Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hogwarts Legacy

Onko muita, jotka on ennakkotilannut perusversion Jimm:ssin kautta?

Omaani sain tänään seurantakoodin, saa nähdä pääsisikö jo huomenna pelamaan. :cool:
 
Samoin seurantakoodi tuli tänne, mutta ei ole vielä muuta tietoa. Hyvät mahdollisuudet varmasti, että ainakin julkaisupäiväksi ehtii.

1,2 miljoonaa Twitch-katsojaa on kyllä veret seisauttava luku. Vertailupohjaa ei muista tuoreista yksinpelijulkaisuista ole, mutta suurelta katsojamäärältä tuo kuulostaa! Enteilee kyllä hyviä myyntejä.
 
Jimms toimitti pelin perusversion jo tänään vaikka luulin että julkaisu vasta parin päivän päästä, no en valita!

Onko muita, jotka on ennakkotilannut perusversion Jimm:ssin kautta?

Omaani sain tänään seurantakoodin, saa nähdä pääsisikö jo huomenna pelamaan. :cool:

Samoin seurantakoodi tuli tänne, mutta ei ole vielä muuta tietoa. Hyvät mahdollisuudet varmasti, että ainakin julkaisupäiväksi ehtii.

Mä tilasin oman perusversioni Jimmsiltä toimitustapana nouto myymälästä. Eilen tuli ilmoitus, että olisi noudettavissa. Soitin perään välttääkseni turhat ajelut ja niinhän se oli, että perjantaina vasta luovuttavat noutotilauksia.
 
Kysytään nyt uudestaan ja hieman eri tavalla, eli en ole mikään pötter fani enkä tiie tästä mittää. Mihii tätä vois verrata? Voisko ei harry pötter fani tykätä tästä? Vai meneekö koko idea ns pieleen kun ei ole koko konsepti tuttu?
 
Kysytään nyt uudestaan ja hieman eri tavalla, eli en ole mikään pötter fani enkä tiie tästä mittää. Mihii tätä vois verrata? Voisko ei harry pötter fani tykätä tästä? Vai meneekö koko idea ns pieleen kun ei ole koko konsepti tuttu?
@TT-2k mainitsema Bully on siinä mielessä ihan hyvä vertaus, että tässäkin ollaan kouluympäristössä. Käydään tunneilla, ja hengataan luokkakavereiden kanssa sivutehtäviä tehden.

Minusta tätä on myös aika helppo verrata mihin tahansa geneerisempään fantasia toimintaroolipeliin, mutta ritareiden ja miekkojen sijaan tässä on velhoja ja taikasauvoja. Lajityypin perinteiset elementit löytyvät, mutta ne on vaan kääritty Harry Potter -tupahuiviin. Harry Potterista tietämätön missaa paljon viittauksia, eikä joka asiaa selitellä vaan oletetaan että ne on jo tiedossa, mutta seikkailun tuntua se tuskin häiritsee. Tietysti pitää olla edes jonkun verran innoissaan nimenomaan taikuudesta ja siihen liittyvästä vs. nyt vaikka sitten ritarit ja miekkojen kalistelu.
 
Discordissa joku luonnehti peliä ikään kuin Bullyn henkiseksi jatko-osaksi, jota Rockstar ei itse koskaan saanut tehtyä.

Nyt o kova vertaus!
@TT-2k mainitsema Bully on siinä mielessä ihan hyvä vertaus, että tässäkin ollaan kouluympäristössä. Käydään tunneilla, ja hengataan luokkakavereiden kanssa sivutehtäviä tehden.

Minusta tätä on myös aika helppo verrata mihin tahansa geneerisempään fantasia toimintaroolipeliin, mutta ritareiden ja miekkojen sijaan tässä on velhoja ja taikasauvoja. Lajityypin perinteiset elementit löytyvät, mutta ne on vaan kääritty Harry Potter -tupahuiviin. Harry Potterista tietämätön missaa paljon viittauksia, eikä joka asiaa selitellä vaan oletetaan että ne on jo tiedossa, mutta seikkailun tuntua se tuskin häiritsee. Tietysti pitää olla edes jonkun verran innoissaan nimenomaan taikuudesta ja siihen liittyvästä vs. nyt vaikka sitten ritarit ja miekkojen kalistelu.

