Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Älykellot

Vastaus: Älykellot

Itseänikin on alkanut kiinnostamaan tälläinen 'älykello'. Rannekelloa lähes aina käyttäneenä kun on tottunut tuohon ajanvilkuiluun ranteesta. Lisäksi koska puhelinta joutuu pitämään lukittuna, on tuo avauskoodin naputtelu jatkuvasti ärsyttävää, kun tulee uusia viestejä tjms. Tälläinen kello voisi auttaa tuohonkin ongelmaan?
Olen tullut siihen käsitykseen, että tuo Pebble on hieman käyttökelpoisempi iLaitteiden kanssa, kun Android-vekottimien - olenko aivan väärässä? Itse olen katsellut tuota Sonyn SmartWatch 2:sta vaihtoehdoksi. Vaikka minulla on tuo Galaxy S4 (Active) käytössä, niin Samsungin Gear ei oikein kuitenkaan ole tuolla kapealla laitetuellaan vakuuttanut.
Olisiko muista laitteista kellään kokemuksia jakaa? Kiitoksia!
 
Vastaus: Älykellot

Älykello on juuri parhaimmillaan ilmoitusten tarkistelussa. Eli kun tulee vaikkapa tekstari vaimolta et "ok", ni ei tarvi kaivella luuria taskusta. :)

Mulla tulee myös kaikki kfinnin ketjujen vastaukset kelloon tapatalkin välityksellä, joten näen aina kun johonkin ketjuun vastaillaan. Lisäksi ylen uutiset tulee jne. Tai kun on palsu, voi hylätä puhelun suoraan kellosta.

Pebblellä menee softat aikalailla siten et 1/3 ei vaadi mitään softaa puhelimeen, 1/3 vaatii iphoneen tai androidiin softan 1/3 toimii vain androidilla tai iphonella.

Toimivuus noin muuten on hieman monipuolisempi juuri androidilla, sillä androidissa pääset käsiksi paremmin luuriin. Eli voit lähetellä sms:iä jne tietyillä softilla. Apple kun on ne estänyt, niin ei toimi siinä.
 
Vastaus: Älykellot

Aikansa kun asiaa tutki, niin näytti verkkokaupassa tuo Sonyn Smartwatch 2 laskeneen siihen hintaan, että tilaukseen lähti. Yksi kappale näyttää olevan varastossa ja muutama kaupassa, jos jotain muuta kiinnostaa 100€:n Sony.
Katsellaan nyt mitä tällä voi tehdä, kunhan se postista vaan putkahtaa... :)
 
Vastaus: Älykellot

Loppukesään täytyy kyllä Moto360:ä odotella. Jotenkaan ei nämä muut "lelukellojen" näköiset kapistukset herätä mielenkiintoa. Moto360 sen sijaan promokuvissa näyttää varsin viehättävältä.
 
Vastaus: Älykellot

Loppukesään täytyy kyllä Moto360:ä odotella. Jotenkaan ei nämä muut "lelukellojen" näköiset kapistukset herätä mielenkiintoa. Moto360 sen sijaan promokuvissa näyttää varsin viehättävältä.

Totta puhut tuosta, Moto näyttää noissa kuvissa hienolta. Toisaalta silloin voi olla taas jo promokuvat seuraavasta kellosta jne... :) Koko elämänsä saa lopulta odottaa sitä Yhtä... Tämä toimii itselle nyt testinä - jos tuollaisen käyttöön ihastuu, niin mikään ei estä ostamasta vaikka syksyllä parempaa!
 
Vastaus: Älykellot

Ite kans odottelen Applen kelloa, mutta Pebble Steel on loistava kello sitä odotellessa. Eikä kyllä pätkääkään osto kaduta. Eikä omaan silmään ole pätkääkään lelun näköinen ranteessa, normi kellolta näyttää. En usko et juuri kukaan älyää ettei mulla olisi kädessä normaalia rannekelloa.
 
Vastaus: Älykellot

Tuo Smartwatch 2 metallirannekkeella ei sekään loppupelissä ole kovin ruma. Sopisi vielä hyvin Z1:n kaveriksi.
 
Vastaus: Älykellot

Loppukesään täytyy kyllä Moto360:ä odotella. Jotenkaan ei nämä muut "lelukellojen" näköiset kapistukset herätä mielenkiintoa. Moto360 sen sijaan promokuvissa näyttää varsin viehättävältä.
Ja lähteiden mukaan pari-kolme sataa tulis maksamaan, ei musta mikään järkky hinta, jos on laadukkaan oloinen, ja jos aattele kuinka paljon normaalista hyvästä kellosta yleensä on valmis maksamaan. Toi iWatch tulee varmasti olemaan hieno, en epäile hetkeäkään. Toivottavasti ei näin ruma sentään...

