Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Labo - Taittele pahvista pelivälineet

Tässä yhdessä askartelussa tämä toimii varmasti parhaiten.

Varmaan aika nopeasti alkaa ilmestyä epävirallisia taitteluja, joilla paketin ostaneet voivat hyödyntää mukana tulevan ohjelmiston omiin innovaatioihin.

 
Nyt kun katselee noita teollisesti stanssattuja kartonkipalasia, tulee sellainen fiilis, että ne jotka meinasivat ihan itse leikata Chiquitan banaanilaatikoista tai keskikaljamäyräkoirista vaihtokappaleita, ovat suuremman urakan edessä kuin arvaavatkaan. Sen lisäksi että kartongin on oltava oikean paksuista, pitää leikkauksen ja nuuttausten osua aika nappiin, jotteivät kapulat ja ruutu irtoa niistä
 
Huoli pois veljet, official Labo tape julkaistu repeytymisiä vastaan. Brilliant.

nintendo-labo-masking-tape-001.jpg
 




Olen edelleen sitä mieltä, että noi on käsittämättömän pähkähullun nerokkaasti suunniteltuja juttuja. Ja mielestäni noita olis ihan älyttömän huippua kokeilla ja pelailla muksujen kanssa. Näpertely ja tekniikka kiinnostaa ainakin isää ja poikaa, luulen jopa papan olevan innostunut tälläisestä puuhasta lapsen lapsiensa kanssa.
Tää on ihan huikea konsepti.

Mutta mun mielestä tälle on ainoa oikea tapa myydä se, että myydään aloituspaketti, joka sisältää pelin. Se voi olla ns. täyden pelin hintainen. Mutta tämän yhden pelin tulee jatkossa päivittyä tukemaan kaikkia tuleviakin laboja, eli minipelikokoelma.

Sit erikseen myydään pahveja, joiden hinta on 5-25e. Sit kävis kauppa tännekin. Mutta ei todellakaan siten et aina tulee eri peli ja 70e ja päivän jälkee kaikki rikki, eikä pelillä tee teipistä huolimatta mitään..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
B58ED218-B79C-4F4F-A508-A4D6AB1F04FC.png
Mulla on pari peliä mistä maksoin vuosi sitten uutena 30 ja 40e. :D
Vaimo lähti just hakee muksuille molemmat labot. 50e molemmista yhteensä tuntuu ylihintaiselta edelleen, mut ku laskee siihen ”voiton” noista vanhoista peleistä, niin ei noi maksa tavallaan ku 20e enää. :D
 
Tuli hommattu tää tänään. Vähän vaikee sanoo, että onko tää hintansa arvoinen. Hommasin tuon Variety Kitin. Pianoiden ynnä muiden rakentelu vaikuttaa vievän aikaa, eivät todellakaan ole mitään 15 minuutin projekteja. :-D

Mutta tässä vähä esittelyä ihan suomeksi LABO:sta:

 
Tässä rakenteluaikoja:
997E7EA9-EE49-4E51-A95D-E363DF792FBF.jpeg

Itse otin molemmat. Gamestopin kortilla hinnaksi jäi yhteensä 44,90e.
Robotin rakentelu kestää 180-240min.
 
Nyt on tuo koppakuoriainen täälläkin tehty.

Ennakkotilanne 1:
Poika 6v halusi koko labon ja päivittäin puhui siitä, oli nähnyt mainoksen jossain.
Todellisuus:
Jaksoi noin minuutin koota, kun tuote oli valmis nautti suuresti.

Ennakkotilanne 2:
Tyttö 9v valitti miten poika sai Labon ja hän ei mitään, ei kiinnosta tollaset.
Todellisuus:
Kun kerroin tämän olevan askartelua, niin tyttö rakensi lähes itse tuon ja oli ihan fiiliksissä.

Mutta kyllä koko Labon idea paljastuu tytön ensireaktiosta tällä videolla:

”Siis eihän pahvi voi liikkua”

Lisäksi tajusin vahingossa, että tuota etäisyysanturia käytetään ”kamerana”, joka oli aika wow hetki itselle:


Kun ottaa huomioon miten monet laitteet tuosta rakentaa ja esim tuolla koppakuoriaisella voi ajaa kisaa kun tekee radan. Ohjaimessa suoraan ajanotto.
Sit värittäminen jne päälle, niin tuossa on tuntikausiksi tekemistä, vaikka itse touhu olisikin kertakäyttöistä hupia. Et sikäli rahansa arvoinen.

Edit:

Paketista löytyi myös toinen ja vähän lisäjuttuja, joten norsu ja kaivinkone pääsi kaksintaisteluun.

Paketissa löytyy myös liikennemerkit, joita tuo osaa seurata automaattisesti (ei videolla)

 
Viimeksi muokattu:
Nyt on omakin variety kit kasattu. Yhteensä taisi mennä n.8 tuntia.
Fiksusti aloitin siitä isoimmasta projektista eli pianosta. Oikea päätös sillä prätkää kasatessa alkoi jo ajatella, että onneksi tämä on pian ohi.
Tuon jälkeen oli enää se rc ötökkä kasattavana. Kieltäydyn myös kutsumasta tuota autoksi vaikka nintendo sellaiseksi tuota väittää.

Näiden rakentamisesta ja suunnittelusta on lähinnä positiiviset fiilikset.
Ohjeita ei olisi enää paremmin voinut toteuttaa ja kaikki osat irtoaa levyistä kuten kuuluu.
Rakentaessa on myös hienoa nähdä itse miten se kokonaisuus syntyy ja miten kaikki on toteutettu.
Jos ajattelee, että miten tästä saa vastinetta rahalle niin ei pidä ajatella sitä, että softa on lähinnä tekniikka demoja vaan tuo rakentaminen on myös osa kokemusta.

Oikeastaan ainoa rakennelma josta mulla on valittamista on tuo pärrä.
Kaasukahva heiluu ikävästi ja ilmeisesti sen kuuluu olla tuollainen kun se käyttäytyy samoin myös discovery osastolla olevassa videossa.
Ei se ajamista haittaa, mutta herättää epäilyksen siitä, että koska koko kahva jää käteen.
Tuo rakennelma on myös liian kevyt siitä osasta joka tulee omaa vartaloa vasten ja se liikkuu ihan jatkuvasti kun kallistelee ja keulii.
Nopeana ratkaisuna vedin siihen teipillä 600g suolapurkin kiinni ja nyt sitä on hyvä käyttää.

Mitä itse peliin tulee niin ohjauksen tottumisen jälkeen mulla oli mielessä yksi ajatus. Tuo ohjaus sopisi täydellisesti manx TT superbike pelin ajamiseen. Arcade versiota kun käytettiin juurikin kallistelemalla sitä pärrää ja kaasu oli oikeassa kahvassa kuten kuuluu.
Nyt tuo tosiaan jää teknologia demon tasolle ja sisältöä on kohtuu vähän.
Se sentään tuo hieman lisää kestoa, että jokaisella nopeus luokalla on 1/2/3 kierroksen kisoissa oma pokaali voitettavana.
Päätin kerätä kaikki koska ajaminen on yksinkertaisesti hauskaa ainakin niin kauan kun tuo pysyy kasassa :D

Toki liian helppoja nuo kisat on. Olkoon vaan lapsille suunniteltu, mutta jos esim 400cc kisassa ajat viisi kertaa radalta pihalle niin sulla ei pitäisi olla enää mahdollisuuksia voittaa, mutta nuo hidastaa vauhtia todella paljon jos meinaat jäädä taakse.
Itse tosin vedän tuossa vaiheessa jo muutenkin restartin kun menee fiilis koko kisasta ulos ajamisen takia.
Itse ajan first personista ja mukavana yksityiskohtana hahmon kaasun ja jarrun käyttö menee aika 1:1.
Sitä en vielä ole keksinyt, että miten hypyistä voi tulla alas ilman vauhdin hyytymistä.
Laskeskelin, että kun kaikki pokaalit kerää, tekee omia ratoja + areena ja sinne omat luomukset niin kyllä tähän saa joku 4-5 tuntia kulutettua joka on jo ihan jees.

Kalastus toimii suorastaan nerokkaasti ja se vavassa oleva naru muuttuu aika saumattomasti switchin ruudulla näkyväksi siimaksi.
Valitettavasti tästäkin puuttuu syvyys kun edes mitään pisteiden keräämistä ei ole.
Sentään kaikki pyydystetyt kalat tulee akvaarioon joten on tuossa joku syy kalastella.

Taloa en pahemmin vielä testannut. Lähinnä koitin, että kaikki osat toimii.
Tubessakin olen aina skipannut kaikki tuohon liittyvät videot etten tiedä etukäteen mitä eri osien kombinaatiot tekee.
Varmasti ainakin hetken ihan hauskaa ja jotain minipelejäkin tuossa ilmeisesti on.
Se otus on ainakin kohtuu suloinen. Sillä veivillä pyöritin jotain mobiilia joka soitti tuutulaulua ja sillä oli vaikeuksia pysyä hereillä kunnes nukahti.

Piano onkin sitten ihan oma lukunsa ja sillä voi tehdä ihan ok settiä jos taidot riittää.
Tuosta muutama viesti ylempänä olevasta postauksesta latasin tiedostot niistä korteista joita tyyppi käytti kun ainakin yksi kuulosti ihan ok syntsa saundilta.
Tuskin tuolla silti mitään sellaista saan aikaan joka ei aiheuta veren valumista korvista, mutta se ei ole ainakaan tuon pianon vika. Ostin kuitenkin valmiiksi 3.5mm johdon jotta saan tuon tietokoneeseen kiinni jos vaikka saisi jotan aikaiseksi niin saa sitten talteen.

Esim tämä tyypi teki ihan ok biisn pikaisesti, mutta se nyt pystyy muutenkin tekemään musaa samalla kun pelaa guitar heroa tai mario karttia siinä samalla :D
Sillä on niistäkin videot.

 
Ylös Bottom