko PC:llä Ray Tracing kisojen aikanakin päällä vai mistä johtuu, mutta pc näyttää valaistusten jne suhteen paljon paremmalta ja jotenkin elävämmältä. Kaiken kaikkiaan Pc:llä kaikki asetukset tapissa 4k graffoilla ja 90-100fps ni ihan jees.

2020 edellinen josta kokemusta ja sen ajelu loppui siihen mikä mulla on aina ongelma. En pääse samantien sinuiksi ohjaukseen, joten pienikin tauko tai muita pelejä välissä ja ajamisen joutuu opettelee uusiksi. Nyt oli ensimetristä alkaen hyvä tuntuma. Eli jotain siinä on pädille tehty paremmin nyt.

Ajomalli on nyt mun mielestä just sopiva. Ei oo liian vaikea, mut kyllä seinä kutsuu jos ei keskity.
Tekoäly on ottanu aivan älyttömät harppaukset mun viime kokemuksista. Voi että toi on nannaa nyt niiden osalta!

Paljon kertoo myös se, ett olen vihannut uusia ratoja, koska en osaa, enkä opi niitä. Tekoälyä pitäisi säätää älyttömästi ennen viikonloppua, Mutta ei nyt. Miami alle, eka kierros harjoituksissa ja Alfalla 15, Aika-ajoissa 9:s. Sit varsinainen kisa olikin sateella. Meikä ei oo sateella pärjänny edes aikanaan ratilla ajaessa, saati pädillä. Nyt nousin kisan aikana 9->3 sijalle ja ihan ajamalla. Tiesin missä saavutan ja iskin aina sinne. Pikkuhiljaa otin kiinni ja ohitin. Yleensä turvaudun ”huijaamiseen” ja peippailen puolelta toiselle, teen syöksyä missä toinen menettää etusiiven jne. Nyt ei tarvinnu. Tuntu ku oisin oikeasti pärjännyt, ei oo hetkeen tapahtunu tollasta mulla..pädillä siis.

Lisäksi uramuodossa auto tuntuu käyttäytyvän ihan eri tavalla eri radoilla, loistavaa, koska nyt huomaa et oma auto sopii radalle x paljon paremmin kuin radalle z.

Lähdöt..huh huh miten hyvin ne nyt onnistuu. Edelleen sutii jne, mutta siinä missä aikaisemmin ei tullu kyseeseenkään pitää omaa sijoitusta, niin nyt saatan jopa nousta 1-3 sijaa. Jopa sateella.

Yksi loistava lisä siitä mitä mä oon viimeksi pelannut on toi harjoitusten skippaaminen siten, että on mahdollista silti saada kehityspisteitä.

Käyttöliittymän, kisainssin jne osalta tää onkin sit ihan 1:1 kopiota jo vuosien takaa ja se pisti heti itseasiassa kyllästyttämään ja se sit taas pisti ärsyttämään kun radalla ois kaikki niin hyvin.

Kaiken kaikkiaan tää pääsi yllättämään tosi positiivisesti. Ja melkeinpä voin kyllä suositella varauksetta vaikka vanhat ois ois jo tahkottu puhki.

Luulen että itsellä ei silti motivaatio riitä pelata tätä niin paljoa et kannattais ostaa. Jos ostan ni valinta on selkeä, pc. Parempi fps, selvästi parempi grafiikka, Xboxin ohjain toimii selvästi paremmin, ei oo uusinnois/välivideoissa mitään stutterointia, nopeammat latausajat jne.

Loppuun pari kuvaa Pc version uusinnasta. Tää alkaa koht näyttää aidolta menolta!
D6703E92-F82F-4BFF-83DF-7B86CBEC6F59.jpeg33F91AF6-607C-450A-B904-A7EBE92BCFC6.jpeg
 

Arviot. Taas se aika vuodesta kun tekee mieli ostaa uusi F1 peli jota en sitten ikinä saa aikaiseksi ostettua. Mutta nyt on sellainen hinku päästä uudella Mclarenilla suhailee että. Näistä ei taida olla mitään demoja. ?
 

Arviot. Taas se aika vuodesta kun tekee mieli ostaa uusi F1 peli jota en sitten ikinä saa aikaiseksi ostettua. Mutta nyt on sellainen hinku päästä uudella Mclarenilla suhailee että. Näistä ei taida olla mitään demoja. ?
Jos on EA Play/Game Pass Ultimate jäsenyys niin pääsee ajelemaan 10 tuntia.
 
Joo täytyypä kokeilla XSX versiolla miltä maistuu, en oo ite noita edellisiä pystyny edes ohjaimella pelata, näyttäny lähinnä häränpyllyltä se ajaminen. Se jos on parantunu ni olis hyvä. wrc/dirt rallyt vielä menee ohjaimellakin mut F121 oli iha kaameeta
 
Testasin piruuttaan 1060 6G ja Quest 2 VR tilaa. Kyllä se ajettava oli mutta resoluutio piti laittaa niin alhaiseksi että meni vähänkin kauemmas katsoessa melko suttuiseksi. En lähtisi itse tuolla kortilla VR tilaa aktiivisesti pelaamaan, eikä tuo kortti edes täytä pelin VR minimi vaatimusta.

Kyllä tämä todennäköisesti PSVR 2 tulee jos Sony on vähänkään hereillä, sillä laitteella tämä tulee näyttämään todella hyvältä. Kyllä se niin on että jos on mahdollisuus ajaa VR:llä niin aika harva enää sen jälkeen 2D ruudulta autopelejä pelaa.
 
Ylös Bottom