Näytä liitetiedosto 12700
http://print24.com/blog/2014/05/iwatch-to-have-wireless-charging-and-a-round-face/

Another analyst, Ming-Chi Kuo of KGI Securities, reckons that there's an outside chance that we may even see the iWatch as soon as WWDC next week, according to a research note obtained by Apple Insider.

http://www.techradar.com/news/porta...e-wireless-charging-and-a-round-face--1250952

Toi tai se Moto 360... Tai molemmat... onhan mulla kaks rannetta!
 
Vastaus: Älykellot

Osaako joku kertoa täällä mulle että kun mulla on tollanen Samsung Galaxy Gear, se kaikista ensimmäinen malli (?). Ongelma on se että minulla oli pitkään se latausalusta hukassa, nyt se on löytynyt, ja vaikka pidän pitkään latauksessa, esim. yön yli, niin laite ei käynnisty. Tosiaan pidemmän ajanjakson ollut käyttämättä, ja pystyykö korjaamaan, käynnistämään jotenkin eri lailla, vai onko kello mennyttä. Kiitos sille joka jaksaa vastata, asia olisi mulle tosi tärkeä. [emoji4]
 
Vastaus: Älykellot

vaikka pidän pitkään latauksessa, esim. yön yli, niin laite ei käynnisty. Tosiaan pidemmän ajanjakson ollut käyttämättä, ja pystyykö korjaamaan

Kyllähän tuo kuulostaa siltä, että akku on aivan finaalissa ja saattaa olla että ainoa elvytyskeino on vaihtaa tilalle uusi akku. Kokeile kuitenkin ensimmäiseksi pitää kelloa latauksessa huomattavasti pidempään, esim. pari vuorokautta.

Akkuongelmissa saattaa auttaa laitteen resetointi, mutta nythän sitäkään ei pääse tekemään.
 
Vastaus: Älykellot

Kyllähän tuo kuulostaa siltä, että akku on aivan finaalissa ja saattaa olla että ainoa elvytyskeino on vaihtaa tilalle uusi akku. Kokeile kuitenkin ensimmäiseksi pitää kelloa latauksessa huomattavasti pidempään, esim. pari vuorokautta.
Okei, kiitos avusta. Jos ei toimi niin ei toimi. Sille ei sitten voi mitään ☺
 
Vastaus: Älykellot

Olen tässä suunnitellut hankkivani aktiivisuusrannekkeen/älykellon. Puhelimeni on android 4.1, joten samsungin gear kellot ovat poissa vaihtoehdoista.

Ominaisuudet jota laitteelta toivon:
-sykemittari
-tekstiviesti yms. Sovellusilmoitukset.
-gps
-unen seuranta
-perinteiset askelmittarit yms.

Olen hieman katsellut Fitbit Surge fitnesskelloa, ja haluaisinkin kuulla mahdollisia kokemuksia tai muita vaihtoehtoja.

Onko muuten olemassa laitetta joka gps:n avulla ilmoittaa tarkat kuljetut matkat kilometreinä? Yleensähän nuo muuntavat vain otetut askeleet kilometreiksi. Tämä ei oikeen rakennuksella työskentelevällä anna tarkkaa tietoa kun askeleita tulee käsien liikkeistä. Fitbit Surgessa myös kiinnostaa tuo noustujen kerrosten laskuri.
 
Vastaus: Älykellot

Nostetaas tätäkin. Pebble on alkanut vetää viimeisiään. Värisee jatkuvasti itsekseen, akku kestää 3-12h, joskus tuurilla 1-3 päivää. Buuttailee, viestit ei tuu enää juuri koskaan jne.

Ei jaksa enää sitä. Pari viikko aktiivisesti katsonut minkä haluan.

Vaihtoehdot oli oikeastaan vain:
Applen kello
+Applen, joten iPhone yhteensopivuus huippuluokkaa
-ulkonäkö
-vain yksi ranneke jonka kelpuuttan ja se on kallis.
-hinta

moto360 2gen
+vihdoin iOS yhteensopivuus
+ulkonäkö
+Hinta
-saatavuus
-erittäin rajoittunut yhteensopivuus

Tänään huomasin, että verkkiksessä oli toinen niistä kelpuuttamistani oli myyty, joten sorruin tilaamaan viimeisen:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45684/fnkkh/Apple-Watch-teras-42-mm-linkkuranneke-MJ472

Hinta on ihan mielipuolinen, enkä pysty edes itselleni perustelemaan kellon hintaa saati sitten 500e rannekkeen osuutta siitä. Siinä ei vain ole mitään tolkkua. Kaikenlisäksi kyseessä vuoden vanha malli. Noh, nyt se on tilattu ja veikkaan et petyn rankasti mut näin tää menee..

