Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switchin Japani-importit ja idän yksinoikeudet - fyysiset pelikasetit ja eShop

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Onko täällä muita, jotka tilaavat ulkomailta ja eritoten Aasiasta Switch-pelejä. Onko muita joita mietityttää tukeeko jokin peli englanninkieltä? Onko täällä muita Japanin eShopin käyttäjiä, jotka taiteilevat Japanilaisten aakkosten kanssa navigoiden läpi eShopin? Onko täällä muita, joita mietityttää mitä pelejä Aasian suunnalta kannattaisi ostaa?

Olen tilannut pelejä Play-Asiasta vuosia. Ensimmäinen sieltä tilaamani peli taisi olla Lost Odyssey Xbox 360:lle, kun sen silloinen julkaisu lännessä viivästyi. Sitten olikin pitkä tauko, mutta nyt Switchin kanssa Play-Asiasta tilaaminen on jälleen lisääntynyt. Ensinnäkin Switch on aluekoodivapaa, joten oli pelin julkaisu mistä tahansa, niin se toimii Eurooppalaisessa Nintendo Switchissä. Toisekseen Japanilaiset/Aasialaiset julkaisut samasta pelistä ovat paikoin selvästi parempi kuin länsimainen julkaisu. Esimerkiksi Final Fantasy VII / Final Fantasy VIII Double pack ja Final Fantasy X/X2 HD Remaster. Näissä molemmissa tapauksissa Aasia versiossa molemmat pelit löytyvät pelikasetilta, kun taas lännen versiossa toiseen peliin on vain kertakäyttöinen(?) latauskoodi. Kolmanneksi Aasiassa julkaistaan yllättävän paljon sellaisia pelejä, jotka eivät näe länsimaista julkaisua.

Se mikä oikeastaan kirvoitti nyt tämän viestiketjun tekoon oli Japani eShopin tunnusten luonti. Tiedän, olen tämän kanssa jälkijunassa. Vaikka fyysiset pelit ovatkin siistejä, eShopista voi löytyä vaikka mitä helmiä halvalla ja nopeasti. Ei tarvitse odotella paketin saapumista Play-Asiasta.

Japani tunnusten luonti onnistuu niinkin helposti kuin menemällä tänne: https://accounts.nintendo.com/ ja luomalla uuden tilin. Maaksi valitaan Japani ja sähköpostin täytyy olla eri kuin omassa varsinaisessa Nintendo tunnuksessa. Sen jälkeen tehdään uusi käyttäjä Switchiin ja liitetään tämä tili siihen käyttäjään. Nyt kun tällä käyttäjällä avaa eShopin, aukeaa Japanin versio kauppapaikasta. Kaikki tällä toisella tilillä ostetut pelit toimivat kaikilla Switchin käyttäjillä, eli voit jatkaa kaikkien pelien pelaamista jatkossakin omalla päätunnuksella.

eShop on japaniksi. Tämä aiheutti ainakin itselle hieman navigointi vaikeuksia ja ennenkaikkea sen tärkeän tiedon tarkastamista, että tukeeko joku tietty peli englantia. Tässä pieni apu: kun tarkastelet pelin tietoja eShopissa, etsi kohta 対応言語. Sen jälkeen katso tämän vierestä seuraavasta sarakkeesta, jossa kaikki kielet on listattu, että löytyykö sieltä tätä 英語 <--- tämä tarkoittaa englanninkieltä.

Japani eShopissa maksaminen. Oma Paypal tili ei suostunut toimimaan, vaikka Euroopan eShopissa toimii. Ilmeisesti kaikki luottokortitkaan ei toimi, joten vaihtoehdoksi jää ostaa ennalta maksettuja eShop-kortteja. Ostin tällaisen Play-Asiasta ja syötin Japani eShopiin. Sen jälkeen minulla olikin yenejä tilillä pelien ostamiseen. Play-Asia toimitti koodin suoraan sähköpostiin lähes heti ostotapahtuman jälkeen. Täältä niitä kortteja saa: https://www.play-asia.com/search/eshop tärkeintä on ostaa Japan tunnukselle tarkoitettu kortti.

Sitten jäljelle jää se tärkein kysymys. Mitä pelejä kannattaisi ostaa? Minulla on kiikarissa tällä hetkellä Super Robot Wars -sarjan pelit, sillä niitä ei ole lännessä julkaistu. Tosin niin fyysisen kuin digitaalisen version hinnat huitelevat aika korkealla. Onko muita hyviä ehdotuksia niin eShopista kuin fyysisten pelien saralta?
 
Viimeksi muokattu:
Kiva nähdä Japania sivuavia aiheita!

En ole koskaan tilannut Japanista Switch-pelejä, mutta olen kyllä katsellut niitä aina Tokiossa ollessani. Fyysisten pelien valikoima on kuitenkin suht sama kuin lännessä. Japanista ostetuissa peleissä on kuitenkin se hyvä puoli, että niissä ainakin on varmuudella japaninkielinen tekstikin saatavilla, toisin kuin joissain länsiversioissa (esim. Shin Megami Tensei V piti kituuttaa enkkuteksteillä). Pelikokemukseen tulee vain niin paljon ekstraa, kun pystyy pelaamaan pelit alkuperäiskielellä, ja samalla kielitaito pysyy yllä.

Japanin eShop-tiliä minulla ei ole, vaikka olen alusta lähtien tiennyt sellaisen luontimahdollisuudesta. Olen vain pitänyt sitä jotenkin hankalana (kenties turhaan). Olen kyllä pärjännyt suht hyvin ilmankin, koska nykyään monet pelit saa lännenkin eShopista japaniksi, ja pelattavaa on riittänyt muutenkin.
 
Ylös Bottom