Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Huh!! Nyt on kaikki lisenssit kullalla, viimeinen oli kyl melkosta tuskaa, siinä lähtee auto meinaan nii pienestä lapasesta. Ihan ku tyyliin jäällä ois ajanut, vauhti piti kuitenkin jatkuvasti säilyttää että pysyi kummituksen perässä. Nyt tuntuu hyvältä mies! :p :)
 
Mä en tiedä onko mulla vuosien mittaan kertynyt jonkinlainen autopelien puutos, vai onko mulla lapsuudesta autopeleistä muodostunut jonkinlainen trauma, vai olenko vain pelannut paskoja autopelejä, vai onko GT7 vaan niin pirun hyvä autopeli? Oli kyseessä mikä tahansa olen nyt non stoppina pari viikkoa tätä tahkonut ja on suorastaan nautinto ajella, oli ne sitten kisat, oli ne sitten helppoja tai vaikeita, hakkaa päätään seinään kunnes voitto tulee tai ottaa alle joku lempi kaaroista ja lähtee ihan vaan ajelee time trialia, ottaa kuvia ja ihan vaan ihastella miten kauniita kaikki autot on, tai ihan vaan säätää, kattoo kaupoista uusia kaaroja, ostaa, testata, viritellä jne. Jotenkin suorastaan nauttii siitä ajamisesta, jopa rattia tekis mieli hommata ellei ne olis nii pirun kalliita ja siihen viel pitää joku ajoteline lisäksi tietenkin olla.

Vielä kun tässä olisi VR tuki (ja siihen varaa) voisin kuvtella millainen ajosimulaattori nautinto tämä olisi. Mutta jo pelkästää dualsensellä tässä on ihan tarpeeksi "realistinen" tuntuma, niin realistinen mitä tämä peli ilman rattia voi olla.

Kuten joskus sanoin että en muka ole suuri autopelien ystävä eikä GT4 joskus ps2 aikoina kauheesti vakuuttanut ja driveclub oli mitä oli, need for speedejä ja satunnaisia driver sössötyksiä en edes laske nyt tähää mukaan. Jostain nyt tuli suuri rakkaus autopelejä tai ainakin Gran Turismoa kohtaan, ihan kun olisin löytänyt uutta intoa peliin mistä en ollut ennen julkasua millään tavalla kiinnostunut.

Jotenkin ollut semmonen tyhmä käsitys että "no autopelit on vaan että siinä vaan ajetaan" Totta se on, en osaa sen tarkemmin selittää mutta tässä se pelkkä ajaminen on vaan niin pirun nautinnolista, tuntuu myös että kiinnostus kaikkia muita pelejä kohtaan on tällä hetkellä täys 0 ja tekee mieli vaan ajella ja ajella. Vaikka muita pelejä tulen toki pelaa, mutta tästä tuli mun uusi "ikuisuus" peli mihii tulen aina vähää välii palaa, kunnes tulee se seuraava Gran Turismo sitten joskus PS6/PS5 kauden lopussa.

Yksi selitys voi olla sekin että olen pelannut vuosia GTA onlinea ja siinä pelissä lempipuuha on ostaa ja laittaa autoja ja ajella kisoja, tämä on periaattes sitä mutta ilman mitää muuta säheltämistä siinä välissä plus kyseessä on vielä ihan oikeat eikä feikki mallit. Vaikka GTAs ne feikki mallit on lähes 1:1 mut kuitenkin. Ajaminen gtaas on tietenkin ihan arcadea tähään verrattuna mutta ehkä gtaast jotenkin sitten tarttui mukaan se autoilun into.
 
Viimeksi muokattu:
F40 nyt myynnissä.
Kiitos. Onneksi oli vielä myynnissä. Kaikki rahat meni, kun ostin tämän legendan lisäksi myös Suzuki Escuderon ja Ford Roadsterin. Huikeita autoja kaikki kolme muutamien ajojen perusteella ja extrana vielä päälle oli hieno tuo Rosbergin F40 video.

Watkins Glenin ratahaasteen pääsin vihdoin läpi niin sain hieman rahaa takaisin. Se on toistaiseksi ollut itselle pelin kovin haaste, jostain syystä oli todella vaikea ajaa siihen kulta-aika. Meni yhteensä 2x40 min sessiota, että vihdoin onnistuin tarvittavan ajan aloittamaan.

Se hyvä puoli siinä oli, että ainakin radan oppi varmasti + lisäksi sai vähän erillaisia osaamista aliohjaavasta autosta.
 