Pebblen kaikki uudet mallit on ihan kammottavia tän steelin jälkeen, mutta niitä ois saanu neljä tällä rahalla, vanhoja steelejä 6kpl. Motojakin kaksi. Eli nyt on sama kuin ois polttanut seteleitä nuotiossa.

Katsotaan sit fiiliksiä kun kello saapuu..
 
Vastaus: Älykellot

Toivottavasti et tuohon hintaan pety. Tuossa metalliversiossa fyysinen rakenne on ehkä lähellä "oikeaa" kelloa samassa hintaluokassa, mutta toivottavasti kestää aikaa myös sisukalujen puolesta. Tuolla rahalla kun saisi jo aika hienon sveitsiläisen automaattikellonkin. :)
 
Toivottavasti et tuohon hintaan pety. Tuossa metalliversiossa fyysinen rakenne on ehkä lähellä "oikeaa" kelloa samassa hintaluokassa, mutta toivottavasti kestää aikaa myös sisukalujen puolesta.

Ranneke on tosiaan käytännössä identtinen sen kanssa, mitä mun kelloissa on ollut vuosikausia ja mitä nyt on pebblestä. Kestävyys on yksi iso juttu joka huolettaa. Etenkin, kun pebblen 7 päivän akku kuoli vuodessa, Applessa ladataan joka yö..

Toinen on juuri tuo joka yö latailu. Pebblen kanssa pystyi lähtemään vaikka keskiviikkona reissuun ja siltin sunnuntaina oli 110% varmuudella akkua jäljellä. Applen kanssa kuulema pystyy la-su vetämään, mutta en usko mun käytöllä. Nimittäin Pebbleä käytän todella paljon ja Watchissa kaikki on naitettu niin hyvin kiinni Applen ekosysteemiin, että käyttö varmaan lisääntyy. Kuten esim appletv:n ohjaus jne.

Olen nyt paljon katsellut videoita ja olen aika vakuuttunut monen asian suhteen Applen laitteet ja watchin yhteensopivuudesta vs Pebble. Mullakin kuitenkin talossa on iMac, kaksi MacBookia, kolme Apple Tv:tä, 6 ipädiä ja kolme iphonea. Eli siinämielessä yhteensopivuus on tärkeää.

Eli ehkä voisi sanoa, etten kellona ja laitteena ole pettynyt, mutta siihen olen että olen mennyt maksamaan tuollaisen summan tälläisestä laitteesta..
 
Vastaus: Älykellot

Voi sua omppuliini minkä teit. Mä pidin itseäni hulluna näissä jutuissa. Tohon leikkiin en enää lähde :D
 
Vastaus: Älykellot

Voi sua omppuliini minkä teit. Mä pidin itseäni hulluna näissä jutuissa. Tohon leikkiin en enää lähde :D

Näin näissä aina käy. Käteisellä rahalla ilman internetin keksimistä maailma ois parempi paikka. Oli sit kyse ps4 pelin osto Storesta tai älykellon ostosta verkkokaupasta. Pieni heikko hetki muutaman minuutin aikana ja se on menoa. Ja kun ei nyttenkään pysty perustelee edes itselleen mitenkään koko ostosta, nin älytön hinta toi on älykellosta tällä hetkellä..
 
Vastaus: Älykellot

moto360 2gen
+vihdoin iOS yhteensopivuus
+ulkonäkö
+Hinta
-saatavuus
-erittäin rajoittunut yhteensopivuus

Motoissa on huonohko akkukesto ja huonot näytöt. Suosittelisin mieluummin juuri jotain toista "premium"-android -kelloa. Kuinkas huono tuo yhteensopivuus on Applen laitteiden kanssa. Nythän se taitaa olla lähinnä vain ilmoitusten näyttämistä varten, eikä esim. sovelluksia pysty käynnistelemään kellon kautta (muuta kuin android-luurin kanssa).

edit:
Jahas, menitkin jo tilaamaan(?).
 
