Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Laatusarjat televisiossa ja muualla

Sandman 15 miljoonaa per jakso, House of the dragons juuri alle 20 miljoonaa ja LOTR Ring of Power sitten ylivoimainen ykkönen eli 58 miljoonaa per jakso

Niin no budjetit eivät oikeastaan kerro yhtään mitään, muuta kuin että rahaa on palanut. Oheisessa linkissä esimerkiksi minibudjetilla tehty kotimainen lyhytelokuva, joka ei varmasti tunnelmaltaan tai audiovisuaaliselta tarjonnaltaan häviä tuleville jättituotannoille. Toisaalta Netflixin Resident Evil-sarjalla taisi olla kohtalainen budjetti myös, mutta lopputulos olikin sitten säkillinen höyryävää jakinpaskaa.

Voihan nuokin sarjat osoittautua katsottaviksi, mutta itse en jaksa näistä uusista paljoa innostua. Jos nyt sattuukin olemaan kelvollisia, niin odotellaan levyjulkaisua.

 
Budjeteista on hyvä muistaa se, että esimerkiksi kansainvälisesti ylivoimaisesti merkittävimmän uran (tykkäsi siitä tai ei) tehneen elokuvaohjaajamme Renny Harlinin menestys perustui siihen, että budjetissa pysyttiin ja sillä saatiin tuottajien mielestä hyvää jälkeä aikaan. Oli sitten kyse uran alun pienemmistä tuotannoista (”yllättävän hyvää jälkeä”) tai megabudjeteista.

Ja ura lähti laskuun, kun budjetilla ei saatu mitä tilattiin.

Anyhow, budjetti per jakso -laskut eivät hirveästi kiinnosta itseänikään. Liika säästäminen näkyy toki aina, mutta näkemystä ei saa rahalla.
 
Niin no budjetit eivät oikeastaan kerro yhtään mitään, muuta kuin että rahaa on palanut. Oheisessa linkissä esimerkiksi minibudjetilla tehty kotimainen lyhytelokuva, joka ei varmasti tunnelmaltaan tai audiovisuaaliselta tarjonnaltaan häviä tuleville jättituotannoille. Toisaalta Netflixin Resident Evil-sarjalla taisi olla kohtalainen budjetti myös, mutta lopputulos olikin sitten säkillinen höyryävää jakinpaskaa.

Voihan nuokin sarjat osoittautua katsottaviksi, mutta itse en jaksa näistä uusista paljoa innostua. Jos nyt sattuukin olemaan kelvollisia, niin odotellaan levyjulkaisua.


Kiitos tästä linkkauksesta. Lyhärit ja indiet kiinnostaa aina ja tällainen kotimainen tapaus on mennyt ihan ohi.
 


Tämmöinen sarja tullut Yle areenaan pari jaksoa katsonut ja viihdyttävä ollut, mielenkiintoinen tuo Martin Freemanin vähä erilaisempi rooli yleensä kun tämä kaveri on ollut siellä Funny Guy ja lepposailla osastolle, esimerkiksi Fargo, Watson ja tietenkin Bilbo :D, nyt Freeman vähä vakavemman roolin. Tietenkin Freeman loistaa myös noissa aiemmin mainituissa rooleissa.

 
Martin Freemanin leppoisa / funny guy -rooli Fargossa o_O

joo siis mainitsin vaan tuon Fargon roolin tuossa, et mistä kaveri on tunnettu, tietenkin voinut muotoilla sen paremmin, mutta tosiaan tuo responderin rooli hyvin erilainen ku 3 aiempaa noista, se mikä tekee tosiaan Fargon roolista erilaisen on tuo Mustahuumorin mestariteos, tämä taas on tosiaan enemmän vakavampi. eli suorannaisesti Freeman ei ole Funny Guy fargossa, mutta se mustahuumorin taas tekee sen että kaverin tekemiselle tulee kyllä naurettua. Mustahuumori kun oikeasti se paras huumorin taiteenlaji
 
Juu, onhan siinä (kuten myös alkuperäisessä elokuvassa) oma musta, hirtehinen huumorinsa ja ymmärsin kyllä mitä haettiin tällä roolien erolla. Oli vaan pakko vitsailla, että harvemmin noin traagista hahmoa kuvataan leppoisaksi :D
 