Itte olin kans shoppailee, F40 lisäks lähti mukaa plymouth ja legendaarinen cobra shelby. Shelby piti heti viritellä ja mennä testaa, se on kyl niin haastava ja hauska auto ajaa, vaaran tuntua, lähtee kyl hyvin herkästi lapasesta. Piti viel ihan läpällä mennä testaa sitä vesisateeseen ja siinä saa kyl jatkuvasti vemputtaa et pysy auto ojossa vaikka märkäkeli gummit olikin alla. On näit kyl hauskaa viritellä ja testailla eri radoilla eri keleillä jne, voi mennä helposti koko ilta jo ihan testailles.
 
https://www.gran-turismo.com/us/gt7/news/00_8730425.html

6. Café
 - Fixed an issue wherein it was possible to receive multiple Tickets repeatedly from Extra Menus.

Melko oletettua. Parisenkymmentä kertaa tuota itse jaksoi tehdä, tosin en kyllä oikein keksi käyttöä niille moottoreille, vaikka onhan se ajatuksena hassu pistää kuplaan joku tehokas. Mutta tässä tämä on jotenkin niin rajoitettua (verrattuna arcademaisempaan menoon fh5:ssä), niin ei oikein tässä keksi vastaavaa hyötyä.


2. Music Replay
 - Fixed an issue wherein the game would crash if the Honda Sports VGT was the camera target in Music Replay.

Melko spesifinen bugi :)

Taidettiin joskus ennen PS5 julkaisua puhua että nyt pitäisi päivitysten asennuskin ja yms olla nopeampaa... Eipä se ole. 300 megan patchin lataus oli nopea, mutta kopiointi ja asennus vie pitkään.
 
Itsellä ei ole jostain syystä viime viikkoina Music Replay toiminut, meinaan musiikki ei kuulu niissä ollenkaan. Ääniasetusten mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa.
 
Taidettiin joskus ennen PS5 julkaisua puhua että nyt pitäisi päivitysten asennuskin ja yms olla nopeampaa... Eipä se ole. 300 megan patchin lataus oli nopea, mutta kopiointi ja asennus vie pitkään.
Jep, saman huomannut itse. Kaikista ärsyttävintä on kun ainakaan oma PS5 ei suostu tätä kopiointia tekemään lepotilassa niin siinä sitä sitten odotellaan että pelin päivitys kopioidaan.
 
Jep, saman huomannut itse. Kaikista ärsyttävintä on kun ainakaan oma PS5 ei suostu tätä kopiointia tekemään lepotilassa niin siinä sitä sitten odotellaan että pelin päivitys kopioidaan.
Outoa... Itsellä kyllä hoituu koko päivitys rumba lepotilassa loppuun asti.
 
...vai onko GT7 vaan niin pirun hyvä autopeli?
Ihan samoja ajatuksia minulla Gran Turismosta! Aiemmin ajattelin, että Wreckfest-romuralli riittää autopeliksi, mutta kun se alkufilmi julkaistiin, olin myyty. Mainoksen uhri toisin sanoen. :D Ja mikä autopeli se sellainen on, missä autoja ei voi ajaa romuksi, mutta se ei ole Gran Turismossa se juttu ollenkaan, vaan rehellinen, herrasmiesmäinen kilpa-ajo. Olen ymmärtänyt sen vasta nyt pelatessa. Romurallit ovat erikseen. Sen verran Gran Turismo vei mennessään, että täytyi hankkia ratti ja polkimet ja niihin sopiva ajopenkki.
 
Mä on täs kaikenlaisia kisoja voittanut, niitä mistä maksetaan 550k varikot ja gummit ja bensat pitää vaihtaa ym jne, ajanut kullaks kaikki lisenssit ym, mut nyt sit joku clubmancup plus onnettoman oloinen pikkukisa tuotti vaikeuksia eikä meinannut millään voittaa, sai muutamia autoja tuunata ja kokeilla ja testata kunnes löytyi vihdoin auto millä pääsin ykköseks ja siinäki sai koko ajan nitrolla suorilla pitää itsensä jotenkin edellä ja jono takana huohottaa niskaan. Melko pippurinen pieni kisa.
 
Yks asia mitä pidin lähinnä gimmickinä oli nämä kehutut alati muuttuvat pilvet, ajattelin "no ei niitä kukaa kato" täs ku nyt grindaan kisaa japan highwayssä niin ei KOSKAAN ole sama skyboxi yhelläkään kerralla, joka tuo fiiliksen siitä että kuten oikeessakin elämässä pilvet ovat aina muuttuvia, kun se että tässä olisi ne samat muutamat generoidut pilvianimaatiot jos näin voi sanoo.
 
Onko tässä seiskassa samanlainen ajan/radan tallennussysteemi ku sportissa? Sportissa joka radalla muistaakseni 20 parasta omaa aikaa tallentui. Siis silleen, et esim nyrre, ja ykkösenä Laferrari tasan 7min, kakkosena Mclaren P1 7.02 jne. Sportissa en juuri muuta ajanukaan ku sitä "time trialia". Kaikki radat läpi, kaikilla autoilla suunnilleen oli erittäin hauskaa puuhaa. En tiedä tajusitteko?
 
En tiedä tajusinko täysin mut joo tallentuu ne time trial ajat esim "bugatti 7min, ferrari 8min" jne. En tiedä miten pitkä lista mut kyl mul menee tietyis radois jo toiselle sivulle millä autolla mitkäkin ajat. Mulle kans yks lempipuuhista ajaa vaa time trialeita eri autoilla.
 
Ok, hyvä tietää. Noin kattavaa listaa omista track recordeista ei taida kilpailijoilta löytyäkään. Uskon että ajettavuuskin on tässä ihan hyvällä tasolla. Kumpa peliin tulisi autoja vielä enemmän. Lähinnä kaipailisin normi P1 Mclaren, porsche 918 ja Se SähövatkainFefe SF90. Carrera GT"stä kyllä häränkullin kokoinen .

Ostoon tämä menee jokatapauksessa ennemmin tahi myöhemmin.
 
Mullei oo kyl autojen määrästä mitään valittamista, nytkin täs keräily menossa ja "vasta" 150+ autoa kerättynä, se että löytyykö just niitä omia unelmakaaroja on sit asia erikseen, vaikka listalta melko varmasti on jokaiselle jotain sekä luvattiinhan tänne jo 80 uutta autoa, koska ja milloin ja moniko niistä pitää paikkansa näkee sit ajan kanssa.
 
Ohhoh, nyt on ajettu 14/50 online kisaa. Kyllä jo tuohon määrään mahtuu jos jonkinmoista perseilijää. Tänään onlinessa näin kun ohi kiitävällä autolla vilkku vilkutti oikealle, siis mitä saako sen jostain päälle?:oops:
 
Carrera GT"stä kyllä häränkullin kokoinen .
Aika osuvaa, että juuri tämän listasit :D Ajelin meinaan juuri tänään kyseisellä laitteella Nürrellä time trialia ja meni kylmiltään sportsofteilla 7:34, vaikka yhdessä kohdassa vähän nurmikkoa leikattiinkin. Ei toki osuttu mihinkään, että maalipinta on vieläkin virheetön. On kyllä mielenkiintoinen, jännittävä ja palkitseva ajaa tuo. Koko ajan mennään ainakin noilla renkailla siinä pidon rajamailla, mutta kun pysyy käsissä, niin muikeaa on ajaa tuolla.
 
Ohhoh, nyt on ajettu 14/50 online kisaa. Kyllä jo tuohon määrään mahtuu jos jonkinmoista perseilijää. Tänään onlinessa näin kun ohi kiitävällä autolla vilkku vilkutti oikealle, siis mitä saako sen jostain päälle?:oops:

Touchpadilla vasemmalta reunasta painamalla vilkut päälle, oikeelta oikean puolinen, keskeltä hätävalot, ite vaihoin siihen töötin. Saahan tässä pyyhkimet ja valot ja ties mitkä päälle, ongelma vaan se että loppuu napit ohjaimesta joten joutuu sit ite pähkäilee mitkä on turhia ja mitkä haluu. Ratissa varmaa olis enemmän kaikkea nappulaa mistä sais kaikki ns turhakkeet päälle.
 
  • Like
Reactions: rap
Touchpadilla vasemmalta reunasta painamalla vilkut päälle, oikeelta oikean puolinen, keskeltä hätävalot, ite vaihoin siihen töötin. Saahan tässä pyyhkimet ja valot ja ties mitkä päälle, ongelma vaan se että loppuu napit ohjaimesta joten joutuu sit ite pähkäilee mitkä on turhia ja mitkä haluu. Ratissa varmaa olis enemmän kaikkea nappulaa mistä sais kaikki ns turhakkeet päälle.
Okei, kiitos. Tää oli uutta tietoa mulle. Täytyypä kokeilla ja perehtyä asetuksiin vaan lisää. Time Trialista kun puhuttu, niin se on kyllä yksi pelin hauskin osuus. Nyt kun mulla kerättynä jotain 370 autoa niin vois ajella nyrreä ja testailla autoja kun valinnanvaraa riittää.
 
Ylös Bottom