Vastaus: Älykellot

Motoissa on huonohko akkukesto ja huonot näytöt. Suosittelisin mieluummin juuri jotain toista "premium"-android -kelloa. Kuinkas huono tuo yhteensopivuus on Applen laitteiden kanssa. Nythän se taitaa olla lähinnä vain ilmoitusten näyttämistä varten, eikä esim. sovelluksia pysty käynnistelemään kellon kautta (muuta kuin android-luurin kanssa).

nimenomaan noin, eli aika olematon se on. Akunkesto on käytännössä aina se 1 päivä pebbleä lukuunottamatta. Ei oo tullu omaan silmään ainuttakaan hienoa android kelloa, paitsi moto360.

Mut eipä sen enää väliä, kun päätin et otan sit ruman kellon täydellä yhteensopivuudella ja siks tuo Applen tulee.
 
Nyt on Apple Watchia takana pari tuntia. Vedetään nopeat plussat ja miinukset.

+ Tuolla linkkurannekkeella livenä näytti paremmalta kuin oletin, aika paljonkin.
+ Käyttöönotto oli toki helppoa, mutta omalla tavalla "siistiä". Puhelimen kameralla tunnistettiin kello, ei mistään BT asetuksista.
+Kellotaulujen muokattavuus
+alhaalta ylös pyyhkäisyllä tulevat "vilkaisut", josta näkee nopeasti eri softien tietoja ilman softan avausta, esim sään, jäkismatsin tuloksen tms.
+softa itsessään "erilainen", värikäs ja hienosti toimiva
+toi kellon kyljessä oleva rulla toimii käsittämättömän hienosti ja hienon tuntuisesti.
+kellon mikrofoniin sanelu ja puheen muunto tekstiksi toimii hienosti, oli sitten kyseessä fb messenger, sms tai s-posti.
+jopa fb messengerin tarrat tulee kelloon
+kosketusnäytön toimivuus ja force touch
+laturin liitin on todella hyvä
+sykkeen mittaa nopeasti
+itsellä kotona puhelin usein latauksessa tai unohtuu eri kerrokseen. Pebblestä näin et tuli viesti tai puhelu, muuta ei voinu. Nyt voi vastata ja puhua hakematta puhelinta. Toimii loistavasti.
+appletv kaukosäädin on aina hukassa..nyt kello on kaukosäädin
+softien asennus jne erittäin helppoa
+"ystävä-painike", saa nopeasti soitettua tai pistettyä viestiä.
+näyttö on todella hyvä
+värinäpalaute paljo paremman tuntuinen ja muille huomaamattomampaa kuin pebblessä.
+yöpöytämoodissa näkee yölläkin kellonajan.
+valikon kuvakkeiden liikuteltavuud, saa eri muotoja tehtyä
+rannekkeen irroitus ja toki myös tuo miten helpolla linkkurannekkeen paloja saa pois lyhennettäessä ranneketta.

-kun jotain ladataan puhelimesta, eli lähes kaikessa softan käytössä, oli kyse sitten säästä tai muistiinpanoista, kello on aivan jäätävän hidas. Johtuuko se sitten kellosta vai Bt yhteydestä, en tiedä.
-miksi noin vähän kellotauluja, missä muiden tekemät?
-sovelluskaupasta täytyy tietää mitä etsii, huonosti tehty.
-softien asennus on todella hidasta, onko jälleen Bt syynä?
-ei ole aina selkeää, et painaakin force touchia, tavallisesti tai pyörittääkö rullaa vai painaakin ruutua.
-jostain syystä kello kuluttaa käyttäessä niin paljon virtaa, että vaikka on laturissa, prosentit laskee kokoajan käyttäessä.
-rannekkeen hinta on mielipuolinen
-kokeilematta jo sanon akunkesto, pebblen 7päivän jälkeen 1-1,5päivää on kamala


Kaiken kaikkiaan 1200e hinnasta huolimatta olen kyllä positiivisesti yllättynyt. Pebblen jälkeen en voi ilman älykelloa enää olla, ja Applen kello monipuolistaa jo tällä 2h perusteella todella montaa asiaa, joten käyttö lisääntyy entisestään. Ja ne pebblen osaamat asiat toi tekee paljon paremmin ja hienommin. Vielä kun on kuntoilujutut mukana, niin jos tämä läskikin liikkuis edes hiukan enemmän.


Parit videot, huomasin heti ettei tolla järkkärillä järkevää videota saa, mutta niin kova kiire oli päästä oikeasti käyttää kelloa, etten enää alkanu kameraa vaihtaa...
http://youtu.be/e9dSKKtZdTE

http://youtu.be/wPA2nLog9DU
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom