Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S -ongelmat, murheet ja muut harmistukset

Nyt tarvisi hyvää neuvoa, millä saada Microsoftilta joku suomea puhuva asiakastukihenkilö kiinni?

Vuosi sitten Xbox Labsista tilattu ohjain alkoi driftaamaan ja tilasin sille takuuhuollon 30.8. Paketti oli huollossa perillä 7.9 jonka jälkeen siitä ei kuulunut mitään. Lokakuussa aloin kyselemään ohjaimen perään jonka jälkeen tuli ilmoitus, että tilaus peruttu ja siinä kaikki. Sähköpostin vaihto on nyt käyty muutamaan otteeseen ja vastaus on aina sama: Tapaus on eskalaatiotiimimme käsittelyssä. Nyt alkaa mitta olemaan täysi.
Itse ainakin sain viimeksi n. 1kk sitten microsoftin chatistä ihan suomenkielistä palvelua. Alussa oikein kysyttiin, että haluatko palvelua englannin vai suomenkielellä. Ennen ollut pelkkää englanninkielistä palvelua.
 
Mulla kesti tosi kauan päästä asiakaspalveluun viimeksi kun tarvitsin tukea. Aika mahdottomaksi se on tehty ja vaati monta tuntia työtä, että pääsi kaikkien chattibottien ja sekavan informaation ohi. MS ei nykyään pidä esillä mitään suoria numeroita asiakaspalveluun mielestäni. Sitten kun sai oikean ihmisen langan päähän, kaikki sujui nopeasti.
 
Chatissa olen tuota hoitanut ja kerran puhuin puhelimessa englantia puhuvan herrasmiehen kanssa ja nyt sähköposti vääntöä ollut tuosta 19.10 asti. Vastaus on vain eskalointi-tiimi hoitaa. Mikä maksaa ja mitä ohjaimelle on tapahtunut?
 

Liitetiedostot

  • 0049724F-8A59-4853-BCDA-B8A08FEEEF6A.jpeg
    0049724F-8A59-4853-BCDA-B8A08FEEEF6A.jpeg
    696,6 KB · Lukukerrat: 20
XSX julkaisutapahtumassa saatu Arctis 9x rikkoutui volyymisangan kohdalta normaalikäytössä, no takuuta jäljellä eikun giganttiin jossa kahteen kertaan väittävät ja hylkäävät takuun. Googlasin vian ja löytykin heti kymmeniä vastaavia tapauksia täysin samasta kohdasta rikkoutuneina.

Päätin ottaa suoraan steelseriekseen yhteyttä ja siellä homma lähtikin aivan eri tavalla käsittelyyn ja parin mailin kautta kuvien kera lähti uudet Arctis 9x:t tulemaan takuuna ja vielä ilmaisella kuljetuksella. Gigantin kuitilla voi vaikka pyyhkiä jotain mutta täydet pisteet kyllä steelseriesiin, loistava palvelu!
 
XSX julkaisutapahtumassa saatu Arctis 9x rikkoutui volyymisangan kohdalta normaalikäytössä, no takuuta jäljellä eikun giganttiin jossa kahteen kertaan väittävät ja hylkäävät takuun. Googlasin vian ja löytykin heti kymmeniä vastaavia tapauksia täysin samasta kohdasta rikkoutuneina.

Päätin ottaa suoraan steelseriekseen yhteyttä ja siellä homma lähtikin aivan eri tavalla käsittelyyn ja parin mailin kautta kuvien kera lähti uudet Arctis 9x:t tulemaan ilman minkäänlaista maksua. Gigantin kuitilla voi vaikka pyyhkiä jotain mutta täydet pisteet kyllä steelseriesiin, loistava palvelu!

Mulla hajos eilen samat kuulokkeet. Jostain kumman syystä ei mene oikein päälle eikä lataudu. Mitään valoja ei syty mutta hento sirinä kuuluu kunnes akku tyhjenee. Eikä auta resetointi.

Harmi ettei itsellä ole kuittia. Ostin nuo joltain ketä haki XSX kyseistä kamppanjasta.
Chatissa olen tuota hoitanut ja kerran puhuin puhelimessa englantia puhuvan herrasmiehen kanssa ja nyt sähköposti vääntöä ollut tuosta 19.10 asti. Vastaus on vain eskalointi-tiimi hoitaa. Mikä maksaa ja mitä ohjaimelle on tapahtunut?

Itse lähetin aikoinaan one s takuuseen, tuli sama viesti että tilaus peruuttu. Uskoisin sen tarkoittavan että eivät korjaa laitetta ja lähettävät sinulle uuden. Joss kyseessä itse suuniteltu ohjain niin luultavasti tekevät uuden. Varma en ole.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tarvisi hyvää neuvoa, millä saada Microsoftilta joku suomea puhuva asiakastukihenkilö kiinni?

Vuosi sitten Xbox Labsista tilattu ohjain alkoi driftaamaan ja tilasin sille takuuhuollon 30.8. Paketti oli huollossa perillä 7.9 jonka jälkeen siitä ei kuulunut mitään. Lokakuussa aloin kyselemään ohjaimen perään jonka jälkeen tuli ilmoitus, että tilaus peruttu ja siinä kaikki. Sähköpostin vaihto on nyt käyty muutamaan otteeseen ja vastaus on aina sama: Tapaus on eskalaatiotiimimme käsittelyssä. Nyt alkaa mitta olemaan täysi.
Nythän tässä kävi niin, että Microsoft on hukannut ohjaimen ja palauttaa ostohinnan siitä ja 30€ tulee kipukorvauksia päälle suoraan Xbox profiilille.
 
Tuskin hullunlailla jouluna tähän tulee vastauksia, mutta pakko pikkusen johonki purnata raivokkaan googletuksen jälkeen mistä päädyin tähän lankaan. Ostin marraskuun lopussa series s:n lapsille joululahjaksi. Tänäänhän se sitten suuri päivä koitti ja joulupukki sen lapsille toi. Minä sitä asentamaan niin eipä onnistu, missään vaiheessa ei lue, että "included with this xbox". Koitin puhelinasennuksen kanssa ja ilman. Meneeköhän kaikki ihan munilleen jos otan game passin käyttöön ohjaimen mukana tulleella ilmaisella kuukaudella? Gigantti aukeaa vasta tapanina ja saapa nähä saako sieltä apuja vielä sillon.
 
Tuskin hullunlailla jouluna tähän tulee vastauksia, mutta pakko pikkusen johonki purnata raivokkaan googletuksen jälkeen mistä päädyin tähän lankaan. Ostin marraskuun lopussa series s:n lapsille joululahjaksi. Tänäänhän se sitten suuri päivä koitti ja joulupukki sen lapsille toi. Minä sitä asentamaan niin eipä onnistu, missään vaiheessa ei lue, että "included with this xbox". Koitin puhelinasennuksen kanssa ja ilman. Meneeköhän kaikki ihan munilleen jos otan game passin käyttöön ohjaimen mukana tulleella ilmaisella kuukaudella? Gigantti aukeaa vasta tapanina ja saapa nähä saako sieltä apuja vielä sillon.

Siis... Mitä sä nyt yrität asentaa? Mitä piti olla "included with this xbox"?
 
Siis... Mitä sä nyt yrität asentaa? Mitä piti olla "included with this xbox"?
Oho, pahoittelut, ärsytyksissä meni vähän sekavaksi. Vastasin alunperin toiseen lankaan jossa tästä oli juttua, mutta siirrettiin tänne. Eli ostin gigantista sen all access osamaksuhomman, siinä pitäs olla tuollanen ku alkaa asentamaan, että "included with this xbox". Tässä ei sitä ole vaikka miten yritän asentaa. Sinällään harmittaa ku kyllähän nuo lapset ois jo halunnu päästä pelaamaan, mutten tiedä että sotkenko vielä enemmän, jos ostan vaikka ite kuukauden gamepassin. Siinä all accessissa on siis kahdeksi vuodeksi ultimate game pass käsittääkseni
 
Oho, pahoittelut, ärsytyksissä meni vähän sekavaksi. Vastasin alunperin toiseen lankaan jossa tästä oli juttua, mutta siirrettiin tänne. Eli ostin gigantista sen all access osamaksuhomman, siinä pitäs olla tuollanen ku alkaa asentamaan, että "included with this xbox". Tässä ei sitä ole vaikka miten yritän asentaa. Sinällään harmittaa ku kyllähän nuo lapset ois jo halunnu päästä pelaamaan, mutten tiedä että sotkenko vielä enemmän, jos ostan vaikka ite kuukauden gamepassin. Siinä all accessissa on siis kahdeksi vuodeksi ultimate game pass käsittääkseni

Okei. Tuohon en valitettavasti osaa nyt auttaa, kun en itse kyseistä diiliä koskaan hyödyntänyt. Sen sijaan aion vinkata että halvemmalla pääsee varmasti edelleen, kun ostaa netistä live goldia haluamansa määrän (3v maximi) ja sitten ostaa yhden kuukauden game pass ultimatea siihen päälle. Näin toimiessa muuttuu ne valmiiksi ostetut goldit game pass ultimateksi.

Muistaakseni noissa all acces diileissä oli sillon julkkarin aikoihin paljon häikkää, kun sen pitäisi joo tosiaan olla siihen konsoliin valmiiksi naitettu. Paska tsägä näin joulun pyhien alla, jos pitää olla kauppaan yhteydessä. Tälläisen ohjeen löysin itse. Lähteenä tämä foorumi launchin aikoihin:


"Eikö siellä näy sitä "sisältyy tähän konsoliin" tai joku semmoinen asetuksissa?


To redeem after setup in Settings app:
  1. Select Settings > Account > Included with this Xbox to see an overview of and redemption status of any Digital Direct offers included with your console.
  2. Press the Xbox button  to open the guide, and then select My games & apps > See all > Full Library. Look under Available offers to see your offers."
E: tämmöinen tipsi osui myös silmään "Nollatkaapa koko konsoli asetuksista ja tehkää määritys uudelleen ilman puhelinta."

E:2: tälläinen info löytyy gigantin omilta sivulta liittyen tuohon että voiko ostaa kuukauden että pärjää pyhien yli:

"Jäsenyyden muuntaminen: Nykyiset Xbox Live Gold- ja Xbox Game Pass -jäsenyydet muunnetaan automaattisesti Ultimate-jäsenyydeksi muuntosuhteen mukaisesti. Lue lisää: xbox.com/gamepass."

 
Viimeksi muokattu:
Tuskin hullunlailla jouluna tähän tulee vastauksia, mutta pakko pikkusen johonki purnata raivokkaan googletuksen jälkeen mistä päädyin tähän lankaan. Ostin marraskuun lopussa series s:n lapsille joululahjaksi. Tänäänhän se sitten suuri päivä koitti ja joulupukki sen lapsille toi. Minä sitä asentamaan niin eipä onnistu, missään vaiheessa ei lue, että "included with this xbox". Koitin puhelinasennuksen kanssa ja ilman. Meneeköhän kaikki ihan munilleen jos otan game passin käyttöön ohjaimen mukana tulleella ilmaisella kuukaudella? Gigantti aukeaa vasta tapanina ja saapa nähä saako sieltä apuja vielä sillon.
Ei ole kokemusta, mutta netistä löytyi tällainen rimpsu:

"
If you're already an Xbox Live Gold or Xbox Game Pass member, any days remaining in your subscription(s) will be converted to Xbox Game Pass Ultimate at a conversion ratio when you redeem the 24-month Xbox Game Pass Ultimate subscription, and those days will be added to your Xbox Game Pass Ultimate subscription up to a maximum of 36 months. Xbox Game Pass Ultimate subscriptions are limited to 36 months.
If you’re already an Xbox Game Pass Ultimate member, wait until your existing subscription has a prepaid balance that’s less than 12 months before redeeming the 24-month Ultimate subscription through Xbox All Access. You’ll be unable to redeem with more than 12 prepaid months of Xbox Game Pass Ultimate.
To check your prepaid balance, sign in to your Microsoft account. Note that once converted to Xbox Game Pass Ultimate, Xbox Live Gold, and other Game Pass subscriptions can’t be unconverted"

Eli oma käsitykseni on, että voit huoletta ottaa sen kuukauden game passin ja päästä pelailemaan nyt joulun pyhinä. Sen ei pitäisi mitenkään "sekottaa" all access jäsenyyttä, vaan se tulee siihen päälle sitten kun sen saa aktivoitua.

Ja all accessinhan pitäisi pystyä aktivoimaan myöhemmin haluamaan ajankohtana, eli sitä ei tarvitse siinä "initial setupissa" ottaa. Jos se ei asennuksen jälkeen näy valikoissa, niin pelailee rauhassa 1kk diilillä ja hoitaa asian tuen kanssa kuntoon.

Ikävää, että boksitaipaleenne alkoi noin kivisesti! Toivotaan, että se tässä vielä iloksi muuttuu. ☺️

Edit. Samaa settiä näemmä jo edellä. ☺️
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista! Minä suosiolla otan kuukaudeksi sen ja menen joku päivä giganttiin asioimaan. Ostin myös pdp:n ohjaimen, jossa oli kuukaudeksi ilmaisella gamepass koodi. Sitä kun yritin aktivoida niin tulee koko ajan ilmoitus "Invalid email provided. Please use a gmail.com, yahoo.com, or hotmail.com email provider." Mikään sähköposti ei kelpaa ja alussa tai lopussa ei ole välilyöntejä vahingossakaan. Oman joulurauhan takaamiseksi juon vähän kahvia, kaivelen visakortin esiin ja laitan koneen tulille. :D
 
Ostin myös pdp:n ohjaimen, jossa oli kuukaudeksi ilmaisella gamepass koodi. Sitä kun yritin aktivoida niin tulee koko ajan ilmoitus "Invalid email provided. Please use a gmail.com, yahoo.com, or hotmail.com email provider." Mikään sähköposti ei kelpaa ja alussa tai lopussa ei ole välilyöntejä vahingossakaan.

Tälläisen löysin tukisivullta tuohon liittyen vielä:

" -Please use an email without an extra . in the email address. "

Eli ei saa muuta kun yks piste ilmeisesti säpössä.


Taitaa olla myös tuo pdp:n koodi vain uusille game pass ultimate tilaajille, eli saattaa jäädä käyttämättä jos otat sen kuukauden ennen tätä.
 
Osaisikohan kukaan sanoa mikä voisi auttaa, kun XSX:llä pelatessani on Philipsin 65 tuumaisen miniled-telkkariin siirryttyäni tullut varsin harvoin ja satunnaisesti sellainen sekunnin parin pätkäisy (kuvaruutu menee mustaksi siksi aikaa) kuvaruudulle, ja sitten kuvan palautuessa lähes heti, kuvaruudulle tulee infoteksti, jossa mainitaan jotain sen tapaista, että game settings for HDR detected. En muista tarkalleen, mutta jotenkin noin se kai on. Ei nyt jatkuvasti tule, mutta erityisesti autopeleissä tuntuisi vähän useammin tulevan, ja on niissä sitten todella häiritsevä juttu. Kaikenlaisia säätöjä olen yrittänyt vaihdella sekä konsolin asetuksista että telkkarin asetuksista, mutta toistaiseksi mikään ei ole ongelmaa poistanut. PS5:llä ei ole samaa ongelmaa tullut lainkaan.
 
Mulla telkku arpoo peliä käynnistäessä game moodia, mutta jos kesken ajon pätkii, vaikuttaisi ihan vialta.

Muuten nyt jo jonkin aikaa boksi on sekoillut käynnistyksessä niin, että jos telkkarin avaamalla se ennen käynnisti itsensä, nyt se sammuttaa. Eli siis sen sijaan, että konsoli käynnistyisi, se kyllä käynnistyy, mutta saman tien sammuttaa itsensä. Ohjaimen napista boksi ei enää käynnisty vaan lähtee käyntiin vain konsolin nappia painamalla. Suunnilleen siis kaikki käynnistykseen liittyvä on mennyt sekaisin. Lisäksi välillä boksi latailee valikoita ihan järjettömän hitaasti, esim. kaupan selaaminen voi jumittaa tai sitten pelien selailu kokoelmassa ja jopa Game passissa jää latailemaan sivua. Series X:n on siis käytössä.
 
Mulla seuraava looginen vaihe olisi vaihtaa pleikkarin ja boxin piuhojen paikkaa ja kokeilla jatkuuko ongelma edelleen boxilla vai siirtyykö pleikkarin puolelle. Jos siirtyy niin vika on ilmeisesti hdmi portissa.
Joo täytyy tuota varmaan kokeilla, vaikka telkkarissa ovatkin samassa portissa, koska toimivat tuollaisen hubin kautta. Hubin pitäisi kyllä tukea kaikin puolin näitä uusia konsoleita sekä 100hz telkkaria jne. Ja piuhat ovat myös vaadittavilla ominaisuuksilla. Mutta täytyy tosiaan varmaan kokeilla vaihtaa päittäin noiden konsoleiden portit tuossa hubissa. Saattaa tosiaan ongelma jotenkin tuohon hubiinkin liittyä. Mutta toki PS5 ja Switch ovat toimineet täysin moitteettomasti, kun ovat myös tuohon hubiin kytkettyinä.
Mulla telkku arpoo peliä käynnistäessä game moodia, mutta jos kesken ajon pätkii, vaikuttaisi ihan vialta.

Muuten nyt jo jonkin aikaa boksi on sekoillut käynnistyksessä niin, että jos telkkarin avaamalla se ennen käynnisti itsensä, nyt se sammuttaa. Eli siis sen sijaan, että konsoli käynnistyisi, se kyllä käynnistyy, mutta saman tien sammuttaa itsensä. Ohjaimen napista boksi ei enää käynnisty vaan lähtee käyntiin vain konsolin nappia painamalla. Suunnilleen siis kaikki käynnistykseen liittyvä on mennyt sekaisin. Lisäksi välillä boksi latailee valikoita ihan järjettömän hitaasti, esim. kaupan selaaminen voi jumittaa tai sitten pelien selailu kokoelmassa ja jopa Game passissa jää latailemaan sivua. Series X:n on siis käytössä.
Voi olla tyhmä kommentti, mutta oletko koittanut sammuttaa konsolin ihan kunnolla, ja sitten ottaa virtajohdon siitä irti n. 10 sekunniksi? Tuo kun jotenkin buuttaa kunnolla sen kovon. Mitä ei tapahdu muuten ihan vaan normaalisti konsolin sammuttamisella. Tuo on itselläni välillä auttanut joihinkin ongelmiin boksilla.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, mä sammutan Xboxin kyllä joka yö ja kytken jatkojohdon pois päältä. Kaikenlaisia pikku virityksiä olen kokeillut, mutta epäilen, että mukana laahaavat pari HDD-limppua jotenkin hidastavat kaikkea. En ole kuitenkaan jaksanut vielä säätää niin paljoa, koska pääasiassa kaikki toimii ja hidasteluun tottuu.
 
Joo täytyy tuota varmaan kokeilla, vaikka telkkarissa ovatkin samassa portissa, koska toimivat tuollaisen hubin kautta. Hubin pitäisi kyllä tukea kaikin puolin näitä uusia konsoleita sekä 100hz telkkaria jne. Ja piuhat ovat myös vaadittavilla ominaisuuksilla. Mutta täytyy tosiaan varmaan kokeilla vaihtaa päittäin noiden konsoleiden portit tuossa hubissa.

Ai millainen hubi? Kyllä ihan vahva veikkaus, että on syyllinen on siinä. Sen verta kovia taajuuksia siellä HDMI vilisee varsinkin 120 Hz moodissa, että ei kyllä mielellään mitään krääsää saisi olla välissä. Eli kokeileny ensin tuo piuhojen päikseen vaihto ja tod. näk. sama homma jatkuu, sen jälkeen sitten Xbox suoraan TV kiinni. Saa sitten haarukoitua vian jos ja kun ei enää renkkaa.
 
Ai millainen hubi? Kyllä ihan vahva veikkaus, että on syyllinen on siinä. Sen verta kovia taajuuksia siellä HDMI vilisee varsinkin 120 Hz moodissa, että ei kyllä mielellään mitään krääsää saisi olla välissä. Eli kokeileny ensin tuo piuhojen päikseen vaihto ja tod. näk. sama homma jatkuu, sen jälkeen sitten Xbox suoraan TV kiinni. Saa sitten haarukoitua vian jos ja kun ei enää renkkaa.
Siis 2.1 HDMI hubi on kyseessä. Maksoikin varsin reippaasti, ja pitäisi kyllä olla juuri tähän tarkoitukseen viimeisen päälle vehje. Muistaakseni hintaa oli jotain 80 euroa. Tukee siis kyllä 120 hz. Ei niitä laitteita toki yhtäaikaa sillä käytetä, mutta toimii switchinä niiden välillä, jotta ei tarvitse porteista mitään irrotella välillä. Ja kuten todettua PS5 on siinä aivan moitteettomasti koko ajan toiminutkin. Hubia on pakko käyttää, koska kotiteatterisysteemi vie yhden noista telkkarin kahdesta omasta HDMI 2.1 porteista, jota tarvitaan kotiteatterin äänentoiston saamiseen telkkarista kaikkien siihen kytkettyjen laitteiden osalta. Siksi piti hankkia siis hubi, kun jäi vapaaksi vain yksi noista HDMI 2.1 porteista.
 
Ylös Bottom