Taikahärdellit ym loitsut ei ole ongelma, lähinnä vaa se koko lore/tarina/ympäristö joka on mulle täysin vieras muuta ku tiedän että on kirjat ja leffat ja tosi suosittu joka multa jäänyt välistä. Mutta jos tämä tosiaan on bully henkinen jatko-osa nii se jo on mulle hyvä syy hommata tämä peli sitten joskus. Tämä kuitenkaan tuskin on tekemisissä minkään leffan ym kanssa? Että ei tipu ns kärryiltä mitä tulee tarinaan? Toki varmasti saa enemmän irti jos koko harry potter on tuttu mut uudelle tulokkaalle voi olla hieman ihmettelemistä että missä ollaan.
 
Tämä kuitenkaan tuskin on tekemisissä minkään leffan ym kanssa? Että ei tipu ns kärryiltä mitä tulee tarinaan?
Ymmärtääkseni sijoittuu noin 100 vuotta ennen Harry Potter -leffoja, joten ei tarvi laittaa kärryn laitaa kiinni eikä pukea turvavöitä.
 
Nyt o kova vertaus!


Taikahärdellit ym loitsut ei ole ongelma, lähinnä vaa se koko lore/tarina/ympäristö joka on mulle täysin vieras muuta ku tiedän että on kirjat ja leffat ja tosi suosittu joka multa jäänyt välistä. Mutta jos tämä tosiaan on bully henkinen jatko-osa nii se jo on mulle hyvä syy hommata tämä peli sitten joskus. Tämä kuitenkaan tuskin on tekemisissä minkään leffan ym kanssa? Että ei tipu ns kärryiltä mitä tulee tarinaan? Toki varmasti saa enemmän irti jos koko harry potter on tuttu mut uudelle tulokkaalle voi olla hieman ihmettelemistä että missä ollaan.
Jos yhtään auttaa, nii itellä on positiivinen fiilis pelistä ja oon alkutunneista nauttinut, vaikka oon ihan pihalla koko Potter-universumista ja en tiedä loresta yhtään mitään. Muutamia nimiä tiedän, mut siinä se pitkälti. Toki oon leffoja nähny, mut en hirveesti oo niihinkään keskittyny.

En oikein osaa verrata mihinkään tiettyyn peliin tätä. Bully ei oo itelle tuttu nii en tohonkaan osaa mitään sanoa :D hyviä ropepelien peruselementtejä löytyy ja toi linna on tosi hyvin tehty. Ei mun mielestä vaadi maailman tuntemista voidakseen tästä nauttia.
 
Mikä potter elokuva kannattais katsoa ennen perjantaita kun haen pelin hyllystä? Yhtäkään en ole nähnyt enkä kaikkia aio katsoa.

Edit: googletin ja Azkaban pitäs kattoo kun vissiin sijottuu tähän linnaan, pelihän on vissiin 100v ennen leffoja joten mennään tällä :D
 
Viimeksi muokattu:
peli on muuten varsin ikävä niille joilla sattuu olemaan Araknofobia, onneksi itsellä sitä ei ole, itse olen tappanut ainakin +150 tuon lajityypin edustajaa, voisin kuvitella kun kuulet niiden kipityksen kiitos pelin loistavan äänimaailman ja välillä nuo kaverit kaivautuvat maanalta ja ilmestyvät tyhjästä, että varmasti aika karmivaa, joten toivotaan tosiaan että pelintekijät ottavat ihmisten Fobiat tosissaan ja kehittelevät tuohon jonkun ratkaisun jonkun sliderin mikä tekee niistä vähemmän uhkaavan näköisiä, niinkun esim Grounded teki.

Siitä päästäänkin siihen, että kaikki tietää mikä se oma iso fobiani on eli Käärmeet, ja siitä peli saa itseltäni isot plussat ja kehut, ettei ole lähdettä AC:n Käärme linjalle, eli toistaiseksi en ole nähnyt yhtäkään tuon lajityypin edustajaa, ja thank god, tosin kun on kumminkin potterin loresta kyse ja käärmeet on iso osa potterin lorea ja Slytheringia niin en todellakaan ihmettele, jos jossain vaiheessa noita luikertelevia kammotuksia jossain vaiheessa alkaa ilmestyä :D
 
peli on muuten varsin ikävä niille joilla sattuu olemaan Araknofobia, onneksi itsellä sitä ei ole, itse olen tappanut ainakin +150 tuon lajityypin edustajaa, voisin kuvitella kun kuulet niiden kipityksen kiitos pelin loistavan äänimaailman ja välillä nuo kaverit kaivautuvat maanalta ja ilmestyvät tyhjästä, että varmasti aika karmivaa, joten toivotaan tosiaan että pelintekijät ottavat ihmisten Fobiat tosissaan ja kehittelevät tuohon jonkun ratkaisun jonkun sliderin mikä tekee niistä vähemmän uhkaavan näköisiä, niinkun esim Grounded teki.