Westworldin neljäs kausi ollut tämän mennessä omaan makuun todella mainiota. Isoa ja mysteeristä. Ja tunnetuista kappaleista tehdyt versioinnit viihdyttävät ja yllättävät itteä kyllä kaudesta toiseen (oma suosikki kaikista tähänastisista oli viime kaudella kuultu The Weekndin ralli jousisoittimilla). Toivottavasti jatkuu yhtä hyvänä. Hitusen sekavana mutta hyvänä. Jotain tämän tyylistä on tullutkin kaipailtua.
 
Stranger Things 4. kausi
Pitkän odotuksen jälkeen sarja sai vihdoin jatkoa. Kolmoskaudessa sarja menetti mielestäni hieman otettaan, joten en oikein tiennyt mitä odottaa 4. kaudelta. Katsoin tämän kauden kuitenkin hieman jälkijunassa, joten olin jo nähnyt miten paljon uusinta kautta kehuttiin. Kausi lähti varsin verkkaisesti liikkeelle, mutta paransi juoksuaan loppua kohti. Kausi toi mukanaan yhden ehdottomasti sarjan parhaista hahmoista (Eddie) ja myös vanhat näyttelijät jatkoivat erinomaisella otteellaan.

En tiedä olinko sitten asettanut liian korkeat odotukset, koska kautta oli hehkutettu niin paljon, mutta mielestäni tämä ei kyllä yltänyt läheskään sinne 10/10 tasolle. Iso budjetti, laadukkaat näyttelijät ja mahtavat musiikit kuitenkin kantoivat kautta vahvasti ja oli tämä ehdottomasti parempi kuin edellinen kausi. Valitettavasti 1. kauden taikaa siinä ei kuitenkaan ollut ja oma kiinnostukseni 5. kautta kohtaan on aika matalalla. Pakkoa myös sanoa, että varsinkin loppupään jaksot olivat aivan liian pitkiä ja keksin monia kohtauksia, jotka olisi aivan helposti voinut leikata pois menettämättä mitään. Pari sanaa spoilereissa: lopun iso twisti (Vecna olikin numero 1) oli yllättävä ja hyvä käänne, mutta tarina venytettiin pitkien jaksojen ansiosta paikoitellen todella ohueksi ja pitkäveteiseksi. Ensimmäisten kausien pelottavuutta en myöskään enää sarjasta löydä. En pitänyt ollenkaan siitä, että Vecna esiteltiin niin nopeasti ja varsinkin viimeisissä jaksoissa sarja muistutti enemmänkin jotakin Marvel elokuvaa, jossa kaksi yli-ihmistä taistelee vastakkain. Tämä ei vain ollut sitä mitä tältä sarjalta odotan/haluan.

Peaky Blinders 6. kausi
Kuten Stranger Things myös tämä sarja oli pohjamudissa edellisen kauden jäljiltä. 5. kausi oli ehdottomasti huonoin koko sarjassa. Onneksi 6. kausi teki kuitenkin täyskäännöksen ja sarja palasi ns. juurilleen. Uudet näyttelijät olivat hyviä ja vanhat jatkoivat varmoilla otteillaan. Tommy Shelby (Cillian Muprhy) on kyllä sarjan ehdoton vetonaula ja jatkoi erinomaista työtään myös tällä kaudella. En oikein keksi muuta sanottavaa kuin, että oli kyllä erinomainen kausi. Ainoa kritiikki on ehkä se, että jaksoja olisi voinut olla muutama enemmän, jotta joitain juonenpätkiä oltaisiin saatu enemmän työstettyä. Kauden lopetus ei ehkä osunut täysin nappiin mutta sanotaanko, että tyydyttävä sekin oli. Aivan lopun juonenkäänne lääkäristä oli yllättävä, mutta hieman "pilasi" myös lopun. Ymmärrän, että tässä jätettiin ovi auki jatkolle, mutta itse olisin ollut tyytyväinen lopetukseen, jossa Tommy kuolee sairauteen. Sitähän koko kausi pohjustettiin, että Tommy Shelby on voittamaton, mutta jopa hänellä on asioita, joita ei voi voittaa. Hieman Aleksantari Suuri tyyppinen tilanne. No, nyt kuitenkin rahankiilto silmissä päätettiin jättää vielä takaovi auki. Olisin myös lopussa halunnut tietää miten esim. Bostonissa reagoitiin tapahtumiin ja minkälaisia seuraamuksia ne sai aikaan..
 
Kohta on Resident Evil sarja katsottu ja samoilla linjoilla kuten moni muu, ihan kohtalainen sarja semmoisenaan mutta Resident Evililinä aika laimeaa shaissea.. Mutta edelleen tämäkin maistuu paremmin kuin yksikään Suomalainen sarja tai elokuva missä näyttelee Sami Hedberg tai yksikään lahjaton kaveri joka on naamaansa Putouksessa näyttänyt :D

Omat Easter Eggit mitä tähän mennessä bongannu:

- Moonlight sonata
- Koiran kaulapannassa oleva avain (Resident Evil Remake)
- Jätti Hämis tunnelissa Resident Evil Code Veronica Bossi
- Vankilassa sillä Umbrellan wannabe hauskalla hepulla oli Luis Seran ase Resident Evil 4:stä ja samassa jaksossa "Master of Unlocking" letkautus
- Dr Salvador samassa jaksossa elikkä pottusäkki ja moottorisaha Resident Evil 4:stä tuttu hänkin
- Myös sielä tunnelissa yhdellä kaverilla oli 3 piippuinen haulikko eli Hydra joka esiintyy joissakin Resident Evil peleissä.

Mitäs vastaavia muut ovat bonganneet?
 
Aika suppea kokemus suomalaisesta sarja- ja elokuvamaailmasta jos ei tunne muita vertailukohteita kuin Sami Hedbergin tai Putous-tähtien tähdittämiä teoksia :D

Toki siellä ei nyt mitään älytöntä 10/10-kamaa ole mutta paljon hyvää ja viihdyttävää kamaa. Siihen oikeastaan pääsee jo sillä ettei valitse niitä Luokkakokous-leffoja tai muita vastaavia.
 
Sain viimeinkin aloitettua witcherin ja eka kausi tuli katsottua kolmessa illassa.
Resident evilin jälkeen voi hyvin sanoa, että tämä on hyvä esimerkki siitä miten tv-sarja kuuluu tehdä.
Ainoa valituksen aihe mulla on se kuinka melkein koko eka kausi sijoittuu kahteen eri aikakauteen ja niiden välillä hypitään jaksojen aikana ilman mitään ilmoitusta ja tämä aiheutti pari wtf hetkeä kun pari jaksoa sitten kuolleet hahmot olikin hengissä.
 
Sain viimeinkin aloitettua witcherin ja eka kausi tuli katsottua kolmessa illassa.
Resident evilin jälkeen voi hyvin sanoa, että tämä on hyvä esimerkki siitä miten tv-sarja kuuluu tehdä.
Ainoa valituksen aihe mulla on se kuinka melkein koko eka kausi sijoittuu kahteen eri aikakauteen ja niiden välillä hypitään jaksojen aikana ilman mitään ilmoitusta ja tämä aiheutti pari wtf hetkeä kun pari jaksoa sitten kuolleet hahmot olikin hengissä.
Imo sarja paranee kokoajan loppua kohden. Innolla odotankin jo uutta kautta.
 
Sain viimeinkin aloitettua witcherin ja eka kausi tuli katsottua kolmessa illassa.
Resident evilin jälkeen voi hyvin sanoa, että tämä on hyvä esimerkki siitä miten tv-sarja kuuluu tehdä.
Ainoa valituksen aihe mulla on se kuinka melkein koko eka kausi sijoittuu kahteen eri aikakauteen ja niiden välillä hypitään jaksojen aikana ilman mitään ilmoitusta ja tämä aiheutti pari wtf hetkeä kun pari jaksoa sitten kuolleet hahmot olikin hengissä.
Itse olen tullut siihen tulokseen tuon Witcher-sarjan kohdalla, että olettavat ihmisten lukeneen ne kirjat ennen sarjaa, koska moni joka ei ole lukenut, tuntuu putoavan kärryiltä. Itse lähdin katsomaan kirjat lukeneena ja siksi tuntui pysyvän koko aika kärryillä tapahtumista.



Vihdoinkin Suomeen saadaan kehuttu kauhusarja From Lostin tekijöiltä kun CMore alkaa näyttämään sitä 16.8. alkaen. Ensi vuonna saadaan sille myös 2. kausi. Tätä sarjaa on kehuttu ja samaan aikaan ihmetelty, että miksi tämä sarja jäänyt niin vähälle huomiolle. Kuulemma yksi pelottavimmista vähään aikaan tehdyistä tv-sarjoista.
 
Itse olen tullut siihen tulokseen tuon Witcher-sarjan kohdalla, että olettavat ihmisten lukeneen ne kirjat ennen sarjaa, koska moni joka ei ole lukenut, tuntuu putoavan kärryiltä. Itse lähdin katsomaan kirjat lukeneena ja siksi tuntui pysyvän koko aika kärryillä tapahtumista.

Voihan se noinkin olla, mutta olis siihen voinut jonkun pienen tekstin laittaa joka kertoo mikä vuosi on nyt menossa.
Kyllä mulla tuli vielä kakkoskauden ekassa jaksossakin aika iso "hypättiinkö tässä nyt taas vuosia eteenpäin" hetki kun Cirin ulkonäkö muuttui niin radikaalisti.
Vielä ekan jakson alku minuuteilla se näytti tuolta ekan kauden versiolta ja hetkeä myöhemmin eri kohtauksessa se näytti tuolta kakkos kauden versiolta ja mun oli nyt aamulla pakko oikeen googlettaa onko se edes sama mimmi enää.

Laitetaan kuva spoilereihin vaikka ei mitään mun mielestä spoilaakaan.
main-qimg-98fce64395236554a2feedbd7ffb0733-lq.jpg
 
No kyllä se näin kirjat lukeneellekin oli hiukan sekava. Kirjoissakin tulee x luku / uusi tarina / kirja vaihtuu yms. mistä voi päätellä että saatetaan olla ihan eri ajassa ja paikassa. Tossa sarjassa kuva vaihtuu ja saatetaankin olla taas ihan eri ajassa ja paikassa.
 
Tulipa viimein katsottua Resident Evilin pari vikaa jaksoa.

Tykkäsin tästä keskiverto katsojaa enemmän. Varsinkin siinä vaiheessa kun selvisi miten vahvasti tämä on sidottu pelisarjaan niin ajattelin että tämä menee mielenkiintoiseksi.

Kuitenkaan tätä potentiaalia ei pystytty hyödyntämään vaikka sarjalle ominaisia piirteitä löytyikin jonkinverran.

Billie oli siskoksista ehdottomasti parempi hahmo ja hänen tekemisiään katsoisi mielellään lisääkin. Toki jatkoa tälle ei ole tulossa se on varma. :D

Resident Evilinä 1.5/5 ja jonain ihan random sarjana 3/5. Kyllä tätä mielummin kattoo kun suurinta osaa Paul Andersonin roskasta. :D
 


Vihdoinkin Suomeen saadaan kehuttu kauhusarja From Lostin tekijöiltä kun CMore alkaa näyttämään sitä 16.8. alkaen. Ensi vuonna saadaan sille myös 2. kausi. Tätä sarjaa on kehuttu ja samaan aikaan ihmetelty, että miksi tämä sarja jäänyt niin vähälle huomiolle. Kuulemma yksi pelottavimmista vähään aikaan tehdyistä tv-sarjoista.

No hitto, en ole tuommoisesta sarjasta ikinä kuullutkaan, niin täytyy ottaa katseluun.
 
Billie oli siskoksista ehdottomasti parempi hahmo ja hänen tekemisiään katsoisi mielellään lisääkin. Toki jatkoa tälle ei ole tulossa se on varma. :D
Kyllä tälle ilmeisesti tulee myös toinen kausi. Jostain näin luin. IMDB ei ole myöskään sarjaa päättänyt kauteen 1 vaan on 2022-
Itsellä vielä useampi jakso katsomatta.
 
Ylös Bottom