Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

2022: Mitä pelejä odotat?

Unohditko tarkoituksella vai vahingossa kaikki Nintendon ja Xboxin pelit?
Ihan tarkoituksella jätin Nintendon pelit pois omalta listaltani, koska heidän konsoliaan en ole omistanut 20 vuoteen. Xboxin peleistä myönnettäköön unohtuneen Hellblade 2, mutta muuten ei nyt kyllä tule Xboxilta muuta itseäni kiinnostavaa peliä mieleen. Starfieldin pelkään niin hyvässä kuin pahassa olevan Skyrim/Fallout avaruudessa ja tuollaiset pelit eivät ole ikinä oikein olleet minun juttuni. Varmasti kova muille tulee olemaan. Redfall/Forza Motorsport taas ei kiinnosta meikäläistä. Hienoa jos muita kiinnostaa.

En kyllä odottanut, että joutuisin omaa listaani sen enempää muille perustelemaan. Hieman sama jos olisin tarttunut teikäläisen listaan siitä kuinka sieltä ei löydy yhtäkään pleikkaripeliä vaikka muistan God of Warin ensimmäiseen osan maistuneen sielläkin suunnalla. :)
 
Voihan ne tietyn konsolivalmistajan pelit pudota tarkoituksella tai vahingossa vaikka GOTY-listauksestakin, kröhöm :D Noobeinsteinin listauksessa oli myös multiplattareita, joten Xbox lienee silläkin jo katettu.
Tarkoitat kröhöm vitsilläsi, että minä en listannut mitään Sonyn pelejä omalle GOTY-listalleni? Aika outoa olisi listata pelejä, joita en ole pelannut. Tiedän jo lajityypin perusteella ettei Returnal sinne yltäisi kuitenkaan. Ratchet and Clank ehkä voisi yltää, mutta ei ole laitetta millä peliä pelata ja edellinen Ratchet, jota olen pelannut jäi kesken. Joten siis miksi minä näitä pelejä olisin omalle GOTY-listalleni nostanut?

Ensi vuodesta puhuttaessa sen sijaan esim. Starfield ja Zelda BotW 2 on niin isoa pelejä, että aika jännä että sellaiset ei tulisi mieleen, kun miettii ensi vuoden julkaisuja.

Ja jos ei tule mieleen, niin täydensimpä sitten @Noobeinstein :n listausta. :)
Ihan tarkoituksella jätin Nintendon pelit pois omalta listaltani, koska heidän konsoliaan en ole omistanut 20 vuoteen. Xboxin peleistä myönnettäköön unohtuneen Hellblade 2, mutta muuten ei nyt kyllä tule Xboxilta muuta itseäni kiinnostavaa peliä mieleen. Starfieldin pelkään niin hyvässä kuin pahassa olevan Skyrim/Fallout avaruudessa ja tuollaiset pelit eivät ole ikinä oikein olleet minun juttuni. Varmasti kova muille tulee olemaan. Redfall/Forza Motorsport taas ei kiinnosta meikäläistä. Hienoa jos muita kiinnostaa.

En kyllä odottanut, että joutuisin omaa listaani sen enempää muille perustelemaan. Hieman sama jos olisin tarttunut teikäläisen listaan siitä kuinka sieltä ei löydy yhtäkään pleikkaripeliä vaikka muistan God of Warin maistuneen sielläkin suunnalla. :)
Yllätyn mielelläni positiivisesti, jos Hellblade 2 julkaistaan ensi vuonna. En todellakaan usko että näin on.

Mainitsit itse että jos unohdit jotain, siksi täydensin. Listasit ison kasan pelejä, mutta et tosiaan yhtään Nintendon tai Xboxin peliä, vaikka sielläkin suunnalla on tulossa isoja julkaisuja. Eikä sinun tosiaan listaasi tarvitse mitenkään perustella, kunhan kysyin. Ja sitten täydensin.

God of War Ragnarok kyllä kiinnostaa, mutta se tuskin on itselle ensi vuoden julkaisu. Siksi se varmaan jäi listaamatta. Ensinnäkään minulla ei ole PS5:sta, enkä mielelläni pelaisi uutta God of Waria suihkukone pleikkanelosella, joten mielenkiinnolla odottelen mihin suuntaan Sonyn pelien PC-porttaukset menevät. Ehkä olen pelin julkaisuun mennessä ostanut PS5:n, ehkä en. Jos näyttää siltä, että PC-versioita tulee entistä tiheämmällä syklillä, niin sitä vähemmän peli on minulle ensi vuoden julkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitat kröhöm vitsilläsi, että minä en listannut mitään Sonyn pelejä omalle GOTY-listalleni? Aika outoa olisi listata pelejä, joita en ole pelannut. Tiedän jo lajityypin perusteella ettei Returnal sinne yltäisi kuitenkaan. Ratchet and Clank ehkä voisi yltää, mutta ei ole laitetta millä peliä pelata ja edellinen Ratchet, jota olen pelannut jäi kesken. Joten siis miksi minä näitä pelejä olisin omalle GOTY-listalleni nostanut?
....

Muualta lainattua: "Kaksi selkeää listalle pyrkivää ehdokasta on vielä pelaamatta. Metroid Dread ja Resident Evil Village."

Ja eipä tässä nyt kenenkään tarvitse sen kummemmin omia odotuksiaan perustella, vaikka olisi listannut pelkästään mobiilipelejä. Jääköön nyt kuitenkin tähän, kun ei tämä niin vakavaa ole.
 
Muualta lainattua: "Kaksi selkeää listalle pyrkivää ehdokasta on vielä pelaamatta. Metroid Dread ja Resident Evil Village."

Ja eipä tässä nyt kenenkään tarvitse sen kummemmin omia odotuksiaan perustella, vaikka olisi listannut pelkästään mobiilipelejä. Jääköön nyt kuitenkin tähän, kun ei tämä niin vakavaa ole.
Niin, koska Metroid Dread ja RE Village vaikuttavat hyvältä peleiltä, joita en ole vielä pelannut. Siksi siis pyrkivät listalle, huom. eivät ole listalla. Returnal ei tällainen ole, eikä Ratchetkään missään nimessä niin paljon nosta mielenkiintoa kuin nämä kaksi. Siksi siis juurikin nämä kaksi ovat ne selkeimmät listalle pyrkijät.

Edelleenkään en voisi listata GOTY-listalleni pelejä, joita en ole pelannut.

Ei tämä vakavaa ole, kunhan täydensin listaa, kun tuntui että kaksi isoa julkaisijaa jäi muuten pitkästä pelilistauksesta vahingossa tai tahallaan huomioimatta. Muutenhan listaus oli täynnä odottamisen arvoisia pelejä.
 
Niin, koska Metroid Dread ja RE Village vaikuttavat hyvältä peleiltä, joita en ole vielä pelannut. Siksi siis pyrkivät listalle, huom. eivät ole listalla. Returnal ei tällainen ole, eikä Ratchetkään missään nimessä niin paljon nosta mielenkiintoa kuin nämä kaksi. Siksi siis juurikin nämä kaksi ovat ne selkeimmät listalle pyrkijät.

Edelleenkään en voisi listata GOTY-listalleni pelejä, joita en ole pelannut.

Ei tämä vakavaa ole, kunhan täydensin listaa, kun tuntui että kaksi isoa julkaisijaa jäi muuten pitkästä pelilistauksesta vahingossa tai tahallaan huomioimatta. Muutenhan listaus oli täynnä odottamisen arvoisia pelejä.

Juuh no kukin tavallaan. Tämän ketjun aihe on "2022: Mitä pelejä odotat" eikä "Mitä pelejä ensi vuonna ilmestyy", joten eihän siellä tarvitse kaikkien konsolivalmistajien pelejä olla edustettuna. Minullakin oli joku käry siitä, että Starfield ehkä julkaistaan tulevana vuonna, mutta en minä sitä erityisemmin odota. Jos peli on hyvä niin sit pelataan. Bethesdan roolipeliosastolla vaan on osaltani surullinen kohtalo, kun monta kertaa aloitettu ja yhtä monta kertaa jäänyt kesken.
 
Olen myös ymmärtänyt, että omia odotuksia tosiaan tänne on tarkoitus laittaa, mutta Dragonflyn "puolustukseksi" täytyy sanoa että Noobeinsteinin viesti oli muotoiltu ei-henkilökohtaisiksi odotuksiksi. Mutta pääasia varmasti se että pelejä on jokaisella pelaajalle tulossa alustasta riippumatta v. 2022.

Omat odotetut pelit on jo jokunen kerta täällä mainittu. Elden Ring ja Horizon 2 varmasti ne alkuvuoden odotetuimmat. Pienet toiveet olisi että Final Fantasy XVI saataisiin vuoden sisään.
 
Viimeksi muokattu:
No johan se käy tuosta otsikosta ilmi, että kyse on henkilökohtaisista listauksista. Siksi tuo Dragonflyn "hyökkäys" näyttää melko huvittavalta :D
Itsellä vähän maltillisempi lista kuin monella muulla. Botw 2, Hollow Knight Silksong, Sports Story sekä Dying Light 2 tulevat mieleen. Elden Ringiin en ole vielä tutustunut lainkaan, mutta ehkä pitäisi.
 
No johan se käy tuosta otsikosta ilmi, että kyse on henkilökohtaisista listauksista. Siksi tuo Dragonflyn "hyökkäys" näyttää melko huvittavalta :D
Itsellä vähän maltillisempi lista kuin monella muulla. Botw 2, Hollow Knight Silksong, Sports Story sekä Dying Light 2 tulevat mieleen. Elden Ringiin en ole vielä tutustunut lainkaan, mutta ehkä pitäisi.

No sinänsä nyt ymmärrän @Dragonfly :n pointin, koska kyseinen viesti ei nyt vaikuttanut omalta mielipiteeltä vaan listattiin ensi vuoden suuria pelejä, joihin ehdottomasti Starfield olisi kuulunut. Ehkä nyt kuitenkin pieni ylilyönti. @Noobeinstein varmasti listasi vain pelejä, joita hän odottaa, mutta se ei vain kuulostanut viestiltä, joita hän odottaa vaan listasi pelejä, jotka on ensi vuonna tulossa.

Joka tapauksessa turhaa draamaa syntyi yhden käyttäjän viestistä. :D
 
No johan se käy tuosta otsikosta ilmi, että kyse on henkilökohtaisista listauksista. Siksi tuo Dragonflyn "hyökkäys" näyttää melko huvittavalta :D
Itsellä vähän maltillisempi lista kuin monella muulla. Botw 2, Hollow Knight Silksong, Sports Story sekä Dying Light 2 tulevat mieleen. Elden Ringiin en ole vielä tutustunut lainkaan, mutta ehkä pitäisi.

Itseäkin tämä kummastutti koska itse ainakin listasin tänne vain ne pelit jotka itseä henkilökohtaiseksi kiinnostaa niin en minä sillon listaisi semmoisia pelejä jotka minua ei kiinnostaisi. Eikä millään pahalla @Dragonfly kohtaan koska edelleen kaveria arvostan. Eiköhän keissi ollut sillä selvä mutta tosiaan itseltä taisi jäädä Starfield listalta pois niin siinä mielessä hyvä muistutus kuitenkin :D
 
Oho, oma nimimerkki mainittu monta kertaa. Kiitos kaikille huolenpidosta. :)

Tosiaan @Noobeinstein :n viesti vaikutti sen verran vahvasti "listataan kaikki isot ensi vuoden julkaisut" -viestiltä, eikä niinkään "näitä pelejä minä odotan" -viestiltä. Siksi siis täydensin listaa. Ei tosiaan ollut ihan näin vakavaa. :)
 
Oho, oma nimimerkki mainittu monta kertaa. Kiitos kaikille huolenpidosta. :)

Tosiaan @Noobeinstein :n viesti vaikutti sen verran vahvasti "listataan kaikki isot ensi vuoden julkaisut" -viestiltä, eikä niinkään "näitä pelejä minä odotan" -viestiltä. Siksi siis täydensin listaa. Ei tosiaan ollut ihan näin vakavaa. :)

Joo ja eikä omakaan kannanotto ollut hyökkäys sinua kohtaan. Eiköhän me taas kaikki pärjätä kun vuosikin vaihtuu :)
 
Ei tullut kyllä itsellänikään mieleen, että olisin joutunut erikseen selventämään ketjuun laittamieni pelien olevan nimenomaan minun makuuni olevia pelejä joidenka takia niitä eniten odotan ensi vuonna. Lähdin kumminkin liikkeelle siitä, kun ketjun aloitusviestissäkin kysellään pelaajien omia ensi vuoden odotetuimpia pelejä niin sillä linjalla jatkaisinkin sen sijaan, että alkaisin jotain sooloilemaan listalla ensi vuoden peleistä joista ihmisten olisi minun mielestäni syytä olla innoissaan.

No eiköhän tämä ollut tässä minunkin osalta. :)
 
Dordogne ilmestyy vasta ensi vuonna. Täytyy pyyhiä se pois tämän vuoden odotuslistalta.
 
Pokemon Scarlet & Violetia odotan ihan älyttömän paljon! Kaikki muu oikeastaan kalpenee näiden rinnalla niin paljon, että ei oikein "odotuksesta" voi puhua.
 
F1 Manageria tulee odotettua. Peli vaikuttaa tosi monipuoliselta ja pelikuva kisoista näyttää todella mahtavalta, paremmalta kuin varsinaisessa F1 pelissä.

 

Liitetiedostot

  • 3B10DF10-01A8-4F43-A1C1-9DD781D649A2.jpeg
    3B10DF10-01A8-4F43-A1C1-9DD781D649A2.jpeg
    205,3 KB · Lukukerrat: 10
Yksinoikeuksista odottelen

Pleikalle God of War: Ragnarök.

Xboxille Scorn ja mitään muuta kiinnostavaa ei taida tämän vuoden aikana tulla boksille.

Sitten tietenkin The Callisto Protocol ja Hogwarts Legacy
 
Viimeksi muokattu:
Aika kuiva on ollut Xboxin tämän vuoden pelitarjonta. :( Toivottavasti E3:ssa paljastetaan Xboxille täksi vuodeksi "omia" pelejä, kuten Forza Motorsport ja Obsidianin huhuttu projekti.
Itse toivon, että tälle vuodelle saataisiin jotakin muuta, kuin sitä tuttua Halo, Forza, Gears kamaa.

No ensi vuonna pitäisi olla parempi pelivuosi, mutta se ei tässä vaiheessa oikein lohduta :D
 
Aika kuiva on ollut Xboxin tämän vuoden pelitarjonta. :( Toivottavasti E3:ssa paljastetaan Xboxille täksi vuodeksi "omia" pelejä, kuten Forza Motorsport ja Obsidianin huhuttu projekti.
Odottelin Starfieldiä mutta sen lykkäys ei mikään yllätys ollut.

On kyllä ollut huono pelivuosi. Se uusi Harry Potter kyllä kiinnostaa.
 
Ylös Bottom