Siitä päästäänkin siihen, että kaikki tietää mikä se oma iso fobiani on eli Käärmeet, ja siitä peli saa itseltäni isot plussat ja kehut, ettei ole lähdettä AC:n Käärme linjalle, eli toistaiseksi en ole nähnyt yhtäkään tuon lajityypin edustajaa, ja thank god, tosin kun on kumminkin potterin loresta kyse ja käärmeet on iso osa potterin lorea ja Slytheringia niin en todellakaan ihmettele, jos jossain vaiheessa noita luikertelevia kammotuksia jossain vaiheessa alkaa ilmestyä :D

Se eräs käärmealue bloodbournessa, ne jotka pelannut tietää kyllä. Se myös itselläni fobia, pelissä kun pelissä jossa niitä on saa karvat pystyyn, mut bloodbournessa se vedettii nii äärimillee et mun piti tyylii kattoo telkkarista hieman sivuun, sen verran et näin minne piti mennä. Hyi hemmetti :D

Samoin rdr2 jossa niitä loikoili pusikois piilos josta ne sihisten välil puras, hyi! Pitäskö nää laittaa spoilerii jos on nii paha fobia ettei pysty ees lukee? o_O
 
Samoin seurantakoodi tuli tänne, mutta ei ole vielä muuta tietoa. Hyvät mahdollisuudet varmasti, että ainakin julkaisupäiväksi ehtii.

1,2 miljoonaa Twitch-katsojaa on kyllä veret seisauttava luku. Vertailupohjaa ei muista tuoreista yksinpelijulkaisuista ole, mutta suurelta katsojamäärältä tuo kuulostaa! Enteilee kyllä hyviä myyntejä.

Ei pelkästään kova suoritus vaan kaikkien aikojen yksinpeli ennätys. Ainut yksinpeli top 50. Edellinen ennätys oli Cyberpunkilla jota kohtaan mielenkiinto oli vähintäänkin valtaisaa.



Myös Steamissä ennen virallista julkaisua jo lähes puoli miljonaa yhtäaikaista pelaajaa joten myyntiluvut varmaan reilusti päälle miljoonan.

 
Viimeksi muokattu:
Yleensä nuo kyllä lataa tavaraa myös verkosta, mutta 18 tuntia kyllä kuulostaa aika kovalta asennusajalta. Toki sitten voi pitää paikkansa, jos netti on todella hidas. Näyttäisi n.80gt netistä tavaraa PS5-versiolle.
Ai tässä pitää ladata tuo koko 80gt netistä, no sitten en ihmettele
 
pelissä on muuten varsin ärsyttävä bugi, niin sanottu Restart challenge bugi, joka tuli pelin ensimmäisellä oikealla Bossilla, eli et voi kuolla koska restart challenge bugaa sillai että kun sitä painaa, niin tulee jonkunlainen ressurection animaatio ilman loading screeniä, mutta vihollisen hp:t ei renegeroidu täyteen, se on myöskin immuuni damagelle ja freezed eli ei tee minkälaista animaatiota. tässä tapauksessa ainoa vaihtoehto on ladata viimeisin tallennus. toivon mukaan fiksaavat tuon äkkiä, koska kun pelaan itse hardilla niin peli tarjoaa jo tarpeeksi haastetta muutenkin niin tuon kaultaista lisähaastetta ei enää kaipaisi. no tärkein että sain bossinkin onneksi tapettua, ilman kuolemista lopulta.

otin Tuossa videonkin tuosta Glichistä, video on suoraan restart screenissä, ja siinä näkyy kyllä minkälainen tuo bossi on, mutta sen hyökkäys animaatioita tai muita ei näy. koska tosiaan se glichaa, on immuuni damagelle ja seisoo paikallaan. varsin ärsyttävä bugi

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom