Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Älykellot

Omenanraato

Well-Known Member
Mites, onko täällä muilla älykelloja käytössä? Niitä kun alkaa olemaan jo jos vaikka mitä.

Itselle saapui tänään Pebble Steel Stainless.

Unboxaus video:
http://youtu.be/PsKPKC5ZHLg

Hiukan esittelyä:
http://youtu.be/dm6bO6N9ngU

+ Todella laadukkaan oloinen. Niin kello, kuin molemmat rannekkeet.
+ Näyttää ja tuntuu kellolta, ei näytöltä ranteessa.
+ Softaa on todella paljon ja monipuolisesti
+ Näyttää kaikki ilmoitukset, mitä puhelimeenkin tulee. Eli uutiset, tapatalk ilmoitukset, tekstarit, puhelut jne.
+ voi pitää puhelinta äänettömälle huoletta. Ranne värisee kun jotain tärkeää tapahtuu

- Taustavalo on ehkä 2sek päällä, enkä keksi miten saa pidemmäksi.

Nyt olen asennellut jo GPS navigaattoria. Näkyy koska pitäis kääntyä jonnekin. Lisäksi on munakelloa, sääohjelmaa, muutamia erilaisia kellotauluja jne. Enemmänhän tuosta irti saisi, kunhan olisi etäohjattavat valot kotona, tai autotallinovi. Niitä pystyisi hallitsemaan suoraan kellosta.

Kaikinpuolin ekojen tuntien jälkeen on jopa positiivisempi olo kuin odotin. Yöksi lataukseen ja katsotaan miten kauas 7 päivän toiminta-ajasta päästään. :)


Jos jollain olisi tiedossa softaa mitä kannattaa ladata, niin ilolla otan vastaan. Erityisesti kiinnostais saada jotain suomenkielisiä juttuja. Ja joku softa, jolla voi vastata sms:ään ennakkoon määriteltyjä pikavastauksia.

Lisäksi hyvät rss fiidit uutisten osalta kiinnostais. Esim amppareista ei jostain syystä toiminut kuin urheilu.
Kiinnostais suomenkielinen peliaiheinen rss.
 
Vastaus: Älykellot

Mites, onko täällä muilla älykelloja käytössä? Niitä kun alkaa olemaan jo jos vaikka mitä.

Suomalaisesta mulletoi.comista voi jo ostaa itselleen oman *älykellon*.

http://www.mulletoi.com/shop/teknii...-_ja_videotarvikkeet/prod__12109_kellopuhelin

Itse odotan tosin sitä, että noita tulee rakkaassa kotimaassamme lisää tarjolle. Mulletoin versio kun ei sisällä fyysisiä nappeja lainkaan(ja näyttö on hitusen liian pienen oloinen), toisin kuin eräs toinen malli, jota suomesta ei saa.

Harmillista sinänsä, koska Mulletoin älykellossa on jopa sim -kortille oma paikka, jollaista ei löydy yhdestäkään vitkuttimesta, jota muun muassa verkkokauppa.com kaupittelee.

No mutta seuraillaan tekniikan kehitystä ja tarjonnan laajentumista. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Älykellot

Itseä kiinnostaa yleisesti Android wear -laitteet, ja tämä pyöreä näyttöinen kello on kyllä tyylikäs muihin verrattuna! Saa nähdä milloin muodotuu ihan oikeaksi tuotteeksi.

Näytä liitetiedosto 12547
 
Vastaus: Älykellot

Kickstarttasin alkuperäisen Pebblen, mutta pistin sen loppujen lopuksi kiertoon vähäisen käytön jälkeen. Muovinen fiilis ja rajoittuneet toiminnat ei oikeuttanut paikkaa ranteessa, etenkään kun en kelloa ole pitänyt sitten vuoden -82.

Tuo Pebble Steel vähän houkutteli, mutta ajattelin silti jäädä odottelemaan mitä tuon Googlen kellon kanssa käy, ja tietty iWatch kiinnostaa kunhan siitä alkaa tietoa tippumaan jossain vaiheessa.

Rannekepuolella kiinnostaa aika paljon tuo Razerin Nabu ja sen idea kaiken pelillistämisestä.
 
Vastaus: Älykellot

Aika varmasti tännekin iWatch ilmestyy kunhan myyntiin tulee. Kyllästyin vain odottelemaan. :)
Muovisuuden ja ruman ulkonäön vuoksi ei ole innostanut itseänikään muovinen Pebble, eikä mikään muukaan.

Nyt eilisen illan ja tän aamun käyttänyt ja nyt on jo olo, etten halua vanhaa rannekelloa ranteeseen.
Mulle tulee kännykkään ilmoitukset ylen uutisista, parin eri foorumin viesteistä, fb viesteistä ja fb chatistä. Nyt ne voi pikaisesti vilkaista kellosta et jaksaako/tarvitseeko tehdä jotain enemmän. Olen niin riippuvainen, että ennen vilkuilin jatkuvasti kännyä et onko jotain uutta. Nyt näen esim tekstarit tosta ja jos vaimo pistää vaain "ok" ni ei tarvi vaivautua kaivamaan puhelinta taskusta.

Aamulla tossa jo soitteli ilmeisesti joku lehtimyyjä, ni en kesken työpäivän sitä viittiny ottaa ni näin suoraan kellosta sen. Pikku juttuja, mutta jo nyt tuntuu hienolta ettei tarvi kokoajan vilkuilla puhelinta, kun ranne värähtelee jos tulee jotain uutta. :)

Edit: täytyy olla todella tyytyväinen akunkestoon. Nyt ollu vuorokauden kello ranteessa ilman latausta ja 70% akkua jäljellä. Koko päivän sai kuitenkin töissä esitellä kaikille kapistusta ja kotiin päästyä lähes koko illan oon testaillut eri kellotauluja ja ohjelmia.

Monessa arvostelussa sanottiin, että alkuhuumassa tyhjeni päivässäkin, mutta kyllä tätä menoa kestää 3päivää tällä käytöllä. Sit ku tasaantuu käyttö niin vielä tulee se pari päivää lisää.

Mulle kuitenkin tulee noin 4-5min välein joku ilmoitus siihen keskimäärin, joten jatkuvasti värinämoottori ja näyttö kuluttaa akkua.

Enemmän tosin ihmetyttää sen että aika tarkkaan on päivän kestänyt akku puhelimessa noin normaalisti. Nyt on 6-21 ollut känny BT:n päässä ja 45% akkua jäljellä..mun mittapuulla vrt normi käyttö tämä on todella hyvin.

Ps. Löyty pari kivaa softaa. Toisessa saa kaks kelloa kerralla, eli vaikka ruotsinrosteilyllä ruotsin ja suomen ajan näkymään samaan aikaan. Toisella saan kauppalistan kelloon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Älykellot

Kylläpä tuntuu herättävän kiinnostusta kello jatkuvasti ja nyt vaimo jo ilmoitti et kun rahaa taas tulee hiukan niin valkoinen pebble on saatava tilaukseen. :)
 
Vastaus: Älykellot

Mistä muuten Raato ostit Pebblesi? Nimittäin heräsi itsellä kiinnostus, että voisi ostaa kun on taas rahaa, ellei se mitään miljoonia maksa.
 
Vastaus: Älykellot

Eipä tuota oikein näytä saavan muualta kuin suoraan Pebbleltä.
https://getpebble.com/checkout
Tuota mun tilaamaan metallirannekeversiota ei tällähetkellä pysty edes tilaamaan, mutta muita on. Steel versio esim nahkarannekkeella joka tuli myös mun paketissakin.

Metalliversio oli kello+pikatoimitus+alv yhteensä 235e ja nyt juuri tuossa katoin et alv:n kanssa tuo muoviversio olisi 135e kotiin toimitettuna alveineen. Eli sellanen sitten vaimolle jossain välissä.
 
Vastaus: Älykellot

No juu, tuon unohdinkin. Hinta tosin "hieman" kovempi. Pebblellä varastossa myös laitteet ja alveineen 135e vs. verkkiksen 199.
 
Vastaus: Älykellot

Kellossa riitti ensilatauksella akku tuntia vajaa 4 päivää. Käyttö oli kuitenkin todella rajua ja jatkuvasti latailin uutta softaa sisään jne. Eli "normi" käytöllä akunkesto nousee taatusti viiteen, ehkä jopa kuuteen päivään. Se on kyllä loistava juttu, koska ei tarvitse laturia mukaan edes pitkälle viikonloppureissulle (pe-ma).

Oli todella positiivinen yllätys ja koko kellon osalta suurin pelko oli juuri akunkesto. 1-2päivän välein jos joutuis lataamaan, niin into ois lopahtanut nopeasti, mutta alle kerran viikkoon on hyvä. Olen kuitenkin koko ikäni rannekelloa pitänyt 24/7 ranteessa..niin saunassa kuin uimassakin. Jopa nukkuminen ilman kelloa tuntuu oudolta. :D

Tästä on hyvä mennä eteenpäin ja olen mielettömän tyytyväinen Pebble Steeliin.
 
Vastaus: Älykellot

Mulla oli 80-luvulla käydessäni peruskoulua joku tämäntyyppinen älykello:
Näytä liitetiedosto 12559

Ei näytä muotoilu juurikaan kehittyneen niistä päivistä. Mielestäni voitaisiin keksiä jotain ihan muuta, eikä vaan kosketusnäyttö kiinni ranteeseen kellonrannekkeella, ja äly-liite eteen.
 
Vastaus: Älykellot

Itellä oli samanlainen. Lopulta kiellettiin käyttö koulussa kun oli laskin siinä. :D

En kyllä tuota Pebbleä ainakaan ihan samanlaisena pitäis muotoilun osalta.
Näytä liitetiedosto 12560

Kyllä tuo on paljon muutakin kuin kello äly-liitteellä. (ei ole muuten edes kosketusnäyttöä)
Ei tulisi nyt noin viikon käytön jälkeen enää mieli pistää normi kelloa takas ranteeseen. Koko viikon on myös puhelin ollut äänettömällä. Ei enää tarvi muistaa pistää töistä lähtiessä ääniä takas tms. Kyllä ranteesta huomaa jos huomattavaa on. :)
 
Vastaus: Älykellot

Mulla oli 80-luvulla käydessäni peruskoulua joku tämäntyyppinen älykello:
Näytä liitetiedosto 12559
Koulutoverilla oli joku ärsyttävä kello, josta hän aina kesken oppitunnin painoi jotain nappulaa ja kello rääkäisi sen hetkisen ajan: "The time is... [SUB]seven...[/SUB] [SUP]minutes...[/SUP] past... [SUB]eleven![/SUB]"

Muutaman kerran jälkeen opettaja puuttui asiaan, ja kehoitti joko jättämään kellon kotiin, tai katsomaan ajan kellon diginäytöstä.
 
Vastaus: Älykellot

Älykellon paras puoli on siinä, että joka tilanteeseen on oma softa. Kun tilanne ohi, voi sen poistaa.

Esimerkkinä kun nyt olen ruotsinlaivalla, niin multiaikavyöhykekelloa kehiin, eikä tartte miettiä mihin aikaan kännyn kello on siirtyny, vai suostuuko se tällä kertaa siirtymään lainkaan. Huomenna sitten softa taas poistoon ku ei enää tarvii


imageuploadedbytapatalk1397830508-428507-jpg.16944
 
Vastaus: Älykellot

Iteltä löytyy tollanen perus Pebble-älykello. Kuukauden päivät nyt on ollut käytössä, ja en kyllä vaihtais takasin. Puhelinta voi pitää helposti äänettömällä, eikä silti missaa mitään tärkeetä. Välillä tosin WhatsApp-keskustelut saa ranteen värisemään niin villisti, että pitää asetuksista niitä vähän rajoittaa. Ite oon suosinu eniten Revolution-kelloa, joka näyttää kellonajan isolla, sekunnit ja päivämäärän. Vedenpitävyys on kans kätevä, kun voi välillä vähä huoletta huuhtasta. Akkukin tässä kestää helposti viikon. Tän vuoden loppupuolella sitten nähään, mitä Apple, HTC ja muut isot tekijät tuo pöytään.
 
Vastaus: Älykellot

Osaatko sanoa onko se perus Pebble normaali naisen ranteeseen liian iso? Vaimo kovin haluis kans valkoisen Pebblen ku on seuraillut mun Steelin käyttöä, mut pohtii sitä valkoista.

Mitä materiaalia se ranneke on, ja käykö siihen standardi rannekkeet ihan kelloliikkeestä, kuten Steeliin sopii.
 
Vastaus: Älykellot

Kello-osa on tehty muovista, ja mukana tuleva ranneke on silikonia. Näyttöä siis suojaa myös muovi, joten kannattaa varoa naarmuttamasta. Pebble Steeliähän suojaa Gorilla Glass. Mulla on aika ohut ranne, ja silti istuu ihan mukavasti. Tää muovinenhan on hieman isompi kuin se Pebble Steel, mutta kevyempi. Niin kevyt, että välillä unohtaa sen olemassaolon. Kannattaa kuitenkin huomioida se, että tässä on eri latausliitin kuin siinä sun Steelissä ja tässä on tilaa vain kahdeksalle sovellukselle/kellotaululle. Kaikki standardirannekkeet pitäs sopia ihan hyvin.
 
Ylös Bottom