Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ketjun otsikko on seuraavan sukupolven teknologia ja eräät tahot väittävät tämän teknologian vakoilevan käyttäjiä, niin kyllä mä näen tämän otsikon alaiseksi keskusteluksi, vaikka typerää se munkin mielestä on.
Tässäkin on hyvä esimerkki tästä sinun asioiden vääristelystä. On eri asia sanoa teknologian vakoilevan käyttäjiä kuin että tämä teknologia mahdollistaa vakoilun. Suurin osa on varmasti tarkoittanut jälkimmäistä. Ja siihen mahdollisuuteen todellakin kannattaa varautua joko MS:n yksittäisen työntekijän, NSA:n tai hakkereiden taholta. Aina kun jotain asiaa voidaan käyttää väärin näin myös tulee tapahtumaan. Esimerkkinä vaikka Mika Myllylan tapaus jossa sadat poliisit olivat käyneet katsomassa tietoja joita he eivät olisi saanet käydä katsomassa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

sinulla on tarve hakea MS-vastaisuutta sieltäkin, missä sitä ei välttämättä ole. Yritä nyt ymmärtää, että MS oli sanomisissani vain esimerkkinä, yhtä hyvin siinä olisi voinut olla Google. Ymmärrän tarpeesi puolustaa MS:ää, mutta älä väkisin hae kohteita omalle agendallesi.
Ei mulla ole mikään tarve puolustaa MS:ää, mutta mulla on tarve puolustaa pelaamista. Laitan tähän alle vielä sen sun postauksen johon kommentoin.

Joo, koska tokihan MS kertoisi, jos näin tehtäisiin, eikä varmaankaan koittaisi sitä piilotella. Sanottakoot, etten itsekään usko, että ne (ainakaan launchissa) lähettää naamankuvia minnekään, mutta naivia on mun mielestä uskoa mihinkään julkisiin lausuntoihin, mitkä tulevat tuotteen valmistajan taholta. Sen verran kyyniseksi tässä on pakostakin tullut, ettei oikein mihinkään voi sokeasti luottaa.
Mun mielestä toi sun kommentti ei nyt jätä mitään tulkintojen varaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ihan pakko kertoa oma kokemukseni XBOX 360stä....
Mut NSA:a enemmän mua ihmetyttää miksi tähän aiheeseen ilmaantuu aina näitä yhden viestin kirjoittaneita käyttäjiä, jotka haluavat tuoda esille, että vaihtoivat ps3:een.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei mulla ole mikään tarve puolustaa MS:ää, mutta mulla on tarve puolustaa pelaamista. Laitan tähän alle vielä sen sun postauksen johon kommentoin.

Ai, oliko se sitten joku muut, joka tällä foorumilla on useampaan kertaan sanonut, että puolustaa MS:ää, koska muut sitä dissaavat?

Mun mielestä toi sun kommentti ei nyt jätä mitään tulkintojen varaan.

Jep, tuossa kommentoin TT-2k:n postausta, jonka jätit pois. Huomasit varmaankin sarkastisen sävyn ja sen, että jatkoin samassa kappaleessa yleisessä muodossa (tuotteeen valmistaja). No, annoin näköjään kuitenkin liikaa aseita sinun harrastamalle vääntämiselle. Mutta turha tästä on jatkaa, olen jo sanonut, etten tarkoittanut dissata (pelkästään) MS:ää, vaan kaikkia yrityksiä, joilla salaisuuksia on. Sinulla on oikeus olla eri mieltä ja käsittää kirjoitukseni eri tavalla.

Itse threadin aiheeseen liittyen: Digital Foundry: the complete Xbox One architects interview • Interviews • Eurogamer.net

DF haastatellut Xboxone -arkkitehteja. Eli tasapainoista ratkaisua on MS hakenut ja varmaankin järkevästi, en ihan kaikkea tuosta ymmärtänyt :).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ai, oliko se sitten joku muut, joka tällä foorumilla on useampaan kertaan sanonut, että puolustaa MS:ää, koska muut sitä dissaavat?
Sama mies ja tuo menee kategoriaan disinformaation oikaiseminen. Monella kertaa tällä foorumilla puolustuskyvytön on ollut juuri MS, mutta mulla ei ole mitään siteitä kyseiseen yritykseen, vaikka käytänkin montaa heidän tuotettaan. Nokia on ainut iso yritys jota olen tukenut periaatteen vuoksi ja siinä on motiivina ollut suomalaiset verotulot ja työllisyys.
Ihan samanlailla olisin kirjoittanut jos olisit väittänyt/vihjaillut Sonyn kameran olevan vakoilulaite.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ihan samanlailla olisin kirjoittanut jos olisit väittänyt/vihjaillut Sonyn kameran olevan vakoilulaite.

Sonyn kameraa ei kuitenkaan tarvitse laittaa koko konsoliin kiinni (saati ostaa koko vehjettä). MS:lla se on pakkosyötetty jokaiselle vaikka koko Kinect ei kiinnosta läheskään kaikkia pelaajia eikä se tasan varmasti tule tuomaan mitään lisäarvoa vaikkapa perinteisiin räiskintäpeleihin (PR-osasto tosin kertonee toista). Vaikka sinua huvittaakin, niin jollekin tämä ero voi olla tärkeä konsolin valinnassa.

Olen kuitenkin sitä mieltä ettei tässä nyt kannata maalata kaikkia pahimpia piruja seinille. Kunhan laitteet saa "pois päältä" niin olen kohtuullisen tyytyväinen. Kinectin tapauksessa sitten joku teippi vielä sensorin päälle just in case. Sonyn tapauksessa onneksi vain kamera irti ja kaappiin.
 
PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sonyn tapauksessa onneksi vain kamera irti ja kaappiin.
Myös Kinectin saa viedä kaappiin, jos pelkkä ohjelmallinen sammutus ei muka riitä. Kinectin kytkypakkokin on jo purettu. Toki jotkin toiminnot eivät ole sitten käytettävissä, mutta ei se itse Xbox Onen käyttöä millään lailla estä.

In addition to reversing its used game DRM policies for Xbox One, Microsoft has revealed that the console will no longer require Kinect to function. In our latest Ask Microsoft Anything, Xbox Corporate Vice President Marc Whitten revealed that Xbox One owners will be able to use all of the console's core functions regardless of whether the new Kinect sensor is connected. Naturally, many of the tentpole features of the new Kinect, such as player identification, voice commands, etc., will be disabled as a result, but players will still be able to play games and access entertainment content.

Lähde: IGN
 
PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eikös Kinect ole integroitu laitteeseen? Sitä ei siis varsinaisesti saa "pois" laitteesta?
Ei ole integroitu. Se on täysin erillinen laite ihan nykyisen Kinectin tapaan, joten sitä ei ole pakko edes kytkeä itse Xbox One -konsoliin.

Kinect on kuvassa ylimpänä näkyvä vehje, itse Xbox One -konsoli on sen alla. Kinect kytketään Xbox Onen omaan Kinect-liitäntään (joka on oleellisesti kai suht. tavallinen USB 3.0 -portti proprietary-liittimellä). Kinect saa myös virtansa samaa letkua pitkin.

XBox-One-Controller-Kinect-Family-Product-Green-Large.jpg
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei. Se on täysin erillinen laite ihan nykyisen Kinectin tapaan.

Noh sitä en tiennyt, en ole täysin aktiivisesti edes enää seurannut uutisointia. Noh sitten peukku MS:lle jos koko härpäkkeen saa irti. Noin se pitää olla mielestäni.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kannattaa se Kinect pistää vielä vaikka foliopussiin ja kahden tyynyn väliin, tiedä vaikka toimisi piilotetulla paristolla.

Ei se Kinect itseänikään kiinnosta, mutta se on osa konseptia jolla MS haluaa konsoliaan myydä. Aina voi äänestää rahoillaan. Harmittaahan se varmaan jos haluaa juuri Onen, ja on pakko maksaa Kinecftistä, mutta se on vaan valittava mikä on tärkeää itselle.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Noh sitä en tiennyt, en ole täysin aktiivisesti edes enää seurannut uutisointia. Noh sitten peukku MS:lle jos koko härpäkkeen saa irti. Noin se pitää olla mielestäni.




Niin niin...et tiennyt asioista mitään, mutta oli vahvat mielipiteet kuitenkin. Kuten monella muullakin täällä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Niin niin...et tiennyt asioista mitään, mutta oli vahvat mielipiteet kuitenkin. Kuten monella muullakin täällä.

No "mitään" lienee liioitultu termi, mutta MS:n uutisointia en ole jaksanut viime aikoina täysillä seurata. Jos joku uutisoidaan niin kuukauden päästä tuleekin 360 täyskäännös.

Muutenkin kannattaa kokeilla välillä hypätä pois pelimedian oravanpyörästä. Tuntuu yllättävän hyvältä kun ei tarvitse klikata jokaista suurta draamalinkkiä mitä aiheen tiimoilta tulee.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos joku uutisoidaan niin kuukauden päästä tuleekin 360 täyskäännös.

:D

Microsoftin viimeaikaisista kömmähdyksistä huolimatta Sony ja Shuhei Yoshida eivät aliarvioi heitä:

We know that they [have] very smart people,” he said of the organisation. “It’s great that they were able to quickly realise that some of the things that they were doing were not popular, and were able to make really quick decisions to change some of those things – even things that their engineering group must have spent a lot of time preparing before the launch.

Yoshidakin siis noteeraa, että Microsoftin "täyskäännökset" olivat huomattavasti järkevämpiä ratkaisuja kuin pysyä kiinni kuluttajien vastustamissa linjauksissa, ja vaativat myös nopeaa reagointikykyä pystyä esimerkiksi purkamaan alkuperäistä DRM-järjestelmää varten tehdyt tekniset ratkaisut.

Yoshida: Microsoft Has Very Smart People, We Don't Take Them Lightly - Push Square
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoftin Albert Penello on käynyt NeoGAFissa toppuuttelemassa pelkoja uuden Kinectin mainosdatakeräyksestä. Herra Penellon mukaan kyseinen teknologia on toistaiseksi puhtaasti spekulatiivista, eikä sitä ole kukaan edes toteuttamassakaan.

Penellon ilmoitus on kerrassaan ilahduttava, sillä muutenhan pieni ihminen saattaisi kuitenkin epäillä, että jotakin tämänsuuntaisia hankkeita on sittenkin suunnitelmissa.

Tällaisia harhaisia epäilyksiä olisi saattanut herättää vaikkapa sellainen mitätön detalji kuin Microsoftin osallistuminen viime viikonloppuna järjestettyyn markkinointialan konferenssiin, jossa Microsoft visioi Kinectin pystyvän mullistamaan koko markkinointitiedon keräämisen maailman:

Yusuf Mehdi, corporate VP-marketing and strategy for Microsoft, outlined how he expects the new system, which succeeds the eight-year-old Xbox 360 in a neck-and-neck race with Sony's Playstation 4 launch, could affect marketing. Those possibilities include ramping up consumer expectations for production values in advertising thanks to advances in Xbox imaging technology, furthering the "gamification" movement in advertising, and consolidating more attention now diffused among multiple devices for gaming, TV and web browsing onto the big screen. For example, Xbox One will make it easier to port real-time fantasy-football data to the TV screen as people watch NFL games.

But perhaps the biggest potential impact is one Mr. Mehdi only hinted at -- the possibility of making data from Xbox available for market research.

"We are trying to bridge some of the world between online and offline," he said. "That's a little bit of a holy grail in terms of how you understand the consumer in that 360 degrees of their life. We have a pretty unique position at Microsoft because of what we do with digital, as well as more and more with television because of Xbox. It's early days, but we're starting to put that together in more of a unifying way, and hopefully at some point we can start to offer that to advertisers broadly."

Xbox One can essentially work like TV that watches you, bringing marketers a huge new trove of data about what's going on in living rooms, including, as one marketer put it after the speech, unprecedented information about how people engage with TV advertising.

Xbox One Could Reshape Marketing | Special: ANA Annual Meeting 2013 - Advertising Age
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tällaisia harhaisia epäilyksiä olisi saattanut herättää vaikkapa sellainen mitätön detalji kuin Microsoftin osallistuminen viime viikonloppuna järjestettyyn markkinointialan konferenssiin, jossa Microsoft visioi Kinectin pystyvän mullistamaan koko markkinointitiedon keräämisen maailman:
Visiosta voi olla varsin pitkä matka todellisuuteen, ja korostetaan nyt vielä kerran: vaikka tällainen teknologia joskus otettaisiinkin käyttöön, siitä on mahdollista kieltäytyä.

Tällaisiin "entä jos jonain päivänä" -skenarioihin on hyvä esittää vastakysymyksenä "entä jos näin ei koskaan käykään". Kuinka paljosta kivasta sitä jättää itsensä paitsi ihan vain sen takia, että on liian epäluuloinen?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Visiosta voi olla varsin pitkä matka todellisuuteen, ja korostetaan nyt vielä kerran: vaikka tällainen teknologia joskus otettaisiinkin käyttöön, siitä on mahdollista kieltäytyä.

Eihän tilanne suinkaan ole näin yksioikoinen. Tuskin meistä juuri kukaan on lukenut mihin on rastinsa laittanut hyväksyessään PSN/Liven käyttöehdot. En minä ainakaan. Suuryritykset pyrkivät suojautumaan tälläisten klausuulien taakse. Se ei kuitenkaan ole asiakkaan etu.

Ymmärretäänkö mille ollaan antamassa pikkusormi silloin, kun sallitaan huonetilan huomaamaton monitorointi. Miten suojata heidät, jotka eivät halua tälläisen biometrisen tiedonkeruun piiriin, kuten esimerkiksi satunnaiset vieraat ja lapset? Mielestäni tässä on kovanluokan periaatekysymys. Sitä pitäisi voida kunnioittaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Suuryritykset pyrkivät suojautumaan tälläisten klausuulien taakse.
Jo nykyiset Xbox Liven yksityisyysasetukset ovat erittäin yksityiskohtaiset, joten pidän loogisena jatkumona, että mahdolliset Kinect-mainosdatat päätyvät Opt in/Opt Out -tyyppiseksi asetukseksi tuonne nykyisten Xbox Marketing ja Partner Marketing -säätöjen mukaan. Ja nämä nykyisetkin asetukset ovat molemmat oletuksena nimenomaan pois päältä, eli ne pitää itse käydä tietoisesti päälle kytkemässä.

Miten suojata heidät, jotka eivät halua tälläisen biometrisen tiedonkeruun piiriin, kuten esimerkiksi satunnaiset vieraat ja lapset? Mielestäni tässä on kovanluokan periaatekysymys. Sitä pitäisi voida kunnioittaa.
Jos tällaiset asiat pelottavat, eikä luota pelkästään noihin yksityisyysasetuksiin, Kinectin voi kytkeä pois päältä ohjelmallisesti tai olla kytkemättä koko värkkiä lainkaan. Minusta tässä on periaatteellista lähinnä se jonkinlaisen potentiaalisen mörön näkeminen ja sen varjolla kaikenlainen - mielestäni turha - pelon ja epätietoisuuden kylväminen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Maailman parhaiden pelikuulokesysteemien ja kuulokevahvistimien valmistaja Astro on sitä mieltä että nykyiset kamppeensa toimivat PS4:llä ihan samaan tapaan kuin PS3:lla.

Xonella toimivat jos mikkisofta tekee tarvittavan sovitinpalikan.
 
Ylös Bottom