Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Modern Warfare II - moderni sota jatkuu

Ihan mukiinmenevää menoa oli eilen kun pari tuntia moninpeliä illalla pelasin. Sekavaahan mm. tuo valikoissa liikkuminen on eikä niitä omia statsejakaan taida saada katseltavaksi, ainakaan toistaiseksi. Peli ei kaatuillut ja kaikki toimi hyvin. Ihan yksin pelasin randomeita vastaan (TDM).

Nyt kun vielä saataisiin se hardcore (Tier 1) niin alkaisin oikeasti nauttimaan pelistä. Tämä puute on se suurin yksittäinen kitinän aihe itselläni.
 
Buginen kuin mikä tää peli kyl on, varsinkun PC:llä vähän väliä jollain partyssa kaatuu peli, ja nvidian uusimmat ajurit lisää kaatuilua entisestään.
Silloin kun peli toimii niin ihan pelattava peli kyseessä. Itse en tajua tätä crossplay puhetta ollenkaan. Jotkut partyssa pelaa ohjaimella ja konsolilla, ja yleensä ne on siel listan kärjessä kun itse aina viimeisenä.
 
Buginen kuin mikä tää peli kyl on, varsinkun PC:llä vähän väliä jollain partyssa kaatuu peli, ja nvidian uusimmat ajurit lisää kaatuilua entisestään.
Silloin kun peli toimii niin ihan pelattava peli kyseessä. Itse en tajua tätä crossplay puhetta ollenkaan. Jotkut partyssa pelaa ohjaimella ja konsolilla, ja yleensä ne on siel listan kärjessä kun itse aina viimeisenä.

Hiiri + näppis & aimassist on asioita mitkä helpottaa omalla tavalla. Ne ei tee kenestäkään hyvää pelaajaa vaan kaikki lähtee päästä.

Pelaan kaikki pelini crossplayna mitä on, toiset pc:llä ja toiset konsolilla. Kertaakaan en ole kokenut kummankaan olevan ylivoimainen toista kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
^ Ei ole ole minunkaan mielessä syytä, että miksi en pelaisi crossplayna. Se takaa nopean peliseurankin.

Monipeli vaikuttaa tosi hyvältä tähän saakka, kentät uusia ja ihan kiinnostavia. Pleikalla peli ei kaatunut kertaakaan.
 
Ainut ongelma crossplayssä on että pc pelaajien joukosta löytyvät aina ne jotka käyttävät eniten kaikkia mahdollisia cheatteja...
 
Pari päivää pelattua ihan passelia viihdettä, tuttua ja turvallista codia niin hyvässä kuin pahassa. Koskaan aiemmin ei ole tainnut call of duty kuitenkaan tulla näin keskeneräisenä ulos? Aika paljon puuttuu codien perusominaisuuksia, joita lisäillään ilmeisesti jälkikäteen. Harmi, että tämä keskeneräisenä julkaisu yleistyy enempi ja enempi.
 
Kampanjassa tyssää The Ghost Team tehtävä aina samaan kohtaan. Tehtävän pelasin uudestaan samaan kohtaan ja sama vika iskee ja peli kaatuu. Harvinainen ongelma?
 
Nyt on multissa lvl 25 kasassa ja voi pojat kun nautin tän pelaamisesta. Hyviä mappeja joista mikään ei ärsytä millään tavalla, matsit on usein tasaisia hyviä vääntöjä missä loppusekunneilla ratkotaan voittaja. Tuo gunsmith 2.0 on hieno systeemi kun pakottaa pelaajan pois mukavuusalueelta ja tulee kokeiltua eri juttuja. Sitten taas huomaa kun palaa siihen tuttuun ja turvalliseen miten paljon helpompaa se tappaminen on. Snipuilla en ole ikinä pelannut ennen kuin tänään oli challengeja ja yllätyin miten hauskaa se oli, vaikka kuolin tietysti paljon ne tapot aina tuntui hyvältä kun teki sen aseella jota ei tunne lainkaan.

Tykkään kyllä ja mukava tietää että pelillä on edessä 2 vuoden taival sen perinteisen vuoden sijaan.
 
Nyt on multissa lvl 25 kasassa ja voi pojat kun nautin tän pelaamisesta. Hyviä mappeja joista mikään ei ärsytä millään tavalla, matsit on usein tasaisia hyviä vääntöjä missä loppusekunneilla ratkotaan voittaja. Tuo gunsmith 2.0 on hieno systeemi kun pakottaa pelaajan pois mukavuusalueelta ja tulee kokeiltua eri juttuja. Sitten taas huomaa kun palaa siihen tuttuun ja turvalliseen miten paljon helpompaa se tappaminen on. Snipuilla en ole ikinä pelannut ennen kuin tänään oli challengeja ja yllätyin miten hauskaa se oli, vaikka kuolin tietysti paljon ne tapot aina tuntui hyvältä kun teki sen aseella jota ei tunne lainkaan.

