Pelien hintojen nousu johtuu siitä, että peliala on kasvanut monta vuotta vain siksi, että olemassaolevat asiakkaat maksavat enemmän, ei siksi, että tulisi lisää asiakkaita. Ainoa keino netota on imeä perusporukkaa kuiviin. Toisin sanoen ala on menossa kriisiä kohti.