Tykkään kyllä ja mukava tietää että pelillä on edessä 2 vuoden taival sen perinteisen vuoden sijaan.
Itsekkin olen täsmälleen samaa mieltä. Erittäin mukavaa mättöä ja tulee jostain syystä alkuperäinen MW2 mieleen nostalgisesti. Siitäkin tuli oltua innoissaan
 
Tänää on tullut noin 5h pelattua moninpeliä ja ihan ok mättöä, mun kaltaiselle cod fanaatikolle.

Bugeja riittää, peli pitää avata melkein 6 kertaan ennkuin classit ja hdr toimii. Valikko todella sekava ja mapit sieluttomia joten pientä pettymystä ilmassa mut eiköhän tämä tästä.
 
Reilu 10h multiplayeriä + kampanja filiiksiä:

Itselle tämä COD on nyt "ensimmäinen", alkuperäinen MW2 kamppis tuli pelattua jokunen vuosi sitten remasterina läpi One X:llä kun halvalla sai kyseisen pelin, muuten on Codit jääneet itseltä väliin.

Kampanja tuli nyt ennakkoon pelattua läpi, muutama bugi siellä häiritsi ja piti 1 tehtävä alottaa alusta kun ei päässyt eteenpäin; Viimeinen tehtävä, tiput hissiin ja hissin ovet ovatkin kiinni -> tehtävän aloitus alusta kun checkpoint ehti tallentaa hissin sisään, ja sniper missionissa viholliset kävelivät ovien läpi halleissa/taloissa. Muuten kyllä tuntui mainiolta kampanjalta. Nyt tuli läpäistyä kamppis vain normitasolla läpi, tehden samalla saavutukset. Myöhemmin sitten yrittää päästä realismilla läpi.

Multiplayer peleissä oon ollut yleensä listojen häntäpäässä, kun ei sormet ja silmät meinaa pysyä mukana, mutta tässä yllättikin, että yleensä ollaan siellä kärkipäässä. Tai ainakin silloin, kun vedetään esim noita 6vs6 matseja. Crossplay päällä vedän boxilla, ja yleensä jos matsiin tulee pääosin PC pelaajia, niin jostain kumman syystä heillä tuntui olevan tuo nurkissa kämppiminen yleistä. Multissa peli kaatui 12h aikana 3x, joka kerta itse pystyit liikkumaan ja ampumaan mutta luodit ja koko muu maailma oli jäätyneenä, josta se heitti server errorin saattelemana alkuvalikkoon minuutin jäätymisen jälkeen. Levelit nousi myös tiuhaan, muistelisin että lvl38 taitaa kolkutella tällä hetkellä.

BF2042:een kun tätä vertaa (jota tuli pelattua viime talvena ~3kk lähes putkeen selkäleikkauksen takia), niin kyllä tämä vie voiton aivan kaikella tavalla omasta mielestä. Se, että oliko tämä nyt 80€ arvoinen, niin kyllä ja ei. Näin uutena COD pelaajana nautin kyllä pelistä. Sanotaan näin, että suosittelen kyllä ostoa jos julkaisuajan bugit eivät häiritse.
 
Vähän alkoi tehdä mieli pelata tätä. Nyt vaan pohdin että onko tuon rahan väärti.

Eikös Warzone 2 ole ilmainen myös kaikille?
 
Täälläkin viikonloppuna moninpeli korkattu. Level 27 nyt menossa ja hauskaa on ollut. Suurin osa mapeista hyviä. Tarpeeksi selkeitä, vaikka muutamassa onkin liikaa reittejä. Lähinnä TDM:ää pelaillut ja suurin osa matseista ollut tasaväkisiä. Tiukkaa sotimista.

Tosin hyvän pelaamisen vastapainoksi peli on kaatunut jokusen kerran ja koska crossplay pitää kytkeä pois Xboxin järjestelmäasetuksista, niin peli kysyy joka käynnistymiskerralla Live ID:n salasanaa ja sitä että haluaisitko kytkeä crossplayn päälle. Se on vähän rasittavaa.

Yksinpeliä en ole ehtinyt vielä edes aloittaa, kun moninpelillä näin julkaisun alla prioriteetti. :)
 
Itse kytkenyt myös Boxin asetuksista tuon crossplay:n pois mutta ei tuo kyllä mitään kysele.
Onpa jännä. Sekä minulla että yhdellä IRL pelikaverilla rupesi heti kyselemään salasanaa kun kävi laittamassa tuon crossplayn pois päältä. Sitä ennen ei kysellyt.
 
Täällä alkoi myös kyselemään salasanaa kun tuon crossplayn kytki pois päältä.
 
Uudet säädöt uudessa pelissä ja oletuksena mikrofonissa täydet volumet. Tosi ärsyttävää koska peliäänet kiertää sitten muille. Eikä kukaan ole sanonut. Onneksi tänään joku ystävällinen kertoi asiasta: Hei Vanha konna, sun mikki on päällä! Kiitti siitä, jos se oli paikallinen
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom